Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Redakčné testy

Test: Peugeot 2008 – Modernizovaná štýlovka s veľkými ambíciami

od Peter Hlačik
17. júna 2025
v Redakčné testy
99
A A
0
Test Peugeot 2008 2025

Test Peugeot 2008 2025

25
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Automobilka s emblémom leva sa v súčasnosti môže pochváliť prakticky kompletne inovovaným portfóliom. Generačným obmenám veľkých SUV modelov 3008 a 5008 sekunduje viacero faceliftov na čele so stabilne žiadanými stálicami v segmente tzv. malých automobilov. Plánovanú modernizáciu si na svoje konto prednedávnom pripísal taktiež stabilne obľúbený zástupca s vyššou svetlosťou podvozka, ktorým je Peugeot 2008. Francúzi okrem toho neustále pracujú na celkovo efektívnejších a úspornejších pohonných jednotkách. Ako ich spoločný menovateľ možno označiť elektrický doping. Malý crossover si spolu s obligátnou faceliftovou jazdou v podobe osvieženého zovňajšku a modernejšieho interiéru zároveň osvojil i modifikovanú paletu dostupných pohonných jednotiek. Pri našom prvotnom stretnutí sme mali možnosť preveriť práve motorovú novinku s dôvetkom hybrid.

Faceliftovaný Peugeot 2008 s novou mild-hybridnou motorizáciou 1.2 Hybrid 145 (145 koní), skombinovanou s taktiež novou 6-stupňovou elektrifikovanou automatickou e-DCS prevodovkou a temperamentne ladenou vrcholnou výbavovou verziou GT, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Peugeot.

Rýchle fakty:

  • Najmenší člen SUV rodiny značky Peugeot nesie označenie 2008. Jeho aktuálna generácia patrí k stabilne najžiadanejším produktom francúzskej automobilky.
  • Vynovený Peugeot 2008 podstúpil v rámci modernizácie takpovediac povinnú jazdu. Dizajnové, výbavové či technologické zmeny o niečo neskôr doplnil príchod úplne novej mild-hybridnej pohonnej jednotky.
  • Osviežený Peugeot 2008 sa po facelifte môže popýšiť atraktívnejším dizajnom. Sumárny imidž tu ešte zvýraznilo viacero prepracovaných detailov na čele s inovovaným svetelným podpisom. Vrcholná výbava GT zároveň zaujme ešte viac zvýrazneným športovým akcentom.
  • Do štýlovej mozaiky vynoveného modelu Peugeot 2008 koncepčne ladí autentické stvárnenie palubnej dosky známe ako i-Cockpit. V interiéri so sebou modernizácia priniesla prepracované digitálne prvky a zároveň ešte o niečo hodnotnejší nádych.
  • Testovaný Peugeot 2008 sa môže vďaka šoférsky orientovaným jazdným vlastnostiam pochváliť neodškriepiteľným GT akcentom. Štýlovému SUV zároveň reálne pristane nová mild-hybridná motorizácia, ktorá dokáže byť v závislosti od situácie príjemne úsporná a zároveň i prekvapivo energická.

Fotogaléria Peugeot 2008

Peugeot 2008 1,2 Hybrid

Peugeot objavil čaro dnes tak dôležitej kategórie malých SUV, resp. crossoverov v roku 2013. Práve v tom čase uzrela svetlo sveta o niečo praktickejšia a zároveň celkovo robustnejšia alternatíva ku klasickému malému hatchbacku 208. Nový model 2008 vo finále reprezentoval taktiež formátovú náhradu evolučne staršiemu malému kombi 207 SW. Stratégia so štýlovkou s vyššou svetlosťou podvozka sa ukázala ako zásah do čierneho. Rovnomenný model sa prakticky okamžite zaradil medzi najžiadanejšie produkty s logom ikonického leva.

Spomenutý komerčný úspech ešte viac podčiarkol priamy nástupca predstavený v roku 2020. Druhá generácia rovnomenného modelu si dala ešte citeľne viac záležať na celkovom imidži a zároveň i praktickej stránke. Po približne štyroch rokoch od počiatku produkcie dozrel prirodzený čas na plánovanú modernizáciu. Vynovený Peugeot 2008 uzrel svetlo sveta v roku 2023. Štýlové SUV je po technickej stránke naďalej blízkym súrodencom malého hatchbacku so štandardnou svetlosťou podvozka.

Model 2008 je najmenším SUV značky Peugeot

S odmyslením si emočných dizajnových línií a autentického stvárnenia interiéru možno ako konkurenčnú výhodu testovaného exemplára označiť použitý technický základ. Modulárna platforma CMP, resp. eCMP, je už automaticky prispôsobená na zástavbu klasických spaľovacích, ako aj čisto elektrických pohonných jednotiek. Modernizácia so sebou okrem povinnej jazdy v podobe dizajnového osvieženia priniesla taktiež najnovšiu evolúciu palubného infotainmentu či vylepšené asistenčné systémy, ktoré teraz využívajú prepracované rozpoznávanie chodcov a cyklistov. Zásadnými úpravami prešla paleta dostupných motorizácií. Francúzi tu osobitú pozornosť venovali elektrickým verziám E-2008.

Vstupnou bránou do sveta osvieženého modelu 2008 ostáva čisto benzínová pohonná jednotka 1.2 PureTech s najnovšou evolúciou prepĺňaného benzínového trojvalca. V základnej výkonovej verzii PureTech 100k (100 koní) sa kombinuje výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Výkonnejšia alternatíva PureTech 130k je naopak k dispozícii výhradne s 8-stupňovým automatom klasickej konštrukcie. Horúcou motorovou novinkou je testovaný mild-hybrid, ktorý využíva totožný spaľovací základ. Verzia Hybrid 145k spolupracuje s novou dvojspojkovou 6-stupňovou e-DCS prevodovkou. Svojou efektivitou prevádzky si trúfa nahradiť turbodiesel, ktorý medzičasom z ponuky vypadol. Základná čisto elektrická verzia E-2008 Electric disponuje 50 kWh akumulátorom a výkonom 136 koní. Špičkou celého modelového radu je model E-2008 Electric s väčšou 54 kWh batériou a výkonom 156 koní. Všetky dostupné motorizácie sa zároveň kombinujú výhradne s pohonom kolies prednej nápravy.

Novinkou modelu 2008 je príchod motorizácia 1,2 Hybrid

Temperamentnejší vzhľad

Atraktívny vzhľad s temperamentným a zároveň decentne robustným nádychom patrí k hlavným lákadlám súčasnej generácie modelu Peugeot 2008. Facelift najmenšieho SUV z portfólia francúzskej automobilky sa zameral na povestné dobrusovanie detailov, ktoré teraz ešte viac zvýrazňujú jeho autentický charakter. Športovú príchuť v prípade testovanej konfigurácie zvýraznila vrcholná výbava GT.

Najvýraznejšie zmeny sa udiali v prednej časti vozidla. Vynovený model 2008 teraz zdobí ešte nadčasovejší výraz. Formátovo o niečo väčšia maska chladiča dostala nový výplet s atraktívnym priestorovým efektom. Na rozdiel od väčších súrodencov s vyššou svetlosťou podvozka ostáva v tomto prípade stále zreteľne zadefinovaná línia ohraničenia. Samozrejmosťou je prítomnosť najnovšej evolúcie levieho loga. Pozornému oku neunikne, že numerické označenie sa po novom presunulo z kapoty do horného ohraničenia masky. Čelné partie dopĺňajú modifikované svetlomety s inovovaným svetelným podpisom. Autentický motív denného svietenia v podobe trojice pazúrov sa presunul o úroveň nižšie – presnejšie do postranného modulu všeobecne robustného nárazníka. Hlavné svetlomety využívajú vo vrcholnej výbave full-LED technológiu, obohatenú o automatickú reguláciu sklonu. Za reálne presvedčivý považujem svetelný výkon so solídnym dosvitom stretávacieho aj diaľkového módu, doplnený o prakticky veľkorysú šírku svetelného kužeľa. Komplexný zážitok zo svetiel na druhej strane ani po modernizácii nedopĺňa pokročilá funkcia tieňovania. Sofistikovaná nadstavba naďalej spočíva „len“ v automatickom prepínaní diaľkového módu. Dizajnovú retuš dostal aj robustno-dynamický nárazník. SUV efekt umocňuje ochranné oplastovanie spodnej línie s praktickým matným povrchom.

Vynovená Peugeot 2008 zdobia výraznejšie predné partie

V rámci bočnej siluety pôsobí Peugeot 2008 vďaka o niečo väčšiemu rázvoru proporčne dospelým dojmom. Ozdobou postranných partií sú naďalej ostro rezané karosárske prelisy s trojuholníkovým efektom. SUV podtón v identickom priestore zvýrazňujú svalnato vystúpené blatníky v kombinácii s opäť pomerne výraznou líniou ochranného oplastovania. Emočne dynamický nádych tu naopak evokuje postupne sa zužujúce bočné presklenie, doplnené čiernym ohraničením, na ktoré nadväzuje „ostrý“ tvar koncového stĺpika. Vrcholnú výbavovú verziu pripomína logo GT v priestore predných blatníkov. Testovaný exemplár zároveň zdobil menej nápadný a celkovo elegantný sivý odtieň s dovetkom Selenium, za ktorý si mimochodom nie je potrebné dodatočne priplácať. Štandardom špičkovej výbavy je dvojfarebné lakovanie s čiernou strechou. Rozmerovo najväčšie 18-palcové disky s novým dizajnom sú opciovou záležitosťou. Pri kolesách predstavuje veľmi pekný detail centrálny kryt skrutiek s fabrickým logom.

Pútavá vizuálna robustnosť vyžaruje aj zo zadnej časti najmenšieho SUV z portfólia značky Peugeot. Dôkazom toho je napríklad masívny nárazník s dominantnou povrchovou úpravou z odolného matného plastu. Pre spaľovaciu verziu GT je príznačná pochrómovaná dvojica reálne funkčných výfukových koncoviek. Facelift sa v tomto priestore prejavil v podobe modifikovaného LED podpisu s teraz už vodorovnou orientáciou. Prepracovaný je aj centrálny nápis Peugeot v priestore lišty, ktorá opticky prepája koncové svetlá. Zadná časť si po vzore ostatných nových súrodencov zároveň už vystačí bez prítomnosti fabrického loga. Prítomnosť novej motorizácie pod prednou kapotou pripomína štítok hybrid v taktiež dynamicky čiernom fonte.

Nový Peugeot 2008 kombinuje dizajnový štýl a eleganciu

Originálny interiér s hodnotným nádychom

Štýlová orientácia najmenšieho modelu s vyššou svetlosťou podvozka značky Peugeot pokračuje plynule v interiéri. Pred samotným vstupom na palubu musím pochváliť dôkladné prekrytie konštrukčne masívnych prahov. Funkčne príjemný SUV prvok v danej veľkostnej kategórii rozhodne nepatrí k automatickému štandardu. Palec hore si zaslúži taktiež veľmi dobre fungujúci bezkľúčový prístup, reagujúci automaticky už po priblížení sa, resp. oddialení od vozidla.

Francúzi sa v rámci architektúry palubnej dosky už tradične držia originálnej koncepcie známej pod komerčným označením i-Cockpit. V prípade modelu 2008 vo vrcholnej výbave GT zároveň púta sumárnu pozornosť taktiež celkovo hodnotný nádych. Napriek segmentu malých SUV testovaný exemplár rozhodne nešetrí ani na hodnotnejších obkladových plochách či celkovo prepracovaných detailoch. Ako príklad tu poslúži kontrastné prešívanie v žlto-zelenom odtieni či efektné zapracovanie personálne prispôsobiteľného ambientného podsvietenia. Temperamentnú atmosféru na palube kompletizujú športové detaily na čele s tmavým čalúnením stropu, kovovým dekorom pedálov alebo karbónovým efektom centrálnej časti palubnej dosky.

Palubná doska vynoveného Peugeot 2008

Modernizácia sa v kabíne výrazne odzrkadlila pri evolučne inovovanom digitálnom svete. Funkčne ešte viac markantnú zmenu už na prvý pohľad pripomína teraz citeľne minimalistickejší stredový tunel. Pod tento efekt sa podpísal nový volič automatickej prevodovky, ktorý Peugeot momentálne využíva naprieč celým modelovým spektrom. Jeho okolie naďalej pokrýva síce efektný, no na údržbu, resp. mechanické poškodenia citeľne náchylnejší povrch v štýle klavírneho laku.

Napriek imidžovej orientácii dokáže model 2008 zaujať i v disciplíne ergonomických riešení. Za funkčne výborný tu už tradične považujem rozmerovo malý multifunkčný volant doplnený o prehľadné hardvérové ovládače. Zaužívané Peugeot riešenie, na ktoré si nezainteresované osoby budú musieť určitý čas zvykať, po modernizácii naďalej reprezentuje ovládanie tempomatu. Danú funkcionalitu zastrešuje na prvý pohľad zamaskovaný združený ovládač vľavo pod volantom. Nielen konzervatívne orientovaní používatelia na druhej strane s určitosťou ocenia dizajnovo efektné riešenie centrálne umiestnenej „klávesnice“ s pohotovým prístupom k najdôležitejším funkciám klimatizácie. Združený modul kompletizuje klasické ovládanie hlasitosti audia ako i prítomnosť virtuálnych tlačidiel s rýchlymi skratkami, resp. vyhrievaním sedadiel. Podrobné nastavenia termomanažmentu vozidla naďalej zastrešuje v princípe prehľadná dotyková záložka palubného infotainmentu.

Facelift so sebou priniesol najnovšiu evolúciu digitálnych hračiek

Funkčná kreativita testovaného exemplára sa naplno prejavila pri zmysluplne navrhnutých odkladacích priečinkoch. Palec hore dávam v tomto kontexte vtipnému riešeniu centrálneho priečinka s funkciou indukčného nabíjania. Identická schránka dokáže pri otvorenej konfigurácii poslúžiť ako fixačná pomôcka pre smartfón. Modernizácia myslela i na také detaily, ako je ešte lepšia konektivita zastrešená USB koncovkami.

Zapracovanie prístrojového panela pôsobí pri modeli 2008 aj dnes mimoriadne futuristicky. Prioritne sa pod to podpísal koncept tieniacej kaplnky s efektnými postrannými otvormi. Faceliftovo prepracovanej a zároveň detailnejšej grafike s pestrým spektrom ponúk rozhraní vyobrazenia sekunduje zaujímavý 3D efekt. Medzi prispôsobiteľnými variáciami palubného počítača nechýba schematické vyobrazenie práce hybridu, simulácia moderných budíkov, otáčkomer spaľovacej motorizácie či mapový podklad. Koncepčne vyvýšená pozícia prístrojového štítu zároveň kompenzuje head-up displej, ktorý Peugeot pri svojich modeloch v princípe nepotrebuje.

Centrálny infotainment poteší výrazne ostrejšou grafikou

Ešte zásadnejšiu digitálnu premenu si na svoje konto pripísal centrálny infotainment s obrazovkou orientovanou v smere na vodiča. Adekvátne pohotové reakcie na dotykové povely dopĺňa celkovo intuitívnejšie prostredie s teraz už citeľne ostrejšou grafikou. Usporiadanie menu, resp. widgetov úvodných obrazoviek si je možné v prakticky neobmedzenej miere personálne prispôsobiť. Vstavanú navigáciu dostupnú za príplatok dokáže vykompenzovať moderná mobilná konektivita fungujúca bez nutnosti priameho káblového prepojenia. Spojenie s vozidlom na diaľku zastrešuje moderná mobilná aplikácia. Pri pomerne pestrej palete položiek menu ma zaujala vtipná záložka s online herným svetom. V rámci rutinného života dávam palec hore teraz výrazne ostrejšiemu kamerovému náhľadu, ktorý v opcii disponuje dvojicou kamier.

Originálny nádych v prípade testovaného exemplára kompletizuje autentický posed za volantom. Usporiadanie i-Cockpit s malým volantom a vyvýšenou pozíciou displejov nemusí v mantineloch optimálneho výhľadu na prístrojový panel vyhovovať úplne každému. Pri mojej výške 185 cm sa mi pri SUV modeloch značky Peugeot prednastavenie ideálnej pozície napriek tomu darí nájsť už tradične expresne rýchlo. Druhú a vo všeobecnosti vítanú stranu mince spomenutého usporiadania predstavuje šoférsky excelentná atmosféra s podvedome výborne fungujúcim prepojením vodiča a vozidla.

Ozdobou výbavovej verzie GT sú športovo ladené sedačky s adekvátnou fixáciou tela

Spomenutú skutočnosť v prípade verzie GT dokázali ešte viac vyšperkovať športové predné sedačky. O niečo tuhšej, no stále komfortnej výplni sekunduje v tomto prípade o niečo výraznejšie bočné vedenie spojené s precíznejšou fixáciou tela pri dynamickej jazde. Sumárne hodnotný pocit testovanej konfigurácie ešte viac vyšperkovalo príplatkové čalúnenie v Alcantare. Súčasťou opciových sedačiek je funkcia vyhrievania. Vodič má zároveň k dispozícii elektronické nastavenie doplnené o v danom segmente nadštandardnú masážnu funkciu orientovanú na bedrovú oblasť. SUV koncepciu pripomína o niečo vyšší posed spojený s logicky lepším výhľadom. Drobnú výčitku tu napriek tomu smerujem k pomerne masívnej konštrukcii spodnej časti predných stĺpikov.

S prihliadnutím na svoju segmentovú príslušnosť dokáže vynovený Peugeot 2008 zaujať adekvátne vzdušným konceptom taktiež v druhom rade. S odmyslením si detí sa v zadnej časti kabíny pohodlne prepraví dvojica urastenejších dospelákov. S priestorovou ponukou pre kolená a hlavu som bol reálne spokojný aj pri výške 185 cm. Prioritne pri dlhých presunoch mi k optimálnemu pohodliu chýbala už len možnosť vysunutia centrálnej lakťovej opierky. Spomenutý prvok spolu so samostatnými výduchmi ventilácie na druhej strane v segmente malých SUV vo všeobecnosti nepatrí k štandardným prvkom výbavy. Sumárne pohodlie zadných pasažierov vylepšuje mäkčená lakťová opierka v moduloch zadných dverí, odkladacie priečinky či dvojica oboch typov zdrojových USB koncoviek.

V segmente malých SUV poteší model 2008 rovnako priestorom v druhom rade

V optike segmentu malých SUV dokáže Peugeot 2008 s hybridným pohonom zaujať i pri batožinovom priestore. Základná prepravná kapacita 434 litrov dokáže zastrešiť rutinnú réžiu bežnej rodiny. Symetricky tvarovanej ložnej ploche sekunduje plastové obloženie bočných stien. To je prirodzene náchylnejšie na nechcené poškriabanie pri preprave neforemných predmetov. Sumárnu praktickú stránku vylepšuje polohovateľná medzipodlaha. Pod jej úrovňou ostáva miesto na odloženie povinnej výbavy, resp. organizéra na drobnosti. Do identického priestoru sa alternatívne zmestí taktiež rezervná pneumatika dostupná v opcii. Nemilým prekvapením je, že testovaný exemplár, s odmyslením si kotviacich ôk v podlahe, v princípe odignoroval sofistikovanejšie kotviace pomôcky vrátane háčikov na tašky. Po sklopení zadných operadiel delených v pomere 60/40 je vďaka medzipodlahe k dispozícii takmer optimálna rovina.

Vynovený Peugeot 2008 poteší bohatou výbavou dostupnou už v základnej verzii Style. Jej automatickou súčasťou je široká paleta bezpečnostných a asistenčných systémov, tempomat, základné LED svetlomety, zadné parkovacie senzory, látkové čalúnenie Renzo s vyhrievanými prednými sedačkami, automatická jednozónová klimatizácia, kožený volant, infotainment s modernou mobilnou konektivitou či akustické čelné sklo. Prostredná verzia Allure pridáva navyše elektronickú parkovaciu brzdu, predné parkovacie senzory, hodnotnejšie čalúnenie, tmavý strop, vrcholnú verziu digitálneho prístrojového panela či elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo. Testovaná vrcholná verzia GT disponuje športovejším dizajnovým kabátikom, zadnou parkovacou kamerou, špičkovou verziou LED svetiel, bezkľúčovým prístupom a štartovaním, 3D efektom prístrojového panela, ambientným podsvietením či športovými prednými sedačkami. Z prvkov v opcii stojí za zváženie doplatok za Alcantarové čalúnenie, paket s dvojicou panoramatických kamier a monitorovaním mŕtveho uhla, navigáciou a indukčným nabíjaním. K dispozícii je taktiež panoramatické strešné okno či terénne naladenie trakčnej kontroly Grip Control.

Batožinový priestor disponuje základnou kapacitou 434 litrov

Nová motorizácia mu pristane

Peugeot 2008 sa teší veľkej obľube vďaka atraktívnemu mixu viacerých svetov. Štýlovému a zároveň emočnému dizajnu sekunduje až nečakane prívetivá praktická stránka. Ako povestnú čerešničku na torte tu možno označiť precízne jazdné vlastnosti. Skúšanej špecifikácii GT v identickej disciplíne nemožno odoprieť ani adekvátnu porciu už podvedome očakávanej temperamentnej príchute. Novú motorizáciu so 48V hybridnou sústavou možno označiť ako reálne zmysluplnú náhradu naftového ekvivalentu.

Podvozok malého SUV si, podobne ako väčšina konkurencie, vystačí s jednoduchou konštrukciou zadnej nápravy. Francúzom sa tu napriek tomu podarilo odladiť reálne dospelé jazdné vlastnosti. Pruženie verzie GT v kombinácii s 18-palcovými diskami je vo finále skôr tuhšie ako vyslovene poddajné. Testovaná konfigurácia dokáže napriek tomu stále s veľkým prehľadom odfiltrovať bežné nedokonalosti našich ciest. Príjemným prekvapením sú pomerne suverénne prejazdy cez sériu priečnych nerovností. Fyzikálne zákony spolu s akusticko-kinetickým efektom sa o slovo prihlásia pri nechcenom trafení výraznejšej prepadliny, resp. typickej mestskej nástrahy v podobe utopeného kanalizačného poklopu.

Podvozok modelu Peugeot 2008 GT sa na 18-palcových diskoch vyznačuje o niečo tuhšou charakteristikou

Talent temperamentne ladenej výbavy vynikne najviac na kvalitných povrchoch. Model 2008 v identickom prostredí potvrdil GT dovetok v podobe precíznej ovládateľnosti spojenej so suverénnym držaním jazdnej stopy. Do zážitkovo orientovanej koncepcie optimálne zapadá príjemne strmé, no zároveň stále prioritne ľahučké vyladenie riadenia. Jeho citlivosť i rýchle reakcie v nemalej miere vyšperkoval práve minimalistický volant. Pri svižných prejazdoch cez zákruty či iné technické úseky je, s odmyslením si len minimálnych náklonov karosérie, veľkou prednosťou stále sympatická pohotovostná hmotnosť. Sumárna váha sa v prípade novej mild-hybridnej motorizácie ustálila na hodnote cca 1,4 tony. Napriek nefalšovaným úsmevom pri dynamickejšom štýle jazdy testovaný exemplár logicky nepatrí medzi tzv. ortodoxne odladené SUV so športovou DNA.

Zážitok z jazdy logicky ovplyvňuje zvolený režim jazdy. Testovaná konfigurácia disponuje zaužívaným triom s adekvátne odstupňovanými rozdielmi. Východiskové nastavenie Normal je optimálnou voľbou v prípade rutinného používania. Pri čo najefektívnejšej jazde s orientáciou na nízky apetít je optimálnou voľbou komótnejšie Eco nastavenie. V prípade preferencie zážitkovejšieho zvezenia s GT esenciou ostáva logicky najlepšou alternatívou citeľne energickejší a zároveň živelnejší mód Sport.

Malý volant koncepcie i-cockpit poteší pri temperamentnejšej jazde príkladne strmým riadením

K statusu verzie GT zároveň až nečakane ladí nová elektrifikovaná pohonná jednotka. Testovaná konfigurácia zároveň reprezentuje spaľovací výkonový vrchol. Pod komerčným označením Hybrid 145k sa ukrýva technologicky sofistikovaný mild-hybrid odladený na systémový výkon 145 koní. Spaľovacím základom je najnovšia evolúcia 1,2-litrovej prepĺňanej benzínovej motorizácie 3-valca s rozvodovou reťazou a samostatným výkonom 136 koní. O elektrický doping sa stará elektromotor so samostatným výkonom 21 koní. Ako zdroj energie tu slúži rozmerovo kompaktná 48V batéria s kapacitou 0,43 kWh. Konštrukčnou zaujímavosťou je integrácia elektromotora priamo do modulu novej automatickej prevodovky s dvojspojkovou konštrukciou. Toto riešenie pripomína klasické full-hybridy. Pri nízkej záťaži zároveň umožňuje pomerne častú jazdu v čisto EV režime.

Nová pohonná jednotka ponúka dve v princípe opozitné tváre. Deklarované výkonové parametre sú pri stále pomerne ľahkom SUV, pri zážitkovejšom štýle jazdy, zárukou až nečakane energického prejavu. Pri prvotnom impulze akcelerácie, resp. rozjazdu je výhodou práve elektrický doping. S ponúkanou jazdnou dynamikou som bol v mantineloch bežného používania spokojný taktiež pri vyššom rýchlostnom tempe, resp. pružných zrýchleniach spojených s bezpečnými predbiehacími manévrami na okreskách. Logický limit maloobjemovej pohonnej jednotky sa dostaví v topograficky náročnejšom teréne alebo pri plne obsadenom vozidle.

Nová hybridná motorizácia disponuje klasickou trojicou jazdných módov

Identická pohonná jednotka dokáže byť pri defenzívnej a predvídavej jazde taktiež príkladne efektívna. Dôkazom toho je pomerne častá jazda v EV režime, a to nielen pri už podvedome očakávanom „plachtení“. Pri citlivej práci s pedálom akcelerátora je možné prioritne v mestských rýchlostiach len na elektrinu úsekovo taktiež kontinuálne zrýchľovať. Nový mild-hybrid musím pochváliť za pocitovo príjemnú kultivovanosť spojenú s veľmi jemnými prechodmi medzi spaľovacím a EV režimom. Spomenutú skutočnosť umocňuje v danej kategórii vozidiel príjemne dospelé odhlučnenie priestoru pre posádku. Charakterovo „hrubší“ akustický prejav benzínového 3-valca dá o sebe najviac vedieť vo vyšších otáčkach, napríklad pri potrebe prudkej akcelerácie spojenej s kontaktom plynového pedála s podlahou.

Sumárnej kultivovanosti napomáha funkčne príjemné zladenie pohonnej sústavy s novou 6-st. e-DCS prevodovkou. Zmeny jednotlivých prevodov prebiehajú v drvivej väčšine prípadov hladko a prakticky bez povšimnutia. Výnimku tu z času na čas predstavujú len o niečo „ostrejšie“ preradenia v móde zážitkovej jazdy. Elektrifikovaný automat neprišiel ani o možnosť „manuálneho“ radenia prostredníctvom pádiel pod volantom.

Facelift so sebou priniesol nový volič automatickej prevodovky

Spomenutú funkcionalitu som najčastejšie využíval mimo spevnených ciest. Presnejšie pri potrebe plynulého prekonania prudšieho výjazdu, resp. iného terénneho zlomu. Hoci testovaný Peugeot 2008 v princípe nemá žiadne prehnané terénne ambície, o niečo vyššia svetlá výška podvozka hravo postačuje na suverénne zdolávanie nástrah poľných, resp. lesných ciest. Pre tých, ktorí sa v obdobnom prostredí budú pohybovať častejšie, stojí za zváženie doplatok za „terénne“ odladenie trakčnej kontroly s trojicou dodatočných režimov a zároveň zjazdovým asistentom. Funkciu Grip Control však nemožno kombinovať s najväčšími 18-palcovými kolesami.

Mozaiku moderného celku kompletizuje pestrá paleta v danej kategórii vozidiel dospelých asistenčných systémov. Pri dlhých presunoch je vítaným pomocníkom voliteľný adaptívny tempomat doplnený o funkciu asistovanej jazdy v jazdných pruhoch. Do menu s deaktiváciou legislatívne povinných pomocníkov, na čele s asistentom upozorňujúcim na prekročenie rýchlostných limitov, sa je možné pohotovo dostať vďaka rýchlej skratke s nastaveniami vozidla.

Peugeot 2008 Hybrid prekvapil suverénnymi jazdnými vlastnosťami na klasickom asfalte

Užívateľskou zaujímavosťou nového mild-hybridu z dielne koncernu Stellantis je riešenie rekuperácie. Daná funkcionalita spojená s pomerne intenzívnym spomaľovaním sa aj pri modeli 2008 prihlási o slovo prakticky po každom uvoľnení pedála akcelerátora. Na spomenutú charakteristiku si je možné v praxi intuitívne zvyknúť v podobe o niečo neskoršieho uvoľňovania pedála akcelerátora, čo bol aj môj subjektívny prípad. Na druhej strane je pravdou, že takto odladená rekuperácia nemusí vyhovovať každému vodičovi. Do budúcna by preto prišla vhod možnosť regulácie spomaľovacieho účinku, resp. alternatíva v podobe jej deaktivácie.

Energická pohonná jednotka v útrobách vynoveného modelu Peugeot 2008 potvrdila svoju celkovú zmysluplnosť aj v disciplíne spotreby. Výsledný testovací priemer sa ustálil na parametri 5,5 l/100 km. Pod stále sympatický, no zároveň o niečo vyšší apetít, ako deklaruje samotná automobilka, sa s určitosťou podpísalo pomerne časté využívanie jazdného potenciálu verzie GT v kombinácii so športovým režimom. Pri preferencii pohodovej jazdy nie je príliš ťažké jazdiť tesne nad 5-litrovou hranicou. Prioritne na okresných komunikáciách vyobrazil palubný počítač apetít len 4,8 litra. Pri predvídavej mestskej jazde stúpol daný údaj na stále výborných 5,4 l/100 km. Sklamaním nebolo ani ustálené diaľničné tempo. Tu si nový hybrid na každých 100 km vypýtal len 6,2 litra paliva.

Vďaka vyššej svetlosti podvozka sa v prípade potreby ale nestraní ani v ľahšom teréne

A celkový dojem?

Jeden z najobľúbenejších modelov z portfólia značky Peugeot podstúpil zmysluplnú modernizáciu. Osviežený zovňajšok teraz ešte viac upriamuje pozornosť na celkovo štýlový a zároveň imidžový koncept. V mantineloch segmentu malých SUV priestranný interiér zaujme hodnotnejším dojmom a vylepšenými digitálnymi hračkami. Samotný facelift modelu 2008 doplnil o niečo neskôr príchod novej mild-hybridnej motorizácie, ktorá dokáže byť v prípade potreby nielen príjemne energická, ale taktiež presvedčivo úsporná.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Peugeot 2008 1,2 Hybrid 145k GT
Dĺžka: 4 304 mm
Šírka: 1 775 mm
Výška: 1 550 mm
Rázvor: 2 605 mm
Objem kufra: 434 litrov
Motor: zážihový mild hybrid (benzín + elektrina)
Pohon: predných kolies
Počet valcov: 3
Systémový výkon kW/koní: 107/145
Krútiaci moment Nm: 230
Pohotovostná hmotnosť: 1372–1469 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 206
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,3 s
Prevodovka: automatická dvojspojková
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu: 4,9 – 5,0 l/100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 5,5 l/100 km
Pneumatiky: Firestone Winterhawk

Verzia / akciová cena:

Peugeot 2008 1,2 Hybrid 145k GT (testovaný model): od 30 190 €
Peugeot 2008 1,2 PureTech 100k Style (6 MT): od 22 190 €

Tags: PeugeotPeugeot 2008Peugeot 2008 2025Peugeot 2008 hybridPeugeot SlovenskoTest autoinakTest Peugeot 2008 2025
Share10Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Test Citroën C3 2025
Redakčné testy

Test: Citroën C3 – Zmyselnosť ukrytá v jednoduchosti

11. júla 2025
2.5k
Test Suzuki Swift 4WD
Redakčné testy

Test: Suzuki Swift 4WD – Malý unikát

8. júla 2025
2.5k
Test Ford Explorer 2025
Redakčné testy

Test Ford Explorer – Slávne meno s novou DNA

4. júla 2025
2.6k
Next Post
Vynovený Renault Austral

Vynovený Renault Austral

Mercedes-AMG GT „APXGP Edition“

Mercedes-AMG GT „APXGP Edition“- Špeciálna edícia pre filmovú Formulu 1

Honda Civic Type R Ultimate Edition

Honda Civic Type R Ultimate Edition - Legenda sa lúči

Najčítanejšie články

  • Bestseller zo Žiliny prichádza v modernejšej verzii

    Vynovená Kia Sportage

    48 shares
    Share 19 Tweet 12
  • Test SEAT Leon Sportstourer – Vyvážená voľba

    30 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Test: Peugeot 508 PSE SW – Leví kráľ

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Suzuki Swift – Vernosť tradícii

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Škoda Superb Combi – Posúva vlastné hranice

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť