Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Novinky

Nové Audi RS 3 je najrýchlejšie vo svojej triede na Nordschleife

od Peter Hlačik
5. augusta 2021
v Novinky
97
A A
0
Nové Audi RS3

Nové Audi RS3

25
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Rekordné kolo v tzv. zelenom pekne na severnej slučke okruhu Nürburgring je pre automobilky vždy vecou prestíže. Časom 7:40.748 minúty nové Audi RS 3 Limuzína , ktoré riadil továrenský jazdec Frank Stippler, prekonalo doterajší rekord kola pre kompaktnú triedu na okruhu Nürburgring Nordschleife o 4,64 sekundy. K rekordnému času v „zelenom pekle“ prispel najmä systém Torque Splitter umožňujúci úplne variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu na zadné kolesá. Tento systém je v RS 3 po prvý raz použitý v sériovom automobile Audi. Od dnes sa dá nové Audi RS 3 objednávať.

Za ideálnych poveternostných podmienok v pohorí Eifel sa podarilo zajazdiť rekordný čas na okruhu Nürburgring Nordschleife s Audi RS 3, ktoré pilotoval Frank Stippler, testovací a továrenský jazdec Audi Sport. Pred vytvorením rekordu tím Audi iba upravil tlak v pneumatikách semi-slicks Pirelli P Zero „Trofeo R“ podľa podmienok trate. „Nemali sme nekonečne veľa pokusov o tento rekord,“ povedal Frank Stippler. „Preto je vždy potrebné v rozhodujúci deň jemné doladenie – predovšetkým optimálne prispôsobenie tlaku vzduchu v pneumatikách, lebo tento faktor ovplyvňuje funkciu systému Torque Splitter. Náš pokus bol úspešný. Bol to triumfálny deň po všetkých stránkach.“

Rekord zo zeleného pekla patrí novému Audi RS3

Najlepšia akcelerácia a maximálna rýchlosť v segmente
Na rekorde má svoj podiel legendárny päťvalcový vysoko výkonný motor nového Audi RS 3. V najnovšej generácii kompaktného športového automobilu má motor 2.5 TFSI zvýšenú krútiaci moment oproti predchodcom. Audi RS 3 Sportback (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,8 – 8,3; kombinované emisie CO2 v g/km: 201 – 190) a Audi RS 3 Limuzína (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,7 – 8,2; kombinované emisie CO2 v g/km: 198 – 188) vyšprintujú z pokoja na tempo 100 km/h za 3,8 sekundy.
S kompletom RS Dynamic package a keramickými brzdami tieto modely majú maximálnu rýchlosť 290 km/h. Tým Audi RS 3 dosahuje najlepšie hodnoty akcelerácie a maximálnej rýchlosti v triede.

Torque Splitter pre maximálnu agilitu

Aj počas fázy testov, ktorá zahŕňala dva vytrvalostné testy dlhé 8.000 kilometrov na okruhu Nürburgring Nordschleife, pomáhal Frank Stippler optimalizovať charakteristiky priečnej dynamiky kompaktného športového automobilu. „Všeobecne je nové Audi RS 3 oveľa agilnejšie pri prejazde od stredu do konca zákruty, ako aj pri akcelerácii zo zákruty,“ hovorí továrenský jazdec. „Podľa mňa Torque Splitter predstavuje kvantový skok v oblasti agility jazdy.“

Nové Audi RS3

Táto nová technológia umožňuje úplne variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu na zadné kolesá. Na tento účel má vozidlo na každom hnacom hriadeli zadného kolesa elektronicky ovládanú multilamelovú spojku. Pri športovej jazde Torque Splitter zvyšuje podiel krútiaceho momentu prenášaného na väčšmi dynamicky zaťažené vonkajšie zadné koleso v zákrute. Takto vytvorený rozdiel hnacej sily spôsobuje, že vozidlo lepšie zatáča do zákruty a presnejšie sleduje uhol natočenia predných kolies. Výsledkom je optimálna stabilita a maximálna agilita – predovšetkým pri prejazde zákrut vysokou rýchlosťou.

Režim RS Performance vytvorený špeciálne na jazdu po pretekovom okruhu
Systémom regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select sa dá charakteristika systému Torque Splitter ovplyvňovať voľbou jazdného režimu podľa cestných podmienok a preferencie vodiča. Pri nastavenom novom režime RS Performance systém Torque Splitter umožňuje športovú jazdu so zvlášť výraznou pozdĺžnou dynamikou s malou nedotáčavosťou a pretáčavosťou. Výsledkom je rýchlejšia akcelerácia zo zákrut a tým rýchlejšie časy kôl.

Režim RS Performance využíva špecifické vyladenie motora a prevodovky a je presne prispôsobený pneumatikám semi-slicks, ktoré sa dajú po prvý raz objednať priamo z výroby – čo sú ideálne predpoklady pre rekordné kolo na okruhu Nürburgring.

Audi RS3 sedan vo farbe Kyalami green

Okrem toho je na želanie k dispozícii aj športový podvozok RS plus s adaptívnymi tlmičmi pruženia. Pri ňom sa každý tlmič individuálne a permanentne prispôsobuje stavu cesty a jazdnej situácii v rámci režimu nastaveného prostredníctvom Audi drive select. Režim RS Performance obsahuje dve nastavenia pre rozličné trate – jedno je vyladené komfortne pre jazdu po okruhoch s nerovným povrchom ako Nürburgring Nordschleife, pri ktorom adaptívne tlmiče minimalizujú vertikálny pohyb vozidla a zachovávajú vysokú priečnu dynamiku. Druhé vyladenie je športové pre jazdu po okruhu s rovným povrchom ako Hockenheimring. Progresívne riadenie s premenlivým prevodom podľa uhla natočenia volantu má vyladenie špecifické pre model RS a zabezpečuje bezprostrednú spätnú väzbu. So zväčšujúcim sa uhlom natočenia volantu sa prevodový pomer hrebeňového riadenia zmenšuje a riadenie sa stáva bezprostrednejším.

Audi RS 3 Sportback a RS 3 Limuzína sa už dajú objednávať v Európe a na trh budú uvedené na jeseň. Základná cena Audi RS 3 Sportback je 60.000 eur, RS 3 Limuzína má základnú cenu 62.000 eur.

Zdroj: Audi

Tags: AudiAudi RS3Audi Slovensko
Share10Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Nová Toyota Land Cruiser
Novinky

Nová Toyota Land Cruiser so 48V mild hybridom

9. júla 2025
2.5k
Bestseller zo Žiliny prichádza v modernejšej verzii
Novinky

Vynovená Kia Sportage

3. júla 2025
4.8k
Nové Audi Q3
Novinky

Nové Audi Q3

1. júla 2025
2.6k
Next Post
Nový Ford Kuga PHEV

Nový Ford Kuga sa stal najpredávanejším Plug-In Hybridnom v Európe

Historická Toyota Crown z roku 1964

Toyota Crown – Luxus po japonsky

Mazda CX-5

Mazda CX-5 ponuka presvedčivú spoľahlivosť, potvrdil to vytrvalostný test na 100 000 kilometrov

Najčítanejšie články

  • Bestseller zo Žiliny prichádza v modernejšej verzii

    Vynovená Kia Sportage

    48 shares
    Share 19 Tweet 12
  • Test SEAT Leon Sportstourer – Vyvážená voľba

    30 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Test: Peugeot 508 PSE SW – Leví kráľ

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Suzuki Swift – Vernosť tradícii

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Škoda Superb Combi – Posúva vlastné hranice

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť