Modrý ovál sa aj v čoraz viacracionálnej dobe môže pochváliť príjemne pestrým portfóliom modelov. Po ukončení produkcie malého hatchbacku Fiesta sa stal vstupnou bránou do sveta značky Ford technologický príbuzný crossover, ktorým je model Puma. Znovuzrodená a koncepčne pretransformovaná Puma si dokázala stále zachovať DNA rovnomenného malého športového coupé z konca 90.rokov. Karosársky koncept s decentne vyššou svetlosťou podvozka na druhej strane kopíruje dnešné zákaznícke preferencie. Vďaka tejto filozofii sa testovaný model v Európe stabilne radí medzi najžiadanejšie produkty americkej automobilky. Aktuálna generácia temperamentnej šelmy na štyroch kolesách v princípe nie je novinkou a Ford už svetu predstavil aj faceliftovaný derivát. Súčasný Ford Puma v našom priestore napriek tomu púta pozornosť vďaka racionalizácii cenovej politiky, čím sa z neho stáva jeden z najzaujímavejších zástupcov v obľúbenom B-SUV segmente. V redakčnom teste sme mali možnosť preveriť špeciálnu a zároveň aj vrcholnú výbavovú špecifikáciu.
Štýlový crossover Ford Puma s moderným zážihovým motorom 1,0 EcoBoost mHEV, skombinovaný s novou 7-st. automatickou prevodovkou a špičkovej výbavovej línií Vivid Ruby Edition, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Ford.
Rýchle fakty:
- Modrý ovál v roku 2019 oprášil ikonické označenie Puma. Kým pôvodne nosilo dané meno malé coupé, tak znovuzrodená Puma sa už pretransformovala na módny crossover.
- To že, reinkarnácia bol dobrý nápad najlepšie dokazujú reálne predaje. Ford Puma patrí dlhodobo medzi najpredávanejšie európske modely modrého oválu. Aktuálne cenové zvýhodnenie v podobe verzie Trend z neho činia zaujímavú alternatívu aj v našom priestore. Na opačnej strane výbavového spektra sa nachádza vyšperkovaná testovaná verzia Vivid Ruby Edition.
- Ozdobou modelu Ford Puma je originálny dizajn inšpirovaný rovnomenným predchodcom. Vo všeobecnosti športové línie v prípade testovaného exempláru ešte viac vyšperkovala farebne autentická verzia Vivid Ruby Edition.
- Dnes už o niečo skorší dátum v rodnom liste pri modeli Ford Puma najviac odráža jeho interiér. Evolučne staršia architektúra ale dokáže zaujať užívateľsky prívetivou atmosférou s preferenciou klasických tlačidiel. Z praktickej stránky tu stojí v tomto prípade za pozornosť aj kreatívne prevedenie batožinového priestoru.
- Ford Puma dokáže príjemne prekvapiť aj v disciplíne jazdných vlastností. Vyladením podvozka, ako aj vzájomnou súhrou s modernou a energickou mild hybridnou motorizáciou 1,0 EcoBoost patrí k najlepším zástupcom populárneho segmentu malých SUV modelov.
Fotogaléria Ford Puma
Pôvodný model nesúci nemecké označenie atletickej mačkovitej šelmy predstavila automobilka Ford v roku 1997. V tom čase šlo o štýlové a emóciami nabité 3-dverové coupé, odvodené od dobového modelu Fiesta, ktoré bolo určené prioritne pre európske trhy. Zaujímavosťou je, že o niečo neskôr rozšíril modrý ovál svoju ponuku aj ďalšie coupé odkazujúce na rovnomennú šelmu. Rozmerovo výrazne väčší temperamentný karosársky ekvivalent dobového Mondea niesol anglické označenie Cougar. Výroba oboch modelov bola ukončená v roku 2002, čím sa Ford na určitý čas rozlúčil aj so samotným označením.
Znovuzrodená Puma bola následne predstavená v roku 2019. Aj napriek jednoznačnému vizuálnemu odkazu na pôvodné malé coupé sa súčasná generácia pretransformovala do podoby koncepčne žiadaného a zároveň aj praktickejšieho malého crossoveru. S pôvodným predchodcom aktuálny model symbolicky spája aj technická príbuznosť. Aj Ford Puma s poradovým číslom dva sa po konštrukčnej stránke inšpiroval poslednou evolúciou malého hatchbacku Fiesta.
Zákazníci na starom kontinente si malé SUV obľúbili aj pre tradičné prednosti modrého oválu. Sem možno zaradiť precízne vyladené jazdné vlastnosti na čele s vyladeným podvozkom. Za zmienku tu taktiež stoja aj moderné technológie, ktoré okrem bohatej palety asistenčných systémov zahŕňajú napríklad sofistikovanú mobilnú nadstavbu FordPass. Vo všeobecnosti bohatú výbavu automobilka v prípade vrcholnej verzie prednedávnom ešte viac vyšperkovala v podobe testovaného prevedenia Vivid Ruby Edition.
Na moderné trendy reflektuje aj paleta pohonných jednotiek. O pohon crossoveru značky Ford sa za každých okolností stará najnovšia evolúcia malobjemovej 3- valcovej motorizácie z rodiny EcoBoost. Vstupnou bránou je čisto spaľovací derivát 1,0 EcoBoost s výkonom 125 koní, ktorý je možné kombinovať so 6-st. manuálom, ako aj vynoveným 7-st. dvojspojkovým automatom. Identická motorizácia s oboma variantmi prevodoviek a identickým výkonom 125 koní je k dispozícii aj v o niečo úspornejšej mild-hybridnej verzii 1,0 EcoBoost mHEV. Pre vrcholné verzie, vrátane testovanej špecifikácie Vivid Ruby Edition je určená výkonnejšia verzia 1,0 EcoBoost mHEV vyladená na 155 koní, ktorá sa ponovom kombinuje výhradne so 7-st. dvojspojkovým automatom.
Stále svieži dizajn
Pri pohľade na testovaný exemplár sa až nechce veriť, že model Puma má Ford v ponuke už od roku 2019. Moderné a dizajnovo nadčasové línie dokážu okrem neodškriepiteľnej inspirácie pôvodným coupé zaujať aj svojimi atletickými a štíhlymi proporciami. Dynamický podtón testovanej špeciálnej verzie Vivid Ruby dokázala ešte viac vyšperkovať športovo ladené exteriérové doplnky prevzaté z verzie ST-Line.
Dominantným dizajnovým prvkom temperamentných predných partií sú oblé a rozmerovo veľkorysé svetlomety. Ich tvar symbolicky odkazuje na rovnomenného predchodcu. Okrem vizuálneho efektu svetlá príjemne prekvapili aj svojou primárnou funkciou. Aj napriek využitiu koncepčne jednoduchšej LED technológie, disponuje testovaná Puma za tmy veľmi slušným svetelným výkonom. Reálne spokojný som bol nielen s s ponúkaným svetelným kužeľom, ale aj funkciou účinného nasvietenia zákrut. Absentujúcu sofistikovanú nadstavbu tieňovania čiastočne nahrádza spoľahlivo pracujúce prepínanie diaľkového módu. S ostatným modelmi značky Ford malý crossover opticky spája typicky tvarovaná maska chladiča, ktorú v prípade verzie Vivid Ruby zdobí efektne tmavé prevedenie. Dynamický výplet okrem masky dostal aj športový predný nárazník verzie ST-Line. Aspoň symbolický SUV nádych tu prvý pohľad evokuje ochranné oplastovanie jeho spodnej časti. To ale pri vyšperkovanej výbave reálne zdobí na mechanické poškodenie náchylnejšia lesklá úprava.
Pri bočnom pohľade vyniká jednoznačne najviac už spomenutá atletická silueta. Model Puma zároveň zdobia aj efektne svalnaté blatníky. Ich ochranné oplastovanie, vrátane bočných prahov, obdobne ako pri nárazníku, znova uprednostnilo módny lesklý povrch. Celkovo športový podtón formuje aj postupne sa zužujúce bočné preklenie skombinované s mierne klesajúcou líniou strechy. Vrcholná výbava Vivid Ruby Edition je veľmi ľahko identifikovateľná na základe špeciálneho lakovania s príznačným názvom Beautifull Berry Red. Štýlový farebný kontrast testovaného exempláru dotvára dvojfarebné lakovanie s čiernou strechou. Automatickou súčasťou danej špecifikácie sú aj výrazné 18-palcové zliatinové disky.
Temperamentný nádych nemožno v sumári uprieť ani zadným partiám. Už viackrát spomenutý dynamický podtón v tomto priestore formuje decentný strešný spojler, ako aj dvojfarebný zadný nárazník s efektným zapracovaním reálne funkčnej výfukovej koncovky. Športovú a emočnú atmosféru kompletizujú taktiež zatmavnené koncové svetlá či čierny font centrálneho označenia modelu.
Príjemne funkčný interiér
V porovnaní s nadčasovým exteriérom interiér testovaného modelu už nedokáže zamaskovať svoj reálny vek, resp. použitie o niečo staršej koncepcie. To na druhej strane dnes nemusí byť vôbec na škodu. V dobe čoraz častejšie využívaného minimalizmu s grom ovládacích prvkov uprataných do dotykového rozhrania, dokážu mnohí z nás reálne oceniť funkčnú klasiku s preferenciou klasických a po užívateľskej stránke neprekonaných tlačidiel.
Ešte pred samotným vstupom na palubu Puma prekvapuje snahou, o čo najdôkladnejšie prekrytie prahov dverí. Daný detail v segmente malých SUV modelov rozhodne nie je všednou samozrejmosťou. Podprahovo vnímanú temperamentnú atmosféru dokázali aj v kabíne vyšperkovať športové doplnky verzie ST-Line. Tmavému čalúneniu stropu tak okrem športového volantu sekundujú aj kovové pedále či obklady palubnej dosky pripomínajúce karbónové vlákna.
Medzi najlepších vo segmente možno Ford Puma aj po rokoch zaradiť v disciplíne celkovo príjemného kvalitatívneho dojmu skombinovaného s dôrazom na špičkové dielenské opracovanie. O niečo „lacnejším“ dojmom tu na mňa ale paradoxne pôsobili až príliš jednoduché plastové madlá predných dverí, ktoré predstavujú zaujímavý materiálový kontrast s luxusne pôsobiacou „koženou“ výplňou ich hornej časti. Do identickej kategórie radím aj príliš „plechový“ zvukový efekt zatvárania dverí. Naopak, len pochvalu si zaslúži na dotyk príjemné kožené vypracovanie športového volantu, za ktoré by sa nemuseli hanbiť ani modely s vyšších segmentov s ďaleko vyššou cenovkou.
Aj napriek o niečo staršiemu dátumu v rodnom liste dokáže testovaná Puma zaujať aj v disciplíne digitálnych hračiek či prítomnosti ambientného podsvietenia. Pri svojom debute bol identický crossover značky Ford zároveň aj rodinným priekopníkom pri využívaní plne digitálneho prístrojového panela. Príjemne detailná grafika prístrojov využívajúca pomerne pestré spektrum zaujímavých podkladových farieb. Vďaka futuristickejšej simulácii budíkov pôsobí pomerne sviežo aj dnes. Modrý ovál si tu dal záležať na celkovej prehľadnosti, vrátane intuitívneho ovládania palubného počítača. Chybičkou na kráse je absencia vyobrazenia mapového podkladu či prakticky neexistujúca možnosť osobnej personalizácie. Vzhľad budíkov je pevne naviazaný na aktuálne zvolený jazdný mód.
Do priestoru vystúpený modul dotykového infotainmentu stále využíva pôvodnú obrazovku s 8-palcovou uhlopriečkou v prakticky matnejšom prevedení. O niečo menší priemer optimálne zapadá do dizajnového konceptu centrálnej časti palubnej dosky. Tradične silnou zbraňou rozhrania SYNC 3 sú príjemné pohotové reakcie na dotyk, ako aj celkovo intuitívne ovládanie. To s odmyslením si dotykových funkcií ešte viac vylepšuje klasické ovládanie audia v spodnej časti obrazovky. Celkovo príjemnej grafike by v sumári prispelo ešte o niečo ostrejšie vyobrazenie. Daný limit je najviac citeľný pri pohľade na výstup z parkovacej kamery.
Nad mnohými konkurentmi infotainment značky Ford vyniká aj tradične prepracovaným hlasovým ovládaním. Absenciu integrovaných on-line aplikácií nahrádza dostupnosť modernej mobilnej konektivity fungujúcej klasicky cez kábel. Pýchou testovaného exempláru je aj moderná mobilná aplikácia FordPass. Prostredníctvom nej je možné vozidlo na diaľku dokonca aj naštartovať a tým pádom dosiahnuť manuálne prednastavený tepelný komfort ešte pred nastúpením na palubu.
Vyššie spomenutú užívateľskú klasiku Puma najlepšie odzrkadľuje prostredníctvom ovládania jedno-zónovej klimatizácie cez klasický a maximálne prehľadný hardwarový modul. Na pomery segmentu malých SUV som bol reálne spokojný aj s ponukou odkladacích priečinkov. Do na prvý pohľad nenápadnej schránky s funkciou indukčného nabíjania pred voličom prevodovky sa reálne zmestí aj rozmerovo väčší spartphone.
Temperamentný podtón pripomína Ford Puma aj svojím posedom za volantom. Ten má citeľne bližšie ku klasickým hatchbackom ako k plnohodnotným SUV modelom. Do mozaiky šoférskej orientácie s odmyslením si precízne vypracovaného volantu s príjemnou hrúbkou venca a perforovanou kožou zapadajú aj predné sedačky. O niečo tuhšiu, no stále pohodlnú výplň tu dopĺňa decentný náznak bočného vedenia. V rámci segmentu malých crossoverov som bol reálne spokojný s rozmermi sedáka a operadla, ako aj príjemne širokou škálou manuálneho nastavenia posedu. Za adekvátny tu možno označiť aj výhľad z miesta vodiča. Počítať tu ale treba aj s pomerne masívnou konštrukciu spodnej časti predných stĺpikov, ako aj o niečo menšími, resp. dizajnovo tvarovanými spätnými zrkadlami.
Zaužívaným zvyklostiam segmentu malých SUV zodpovedajú aj priestorové pomery v druhom rade. Aj keď Ford Puma nepatrí v zadnej časti kabíny medzi priestorových rekordérov, tak okrem detí sa tu pomerne pohodlne odvezie aj dvojica dospelákov klasickej konfekčnej veľkosti. Urastenejší pasažieri musia pri nastupovaní počítať s miernou dávkou telesnej akrobacie. Pri mojej výške cca 185 cm, ma vzadu už mierne limitoval aj priestor pre hlavu. O niečo starší dátum narodenia v tomto priestore pripomína úplná absencia zdrojových koncoviek. Ani najvyššia výbavová verzia zároveň nedisponuje samostatnými výduchmi ventilácie, čo v danom segmente vozidiel na druhej strane taktiež nie je ojedinelá záležitosť.
Za silnú stránku najmenšieho crossoveru značky Ford možno na druhej strane označiť batožinový priestor. Vrcholná verzia už automaticky disponuje v danom segmente pomerne luxusným prvkom v podobe elektrického otvárania piatich dverí. Základná prepravná kapacita testovaného exempláru dosahuje veľmi slušných 456 litrov. Okrem numerického vyjadrenia dávam veľký palec hore aj celkovo symetrickému tvarovaniu. Modrý oval nešetril ani na hodnotnejšom a na mechanické poškodenia odolnejšom obklade bočných stien.
Za praktický a užitočný prvok považujem aj uchytenie krycej roletky priamo na dverách kufra. Vďaka polohovateľnej medzipodlahe tu je možné pri maximálnej prepravnej konfigurácii so sklopenými delenými operadlami v druhom rade vytvoriť optimálnu rovinu. Originálnym výbavovým prvkom modelu Puma je tzv. Megabox. Po úrovňou podlahy, sa tak ukrýva takpovediac ďalší samostatný kufor. Kapacitu 80 litrov dopĺňa praktická plastová výstelka, ktorú je možné napríklad po preprave zablatených či inak znečistených predmetov jednoducho vyčistiť vodou. Tá následne odtečie cez praktický výpustný otvor v podlahe.
Testovaná vrcholná verzia Vivid Ruby Etition svoju o niečo vyššiu cenovku kompenzuje veľmi bohatou výbavou aj bez dodatočných príplatkov. Sem sa radí kompletná paleta asistenčných a bezpečnostných systémov, polokožené čalúnenie sedadiel, automatická jednozónová klimatizácia, digitálny prístrojový panel, bezkľučový prístup a štartovanie, elektrické otváranie dverí batožinového priestoru, vstavaná navigácia, cúvacia kamera, indukčné nabíjanie smartphonu, vyhrievaný volant, vyhrievanie predných sedadiel, rozmrazovanie čelného skla alebo veľmi pekne hrajúce audio značky Bang & Olufsen s 10 reproduktormi. Príjemne bohatú výbavu zároveň ponúka aj cenovo zvýhodnený základ Trendy. Jeho súčasťou sú aj asistenčné systémy vrátane automatického prepínania diaľkových svetiel a inteligentného tempomatu, ambientné podsvietenie, manuálna klimatizácia, zadné parkovacie senzory, vstavaná navigácia či moderná mobilná konektivita.
Učebnicovo jazdiaci crossover
Novodobý Ford Puma si na odkaz svojho rovnomenného coupé predchodcu dal záležať aj pri vyladení jazdných vlastností. Aj napriek tomu, že jasnou doménou testovaného exempláru sú klasické komunikácie, tak modrý oval tu zároveň úplne neodignoroval ani od vozidiel s vyššou svetlosťou podvozka podvedome očakávanú porciu univerzálnosti.
Tradičnou ozdobou modelov značky Ford je dôraz na šoférske vyladenie podvozka. Atletická Puma v tejto disciplíne ťaží z technologickej príbuznosti s modelom Fiesta. Aj napriek konštrukčne jednoduchšiemu riešeniu zadnej nápravy, tu ide celkom jednoznačne o jedného z najlepšie jazdiacich zástupcov v segmente malých SUV. Keďže testovaná špecifikácia Vivid Ruby vychádza z verzie ST-Line, tak aj jej súčasťou je už automaticky aj modifikované športové odpruženie.
Vyladenie tlmičov možno aj vďaka tomu označiť ako o niečo tuhšie než vyslovene komfortné. Podvozok testovaného exempláru v kombinácii s 18 palcovými diskami kolies napriek tomu dokáže suverénne a s prehľadom odfiltrovať bežné nedostatky našej cestnej infraštruktúry. Reálne spokojný som bol aj so suverenitou s akou zvláda Puma prejazdy cez priečne nerovnosti. O niečo viac obozretnosti je tu v sumári vyžadujú prejazdy cez hrubšie prepadliny.
Výstižnú inšpiráciu rovnomenným tvorom zo zvieracej ríše pripomína rozmerovo malý crossover značky Ford pri dynamickejšom štýle jazdy. Mršná, obratná a zároveň stále príjemne ľahká Puma doslova obľubuje svižné prejazdy cez dlhé a tiahle zákruty. V danom prostredí mi paradoxne asi najviac chýbala lepšia fixácia tela spojená s výraznejším bočným vedením predných sedačiek. Len minimálnym náklonom karosérie a šoférskemu vyladeniu podvozka sekunduje príjemne strmé a zároveň adekvátne komunikatívne riadenie. Príkladná súhra všetkých spomenutých komponentov je cítiť aj pri prudkých vyhýbacích manévroch. Pri jazde takpovediac na hrane, ktorú v prípade testovanej konfigurácie na kvalitnom asfaltovom povrchu reprezentovali skôr zimné plášte sa mi páčili aj skôr jemné a decentné zásahy elektronických anjelov strážnych.
Kompaktné rozmery testovaného exempláru sú výhodou aj pri tesnom manévrovaní v preplnenej mestskej džungli. Adekvátne odhlučnenie priestoru pre posádku zodpovedá zaužívaným štandardom v danej triede. Puma akusticky napriek tomu „prekvapila“ jednoduchšou konštrukciu vnútorných blatníkov, ktorá je logicky náchylnejšia na zvukový efekt od kolies odletujúcich kamienkov.
Malý crossover v praxi naplno zúročil už reálne bohaté skúsenosti značky Ford s konštrukciou maloobjemových prepĺňaných motorizácií. Pohonná jednotka 1,0 EcoBoost sa už pri svojom debute radila k prvým priekopníkom danej filozofie. Pod kapotou testovaného exemplára pracuje jeho najnovšia evolúcia vyladená na veľmi slušný výkon 155 koní. Ekologický rozmer v tomto prípade dopĺňa mHEV technológia. Mild hybridný doping zastrešuje 11 kW štartér generátor, ktorý čerpá energiu zo 48 V umiestnenej pod sedačkou predného spolujazdca.
Moderná zážihová motorizácia na druhej strane predovšetkým pri studených štartoch či voľnobežných otáčkach nijako nemaskuje svoj konštrukčný základ s nepárnym počtom valcov. Testovanej pohonnej jednotke pristanú aj vyššie sféry otáčok, pri ktorých dá o sebe vedieť drsnejšou zvukovou farbičkou. Za príjemné prekvapenie považujem v tomto kontexte aj presvedčivý dynamický potenciál. Pod energický nástup sily s pohotovými rozjazdmi sa určitosťou pričinil aj dodatočný energický doping. Prítomnosť mild-hybridu dá o sebe vedieť aj po prakticky každom uvoľnení pedála akcelerátora, kedy Puma pomerne citeľne rekuperuje.
Reálne energickú jazdnú dynamiku doprevádza príkladné zladenie pohonnej jednotky s novou automatickou 7-st. dvojspojkovou prevodovkou. Nový Powershift dostal odolnejšiu konštrukciu s mokrými spojkami a v praxi sa vyznačuje veľmi pohotovými, resp. rýchlymi zmenami jednotlivých prevodov. Zaujímavosťou je, že Ford svojmu novému automatu nedoprial možnosť manuálneho radenia prostredníctvom pádiel alebo voliča prevodovky. Daná funkcia mi počas celého testovacieho obdobia zároveň ani vôbec nechýbala. S prácou automatu som bol prakticky za každých okolností veľmi spokojný. Pri podmienkach so zhoršenou adhéziu prípadne v teréne je možné využiť dodatočný prevodovkový režim L s pomalým a citlivejším rozjazdom.
Charakteristiku jazdy dokáže aj v tomto prípade ovplyvniť zvolený jazdný režim. Východiskové a takpovediac neutrálne nastavenie Normal dopĺňa o niečo komótnejšia Eco alternatíva, ako aj citeľne výbušnejší režim Sport. Ďalšími alternatívami je nastavenie pre Klzký povrch, s čo najcitlivejším prenosom výkonu na kolesá.
Najterénnejšiu alternatívu reprezentuje mód Nespevnená cesta, ktorý už automaticky obmedzí trakčnú kontrolu. Aj vďaka tomu sa Puma dokáže z blata, resp. inej šlamastiky vyhrabať takpovediac hrubou silou. Prílišné „offroad“ ambície od testovaného exemplára ale logicky nemožno očakávať. Okrem pohonu len prednej nápravy sa pod to podpísala aj svetlá výška s obyčajnou hodnotou 164 mm.
Očakávania dnešnej doby dokáže najmenšie SUV značky Ford naplniť aj v rámci prítomnosti moderných asistenčných systémov. Okrem detekcie pohybu za vozidlom pri vyparkovaní som bol veľmi spokojný aj s prácou adaptívneho tempomatu. Ten si je možné v prípade potreby prepnúť do klasického, resp. aj inteligentného režimu spolupracujúceho s čítačkou dopravných značiek. Vítaným spestrením staršieho dátumu narodenia je absencia dnes už legislatívne povinného pomocníka v podobe upozornenia na prekročenie rýchlostného limitu.
Ford Puma v teste nesklamal ani reálnou spotrebou paliva. Tá je aj v tomto prípade, obdobne ako pri ostatných maloobjemových pohonných jednotkách, pomerne citlivá na preferovaný štýl jazdy. Takpovediac neutrálny testovaný priemer sa v stále chladných podmienkach končiacej zimy nakoniec ustálil na hodnote 6,4 l/100 km. S vyslovene ľahkou nohou, sa ale nie je príliš náročne priblížiť k o niečo nižším cifrám. Tie sa následne o niečo viac približujú k deklarovaným sľubom výrobcu. S hodnotou 6,8/100 km bola Puma najsmädnejšia v meste. S obdobným úbytkom paliva z nádrže treba počítať aj na diaľnici. Naopak, na okresných komunikáciách je možné aj bez prílišného snaženia jazdiť so spotrebou v okolí 5-litrovej hranice.
A celkový dojem?
Aktuálny Ford Puma patrí medzi najlepšie jazdiacich zástupcov v segmente malých SUV. Produkt s logom modrého ovalu útočí na emócie aj prostredníctvom atletického dizajnu, ktorý odkazuje na pôvodný model. Evolučne staršie prevedenie interiéru poteší svojou prepracovanou užívateľskou stránkou. Z praktického hľadiska tu stojí za zmienku originálny koncept batožinového priestoru. Za najväčšiu ozdobu vrcholnej motorovej konfigurácie napriek tomu považujem práve dospelé jazdné vlastnosti, skombinované s príjemne energickou motorizáciou.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Ford Puma 1,0 EcoBoost mHEV Vivid Ruby Edition
Dĺžka: 4 186 mm
Šírka: 1 805 mm
Výška: 1 537 mm
Rázvor: 2 588 mm
Objem kufra: 456 litrov
Motor: zážihový mild hybrid (benzín)
Pohon: predných kolies
Počet valcov: 3
Výkon kW/koní: 114/155
Krútiaci moment Nm: 240
Pohotovostná hmotnosť: 1334 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 205
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,9 s
Prevodovka: automatická-dvojspojková
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,5-5,9 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,4 / 100 km
Pneumatiky: Continental Winter Contact
Verzia/akciová cena
Ford Puma 1,0 EcoBoost mHEV Vivid Ruby Edition (testovaný model) od 30 690 €
Ford Puma 1,0 EcoBoost Trendy (6-MT) od 19 840 €