Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Novinky

Štýlový Nissan JUKE dostal nový hybridný pohon

od Peter Hlačik
2. marca 2022
v Novinky
100
A A
0
Nový Nissan Juke Hybrid

Nový Nissan Juke Hybrid

25
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Japonský crossover Nissan JUKE čoskoro obohatí nová pohonná jednotka s pridaním hybridného pohonu, ktorá poskytuje pohotový výkon v kombinácii so zníženými emisiami a spotrebou. JUKE Hybrid predstaví skutočnú multimodálnu hybridnú hnaciu sústavu, na rozdiel od vylepšenia tradičných spaľovacích motorov o elektrické schopnosti, čo prinesie kľúčové výhody pre zákazníkov:

• 100% EV mód pri štarte vozidla.
• Príjemné jazdné vlastnosti za každých okolností.
• Vynikajúca spotreba paliva vďaka inteligentnej multi-módovej prevodovke, účinnému regeneratívnemu brzdeniu a vysokovýkonnej batérii

Ústredným bodom vývoja hybridného hnacieho ústrojenstva bol pre zákazníkov JUKE význam obohacujúceho zážitku z jazdy. A vzrušenie z jazdy môže zodpovedať tomuto novému výkonnému, citlivému a efektívnemu pohonnému ústrojenstvu.

Nový Nissan Juke Hybrid

Efektívny motor vďaka aliančnej synergii

Nové hybridné hnacie ústrojenstvo naplno využíva aliančné technológie. Hybridné hnacie ústrojenstvo modelu JUKE pozostáva z novej generácie spaľovacieho motora Nissan, špeciálne vyvinutého pre prácu v hybridnom hnacom ústrojenstve. Produkuje výkon 69 kW (94 k) a krútiaci moment 148 Nm. V elektrickej časti hybridného pohonu Nissan dodal hlavný elektromotor s výkonom 36 kW (49 k) a krútiacim momentom 205 Nm, zatiaľ čo Renault dodal 15 kW vysokonapäťový štartér- generátor, menič a 1,2 kWh vodou chladenú batériu, ako aj inovatívnu prevodovku. Výsledkom je hnacie ústrojenstvo poskytujúce o 25 % vyšší výkon ako súčasná možnosť benzínového motora so znížením spotreby paliva až o 40 % v mestskom cykle a až o 20 % v kombinovanom cykle. (Údaje podliehajú homologizácii) Inteligentná automatická prevodovka Kľúčom k radosti z jazdy v srdci Nissanu JUKE Hybrid je pokročilá multi-módová prevodovka s nízkym trením, ktorá poskytuje optimálne využitie hnacej sily, či už elektrického motora, benzínového motora alebo oboch.

Na zníženie trenia táto prevodovka používa zubové spojky namiesto bežných synchronizačných prevodov na radenie 4 prevodových stupňov spaľovacieho motora a 2 prevodové stupne elektromotora. Okrem toho na zníženie trenia táto prevodovka nepoužíva spojku. Všetky štarty vozidla sú 100% elektrické a 2 elektro motory sa používajú v kombinácii na synchronizáciu prevodových stupňov, čím sa zabezpečuje plynulé, prepojené a citlivé zrýchlenie.

Úsporný hybridný pohon rozšíril paletu pohonných jednotiek pri modeli Nissan Juke

Prevodovka je riadená pokročilým algoritmom, ktorý riadi body radenia, regeneráciu batérie, ako aj pokročilú sériovo-paralelnú architektúru. Hnacie ústrojenstvo môže hladko a bez akéhokoľvek zásahu vodiča prechádzať rôznymi možnými typmi hybridizácie (sériová, paralelná, sériovo paralelná) podľa zrýchlenia a požiadaviek na výkon. Výsledkom je, že vodič si užije bezproblémové zrýchlenie, ako aj efektívne nízke emisie – to najlepšie z oboch svetov.

Jazda ako v elektromobile

Inteligentný systém pohonu JUKE Hybrid riadi hnacie ústrojenstvo podľa mnohých parametrov s cieľom optimalizovať čas, ktorý JUKE strávi v režime EV. Počas testovania inžinieri Nissanu dosiahli až 80 percent mestskej jazdy v čistom EV režime s krátkymi hybridnými fázami na dobitie batérie pred návratom do režimu EV. JUKE Hybrid nielenže štartuje na 100 % v elektrickom režime, ale dokáže dosiahnuť rýchlosť až 55 km/h v čistom EV režime, aby si vodiči užili silný, stály a trvalý zážitok z jazdy.

Nový Nissan Juke Hybrid

Systém automaticky maximalizuje využitie EV módu, ale JUKE Hybrid dostane aj samostatné ovládacie tlačidlo režimu EV, ktorý možno použiť ako funkciu, keď vodič nechce aby bežal motor, napríklad v obytnej oblasti, okolo zastavaných oblastí, ako sú školy, parkoviská alebo v dopravných zápchach. Kým to stav nabitia batérie dovolí, prinúti JUKE Hybrid fungovať ako výlučne elektrické vozidlo.

Brzdenie a regenerácia

Pri spomaľovaní bude elektromotor fungovať ako generátor a zachytávať kinetickú energiu a premieňať ju na elektrinu, ktorá sa uloží do hybridnej pohonnej batérie. Pokročilá funkcia Regenerative Cooperative Brake spája regeneračné brzdenie a tradičné brzdenie trením, aby sa dosiahol prirodzený pocit z pedálu a efektívna rekuperácia energie. Vodič nebude vedieť o nastaveniach medzi týmito dvoma systémami, čím sa zabezpečí, že spätná väzba prostredníctvom brzdového pedála zostane konštantná a intuitívna.

JUKE Hybrid prichádza aj s voličom jazdných režimov, ktorý umožňuje vodičovi vybrať si režim Eco/Normal/Sport. Režim jazdy mení nielen silu riadenia, činnosť klimatizácie a odozvu plynového pedála, ale v prípade nového hybridného hnacieho ústrojenstva mení aj správanie pri regeneratívnom brzdení a stav nabitia batérie. Napríklad v režime Sport je regenerácia pri brzdení nastavená na vysokú úroveň, aby sa maximalizoval elektrický výkon pre efektívnu akceleráciu.

Štýlový crossover značky Nissan nesie označenie Juke

e-Pedal pre plynulú jazdu v meste

Rovnako ako LEAF, aj JUKE Hybrid bude vybavený systémom Nissan e-Pedal, ktorý po aktivácii umožňuje ovládať vozidlo pomocou plynového pedálu. Keď sa noha zdvihne z akcelerátora, použije sa mierne brzdenie (do 0,15 g) a vozidlo spomalí na rýchlosť ~ 5 km/h. Na spomalenie môže byť niekedy potrebné dodatočné brzdenie nohou a je potrebné na dosiahnutie úplného zastavenia (pre pohodlie je možné zvoliť funkciu automatického

podržania vozidla: Auto hold). Používanie funkcie e-Pedal sa rýchlo stáva intuitívnym a výsledkom je zníženie záťaže vodiča počas jazdy v meste, pričom poskytuje plynulý a relaxačný zážitok z jazdy a zároveň maximalizuje možnosti regenerácie hybridnej batérie, čo ešte viac zlepšuje zážitok z elektromobilu.

Nové prvky exteriéru

Športový dizajn crossoveru kupé JUKE zostáva aj v novej hybridnej verzii. Pozornosť bola venovaná každému detailu a bola vykonaná séria malých zmien s cieľom optimalizovať jeho aerodynamickú účinnosť a identifikovať JUKE Hybrid ako elektrifikovanú verziu. Na predných dverách a dverách batožinového priestoru pribudlo označenie „Hybrid“. Predná maska chladiča JUKE Hybrid je teraz vybavená novým logom značky Nissan a tiež obsahuje pásik z čierneho lesklého materiálu v mieste, kde sa stretáva s kapotou, čím je v súlade s ostatnými elektrifikovanými modelmi Nissan, ktoré majú rovnaký dizajnový motív.

Nový Nissan Juke Hybrid

Dizajn samotnej mriežky je teraz sieťovaný a má menšiu plochu otvoru na optimalizáciu aero účinnosti, čo je možné vďaka nižším požiadavkám na chladenie verzie Hybrid. Úpravy prešli aj na karosérii pod nárazníkom, aby sa zlepšilo prúdenie vzduchu, a jedinečne pre hybrid bol pridaný uzáver mriežky chladiča, ktorý umožňuje automatické nastavenie prúdenia vzduchu podľa potrieb chladenia, čím sa čo najviac znižuje aerodynamický odpor.

Zadný spojler, ktorý je namontovaný nad zadným oknom, bol re-profilovaný pre čistejšie prúdenie vzduchu za autom. A pred prednými kolesami boli pretvarované a premiestnené spojlery, aby čistili prúdenie vzduchu, zatiaľ čo zadná náprava získala kryt, ktorý vyhladzuje prúdenie vzduchu pod autom. Úplne nové dvojfarebné 17-palcové zliatinové disky budú predstavené súčasne s hybridným modelom JUKE (dostupné budú aj pre spaľovaciu verziu), ako aj dvojfarebné 19-palcové disky odvodené od NISSAN Ariya pre vizuálny efekt a efektivitu.

Nové prvky interiéru

Vo vnútri kabíny ukazuje pravý z dvoch číselníkov rýchlosť a ľavý ukazovateľ výkonu, pričom ručička sa pohybuje medzi „nabíjaním“, keď prebieha regenerácia energie, cez „eko“, keď je pohon elektrický a „výkon“, keď sa skombinuje spaľovací motor a elektromotor. V spodnej časti ľavého ciferníka sa nachádza ukazovateľ stavu nabitia batérie. Vizuálne znázornenie toku energie sa môže zobraziť na 7-palcovej obrazovke kombimetra medzi dvoma ciferníkmi, ktorá zobrazuje všetky rôzne toky energie v jednoduchej a jasnej animácii, čo vodičovi maximalizuje pochopenie fungovania systému.

Nový Nissan Juke Hybrid
Nový Nissan Juke Hybrid

Tlačidlo pre e-Pedal je umiestnené na stredovej konzole za tlačidlom elektrickej parkovacej brzdy, zatiaľ čo tlačidlo na aktiváciu režimu 100 percent EV je medzi dvoma centrálnymi vetracími otvormi. Keď je aktivovaný e-Pedal a režim EV, v spodnej časti obrazovky kombimetra sa zobrazia vizuálne pripomienky. Batožinový priestor má objem 354 litrov, čo je mierne zníženie o 68 litrov v porovnaní s benzínovou verziou v dôsledku balenia 1,2 kWh akumulátora. So sklopenými zadnými sedadlami zostáva priestor kufra najlepší v triede s 1237 litrami, zatiaľ čo priestor pre kolená vzadu zostáva nezmenený na 553 mm.

Zdroj: Nissan

Tags: NissanNissan JukeNissan Juke Hybrid
Share10Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Vynovený Land Rover Defender
Novinky

Vynovený Land Rover Defender

13. júna 2025
2.5k
Dacia Bigster
Novinky

Nová Dacia Bigster prichádza s LPG motorizáciou

12. júna 2025
2.5k
Hyundai IONIQ 9
Novinky

Hyundai IONIQ 9 pozná slovenské ceny

11. júna 2025
2.5k
Next Post
Hyundai Tucson je najpredávanejším SUV modelom na Slovensku za rok 2021

Zažiarte na cestách s najpredávanejším SUV na Slovensku

Test Citroën ë-C4 2022

Test: Citroën ë C4 – Elektrická alternatíva

Nový Opel Grandland

Nový Opel Grandland dostal odvážnejší dizajn, digitálny kokpit a moderné technológie

Najčítanejšie články

  • Nová Toyota Corolla Cross

    Nová Toyota Corolla Cross

    34 shares
    Share 14 Tweet 9
  • Test MG 3 Hybrid – Zážitok z techniky

    30 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Test: Peugeot Rifter Long – Štýlovo prakticky

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Range Rover Sport – Noblesný perfekcionista

    29 shares
    Share 12 Tweet 7
  • Test: Mercedes-Benz CLE kabriolet – Keď život chutí

    26 shares
    Share 10 Tweet 7
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť