Renault sa po nedávnych komplikáciám spojených s odchodom, z objemovo dôležitého ruského trhu a napätím v spoločnej aliancii, opäť nadýchol z plných pľúc. Francúzi patria v posledných mesiacoch medzi najprogresívnejšie rastúce značky. V Európe ide dokonca o druhého najžiadanejšieho výrobcu za prvý polrok aktuálneho roka. Pod úspech automobilového giganta z krajiny galského kohúta sa vo výraznej miere pričinili nové modely. Malú revolúciu v tomto ponímaní odštartoval prednedávnom plne elektrický model Megane E-Tech Electric. Aj napriek masívnej elektrifikácii Renault našťastie úplne nezanevrel ani na klasický typ pohonu so spaľovacím základom. Dôkazom toho je aj úplne nový Renault Austral, ktorý značku zastupuje v extrémne dôležitom segmente kompaktných SUV modelov. Nástupcu modelu Kadjar je už postavený na najnovšej aliančnej platforme. V prvom teste sme preverili konfiguráciu so silnejším benzínovým mild-hybridom.
Nový Renault Austral 1,33 mild hybrid 160 skombinovaný s úplne novou automatickou CVT prevodovkou a vrcholnej výbave Iconic Esprit Alpine, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Renault.
Rýchle fakty:
- Renault odštartoval v objemovo dôležitom segmente kompaktných SUV modelov novú éru. Pôvodný Kadjar automobilka len prednedávnom nahradila koncepčne úplne novým modelom Austral.
- Nový Renault Austral je ako prvý model značky podstavený na najnovšej evolúcii aliančnej platformy CMF-CD. Tá je okrem spaľovacích pohonných jednotiek už prispôsobená aj na zástavbu elektrifikovaných derivátov.
- Po dizajnovej stránke boduje nový Renault Austral osvedčeným SUV konceptom s množstvom prepracovaných detailov. Športovú príchuť v prípade testovaného exempláru ešte viac vyšperkovala nová výbavová línia inšpirovaná značkou Alpine.
- Koncepčne moderný interiér nového Renault Austral dokáže okrem kvalitatívnej stránky a adekvátneho priestoru zaujať i digitálnymi hračkami. Konkurenčnou výhodou SUV novinky je aj spolupráca s technologickým gigantom Google, ktorá sa premietla do sofistikovaného palubného infotainmentu.
- Po jazdnej stránke dostal nový Renault Austral príjemné šoférske vyladenie podvozka s o niečo málo tuším charakterom. Výkonnejšiu mild-hybridnú verziu už automaticky kombinovanú s novou CVT prevodovkou možno označiť ako príjemne univerzálnu voľbu.
Fotogaléria Renault Austral
Renault premiérovo vstúpil do dnes kľúčového C-SUV segmentu v roku 2015 zásluhou modelu Kadjar. Obľúbený automobil, o ktorého pohon sa starali výhradne klasické spaľovacie motorizácie, sa Francúzi rozhodli pri generačnej obmene nahradiť koncepčne úplne novým a zároveň technologicky sofistikovanejším nástupcom. Spomenutý progres automobilka symbolicky premietla aj do úplne nového názvu. Nový Renault Austral sme v premiére spoznali v druhej polovici minulého roka pri príležitosti parížskeho autosalónu. Zaujímavosťou označenia odvodeného od latinského slova „australis“, s významom južný, je aj dôraz na rezonanciu vo všetkých dôležitých svetových jazykoch.
Nový Austral je ako prvý Renault postavený na najnovšej evolúcii aliančnej platformy CMF-CD, ktorá je už automaticky prispôsobená aj na zástavbu elektrifikovaného pohonu. Okrem testovanej novinky, francúzska automobilka už predstavila aj jej dvoch rozmerovo väčších súrodencov. Prvým z nich je rodinne orientované 7-miestne SUV s kultovým označením Espace. Druhým technologickým súrodencom je nová vlajková loď značky, presnejšie SUV-coupé strednej triedy s názvom Renault Rafale. Tá nateraz ako jediná z trojice počíta aj so zástavbou pohonu všetkých kolies.
Z technologických riešení testovanej novinky stojí za zmienku záplava asistenčných a bezpečnostných funkcií, vrátane prítomnosti centrálneho airbagu. Vo výbave nechýbajú špičkové full LED svetlomety s Matrix nadstavbou. Užívateľský kredit si Austral obdobne ako elektrický Megane vyslúžil aj za prítomnosť multimediálneho rozhrania Open R Link vyvíjaného v spolupráci s renomovanou spoločnosťou Google. Najväčšou technologickou pýchou je napriek tomu dostupnosť najnovšej vezie natáčania kolies oboch náprav Renault 4Control. Tá je na druhej strane viazaná „len“ na vrcholné full-hybridné motorizácie s viacprvkovým zavesením zadnej nápravy.
Vstupnou branou do sveta Renault Austral je mild-hybridá motorizácia 1,33 mild hybrid 140 s výkonom 140 koní a kombinovaná výhradne so 6-st. manuálnou prevodovkou. Výkonnejšou mikro, resp. mild-hybridnou alternatívou je testovaná výkonnejšia verzia 1,33 mild hybrid 160. Výkon 158 koní v tomto prípade distribuuje na kolesá prednej nápravy výhradne nová automatická CVT prevodovka. Ešte viac elektrického dopingu prinesie vrcholná motorizácia E-Tech full hybrid 200 (202 koní). Jej základom je nový prepĺňaný benzínový 3-valec o objeme 1,2 litra a unikátna multimódová prevodovka. Danú verziu si je už možné predobjednať aj u nás. Neskôr ponuku pohonných jednotiek doplní slabší full-hybrid, ako aj nový základný mild-hybrid.
Emočný dizajn so športovou príchuťou
Emočne ladený a v mnohých detailoch originálny dizajn je pre modely s logom Renault už dlhodobo signifikantný. Najnovšia evolúcia línii a kriviek tejto francúzskej automobilky, s ktorou ako prvý prišiel plne elektrický model Megane E-Tech, sa hrdí dovetkom „sensual tech.“ Z nového dizajnového prístupu ťaží aj testované SUV s názvom Austral. Na prvý pohľad jasne citeľnú športovú príchuť s množstvom čiernych prvkov v prípade testovaného exempláru vyšperkovala nová výbavová línia inšpirovaná sesterskou značkou Apline. Verzia Esprit Alpine pri modeloch Renault zároveň nahrádza doteraz zaužívané prevedenie R.S. Line.
Športový esprit jednoznačne srší aj z predných partií skúšanej SUV novinky. Za ich hlavnú dominantu možno označiť efektnú masku s dynamickým výpletom evokujúcim šachovnicovú vlajku. Pomerne veľké fabrické logo je pri výbavách Esprit Alpine odeté do čierneho prevedenia a jeho diamantové kontúry sú v tomto prípade vyslovene jemné. K dokonalému optickému efektu tu z môjho pohľadu chýba už len nočné LED podsvietenie. Veľmi pekný svetelný LED podpis, s už tradičným výbežkom v tvare písmena C, je druhej strane príznačný pre hlavný svetelný modul. Testovaná vrcholná konfigurácia disponovala príplatkovou Matrix nadstavbou. S odmyslením si frajerinky v podobe svetelných efektov pútajúcich pozornosť po každom odomknutí vozidla som bol v praxi veľmi spokojný aj s reálne dostupným svetelným výkonom. Veľkorysý dosvit diaľkového módu dopĺňa nadštandardná šírka svetelného kužeľa a bezproblémovo pracujúca funkcia tieňovania. Temperament prdnej časti dotvára nárazník so zakomponovaným motívom F1 krídla a ochrannou nábehovou lištou v jeho spodnej časti.
Svalnato a zároveň atleticky pôsobí SUV novinka s logami Renault aj pri pohľade z profilu. Spomenutý efekt okrem vytiahnutých blatníkov ešte viac umocňujú aj jasne viditeľné ostré karosárske previsy. Celkovo dynamický podtón formuje aj postupne zužujúce bočné presklenie skombinované s pozvoľna klesajúcou líniou strechy. Zaujímavý dizajnový prvok s motívom písmena C Austral ukrýva pri orámovaní okna v koncovom stĺpiku karosérie. V prípade výbavy Esprit Apline daný efekt ale maskuje príplatkové dvojfarebné lakovanie s čiernou strechou. Autentický dizajnový náboj skúšaného exempláru dotvára aj taktiež príplatkové lakovanie v špeciálnej matnej farbe s názvom sivá schiste satin. Na vrcholnú výbavu sú automaticky naviazané aj 20 palcové disky v matnom prevedení. Decentný nápis Alpine na diskoch dopĺňa označenie výbavy s logom identickej automobilky zakomponované do modulu predných blatníkov.
Dizajnovo zaujímavý je nový Renault Austral v zadnej časti. Temperamentný a energický dizajn v tomto priestore dotvára decentný strešný spojler. Najvýraznejším vizuálnym lákadlom sú napriek tomu koncové svetlá v tvare písmena C. Prepracovaný LED svetelný podpis z hľadiska efektu dopĺňajú takmer prepojená línia vrchných svetelných výbežkov, ktoré vzájomne oddeľuje nový fabrické logo v novom dizajne. Na SUV robustnosť odkazuje pomerne masívny zadný nárazník. Ochranné oplastovanie, ale aj v tomto prípade obdobne ako pri lemoch blatníkoch, resp. prahoch nahrádza prioritne imidžové riešenie v podobe efektne lesklého, no na mechanické poškodenie náchylnejšieho povrchu.
Hodnotný a všeobecne príjemný interiér
Testovaný Renault Austral možno označiť ako príkladný generátor woow efektu aj v jeho interiéri. Nové SUV z krajiny galského kohúta v kabíne kombinuje príjemnú priestorovú stránku s prvkami automobilovej moderny a zároveň aj luxusno-športovým nádychom. Ešte pred vstupom na palubu musím pochváliť dôkladné prekrytie prahov dverí.
Nadčasová architektúra palubnej dosky s dominantnou dvojicou opticky prepojených displejov sa pri SUV novinke inšpirovala plne elektrickým súrodencom Megane E-Tech. Austral v špičkovej výbave Iconic Esprit Alpine zároveň posúva kvalitatívnu stránku na citeľne vyšší level. Precíznemu dielenskému opracovaniu sekundujú hodnotné materiály, ktoré okrem palubnej dosky zdobia aj výplne dverí. Temperamentná výbava inšpirovaná sesterskou športovou automobilkou sa vyznačuje hojným využívaním na dotyk príjemnej kože Nappa a Alcantary. Tzv. brúsená koža zdobí napríklad aj spodnú líniu vnútornej časti venca volantu.
Zmysel pre detail a národnú hrdosť ešte viac vyšperkovala miniatúrna francúzska vlajka na operadle sedačky predného spolujazdca a farby národnej trikolóry, ktoré v efektnej podobe využíva steh na volante. Napriek modernej a minimalistickej atmosfére na palube si Austral dokázal stále zachovať aj adekvátne množstvo klasických tlačidiel. V danom kontexte chválim panel vľavo pod volantom. Na tomto mieste sa okrem elektrického otvárania kufra či redukcie intenzity podsvietenia prístrojov pohotovo nastavuje aj funkcia udržiavania v jazdných pruhoch.
Tradičnej ergonómii značky Renault ostal aj pri SUV novinke verný združený ovládač audia vpravo pod volantom. V tej istej časti stĺpika riadenia sa tradične nachádza aj ovládania stieračov a zároveň volič automatickej prevodovky. Návyk na v princípe rýchle a pohotové ovládanie pohonu si napriek tomu vyžaduje určitý čas. Mnoho nezainteresovaných vodičov vrátane mojej osoby si pri potrebe rýchleho otočenia v prvotnej fáze súžitia s modelom Austral s veľkou pravdepodobnosťou namiesto zradenia spiatočky ešte predným nechtiac a „intuitívne“ zapne stierače.
Moderný koncept palubnej dosky okrem dvojice displejov dotvára aj vkusne zabudované ambientné podsvietenie. Jeho farebná škála sa v automatickom móde mení v závislosti od fázy dňa. Inteligentný Francúz tu zároveň svetelnú atmosféru prispôsobuje aj nálade, resp. jazdnému štýlu vodiča. Plne digitálny prístrojový panel vsádza na jemnú a kvalitnú grafiku. Vďaka tomuto riešeniu si vystačí aj bez tieniacich elementov. Modernú simuláciu klasických budíkov bez číselného ciachovania dopĺňajú ďalšie layouty zamerané na funkciu asistenčných systémov alebo minimalistický nahľad. Vítaným spestrením je aj vyobrazenie mapového podkladu prakticky na celú obrazovku. Dôležité informácie o jazde má vodič priamo v zornom poli zásluhou kvalitného Head-up displeja.
Centrálny modul infotainmentu s vertikálne orientovanou obrazovkou naklonený v smere na vodiča sa radí medzi ďalšie technologické zaujímavosti. Pri jeho vývoji automobilka Renault spojila sily so spoločnosťou Google, čo sa v pozitívnej miere premietlo do celkovej funkcionality s možnosťou osobného prispôsobenia sveta Android aplikácií. Oproti prvej skúsenosti s daným rozhraním v modeli Megane E-Tech je systém už citeľne vyladenejší a počas testu reálne „nezamrzol“ ani v jedinom prípade.
Z know-how Google ťaží aj vstavaná navigácia, ktorá v praxi precízne pracuje s informáciami, v podobe obmedzení na danej trase v reálnom čase. Google výhodou je taktiež smart synergia s osobným kontom na ostatných zaradeniach alebo dostupnosť hlasom ovládaného asistenta. Samozrejmosťou je aj veľmi kvalitný kamerový náhľad na okolie vozidla, resp. bezkáblovo fungujúca moderná mobilná konektivita. Tu som v tomto prípade vďaka skvelému vstavanému základu využíval len sporadicky a prioritne v súvislosti s vlastnou hudobnou databázou. Hudobný zážitok na palube stojí zato aj vďaka príplatkovému audiu Harman/Kardon, do ktorého by som pri osobnej konfigurácii s určitosťou zainvestoval.
Určitou chybičkou na kráse každodenného života s multimediálnym rozhraním s veľkým dotykovým tabletom je jeho efektne lesklá plocha s tmavým podkladom. Tá v kombinácii aj s ostatnými lesklými modulmi pôsobí doslova ako magnet nielen na neželané odtlačky prstov, ale aj prachové častice. Z funkčného hľadiska, naopak, chválim prítomnosť spodnej klávesovej lišty ovládania klimatizácie, ktorá ideálne dopĺňa permanentne prítomnú spodnú lištu dotykovej obrazovky ovládania termomanažmentu vozidla.
Užívateľskej ergonómii napomáha masívna rukoväť na centrálnej konzole. Daný element vďaka možnosti posúvania poslúži aj ako vítaná opora pre ruku pri „hraní sa“ s displejom. Pod posuvnou centrálnou konzolou s funkciou indukčného dobíjania pre smartphone si svoje miesto našli držiaky na nápoje, resp. odkladací priečinok. Športovou atmosférou sa okrem čalúnenia a celkovej atmosféry v interiéri vyznačujú aj dostatočne nadimenzované predné sedačky s decentne tuhším čalúnením a náznakom bočného vedenia. Sedadlo vodiča testovanej konfigurácie disponovalo naviac aj regulovateľnou masážnou funkciou. SUV atmosféru na palube okrem vyvýšeného posedu dopĺňa aj adekvátny výhľad. Jeho najväčším limitom je spodná časť predného stĺpika skombinovaná s uchytením spätných zrkadiel.
Prijemný rodinný potenciál pripomína nový Renault Austral v druhom rade. Adekvátne priestorové pomery tu okrem detí bezproblémov uspokoja aj dvojicu urastenejších dospelých. Pri výške cca 185 cm som pri vzpriamenej polohe sedenia v druhom rade narazil na určitý priestorový limit pre hlavu. Podpísala sa pod to príplatková panoramatická strecha s nadštandardne veľkým, ale zároveň fixným oknom. Cestovný komfort vzadu podľa očakávania zvyšujú samostatné výduchy ventilácie, ako aj prítomnosť zdrojových USB koncoviek. Nad väčšinou konkurentov, testovaná SUV novinka vyniká nielen polohovaním zadných operadiel, ale aj možnosťou nezávislého posúvania delenej zadnej lavice.
Drvivú väčšinu priestorových nárokov bežnej rodiny dokáže nový Austral uspokojiť aj v rámci batožinového priestoru so základnou kapacitou 487 až 575 litrov. Daný údaj sa odvíja práve od polohy zadných sedadiel. Tie je možné posúvať v rozsahu až 16 cm. Dôraz na kvalitatívnu stránku aj v tomto priestore pripomína solídne čalúnenie bočných stien. Praktickú orientáciu tu okrem fixačných háčikov pripomína mechanizmus slúžiaci na jednoduché sklopenie operadiel v druhom rade. Po tomto úkone treba počítať s prítomnosťou klasického schodíka, ale aj maximálnou prepravnou kapacitou 1525 litrov. Pod úroveň fixne uchytenej medzipodlahy sa okrem drobností stále zmestí aj užitočná rezervná pneumatika dostupná v opcii.
Testovaný Renault Austral v špičkovej výbavovej konfigurácii Iconic Esprit Apline okrem dynamicky ladených optických doplnkov exteriéru a interiéru disponuje už bez nutnosti priplácania aj prvkami ako elektricky nastaviteľné predné sedadlá či asistentom pre jazdu na diaľnici a v kolónach. Už v nižších verziách sú k dispozícii prvky ako kamerový nahľad na okolie vozidla, vstavaná Google navigácia, adaptívny tempomat, parkovací asistent, vyhrievaný volant a predné sedačky, elektronické otváranie batožinového priestoru. V úplnom ale stále bohatom základe možno počítať s bezkľúčovým prístupom a štartovaním, parkovacími senzormi po celom obvode vozidla, cúvacou kamerou, dvoj-zónovou automatickou klimatizáciou či full-LED svetlami.
Decentný športový esprit
Úplne nové SUV s logami Renault ťaží nielen z efektného dizajnu a množstva moderných technológii na palube, ale aj zo svojej technickej podstaty. Ide o prvý model značky postavený na najnovšej evolúcii technického základu určeného pre kompaktnú, ale aj strednú triedu. V danom kontexte dáva dokonalý zmysel aj voľba nového označenia.
Austral v testovanej dynamicky ladenej výbavovej verzii inšpirovanej automobilkou Alpine ponúkne z poza volantu decentný level športového nádychu aj pri jazdných vlastnostiach. Podvozok testovanej konfigurácie dostal reálne precízne vyladenie, čo v negatívnom svetle neovplyvnila ani konštrukčne jednoduchšia zadná náprava mild-hybridu. Za príjemné prekvapenie tu považujem pocitovo tuhšie pruženie, ktoré dokáže pomerne autenticky kopírovať cestný povrch pod kolesami.
Tlmiče v kombinácií s 20-palcovými kolesami napriek tomu zvládajú adekvátne odfiltrovať aj bežné nedokonalosti našich ciest. Viac prirodzenej opatrnosti si v tomto kontexte vyžadujú prejazdy cez hrubšie prepadliny. Pri nechcenom trafení váraznejšej nedokonalosti treba zároveň počítať s určitým prenosom sily do karosérie.
Veľkou ozdobou jazdných vlastností nového SUV je precízne ovládanie. Emócie z príjemne strmého riadenia dokáže podvedome ešte viac vyšperkovať športový volant asymetrického tvaru. Pocitovo príjemne ľahký Austral s reálnou pohotovostnou hmotnosťou cca 1,6 tony si veľmi dobre rozumie aj so zakrútenými okresnými cestami. Na príkladnú poslušnosť sa je aj napriek vyššej stavbe karosérie možné spoľahnúť aj pri prudších vyhýbacích manévroch. Zážitok z jazdného temperamentu tu vo finále najviac limituje paradoxne inak dostatočne výkonná testovaná mild-hybridná motorizácia. Podvozok je reálne nadimenzovaný aj na ďaleko vyššiu nálož výkonu.
Charakter jazdy dokáže ovplyvniť voľba jazdného režimu. Prostredníctvom tlačidla Multi-Sence na volante sú okrem východiskového nastavenia Comfort k dispozícii aj charakteristikou opozitné módy Sport a Eco. Poslednou možnosťou je osobné nastavenie Pesro, prostredníctvom ktorého si je možné personalizovať komponenty pohonu a zároveň aj svetelnú atmosféru na palube.
Pri bežnom používaní vo východiskovom nastavení ponúka SUV novinka značky Renault aj veľmi príjemné odhlučnenie priestoru pre posádku. Prekvapujúcou výnimkou všeobecne dobre akustickej pohody je vyššie rýchlostné tempo kedy do kabíny preniká už o niečo viac aerodynamického hluku. Technologická chuťovka v podobe natáčania zadnej nápravy Renault 4Control je v prípade modelu Austral k dispozícii výhradne pri hybride. Aj bez tejto vychytávky je testovaný exemplár pri tesnom manévrovaní príjemne obratný.
Pohon verzie Mild-Hybrid 160 zastrešuje už dôverne známy a vynikajúci prepĺňaný benzínový 4-valec o objeme 1,33 litra a výkone 158 koní. Pod elektrifikovaným dovetkom sa ukrýva v princípe skôr nenápadný a menej citeľný elektrický doping zastrešený 12V sústavou čerpajúci energiu z 0,15 kWh batérie. Deklarované výkonové parametre vrátane dostupnej jazdnej dynamiky sú pre bežné používanie viac ako postačujúce. Aj napriek mild-hybridu na mňa v mestskej premávke pôsobilo opätovné spúšťanie pohonnej jednotky o niečo živenejšie. Z tohto dôvodu dávam palec hore možnosti pohotovej deaktivácie funkcie štart/stop prostredníctvom samostatného tlačidla vľavo pod volantom.
Veľkú pochvalu si pri pohonnej sústave zaslúži vyladenie novej CVT prevodovky. Bezstupňový variátor svojim správaním pripomína klasické automaty. V nemalej miere podpísala aj v princípe dôveryhodná možnosť radenia simulovaných prevodov prostredníctvom pádiel pod volantom. Samozrejmosťou sú citlivé rozjazdy pri jemnom manévrovaní. Pohonnej jednotke s v princípe menším objemom, na druhej strane už príliš nesvedčí agresívnejší štýl jazdy s pedálom akcelerátora takmer na podlahe.
V disciplíne spotreba paliva mild-hybridný Austral vyslovene nenadchne, ale zároveň ani nesklame. Výsledný testovací priemer zahŕňajúci prioritne racionálne používanie sa podľa palubného počítača ustálil na hodnote 6,8 l/100 km. Čisto v mestskej premávke treba počítať s apetítom tesne pod 8-litrovou hranicou. Na diaľnici spotreba oscilovala v okolí hodnoty 7,5 l/100 km. Logicky najúspornejšia, so spotrebou 5,7 litra bola SUV novinka v mimomestkom prostredí. Výsledný priemer dokáže ovplyvniť aj spôsob jazdy. Pri prioritne temperamentom požívaní treba počítať s približne o liter vyšším úbytkom paliva z nádrže.
Aj keď testovaný exemplár nemá žiadne prehnané terénne ambície, tak na zdolávanie lesných ciest a iných ľahších offroad nástrah postačuje adekvátna svetlá výška na úrovni 18 cm. Určitou chybičkou na kráse SUV novinky značky Renault je v porovnaní s jeho predchodcom úplná absencia pohonu všetkých kolies, s ktorou sa nateraz nepočíta ani v budúcnosti. Veľkú pochvalu si tu, naopak, zaslúžia precízne pracujúce asistenčné systémy.
A celkový dojem?
Nový Renault Austral neponúka „len“ nový názov. Reálne tu ide o začiatok úplne novej kapitoly tejto francúzskej automobilky v dnes tak dôležitom segmente kompaktných SUV. Všeobecne atraktívny vzhľad si je v prípade preferencií možné obohatiť dynamickou príchuťou značky Alpine. Adekvátne priestranný interiér zaujme precíznou kvalitou, ako aj prvkami digitálnej automobilovej moderny. Samotné jazdné vlastnosti tu naviac nemajú ďaleko od klasických hatchbackov.
Autor: Peter Hlačik/ Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Renault Austral 1,33 Mild Hybrid 160 Iconic Esprit Alpine
Dĺžka: 4 510 mm
Šírka: 1 825 mm
Výška: 1 644 mm
Rázvor: 2 667 mm
Objem kufra: 487-575 litrov
Motor: zážihový mild-hybrid
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 116/158
Krútiaci moment Nm: 270
Pohotovostná hmotnosť: 1539-1621 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 175
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: bezstupňová CVT
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 6,2 – 6,5 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,8 l/100 km
Pneumatiky: Michelin Primacy 4
Verzia/cena
Renault Austral 1,33 Mild Hybrid 160 Iconic Esprit Alpine (testovaný model) od 37 600€
Renault Austral 1,33 Mild Hybrid 140 Techno (6 MT) od 30 400 €