Značka Nissan sa v Európe už dlhšie sústredí prioritne na modely s vyššou svetlosťou podvozka. Koncepčne revolučný a technológiami nabitý elektromobil Ariya dopĺňajú klasické SUV-čka, ktoré s odmyslením si mild-hybridného spaľovacieho základu môžu disponovať pokročilejším elektrickým dopingom na čele s unikátnou hybridnou technológiou e-Power. Obľúbeným automobilom s vyššou svetlou výškou japonská automobilka zároveň len prednedávnom dopriala faceliftové osvieženie. V princípe skôr decentne vylepšený štýlový model Juke dopĺňa pomerne výrazná modernizácia ťažiskového SUV Nissan Qashqai. Rozmerovo kompaktné SUV sa pri aktuálnej generácii radí medzi najžiadanejších zástupcov jedného z v Európe najpreferovanejších automobilových segmentov. S odmyslením si všeobecných kvalít, k tomu prispel zároveň i atraktívny pomer medzi vstupnou cenovkou a následne nadobudnutou hodnotou. Evolučne vylepšená verzia a horúca novinka nášho trhu zaujme atraktívnejším dizajnovým prevedením, ešte hodnotnejším interiérom, ako aj prítomnosťou viacerým nových technologických hračiek.
Modernizovaný Nissan Qashqai s výkonovo prostrednou mild hybridnou motorizáciou 1,3 Dig-T mHEV (158 koní), skombinovanou s automatickou prevodovkou X-Tronic, pohonom kolies prednej nápravy a špičkovej výbavovej verzii Tekna Plus, nám na test zapožičala spoločnosť Nissan POINT a.s. Žilina.
Rýchle fakty:
- Nissan Qashqai patrí k novodobým synonymám úspechu značky Nissan. Japonci majú aktuálne v ponuke tretiu generáciu, ktorá patrí k najžiadanejším rozmerovo kompaktným SUV v Európe. Automobilka svojmu ťažiskovému modelu dopriala len prednedávnom osvieženie v podobe faceliftu.
- Inovovaný Nissan Qashqai je vďaka pozmenenému zovňajšku veľmi ľahko identifikovateľný už na prvý pohľad. Modernizácia so sebou priniesla taktiež ešte hodnotnejší interiér skombinovaný s novými digitálnymi hračkami.
- Prepracovanému dizajnu nového Nissan Qashqai s celkovo ostrými a atletickými líniami dominuje výrazne sebavedomejšia maska inšpirovaná v prvkoch tradičnej japonskej kultúry.
- Interiér vylepšeného modelu Nissan Qashqai si stabilne zakladá na špičkovej ergonómii, špičkovej kvalitatívnej stránke, ako aj celkovo rodinnej orientácii. Vylepšeným digitálnym hračkám dominuje prepracovaný a sofistikovanejší kamerový náhľad, ako aj technologická spolupráca so spoločnosťou Google.
- Tradičnou prednosťou SUV Nissan Qashqai sú špičkové jazdné vlastnosti, ktoré svojou suverénnosťou pripomínajú klasické kompakty. Palety dostupných pohonných jednotiek sa modernizácia nedotkla. Za optimálny kompromis možno v tomto kontexte označiť práve testovanú a výkonovo prostrednú motorizáciu 1,3 DIG-T vyladenú na 158 koní.
Modely s vyššou svetlosťou podvozka sa z historického hľadiska radia k dôležitým symbolom značky Nissan. Postupne narastajúca všeobecná popularita tohto typu vozidiel odštartovala začiatkom aktuálneho tisícročia globálny SUV boom. Pôvodné „drsné offroady“ začali v portfóliu jednotlivých výrobcov postupne nahrádzať automobily, ktoré dokážu stále ponúknuť určitú slobodu pri pohybe mimo spevnených ciest, no svojimi jazdnými vlastnosťami už pripomínajú klasické hatchbacky. Čaro a potenciál spomenutej kombinácie sa v roku 2006 vďaka modelu Qashqai podarilo naplno odomknúť práve japonskému automobilovému gigantu.
Pôvodný Nissan Qashqai sa stal okamžite po svojom príchode predajným bestsellerom. Svojím konceptom úspešne nahradil nielen robustné Terrano, ale taktiež klasický kompakt Almera. Na úspech dnes už ikonického automobilu dokázali plynule nadviazať rovnomenní pokračovatelia. Od roku 2021 majú Japonci v ponuke tretiu generáciu postavenú na inovatívnej platforme CMF-C/D, prispôsobenej už aj na zástavbu hybridného pohonu. V dnešnom kontexte príjemne ľahký konštrukčný základ dopĺňa vysoká tuhosť karosérie. Všeobecnému dôrazu na maximálnu bezpečnosť sekundujú vyspelé asistenčný systémy.
Po necelých štyroch rokoch produkcie doprial Nissan svojmu stabilne najpredávanejšiemu európskemu modelu pomerne zásadný facelift. Modernizovaný Qashqai uzrel svetlo sveta na jar aktuálneho roka a v súčasnosti ide o horúcu novinku nášho trhu. Citeľne prepracovanému dizajnu sekunduje teraz ešte luxusnejší interiér. Z technologických zmien potešia prepracované digitálne hračky. Špičkovému kamerovému náhľadu sekunduje prepracovaný infotainment so zabudovanými službami spoločnosti Google. Príjemne širokú paletu výbav doplnila nová imidžovo ladená verzia N-Design.
Ponuka pohonných jednotiek zostáva bez zmien. Vstupnou bránou je aj naďalej špičkový prepĺňaný benzínový 4-valec 1,3 Dig-T mHEV s mild hybridným dopingom. V slabšej verzii disponuje výkonom 140 koní a kombinuje sa výhradne s pohonom prednej nápravy a 6-st. manuálnou prevodovkou. Silnejšia verzia je vyladená na výkon 158 koní a okrem 6 st. manuálu spolupracuje s automatickou CVT prevodovkou X-Tronic. Okrem ponuky len prednej nápravy ide zároveň o jedinú verziu, ktorá je v kombinácii s automatom k dispozícii taktiež s pohonom 4×4. Výkonový vrchol zastrešuje inovatívny full-hybrid e-Power vyladený na 190 koní. Elektrifikovaná pohonná jednotka sa kombinuje výhradne s pohonom predných kolies.
Nadčasový dizajn s príchuťou Japonska
Facelift bestselleru značky Nissan so sebou okrem očakávanej klasiky v podobe nových farebných odtieňov priniesol pomerne výraznú optickú premenu. Pôvodne skôr konzervatívne a nadčasovo ladené línie teraz vystriedali viaceré prepracované detaily. Tie v sumári formujú teraz ešte viac dynamickejší nádych.
Symbolom vizuálnych zmien nového modelu Qashqai je kompletne prepracovaná predná časť. Pôvodnú a pri značke Nissan zaužívanú siluetu Vmotion nahradilo štruktúrovo atraktívne riešenie inšpirované tematikou krajiny vychádzajúceho slnka. Výraznú časť čelnej línie teraz tvorí maska s efektným 3D výpletom, ktorého motív bol prevzatý zo stredovekého brnenia japonských samurajov. Na spomenutú líniu opticky nadväzuje rovnako nový modul hlavných svetlometov s identickým motívom LED svetelného podpisu. Denné svietenie kompletizuje úplne oddelená úzka vrchná línia. K pekným a zároveň prepracovaným detailom sa tu radí taktiež rozmerovo decentný štítok s názvom automobilky situovaný v module svetometov, ktorý za tmy efektne svieti. Atraktívne svetelné finesy doprevádza celkovo vyspelá full LED Matrix technika. Za tmy suverénnemu svetelnému účinku sekunduje jemne pracujúcou funkciou tieňovania. Temperamentný podtón predných partií kompletizuje športovo tvarovaný nárazník s reálne funkčnými postrannými aerodynamickými prieduchmi.
Atletický nádych nemožno vynovenému modelu Nissan Qashqai uprieť ani pri pohľade z profilu. Efektne zapracované prelisy dopĺňa postupne sa zužujúca línia bočného presklenia skombinovaná s klesajúcou líniou strechy. Kreatívne stvárnenie s dynamickým nádychom zdobí taktiež koncový stĺpik karosérie. Farebne kontrastné „ochranné“ oplastovanie viditeľné na lemoch blatníkov a prahoch dostalo v prípade testovanej špičkovej konfigurácie efektne lesklý no na druhej strane nie príliš praktický povrch. Pre vrcholnú výbavu Tekna Plus sú už v sérii samozrejmosťou dizajnovo pútavé dvojfarebné disky kolies s priemerom až 20-palcov. Štýlový a módny „look“ testovaného exempláru kompletizuje príplatkové dvojfarebné lakovanie v sivej metalíze Ceramic v kombinácii s čiernou strechou.
Zadná časť rozmerovo kompaktného SUV je po modernizácii ľahko identifikovateľná na základne prepracovanej grafiky koncových svetiel. Efektný svetelný podpis pri vyšších výbavách automaticky kompletizujú tzv. dynamické LED smerovky. Pozornému oku v tomto priestore s určitosťou neunikne ani prepracovaný nárazník. Jeho opticky robustnú a jednoliatu plochu v spodnej časti osviežuje farebne kontrastný dizajnový element s postrannými odrazovými plochami. Vyústenie výfukového systému je zamaskované v priestore pod nárazníkom.
Funkčne príjemný interiér s prémiovou atmosférou
Konkurenčnou prednosťou súčasnej generácie modelu Nissan Qashqai je užívateľky prívetivý koncept interiéru, ktorý v adekvátne vyváženej miere vsádza na funkčnú klasiku v kombinácii s dnes tak preferovanými modernými grafickými riešeniami. Základná architektúra palubnej dosky ostala zachovaná i po nedávnej modernizácii. Japonci sa tu s odmyslením si prepracovaných digitálnym hračiek vo výrazne väčšej miere sústredili na celkový kvalitatívny dojem.
Špičková verzia Tekna Plus šokuje reálne prémiovou atmosférou. Precíznemu dielenskému opracovaniu sekundujú vo všeobecnosti kvalitné a na dotyk príjemné materiály. Nateraz zaužívaný štandard ponovom dopĺňa hojné zastúpenie „klasickej“ prešívanej kože a Alcantary. Tzv. brúsená koža si v prípade testovaného exemplára našla svoje miesto nielen na centrálnej časti palubnej dosky, ale taktiež na vnútorných výplniach dverí. Identický a príjemne mäkký materiál zároveň pokrýva stredovú konzolu či lakťovú opierku. V oboch prípadoch ide z hľadiska priameho kontaktu kolena či lakťa o prirodzene exponované miesta. Modernú atmosféru na palube kompletizuje prítomnosť ambientného podsvietenia obohateného už aj o možnosť nastavenia preferovaného farebného odtieňa.
Nielen konzervatívnejšie orientovaní používatelia dokážu pri novinke značky Nissan oceniť ergonomicky špičkové prostredie. Prehľadný modul ovládania termomanažmentu vozidla dopĺňa niekoľko ďalších vkusne zabudovaných tlačidiel s dôležitými funkciami. Vľavo pod volantom je možné pohotovo deaktivovať funkciu štart/stop či meniť intenzitu podsvietenia. Mozaiku precíznej ovládateľnosti kompletizuje prehľadný multifunkčný volant. Funkčnú klasiku reprezentuje naďalej i klasické ovládanie audia.
Plne digitálny prístrojový panel zaujme peknou grafikou, prehľadnou schémou vyobrazenia a zároveň komunikáciou v slovenčine. Tradičné vyobrazenie simulujúce „budíky“ dopĺňa futuristickejšia alternatíva. Po modernizácii sa ponuka dostupných layoutov rozšírila už aj o minimalistické prostredie vhodné napríklad na dlhé nočné presuny. Tie najdôležitejšie údaje má vodič permanentne k dispozícii v zornom poli. Moderný Head-up displej s peknou grafikou je k automaticky k dispozícii už od druhej najvyššej výbavy Tekna.
Zásadnou technologickou inováciou sa po facelifte pýši multimediálne rozhranie NissanConnect. Dotyková obrazovka sa okrem príkladne pohotových reakcií a pekného grafického prostredia môže pochváliť prehľadným usporiadaním jednotlivých widgetov doplnených o možnosť personálneho usporiadania. Orientáciu v menu uľahčujú postranné skratky. Medzi najzásadnejšie faceliftové novinky sa radí spolupráca s technologickým gigantom, ktorým je spoločnosť Google. Vstavaná navigácia už využíva spomínanú platformu. Jej hlavným benefitom je špičková online podpora vrátane aktuálnej dopravnej situácie. Súčasťou rozhrania je rovnako Google asistent či prístup do obchodu s aplikáciami.
Zástancovia moderných riešení s určitosťou ocenia modernú mobilnú konektivitu, ktorá pri novinke funguje už automaticky, teda bez priameho káblového prepojenia. Japonci sa zároveň pohrali s kamerovým výstupom. Veľmi pekným a ostrým panoramatickým náhľadom okolia sa nový Qashqai môže pokojne porovnávať s tými najlepšími vo svojom segmente. Praktickým spestrením je novinka v podobe 3D simulácie vozidla v priestore. Pri pohybe mimo spevnených ciest som reálne ocenil aj funkciu tzv. priehľadnej kapoty s kamerovým pohľadom takpovediac pod vozidlo.
Celkový dôraz na prioritnú funkčnosť kompletizujú dobre využiteľné odkladacie priečinky, ktorých koncepcia kopíruje zaužívanú klasiku. K tradičným ozdobám SUV Nissan Qashqai sa radia veľkoryso nadimenzované a zároveň príjemne pohodlné predné sedačky so sympatickým náznakom bočného vedenia. Prvotriedny cestovný komfort predovšetkým pri dlhých presunoch tu kompletizuje vítané spestrenie v podobe masážnej funkcie. Daný prémiový prvok je pri verzii Tekna Plus k dispozícii už automaticky, teda bez nutnosti dodatočného príplatku.
Príjemne vyvýšený SUV posed je zárukou dobrého rozhľadu z vozidla. V tejto súvislosti musím rovnako pochváliť uchytenie spätných zrkadiel v kombinácii s prakticky tenkými prednými stĺpikmi a zároveň aj dnes už pomerne ojedinelý rozmerovo minimalistický modul s kamerami, resp. senzormi v okolí vnútorného spätného zrkadla. Dané konštrukčné riešenie som v praxi neraz ocenil napríklad pri jednoduchšom výhľade na vyvýšené semafory.
Svoj praktický priestorový potenciál kompletizuje kompaktné SUV s logami značky Nissan v druhom rade. Manipuláciu s detskými sedačkami značne uľahčuje veľký vstupný otvor skombinovaný s druhým párom dverí otvárajúcimi sa prakticky až do pravého uhla. Z kvalitatívneho aspektu musím aj v tomto priestore pochváliť hodnotné vnútorné výplne zadných dverí, kde sa v prípade špičkovej výbavy opäť nešetrilo s Alcantarou. O niečo vyššie uchytenie zadnej lavice je zárukou dobrého výhľadu. Ten dokáže ešte viac vyšperkovať tradičná ozdoba modelu Qashqai v podobe rozmerovo veľkej panoramatickej strechy.
Daná frajerinka je už automaticky k dispozícii už od druhej najvyššej výbavy. Z praktickej stránky chválim tieniacu roletku, ktorá dokáže zamedziť nadmernému prehrievaniu kabíny na priamom slnku. Z priestorového hľadiska sa v druhom rade okrem detí veľmi pohodlne prepraví dvojica urastenejších dospelákov. Cestovný komfort zadných pasažierov vylepšujú samostatné výduchy ventilácie či zdrojové USB koncovky.
Vítanými a zároveň aj praktickými riešeniami boduje testovaný exemplár rovnako v batožinovom priestore. Verzie s pohonom len prednej nápravy disponujú základnou prepravnou kapacitou na úrovni 504 litrov. Prakticky veľký nakladací otvor, symetrické tvarovanie ložnej plochy či na mechanické poškodenia odolnejší obklad bočných stien dopĺňajú praktické fixačné pomôcky. Klasike v podobe ôk a háčikov sekunduje tradičný Nissan tromf v podobe delenej medzipodlahy. Prostredníctvom tohto riešenia je možné „kufor“ prakticky predeliť. Do medzi priestoru po podlahou sa zároveň zmestí pevné krycie plato. Praktickú stránku testovaného exempláru kompletizuje vítaná prítomnosť užitočnej dojazdovej pneumatiky v priestore pod hlavnou podlahou. Po sklopení zadných operadiel v pomere 60/40 vzniká s prispením medzipodlahy príkladná rovina s už reálne veľkou prepravnou kapacitou. Drobnou chybičkou na kráse inak dômyselne vymyslených praktických pomocníkov je absencia tiahla, ktoré by zabezpečilo sklopenie zadných operadiel priamo z „kufra.“
Tromfom vynoveného modelu Nissan Qashqai je i po jeho modernizácii dostupnosť atraktívneho cenového zvýhodnenia. Testovaná špičková výbava Tekna Plus už v štandarde disponuje prvkami ako 20-disky kolies, hodnotné čalúnenie, predné sedadlá s masážnou funkciou či pekne hrajúcim audiom značky Bose s 10 reproduktormi. Už v nižších výbavách je k dispozícii presklená strecha, Head-up displej, ambientné podsvietenie, LED Matrix svetlomety, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, vyhrievanie predných sedadiel, panoramatický kamerový náhľad na okolie vozidla či nový infotainment obohatený o služby spoločnosti Google.
Šoférsky zaujímavé SUV
Pôvodný Nissan Qashqai sa stal obrovským hitom aj vďaka tomu, že svojim majiteľom dokázal napriek všestranné orientovanej SUV karosérii ponúknuť dospelé jazdné vlastnosti. Identickej šoférsky orientovanej filozofie sa prirodzene drží taktiež súčasný rovnomenný pokračovateľ.
Vrcholná verzia Tekna Plus ponúka okrem vyššie spomenutej bohatej výbavy automaticky sofistikovanejší konštrukčný prvok v podobe prepracovanejšej viacprvkovej konštrukcie zadnej nápravy. Nezávislé zavesenie všetkých kolies vo výraznej miere napomáha celkovo suverénnym jazdným vlastnostiam a precíznej ovládateľnosti.
Vyladenie pruženia možno v prípade testovaného exemplára označiť za skôr športovo tuhšie ako vyslovene poddajné. Spomenutú charakteristiku ešte viac zvýraznili efektné 20-palcové disky s pneumatikami s nižším bočným profilom. Nový Qashqai napriek tomu reálne zvláda „pochytať“ bežné nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry. S excelentnou stabilitou vozidla som bom spokojný pri svižných prejazdoch cez priečne nerovnosti, napríklad v podobe dilatačných spojov. O niečo viac pozornosti si prirodzene vyžadujú vyslovene hrubé prepadliny. Pri nechcenom trafení napríklad prepadnutého kanalizačného poklopu tu už treba počítať s prenosom kinetickej energie do karosérie.
Druhou stranou mince dospelého podvozka je suverénne správanie pri svižnej jazde. Testovaný exemplár dokáže v tomto kontexte vyčarovať nefalšovaný úsmev na tvári nielen na ideálne hladkých asfaltoch, ale pokojne aj na typických slovenských okreskách s o niečo viac zvlneným povrchom. V tomto kontexte dávam palec hore pocitovo excelentnej tuhosti karosérie. Temperamentné prejazdy cez zákruty doprevádzajú v princípe len minimálne náklony. Emočný jazdný zážitok vyšperkovala ešte viac v rámci kompaktných SUV modelov veľmi sympaticky nízka pohotovostná hmotnosť, ktorá sa ustálila dokonca pod hranicou 1,5 tony. Podvozok, resp. všeobecná konštrukcia nového Nissan Qasqhai by si s určitosťou bezproblémovo poradila i s ďaleko vyššou porciou výkonu ako ponúkajú aktuálne dostupné motorizácie.
Status šoférsky orientovaného SUV-čka kompletizuje príjemne strmé vyladenie riadenia. Na zážitok z jazdy má pomerne zásadný vplyv zvolený jazdný režim. Východiskové a neutrálne nastavenie Standard je vhodné na rutinné používanie. Počas testu som ho zároveň využíval najčastejšie. Komótnejší režim Eco s odmyslením si letargickejšej odozvy plynového pedála dokáže v podobe tzv. plachtenia efektne pracovať s kinetickou energiu vozidla. Pre plnohodnotné precítenie jazdného talentu je najvhodnejší mód Sport. V tejto súvislosti musím pochváliť naozaj citeľnú zmenu odozvy pedála akcelerátora, ako aj celkovo energickejší prejav pohonnej sústavy.
V mantineloch rodinného SUV si novinka značky Nissan zaslúži uznanie za celkovú kultivovanosť. V disciplíne špičkového odhlučnenia priestoru pre posádku, a to vrátane diaľničného tempa, patrí Qashqai k špičke svojho segmentu. Samozrejmosťou sú už aj v tomto prípade legislatívne povinní pomocníci. Skvele vyladenému adaptívnemu tempomatu, ktorý je súčasťou rozhrania ProPilot, sekunduje sledovanie dodržiavania aktuálnych rýchlostných limitov s našťastie nie príliš otravným akustickým doprovodom. Ako nie zbytočne premotivované tu možno označiť i monitorovanie pozornosti vodiča. Všetky z asistenčných systémov je možné pomerne rýchlo a jednoducho deaktivovať. Za najviac výrazného pomocníka pri modeloch Nissan už tradične považujem funkciu monitorovania jazdných pruhov, ktorá na daný „priestupok“ vodiča upozorní pomerne výrazným impulzom.
Pohon testovaného exempláru zastrešuje výkonovo prostredná voľba v podobe špičkovej prepĺňanej 4-valcovej benzínovej motorizácie 1,3 DIG-T s mild hybridným dopingom a celkovým výkonom 158 koní. Deklarovaná porcia sily je v kombinácii s relatívne ľahkým kompaktným SUV-čkom zárukou plne akceptovateľnej a zároveň pocitovo príjemne jazdnej dynamiky. Pod reálne presvedčivé zrýchlenia, resp. rozjazdy sa s určitosťou pričinil decentný elektrický doping. Testovaný Qashqai zároveň zvláda i adekvátne svižné pružné zrýchlenia spojené s bezpečnými predbiehacími manévrami na okreskách.
Zážihová motorizácia spolupracuje príkladne s automatickou CVT prevodovkou X-Tronic. Variátor značky Nissan s tzv. bezstupňovou konštrukciou patrí stabilne medzi najlepšie prevodovky vo svojej kategórii. Veľmi hladko pracujúci automat vo väčšine situácií pripomína prevodovky s klasickou konštrukciou. Daný status ešte viac umocňuje prítomnosť pádiel pod volantom slúžiacich na potencionálne „preraďovanie“ siedmych virtuálnych stupňov.
Komplexnú SUV univerzálnosť v prípade testovanej konfigurácie mimo spevnených ciest prirodzene najviac limituje pohon len prednej nápravy a takpovediac obyčajná svetlá výška. Qashqai pri danej konfigurácii zároveň nedisponuje žiadnymi dodatočnými offroad módmi. Poľné a lesné cesty, resp. ľahký terén vo všeobecnosti tu napriek tomu nepredstavujú žiadny reálny problém.
Na namerané hodnoty spotreby paliva v teste mal s určitosťou vplyv, že testovaný Qashqai bol prakticky úplne nový kus s takmer nulovým nájazdom. Výsledný kombinovaný priemer sa ustálil na hodnote 6,8 l/100 km, čo je o niečo málo viac ako sľubuje samotná automobilka. S najmenším apetítom v okolí 6-litrovej hranice možno počítať pri prioritnom využívaní na okreskách. Ustálené diaľničné tempo sa premietlo do spotreby rovných 7,1 litra. „Najsmädnejšia“ bola novinka naopak v mestskej zástavbe, kde vyobrazil palubný počítač údaj 7,8 l /100 km.
A celkový dojem?
Japonci sa rozhodli vylepšiť svoj ťažiskový model už po necelých štyroch rokov. Vynovený Nissan Qashqai zaujme prepracovaným dizajnom s kompletne novou prednou časťou. Užívateľsky prívetivý interiér si dal ešte viac záležať na špičkovom kvalitatívnom dojme. Vylepšené digitálne hračky vyšperkovala spolupráca so spoločnosťou Google. K tradičným ozdobám rozmerovo kompaktného SUV patria precízne vyladené jazdné vlastnosti, ako aj atraktívny pomer medzi vstupnou cenou a následne nadobudnutou hodnotou.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Nissan Qashqai 1,3 DIG-T mHEV 158k 2WD AT Tekna Plus
Dĺžka: 4 425 mm
Šírka: 1 835 mm
Výška: 1 625 mm
Rázvor: 2 665 mm
Objem kufra: 504 litrov
Motor: zážihový mild hybrid (benzín)
Pohon: predných kolies
Výkon kW/koní: 116/158
Krútiaci moment Nm: 270
Pohotovostná hmotnosť: 1465 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 199
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,2 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: bezstupňová Xtronic
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 6,2-6,4 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,8 l/100 km
Pneumatiky: Michelin Primacy
Verzia/ akciová cena
Nissan Qashqai 1,3 DIG-T mHEV 158k 2WD AT Tekna Plus (testovaný model) od 32 032 €
Nissan Qashqai 1,3 DIG-T mHEV 140k 2WD MT Acenta od 25 592 €