Nová generácia modelu Ford kuga prichádza s veľmi pestrou škálou pohonov. Konvenčné motorizácie a dobíjateľný Plug-in hybrid aktuálne rozširuje nový modelu Ford Kuga Hybrid. Novinka ponúka dojazd až 1 000 km v režime zážihovo-elektrického a čistého elektrického pohonu medzi doplňovaním paliva a bez nutnosti dobíjania. Akumulátor modelu Kuga Hybrid s vlastným dobíjaním a kapacitou 1,1 kWh sa automaticky dobíja pomocou 2,5-litrového zážihového motora pracujúceho v Atkinsonovom cykle, ako aj pomocou rekuperačného nabíjania pri voľnobehu alebo brzdení. Uložená energia napája elektromotor s cieľom zvýšiť výkon, prispieť k hospodárnosti zážihového motora alebo zaistiť jazdu v čisto elektrickom režime. Model Kuga Hybrid automaticky a plynulo prepína medzi konfiguráciami pohonu podľa aktuálneho scenára jazdy.
Dômyselné plnohybridné hnacie ústrojenstvo nového vozidla je v zostave modelov Ford Kuga unikátne, prináša maximálnu účinnosť a kultivovanosť plnoelektrického pohonu bez potreby nabíjania z externého zdroja energie v spojení s pohodlným celkovým dojazdom 1 000 km, ktorý tak konkuruje vznetovým motorom. Kuga Hybrid je zároveň prvým modelom radu Kuga, ktorý obsahuje kombinovanú elektrifikovanú hnaciu sústavu s voliteľnou možnosťou dômyselnej technológie inteligentného pohonu všetkých kolies, ktorý zaisťuje optimalizované jazdné vlastnosti. Oba varianty, s pohonom predných kolies aj s inteligentným pohonom všetkých kolies, umocňujú charakter výkonu 190 k vďaka funkcii simulovaného radenia prevodových stupňov pre prevodovku s rozdelením výkonu. Technológia napodobňuje preraďovanie známe z konvenčnej automatickej prevodovky, a prispieva tak k aktívnejšiemu zapojeniu vodiča.
![](https://www.autoinak.sk/wp-content/uploads/2020/11/2020_FORD_KUGA_FHEV_3-1024x625.jpg)
Výroba nového modelu Kuga Hybrid, jedného zo 17 elektrifikovaných vozidiel značky Ford, ktoré majú byť uvedené na trh v Európe do konca budúceho roka, už prebieha vo výrobnom závode spoločnosti v španielskej Valencii. V tomto závode sa montujú aj pokročilé lítiovo-iónové akumulátory, ktorým je model Kuga Hybrid vybavený. Predchádzala tomu investícia vo výške 24 miliónov eur do špičkového zariadenia na montáž akumulátorov v rámci podpory elektrifikačnej stratégie spoločnosti Ford v Európe.
Praktické vlastnosti Kugy, flexibilita hybridu
Nový Ford Kuga bol vyvinutý od základu so zážihovo-elektrickou plnohybridnou hnacou sústavou s úsporným usporiadaním, ktoré zaisťuje maximálne využitie priestrannosti a praktických vlastností SUV a podporuje kultivovanosť jazdy. Funkcia tichého štartu umožňuje modelu Kuga Hybrid rozbehnúť sa z pokoja iba pomocou elektrickej energie, čím poskytuje vskutku príjemný zážitok z jazdy najmä v meste a v premávke s častým zastavovaním a rozbiehaním. Plnohybridná hnacia sústava podporuje jazdu v čisto elektrickom režime na krátke vzdialenosti, pričom eliminuje obavy z nedostatočného dojazdu.
Schopnosť prejsť až 1 000 km na jediné natankovanie robí z modelu Kuga Hybrid presvedčivú alternatívu vznetových pohonov. Pri spotrebe od 5,4 l/100 km a emisiách CO2 od 125 g/km v cykle WLTP a 54-litrovej palivovej nádrži je celkový dojazd tohto vozidla zároveň o viac ako 30 percent väčší ako dojazd modelu Kuga Plug-In Hybrid, ktorý ponúka dlhší dojazd v čisto elektrickom režime, až 56 km podľa WLTP.
![](https://www.autoinak.sk/wp-content/uploads/2020/11/2020_FORD_KUGA_FHEV_7-1024x684.jpg)
Na nabíjanie akumulátora nemusia majitelia použiť žiadny vonkajší zdroj napájania, vďaka čomu je Kuga Hybrid atraktívnou možnosťou pre všetkých zákazníkov, ktorí túžia po elektrifikovanom pohone, no majú obmedzený prístup k riešeniam vonkajšieho nabíjania doma alebo na pracovisku, ale aj pre vodičov, ktorí chcú elektrifikáciu a zároveň inteligentný pohon všetkých kolies. 60-článkový akumulátor s kapacitou 1,1 kWh využíva systém kvapalinového chladenia, ktorý nepotrebuje vetrák chladiča, čo prispieva k nižšej hladine hluku, a tým k vyššej miere komfortu v kabíne. Optimalizované chladenie zároveň umožňuje, aby boli články akumulátora uložené tesne vedľa seba, čo prispieva k zachovaniu priestranného interiéru vozidla a jeho rozmerov: viac ako jeden meter výšky od sedadla po strop (priestor pre hlavu) pre cestujúcich na predných sedadlách a až 1 481 litrov priestoru pre náklad za prednými sedadlami.
Kuga Hybrid je v závislosti od trhu v ponuke aj s inteligentným pohonom všetkých kolies, ktorý meria priľnavosť kolies k povrchu vozovky a dokáže upraviť rozdelenie krútiaceho momentu medzi predné a zadné kolesá na zaistenie bezpečnejšieho postoja vozidla na ceste. Táto technológia má minimálny vplyv na spotrebu paliva. Funkcia odpojenia pohonu všetkých kolies zabezpečí za priaznivých jazdných podmienok automatický návrat k pohonu predných kolies, čím podporuje optimalizovanú spotrebu paliva.
Pohodlnejšie cesty
Kuga Hybrid je možné objednávať v komplexnej ponuke variantov: Trend, Titanium, Titanium X, ST Line, ST Line X a Vignale, ktoré ponúkajú širokú škálu asistenčných systémov a technológií na zvýšenie komfortu a pohodlia. Asistenčné technológie sú určené na to, aby vodičom dodávali viac istoty, zabezpečovali jednoduchšie riadenie vozidla a zvyšovali bezpečnosť. Patria k nim adaptívny tempomat s funkciou automatického spúšťania a vypínania motora, systém rozpoznávania dopravných značiek a funkcia udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu, ktoré uľahčujú jazdu po diaľnici a v premávke s častým zastavovaním a rozbiehaním. Aktívny parkovací asistent 2 zabezpečuje plne automatizované manévre pri parkovaní stlačením jediného tlačidla.
![Nový Ford Kuga Hybrid](https://www.autoinak.sk/wp-content/uploads/2020/11/2020_FORD_KUGA_FHEV_1-1024x620.jpg)
V modeli Kuga má svetovú premiéru nový asistenčný systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu s asistentom sledovania mŕtveho uhla. Táto voliteľná technológia sleduje oblasti mŕtvych uhlov vodiča a zaznamenáva prítomnosť vozidiel približujúcich sa zozadu. V prípade detekcie potenciálnej zrážky systém použije protiriadenie, aby na hrozbu upozornil vodiča a zabránil manévru, ktorým by došlo k zmene jazdného pruhu. Svetovú premiéru v novom Forde Kuga má aj voliteľná technológia pomoci na križovatke. Sleduje potenciálne kolízie s protiidúcimi vozidlami v paralelných jazdných pruhoch a automaticky použije brzdy, aby sa zabránilo nehode alebo zmiernili jej následky v situáciách, keď vodič zatáča do križovatky uprostred premávky.
Zdroj: Ford