• Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
pondelok, 27 júna, 2022
Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk

Renault odhaľuje vodíkový koncept Scenic Vision

24. mája 2022
in Novinky
124
0
50
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Renault sa skrz svoju koncepciu udržateľnosti a strategického plánu Renaulution vydal na cestu zásadnej premeny. Zameriava sa na ekonomickú, environmentálnu a sociálnu dimenziu svojich aktivít s cieľom dosiahnuť uhlíkovú neutralitu v Európe do roku 2040 a celosvetovo do roku 2050. K dosiahnutiu tohto cieľa má Skupine pomôcť odhalenie nového koncepčného vozidla Scénic Vision na konferencii Change NOW v Paríži. Koncepčné vozidlo stelesňuje záväzok značky Renault k udržateľnému rozvoju a reflektuje úmysel značky dosiahnuť dekarbonizáciu v rámci celého životného cyklu svojich vozidiel.

Unikátny, v jednotnom i množnom čísle: priekopnícke koncepčné vozidlo

Renault píše novú kapitolu svojej histórie inovatívnym koncepčným vozidlom. Zvonku predznamenáva budúce plne elektrické vozidlo rady Renault. Zvnútra pozýva pasažierov do budúcnosti, v ktorej robia technológie a inovácie svet udržateľnejším a šetrnejším k životnému prostrediu.

Renault Scénic Vision

• Inovácie v oblasti ekologického dizajnu a cirkulárnej ekonomiky predstavujú skutočnosť, že viac než 70 % jeho materiálov je recyklovaných a 95 % je recyklovateľných, čím priamo prespievajú k ochrane zdrojov.
• Jeho hybridný pohon, elektrický a vodíkový, má skrátiť prestoje pre dobíjanie energie, a zároveň znížiť uhlíkovú stopu vrátane uhlíkovej stopy batérie. Renault Scénic Vision má nulové emisie pri výrobe a prevádzke a o 75 % menšiu uhlíkovú stopu než bežný elektromobil.
• Palubné technológie ponúkajú zvýšenú bezpečnosť vodiča a cestujúcich a znižujú počet nehôd až o 70 %. Dizajn tohto koncepčného vozidla odráža snahu tímov vytvoriť unikátne vozidlo, ktoré je dostupné a vhodné pre každého.

Design, ktorý otvára cestu pre nové perspektívy

Koncepčné vozidlo Scénic Vision je skutočným stelesnením tzv. Novej vlny. Exteriér odhaľuje tvary a štýl nového rodinného vozidla, ktoré bude uvedené na trh v roku 2024. Dizajn interiéru zase našepkáva o podobe interiéru vozidiel Renault v budúcnosti. Jeho hybridný, elektrický aj vodíkový motor odráža snahu Renault nájsť riešenia pre všetky spôsoby používania vozidla a je súčasťou dlhodobej vízie, ktorá siaha až do roku 2030. Tento dizajn otvára cestu k novým perspektívam a hlavnej myšlienke, podľa ktorej autá a ľudia majú spoločný smer a hodnoty.

Interiér Renault Scénic Vision

Renault & Jean-Michel Jarre

Jean-Michel Jarre je francúzsky skladateľ a hudobný producent. Pôsobí v oblasti elektro-akustického umenia a vo svojich dielach neustále prepája technológiu s kreatívnou tvorbou. Tento koncept je veľmi blízko tomu, ako Renault vníma inovácie. Spolupráca JMJ so značkou Renault začala hneď v ranom štádiu vzniku vozidla Scénic Vision, konkrétne vo fáze vývoja spojeného s akustickými a signalizačnými vlastnosťami vozidla. JMJ zostavil tím ľudí a spoločne vytvorili zvukový podpis tohto koncepčného vozidla, ktoré vychádza z myšlienky „záleží nám na ochrane prírodných zdrojov“ a „menej je viac“. Vozidlo disponuje jedným reproduktorom na každých dverách a soundbubble systémom na každom operadle hlavy. Scénic Vision tak nastoľuje začiatok úzkej spolupráce s JMJ. Umelec sa stane ambasádorom značky Renault a bude spolupracovať s tímami značky aj do budúcna.

Ochrana prírodných zdrojov

• 70 % materiálov použitých vo vozidle je recyklovaných a cez 95 % z nich je recyklovateľných, vrátane batérie.
• Podlaha vozidla je vyrobená z plastového odpadu , ktorý pochádza z iných zdrojov (fľaše od mlieka, plastové trubky). Celkom 30 % materiálov z plastu na vozidle Scénic Vision pochádza z biologických zdrojov. Prvky v interiéri sú z recyklovateľného karbónu z leteckého priemyslu.
• Krátke slučky sa využívajú u strategických materiálov ako platina, meď, hliník a oceľ, a tiež pri nerastoch na výrobu batérie.
• Pneumatiky sú od výrobcu GNSPR, ktorý sa zaviazal k zodpovednému podnikaniu a berie ohľad na ochranu životného prostredia a ľudské práva.
• Vo vozidle nie je koža a namiesto nej sa používa 100 % recyklovaný nízkouhlíkový polyester.
• Nádrž na palivo je vyrobená z uhlíkových vlákien, ktoré sa vyrobili z odpadu z papierenského priemyslu.

Renault verí vodíkovému pohonu
Renault verí vodíkovému pohonu

Lepšia kvalita ovzdušia

• Interiér: vzduchový filter vo dverách vodiča zlepšuje kvalitu vzduchu vo vnútri vozidla pomocou filtrovania vzduchu zvonku.
• Exteriér: čierne pigmenty v laku karosérie vznikli spracovaním častíc zachytených v atmosfére – ide o farbivo bez syntetických pigmentov, čo prispieva k lepšej kvalite ovzdušia.

Ochrana klímy
To najlepšie z elektriny a vodíka

• Technológia H2-Tech: hybridné vozidlo, elektrické aj vodíkové, je vybavené palivovým článkom s výkonom 16 kW. Technológia H2-Tech je založená na technológii „navyšovania rozsahu“ (range extender), čo umožňuje implementovať batériu, ktorá je dvakrát ľahšia a pritom má rovnaký dojazd, čím sa ešte viac napomáha snahám o dekarbonizáciu vozidla. Skupina Renault v spolupráci s firmou Hyvia (joint venture s Plug Power) už ponúka H2 riešenia u ľahkých úžitkových vozidiel.
• Vďaka ich existujúcim partnerstvám zanecháva vozidlo Scénic Vision uhlíkovú stopu, ktorá je o 75 % nižšia, než u elektrického vozidla ako napríklad elektrický Megane E-Tech. Batéria tohto vozidla predstavuje až o 60 % menšiu uhlíkovú záťaž v porovnaní s podobnou batériou, a to vďaka použitiu krátkych slučiek a nízkouhlíkových zdrojov v prípade nerastov, a tiež vďaka uprednostneniu nízko uhlíkovej energie, ktorá sa používa pri zostavovaní a výrobe batérie.

Renault Scénic Vision
Renault Scénic Vision

Starostlivosť o užívateľa – bezpečnosť

Absolútna transparentnosť a viditeľnosť
• Kamerový systém integrovaný v prednej časti vozidla významne rozširuje zorné pole vodiča, a to o 24 %. Je to vďaka obrazovke umiestnenej na palubnej doske, ktorá zobrazuje bezprostredné okolie vozidla. Čelné sklo je tak opticky rozšírené na 180° a umožňuje úplnú viditeľnosť, predná kapota akoby zmizla a stáva sa transparentnou.

Nová generácia bezpečnosti a prepojeného zdravia: Safety Coach
• Rozhranie hodnotenia rizík pomáha predikovať krízové stresové situácie. Systém kompenzuje nepozornosť vodiča a poskytuje personalizované rady pre neustále zlepšovanie vodičových návykov. Toto rozhranie tiež poskytuje vodičovi zdravotné rady na základe analýzy dát zhromaždených kamerami a pripojenými senzormi umiestnenými v kabíne (tepová frekvencia, únava, atď.).
Inklúzia

Renault verí vodíkovému pohonu

Vozidlo, ktoré sa prispôsobí svojmu užívateľovi
• Systém rozpoznávania tváre umožňuje otváranie dverí a nastavenie vozidla podľa profilu vodiča. Tento systém tiež umožňuje prispôsobiť jazdné vlastnosti schopnostiam vodiča.

Mimoriadne personalizovaný a komplexný zvukový priestor
• Každé sedadlo je vybavené mikrofónmi a reproduktormi pre zaistenie vlastného zvukového prostredia (rádio, hi-fi, šoférovanie s hlasovým ovládaním) pri zachovaní optimálnej komunikácie na palube. Vzájomný prenos hlasu cestujúcich a vodiča a v prípade potreby zosilnenia hlasu uľahčuje komunikáciu medzi cestujúcimi vo vozidle, najmä pokiaľ je na palube nepočujúci používateľ.

Zvýšená dostupnosť
• Absencia stredového stĺpika a rovná podlaha uľahčujú prístup osobám so zníženou mobilitou.

Zdroj: Renault

Tags: RenaultRenault Scenic VisionRenault Slovensko
Share20Tweet13Pin5
Previous Post

Dacia 1300 – Príbeh automobilu, ktorý mobilizoval Rumunsko

Next Post

Nissan predstavil koncept JUKE Hybrid Rally

Related Posts

Koncept Ford Pro Electric SuperVan

Koncept Ford Pro Electric SuperVan s výkonom 2000 koní

Nový Peugeot 408

Úplne nový Peugeot 408

Avizované BMW M3 Touring

Premiéra očakávaného BMW M3 Touring a oslava 50 rokov BMW M sa odohrá na Festivale rýchlosti v Goodwoode

Modelové portfólio značku Cupra

Značka CUPRA nám predostrela svoju budúcnosť

Modelový rad Hyundai Ioniq

Hyundai sa lúči s priekopníckym modelom Ioniq

Nové Mitsubishi ASX bude predstavené už čoskoro

Mitsubishi odhaľuje pohonné jednotky pripravovaného nového modelu ASX

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Test SsangYong Tivoli Grand

Test: SsangYong Tivoli Grand – Atraktívne SUV-kombi

Test Toyota Yaris Cross 2022

Test: Toyota Yaris Cross – Sebavedomý drobec

Test Nissan Qashqai 4WD 2022

Test: Nissan Qashqai 4WD – Všestrannejšia alternatíva

Test SEAT Arona 2022

Test: SEAT Arona – Vylepšený multitalent

Rord Ranger

Ford Ranger – Rozlúčka s 5-valcom

Koncept Ford Pro Electric SuperVan

Koncept Ford Pro Electric SuperVan s výkonom 2000 koní

Test Dacia Jogger 2022

Test: Dacia Jogger – Bezkonkurenčná voľba

Nový Peugeot 408

Úplne nový Peugeot 408

K oslavám 50-ročného jubilea BMW M sa pridalo aj Slovensko

K oslavám 50-ročného jubilea BMW M sa pridalo aj Slovensko

Test Peugeot 3008 2022

Test: Peugeot 3008 – Emócie a racionalita



  • Kontakt
  • Cookies

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

  • Login
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Táto webová stránka používa cookies. Pokračovaním v používaní tejto webovej stránky dávate súhlas s používaním súborov cookie. Navštívte našeCookies a Pravidlá ochrany osobných údajov .