Citroën má dnes v portfóliu veľmi pestré spektrum modelov, pre ktoré sa priama konkurencia hľadá len veľmi ťažko. Okrem kreatívneho dizajnového prístupu si táto automobilka zakladá mimoriadne na špičkovom jazdnom komforte a celkovej pridanej hodnote. Pri väčšine modelov francúzskej značky s dvojitým šípovým ozubením v embléme už dnes existuje aj alternatíva s čoraz viac privilegovaným elektrickým pohonom. Zosobnením všetkých vyššie spomenutých cností je aj horúca novinka z rodiny C4. Rovnomenný kompaktný model len prednedávnom doplnil nový člen rodiny s dovetkom X. Druhý karosársky variant by sme pokojne mohli zadefinovať aj ako originálny crossover-sedan. Citeľne dlhší a zároveň o niečo praktickejší Citroën C4 X, je okrem spaľovacej klasiky dostupný aj v plne elektrickej verzii, v ktorej názve pribudlo naviac už tradičné písmenko ë.
Nový a originálny Citroën ë-C4 X, o ktorého pohon sa stará elektromotor o výkone 136 koní, čerpajúci energiu z 50 kWh batérie a druhej najvyššej výbave Shine, nám na test zapožičala spoločnosť Citroën POINT a.s. Žilina.
Rýchle fakty:
- Francúzsky Citroën rozšíril ponuku kompaktnej modelovej rodiny C4 o nového a atraktívneho člena. Pod dovetkom X sa v tomto prípade ukrýva citeľne dlhší a koncepčne originálny crossover-sedan.
- Konkurenčnou prednosťou modelovej rodiny Citroën C4 je okrem nápaditého dizajnu aj paleta dostupných pohonov. Aj druhý člen rodiny je okrem benzínu a nafty dostupný, aj ako čistý elektromobil ë-C4 X.
- Pútavý dizajn nového modelu Citroën ë-C4 X kombinuje v jednom balení viacero karosárskych svetov. Vizuálne atraktívna zadná časť pôsobí na rozdiel od služobne staršieho súrodenca elegantnejším a zároveň uhladenejším dojmom.
- Silnou stránkou modelu Citroën ë C4 X je príjemne vzdušný interiér. Priestor v druhom rade z priestorového hľadiska s rezervou uspokojí aj štandardne urastených dospelých. Objemovo veľký batožinový priestor elektrickej verzie z praktickej stránky najviac limituje menší vstupný otvor.
- Plne elektrický Citroën ë C4 X s maximálnym výkonom 136 koní sa z hľadiska vyladenie pohonu drží prioritne racionálnej stránky. Nadštandardne komfortnému podvozku v sumári svedči aj koncepčne tichý batériový pohon. Ten v letnom teste prijemne prekvapil aj svojími nízkymi nárokmi na spotrebu elektrickej energie.
Fotogaléria Citroën ë-C4 X
Citroën má s výrobou koncepčne originálnych kompaktných modelov z historického hľadiska veľmi bohaté skúsenosti. Označenie C4 značka po prvýkrát použila už v automobilovom praveku, medzi rokmi 1928-1932. K identickému značeniu sa v roku 2004 vrátil nástupca modelu Xsara. Dobovú rodinu C4 s mnohými dizajnovo odvážnymi prvkami môžeme v porovnaní s jej súčasným pokračovateľom napriek tomu zadefinovať ako karosársku klasiku.
Po ukončení výroby druhej novodobej generácie modelového radu C4, značku Citroën v c-segmente zastupoval extravagantný model C4 Cactus. V roku 2020 sa Francúzi do kompaktného segmentu vrátili v podobe úplne novej generácie C4. Aktuálny a komerčne úspešný model si po dizajnovej línii osvojil veľmi originálny prístup s mixom viacerých karosárskych variantov. A aby toho nebolo málo tak už dôverne známy crossover-coupé, prednedávnom doplnil aj druhý karosársky variant C4 X. Nový crossover-sedan zaznamenal svoju oficiálnu premiéru približne pred rokom.
Novinka sa oproti služobne staršiemu súrodencovi proporčne odlišuje až o 24 cm dlhšou karosériou. Typologicky tak C4 X vypĺňa veľkostný priestor medzi klasickým modelom C4 a vlajkovou loďou C5 X. Sofistikovaný technický základ v podobe modulárnej platformy EMP1 je aj v tomto prípade okrem spaľovacích verzií prispôsobený aj na zástavbu plne elektrického derivátu. Z technologických vychytávok si novinka s písmenom X v názve okrem plejády asistenčných systémov už automaticky osvojila aj najnovšiu generáciu infotainmentu značky Citroën, ktorá debutovala pri vlajkovej lodi C5 X. Hlavnou konštrukčnou pýchou tu ostáva aj naďalej pokrokové pruženie s využitím tlmičov s hydraulickými dorazmi.
Ponuka pohonných jednotiek na našom trhu dnes zahŕňa benzín, naftu aj elektrinu. Vstupnou bránou do sveta C4 X je zážihová motorizácia 1,2 PureTech pozostávajúca z moderného prepĺňaného 3-valca. Verzia PureTech 100 s výkon 102 koní, sa kombinuje výhradne so 6-st. manuálnou prevodovkou. Silnejší variant PureTech 130 (131 koní) je už dostupný s 8-st. automatom. Pre priaznivcov nafty má Citroën v ponuke úsporný turbodiesel 1,5 BleHDi 130 s výkonom 131 koní, ktorý sa taktiež kombinuje výhradne s 8-st. automatom. Testovanú čisto elektrickú verziu Citroën ë-C4 X poháňa elektromotor s výkonom 136 koní. Automobilka pre elektrickú rodinu ë-C4 a ë-C4 X už avizuje aj nasadenie evolučne novšej elektrosústavy, s výkonnejším elektromotorom, väčšou kapacitou batérie a dlhším dojazdom.
Pod prednou kapotou plne elektrickej verzie ë-C4 X sa nachádza elektromotor s výkonom 136 koní.
Nevšedný a atraktívny.
S pomerne nevšednou koncepciou crossover-sedan v minulosti experimentovali už viaceré automobilky. Tento originálny a neopozeraný karosársky variant v podobe druhého člena rodiny C4 aktuálne využili aj Francúzi. Značke Citroën, inovátorský prístup veľmi svedčí, čo potvrdil napríklad už aj služobne starší kompaktný súrodenec. Testovaná novinka s písmenom X v názve si okrem vizuálneho efektu dala v sumári mimoriadne záležať aj na užívateľskej stránke.
Nový model Citroën ë-C4 X je až po druhý pár dverí, prakticky totožný s už známym súrodencom. Plne elektrické verzie sa od tých s konvenčnými motorizáciami odlišujú len v drobných detailoch. Sem sa okrem logickej absencie výfukových koncoviek radí aj prítomnosť emblémov s písmenkom ë. Predným partiám testovaného exempláru dominuje úzka maska, ktorá v kombinácii s delenými prednými svetlometmi evokuje líniu písmena X. V rámci segmentovej príslušnosti chválim prítomnosť plne ledkovej svetelnej techniky Citroën LED Vision. Okrem adekvátneho svetelného účinku si palec hore zaslúži aj príjemná šírka svetelného kužeľa. Pomyselnou komfortnou čerešničkou je funkcia automatického prepínania diaľkového módu. Celkovo robustný nádych nového crossover-sedanu, s odmyslením si pomerne vysokej línie prednej kapoty, formuje aj robustne oplastovaná spodná časť predného nárazníka.
Pri pohľade z profilu sa už naplno prejaví autenticita i originalita modelu C4 X. Aj napriek citeľnému nárastu do dĺžky sa tu dizajnérom podarilo zachovať prirodzenú proporčnú vyváženosť s decentne dynamickým nádychom. Efektne klesajúcu líniu strechy s dôrazom na čo najlepšiu aerodynamiku dopĺňajú svalnaté blatníky. SUV svet aj v tomto priestore pripomína masívne ochranné oplastovanie lemov blatníkov a prahov. Pre značku Citroën typické dizajnové osvieženie ochranných panelov pri voľbe personalizovanej výbavy Color pack formujú kontrastné ozdobné elementy. Testovaná exemplár zdobilo ich decentné strieborné vyhotovenie, ktoré opticky ladí aj s v princípe nenápadnou sivou metalízou s prívlastkom Platinum. Na vyváženú kombináciu optického efektu a užívateľskej racionality reaguje plne elektrická verzia aj využitím 18-palcových diskov. Identický priemer kolies je prítomný pri všetkých výbavách, resp. motorizáciách.
Plne autentická zadná časť nového modelu C4 X pôsobí na rozdiel od „komplikovaného“ zadku staršieho súrodenca precízne uhladeným dojmom. Na efektne klesajúcu líniu v štýle modelov fastback tu plynule nadväzuje aj na prvý pohľad zamaskované veko batožinového priestoru s efektným náznakom odtrhovej hrany. Optickú šírku a celkovú proporčnú vyváženosť novinky s logom Citroën ešte viac formujú úplne nové koncové svetlá s moderným LED podpisom. Drsnejší outdoorový nádych aj v tomto priestore dotvára výrazné ochranné oplastovanie spodnej časti nárazníka.
Priestrannejší súrodenec
Kombináciu už známych prvkov s autentickými riešeniami ponúka nový Citroën ë-C4 X aj vo svojom interiéri. Už podvedome prítomný robustný SUV nádych v tomto prípade podčiarkuje aj proces nastupovania, cez o niečo masívnejšie prahy. Z praktickej stránky dávam v tomto kontexte veľký palec hore ich dôkladnému prekrytiu.
Vizuálne hravá architektúra palubnej dosky podľa očakávania kopíruje služobne staršieho súrodenca. Okrem rôznorodých asymetrických línií, ktoré v sumári stále formujú opticky atraktívny a zároveň originálny celok, je pre značku Citroën príznačné aj využívanie na pohľad efektných štruktúrovaných povrchov. Vzhľadom na segmentovú príslušnosť a cenovku testovaného exempláru som bol reálne spokojný aj kvalitatívnou stránkou. Testované prevedenie interiéru s názvom Metropolitan Grey zodpovedá výbave Shine. Pre fanúšikov ešte hodnotnejšieho čalúnenia v Alcantare, resp. väčšieho spektra farieb, majú Francúzi za príplatok v ponuke dve ďalšie alternatívy prevedenia.
Silnou stránkou originálneho konceptu palubnej dosky je aj dôraz, na čo najlepšiu ergonómiu. Klasické odkladacie priečinky, modelová rodina C4 v priestore pred predným spolujazdcom osviežila prídavnou výsuvnou schránkou na dokumenty či držiakom, na ktorý je možno jednoducho uchytiť originálnu konzolu na tablet. Pochvalu si zaslúži aj praktická polička s indukčným dobíjaním smartphonu, v blízkosti ktorej sa nachádzajú USB koncovky. O úroveň nižšie je situovaná klasická priehradka s vtipným riešením v podobe dvojitého dna.
Dôraz na užívateľskú prívetivosť pripomína aj adekvátne množstvo klasických ovládacích tlačidiel. Do tejto kategórie radím aj samostatný modul klimatizácie, na ktorom mi na druhej strane z nepochopiteľného dôvodu chýba ovládanie regulácie smerov prúdenia vzduchu. Pre dané nastavenie je nutné použiť dotykové rozhranie klimatizácie.
Pri digitálnych hračkách už nový Citroën ë-C4 X využíva ich najnovšiu evolúciu. Pozornému oku v tomto kontexte neunikne prepracovaná a zároveň jemnejšia grafika minimalistického prístrojového panela. Automobilka si pri jeho originálnom prevedení dala záležať aj na celkovej prehľadnosti zobrazených údajov. Preferované vyobrazované parametre palubného počítača si možno personalizovať prostredníctvom palubného infotainmentu. Prirodzeným doplnkom rozmerovo menšieho prístrojového panela je pomerne kvalitný Head-up displej. Jeho premietanie si však aj naďalej musí vystačiť s lacnejším riešením v podobe výsuvného sklíčka.
Obrovský grafický progres zaznamenalo centrálne dotykové rozhranie s do priestoru vystúpenou obrazovkou. Jemná a detailná grafická stránka, ako aj pohotové odozvy na dotykové povely sa pri testovanom exemplári inšpirovali modelom C5 X. Prostredie úvodných obrazoviek palubného infotainmentu je možné ľahko a intuitívne prispôsobiť podľa osobných preferencií. Z moderných technológií dávam palec hore mobilnej konektivite, ktorá funguje aj bez káblového prepojenia.
Progres grafickej stránky reálne odzrkadľuje aj citeľne detailnejší obraz parkovacej kamery s pre značku Citroën typickým riešením v podobe dodatočne sa nahrávajúcej schémy okolia vozidla. Samostatná záložka s viacerými prehľadmi a nastaveniami je v prípade testovaného exemplára venovaná aj funkcii elektrickému pohonu. Konzervatívnejšie orientovaní používatelia tu s určitosťou ocenia prítomnosť dvoch najdôležitejších tlačidlových skratiek, ako aj klasického ovládania hlasitosti audia.
Prioritou, prakticky všetkých modelov s logom Citroën je orientácia smerom na jazdný komfort. Príjemné vyvýšený posed s adekvátnym výhľadom dopĺňa v prípade modelu ë-C4 X najnovšia evolúcia veľkoryso nadimenzovaných a zároveň pohodlných sedačiek Advanced Comfort. Ich špecialitou je veľmi komfortná penová výplň, ktorá reálne pripomína sedenie v pohodlí obývačky.
Druhý karosársky variant boduje z hľadiska vnútorného priestoru aj v druhom rade. Zadní pasažieri pri nastupovaní ocenia adekvátne veľký vstupný otvor. Príjemné komfortné čalúnenie s mäkkou výplňou ponúka aj zadná lavica. Pri dlhších presunoch je v tomto priestore výhodou aj prirodzený sklon operadla. O pohodlie zadných cestujúcich sa okrem samostatných výduchov ventilácie starajú aj zdrojové USB koncovky. Z hľadiska prepravných možností sa tu okrem detí veľmi pohodne odvezie aj dvojica urastenejších dospelých. Tí, môžu počítať s priestorovou rezervou pre nohy a kolená. Aj napriek efektne klesajúcej línii strechy, je tu v sumári príjemným prekvapením aj priestor pre hlavy, ktorý už môže limitovať pasažierov s výškou viac ako 185 cm.
Špecifikom karosárskej verzie sedan je vždy prístup do batožinového priestoru. Testovaný Citroën ë-C4 X disponuje nadštandardnou základnou prepravnou kapacitou na úrovni až 510 litrov. To je o citeľných 130 litrov viac ako ponúka služobne starší liftback. Plne elektrická verzia disponuje zároveň identickou prepravnou kapacitou ako jej spaľovací súrodenci. Kufor testovaného modelu, okrem pomerne pravidelného tvaru boduje veľkorysou dĺžkou ložnej plochy. Danú výhodu je možné znásobiť sklopením delených zadných operadiel. Maximálna prepravná kapacita následne dosahuje 1360 litrov.
Limitom testovanej karosérie je podľa očakávania veľkosť nakladacieho otvoru. Tá, celkovú praktickú stránku zároveň obmedzuje aj z hľadiska prepravy neforemných, resp. objemovo veľkých predmetov. Do priestoru pod podlahou je možné odložiť okrem drobností, nabíjacie káble či rezervnú pneumatiku dostupnú v rámci príslušenstva. Palec hore si zaslúži aj otvor určený na prepravu dlhých predmetov. Pri využívaní plnej prepravnej kapacity je vždy potrebné myslieť na mechanizmus veka, ktorý po zatvorení zasahuje do batožinového priestoru.
Testovaný exemplár v druhej najvyššej výbavovej verzii Shine už automaticky poteší aj prvkami ako: farebný Head-up displej, vstavaná navigácia, spomínanou konzolou na uchytenie tabletu, adaptívnym tempomatom, širokým spektrom asistenčných systémov, parkovacími senzormi po celom obvode vozidla, cúvacou kamerou či vyhrievaným volantom. Vyhrievané predné sedačky sú pri testovanom exemplári, naopak, súčasťou príplatkovej výbavy. Dvojzónová automatická klimatizácia či množstvo bezpečnostných prvkov sú v tomto prípade k dispozícii už aj v základnej výbave Feel.
Precízne komfortný elektromobil
Sympatické je, že Francúzi majú, na rozdiel od mnohých konkurentov, na zreteli čo najatraktívnejší pomer medzi vstupnou cenou a následne nadobudnutou hodnotou aj pri svojich plne elektrických modeloch. Dôkazom toho je aj testovaná novinka s originálnym konceptom karosérie. Citroën ë-C4 X sa v rámci svojho plne elektrického pohonu nesnaží naháňať v princípe zbytočné výkonové rekordy a namiesto toho sa aj z hľadiska pohonu orientuje, čo najviac na racionálnu stránku veci.
Ešte pred zhodnotením elektrického pohonného reťazca, je v prípade testovaného exempláru povinnosťou vyzdvihnúť všeobecné jazdné vlastnosti. Orientácia smerom, na čo najlepšie pohodlie dostáva nový rozmer vďaka takmer bezkonkurenčne komfortnému vyladeniu podvozka. Pomysleným esom v rukáve, v princípe menej sofistikovanej konštrukcie uchytenia kolies s jednoduchým uchytením zadnej nápravy, je dôraz na vyladenie tlmičov. Sofistikovanosť sa v tomto prípade ukrýva v tzv. hydraulických dorazoch, v konštrukcii ktorých má práve značka Citroën už veľmi bohaté skúsenosti.
Dané riešenie si v praxi dokáže až neuveriteľne precízne poradiť aj s o niečo hrubšími nedokonalosťami našej cestnej infraštruktúry. Jazda po klasickej slovenskej vozovke s drobnými nedokonalosťami v prípade ë C4 X čiastočne pripomína lietajúci koberec. Sofistikovaná konštrukcia tlmičov si v praxi dokáže až s nečakanou ľahkosťou poradiť aj nechceným trafením o niečo väčšej jamy, výraznejšej priečnej nerovnosti či prepadnutého kanalizačného poklopu. Fyziku už nedokáže ani Citroën oklamať pri vyslovene veľkých kráteroch, ktoré sa z času na čas objavia aj na našich cestách . Do mozaiky prioritne komfortného vyladenia elektromobilu zapadajú aj 18-palcové kolesá s adekvátnou výškou bočného profilu.
Testovaný exemplár s pričinením poddajného a plávneho podvozka vodiča už podvedome nabáda na pohodový a rozvážnejší štýl jazdy. Veľký palec hore si novinka napriek tomu zaslúži aj pri aplikovaní energickejšieho tempa. Pri svižnejších prejazdoch cez zákruty treba na jednej strane počítať s charakteristickými náklonmi karosérie, no ë-C4 Xo stáva aj napriek tomu stále poslušný a ovládateľný. Ešte pred nástupom prirodzenej nedotáčavosti, platí to isté konštatovanie aj pri prudkých vyhýbacích manévroch.
Pod suverénne správanie elektromobilu s logom Citroën sa podpísalo nielen adekvátne dobré rozloženie hmotnosti, prirodzene nízke ťažisko, ale na pomery batériových vozidiel aj pomerne nízka pohotovostná hmotnosť tesne pod hranicou 1,7 tony. Prioritne pohodovej jazdnej orientácii testovaného exempláru nahráva aj odhlučnenie priestoru pre posádku. S odmyslením si prirodzene tichého elektrického pohonu sa pod pocitovo presvedčivú akustickú pohodu posádky, dostupnú aj pri vyššom rýchlostnom tempe, pričinili aj „ekologické“ pneumatiky a všeobecný dôraz kladený na celkovú aerodynamiku.
Pohonný reťazec pozostávajúci zo synchrónneho elektromotora, ktorý čerpá energiu z 50 kWh batérie umiestnenej v podlahe vozidla, je už dôverne známy z viacerých modelov značky. Automobilka napriek tomu neustále pracuje na drobných vylepšeniach zahŕňajúcich termomanažment batérie či vykurovanie priestoru pre posádku. Charakteru prioritne komfortného crossover-sedanu svedčí aj maximálny výkon 136 koní.
Aj keď v čisto papierovom rozmere tu nejde o žiadny dych berúci parameter, tak s prispením prakticky okamžite dostupného krútiaceho momentu 260 Nm, disponuje model ë-C4 X, predovšetkým v meste, pocitovo veľmi slušnou jazdnou dynamikou. Za určitý výkonový limit elektrického pohonu možno označiť už takpovediac obyčajné pružné zrýchlenia pri vyššom rýchlostnom tempe.
Dynamický charakter dokáže v citeľnej miere ovplyvniť zvolený jazdný režim. Testovaný exemplár disponuje plným výkonom až v športovom nastavení. Pre bežnú jazdu predstavuje ideál východiskové nastavenie Normal. Logicky najúspornejšiu alternatívu reprezentuje nakoniec režim Eco s už citeľne letargickejšími odozvami pedála akcelerátora.
Celkovú vyspelosť elektrického pohonu pripomína pocitovo efektívna rekuperácia. Alternatívou ku klasickému brzdovému pedálu je predovšetkým pri dlhšom klesaní z kopca, resp. predvídavom dobrzďovaní napríklad križovatke, intenzívnejší rekuperačný mód B. Vozidlo ani po jeho aktivovaní, ale nemožno ovládať len prostredníctvom „plynového“ pedálu. Za určitú ergonomickú nevýhodu považujem pozíciu rozmerovo minimalistického tlačidla B na stredovej konzole vedľa voliča „prevodovky“. Zo subjektívneho hľadiska som si pri prudšom spomaľovaní aj tomto prípade musel určitý čas zvykať na pomerne „necitlivú“ odozvu brzdového pedála pri prechode z rekuperácie k prioritnej práci brzdnej sústavy.
50 kWh batériu s o niečo nižšou využiteľnou kapacitou je možné v optimálnych podmienkach a vhodnej infraštruktúre dobíjať prostredníctvom vstavanej nabíjačky výkonom 11 kW. Daný úkon potrvá približne 5 hodín. Pre zaujímavosť, z klasickej 230 V siete je dispozícii nabíjací výkon 1,8 kW, čo pre plné nabitie batérie predstavuje čas približne 24 hodín. Pri dlhších presunoch a využívanie rýchlonabíjacích staníc s jednosmerným prúdom (DC) Citroën za optimálnych podmienok garantuje maximálny nabíjací výkon 100 kW. Testovacia realita odhalila o niečo nižší nabíjací výkon cca 70-80 kW, ktorý s pribúdajúcou kapacitou postupne logicky klesal. V daných prípadoch treba pri nabití z 20% na 80% reálne počítať s približne pol hodinovou prestávkou.
Za veľmi príjemné prekvapenie nového modelu Citroën ë-C4 X v testovacích dňoch s už prakticky letným počasím možno označiť spotrebu elektrickej energie. Výsledný priemer sa podľa palubného počítača ustálil na sympatickej hodnote 15,4 kWh/100 km. Daný údaj reálne zodpovedá približne 300 km dojazdu na jedno nabitie. S vyslovene ľahkou nohou a prioritnom využívaní režime Eco je možné jazdiť s približne 13 kWh spotrebou, čo na pokorenie 300 km hranice dojazdu s rezervou postačuje. Pri predvídavej jazde v meste si elektrická novinka značky Citroën vypýtala 14,2 kWh/100 km. Naopak, pri diaľničných presunoch stúpla spotreba na hodnotu 23,2 kWh/100 km. To zodpovedá približne 200 km diaľničnému dojazdu. Pre zaujímavosť dodávam, že v minulosti a zimných podmienkach sa spotreba súrodenca Citroën ë-C4 s identickou technikou pohonu ustálila na hodnote 18,8 kWh/100 km.
Outdoorový charakter a vyššia svetlá výška predurčujú francúzsku novinku aj na využívanie mimo klasických spevnených komunikácií. Vylúčený nie je ani terén, na ktorý ešte postačuje standardný pohon prednej nápravy. Elektromobil ë-C4 X v rámci simulovanej skúšky zvládol pomerne suverénne aj svižný prejazd po lesnej ceste s rozbitým povrchom. V danom kontexte ešte viac vynikla aj pocitovo precízna tuhosť karosérie, pod ktorú sa v nemalej miere pričinila práve karoséria typu sedan.
A celkový dojem?
Nový Citroën ë-C4 X si okrem dizajnovej originality mimoriadne zakladá aj na praktickej stránke. Doplnok v podobe písmenka X reprezentuje nielen priestorovo veľkorysý interiér, ale aj veľký batožinový priestor. Chybičkou krásy karosárskej verzie sedan je v hraničných prípadoch menší nakladací otvor. Prioritnej racionality sa v sumári drží aj elektrický pohon s dostatočným výkonom a príjemne nízkou spotrebou.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Citroën ë-C4 X Electric 136k Shine
Dĺžka: 4 600 mm
Šírka: 1 834 mm
Výška: 1 520 mm
Rázvor: 2 670 mm
Objem kufra: 510 litrov
Motor: elektrický
Pohon: predný
Výkon kW/koní: 100/136
Krútiaci moment Nm: 260
Pohotovostná hmotnosť: 1696 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 150
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,0 s
Prevodovka: jednostupňová redukčná
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu – kWh na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 15,4 kWh / 100 km
Dojazd podľa výrobcu: 360 km
Výkon rýchlonabíjania: 100 kW
Pneumatiky: Michelin e-Primacy
Verzia/akciová cena
Citroën ë-C4 X Electric 136k Shine (testovaný model) od 35 490 €
Citroën ë-C4 X Electric 136k Feel od 33 490 €
Citroën C4 X 1,2 PureTech 100 Feel od 20 990 €