Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Novinky

Unikátny Peugeot 9X8 – Keď sa z virtuálneho projektu stala realita

od Peter Hlačik
6. mája 2022
v Novinky
96
A A
0
Unikátny Peugeot 9X8 – Keď sa z virtuálneho projektu stala realita
25
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Peugeot Hypercar 9X8 začal pred výjazdom na trať pred homologačnými testami svoj život ako digitálny projekt s kapacitou 51,1 GB, ktorý pozostával z 15 267 súborov uložených na pevnom disku.

Digitálne pokroky otvorili úplne novú sféru možností v motoristickom športe a umožnili konštruktérom oddelenia PEUGEOT Sport vizualizovať skutočne prevratný koncept vozidla 9X8 Hypercar, ktoré, na rozdiel od ktoréhokoľvek z konkurentov, nemá zadné krídlo a overiť ho pred jeho výrobou ako jeden fyzický komponent.

Unikátny Peugeot Hypercar 9X8

Sofistikovanosť moderného digitálneho softvéru umožňuje vykonávať hĺbkové technologické štúdie a zároveň šetriť značný čas, peniaze a zdroje. PEUGEOT 9X8 Hypercar žil nejaký čas úplne virtuálne, kým konečne vyrazil, aby absolvoval svoje prvé kolá na trati. Tímy z oddelenia PEUGEOT Sport strávili dva roky modelovaním a simulovaním, pričom využívali existujúci softvér, v prípade potreby prispôsobený špecifickým požiadavkám projektu, ako aj počítačové programy vyvinuté od začiatku interne.

Vynaliezavosť zrodená z digitálnych inovácií

Do digitálneho projektu Peugeot 9X8 bolo zapojených niekoľko desiatok ľudí. Od počítačových majstrov, až po výkonnostných a pretekárskych inžinierov, pričom všetci sa pevne sústredili na rovnaký cieľ – vyrobiť výnimočné vytrvalostné pretekárske vozidlo. Pre dosiahnutie čo najlepšieho výsledku, postupuje inžinierske oddelenie vždy rovnako:
• Veľmi pozorne si prečíta predpisy, aby všetci členovia mali úplne jasno v tom, čo je a čo nie je povolené, a predovšetkým, aby si začali predstavovať, čo by mohlo byť možné.
• Stanovenie návrhu: určenie výkonnostných cieľov a požiadaviek vychádzajúcich z predpisov. Táto práca sa následne podrobnejšie opíše v množstve vzájomne súvisiacich špecifikačných dokumentov.
• Formulovanie konštrukčných hypotéz: na základe zastrešujúceho stretnutia si inžinieri zodpovední za tvorbu auta vizualizujú rôzne koncepty. Tu sa skutočne prejaví vynaliezavosť inžinierov oddelenia Peugeot Sport, ako aj dizajnérov z oddelenia Style PEUGEOT, ktorí na projekte 9X8 spolupracovali od jeho začiatku. Malo by byť zrejmé, že bez ohľadu na to, aká dobrá je, digitálna technológia nikdy nemôže úplne nahradiť ľudskú kreativitu a program ako 9X8 je v prvom rade obrovským ľudským úsilím. Najsľubnejšie digitálne koncepty sa uložia, a potom sa vyhodnotia ich relatívne prednosti, aby sa nakoniec rozhodlo len pre jeden.
• Vykonanie simulácie CFD (Computational Fluid Dynamics): CFD simulácia, ktorá sa častejšie používa v aerodynamike, slúži ako referencia pre prúdenie tekutiny, pričom zohľadňuje fyzikálne alebo chemické účinky, ako sú turbulencie a tepelné budenie.

Unikátny Peugeot Hypercar 9X8

Od prierezov káblov až po motory z dronov

Niektoré údaje možno evidentne zhromaždiť bez vykonania akéhokoľvek konkrétneho výskumu typu materiálu, tvaru alebo počtu dielcov. Napríklad karoséria je vždy vyrobená z karbónu, motor z hliníka a vždy sú tu štyri kolesá. Do rovnice pri výpočte rozmerov a simulácii správania základných komponentov však vstupujú digitálne nástroje.

Ako príklad uvádzame, že zatiaľ čo Peugeot 9X8 obsahuje trojitý elektrický systém (900 V batéria plus 48 V a 12 V komponenty), digitálna technológia umožnila inžinierom Peugeot Sport plne pochopiť jeho elektromagnetické prostredie a pracovať na optimálnych rozmeroch jeho káblových zväzkov. Aby sa minimalizovalo riziko rušenia, bolo potrebné vytvoriť úzky vzťah medzi fyzickými komponentmi a softvérom. Išlo
o významnú podmienku, ktorú bolo možné uskutočniť len s pomocou digitálnej technológie. Týmto spôsobom tím zistil, že je lepšie použiť menšie káblové zväzky na 48 V ako na 12 V, čo súčasne šetrí priestor a hmotnosť a zároveň zlepšuje kompatibilitu medzi fyzickými zväzkami a výpočtovými jednotkami/počítačmi.

Peugeot pracuje na unikátnom Unikátny hypercar

Iné dielce, ktoré bežne dodáva oddelenie Stellantis Sport, alebo sú odvodené od technologických produktov dostupných na voľnom trhu, niekedy fungujú veľmi dobre aj bez toho, aby ich bolo potrebné akýmkoľvek spôsobom upravovať. Ide o vynaliezavý prístup, ktorý nezruinuje rozpočet! Napríklad určité 48 V motory vo vozidle 9X8 pochádzajú priamo z dronov. Je samozrejmé, že ich účinnosť vo vozidle sa simulovala a overovala pomocou špeciálneho softvéru, ale nevyžadovali si žiadnu konštrukčnú úpravu.

Digitálne simulácie umožňujú prispôsobenie tam, kde je to potrebné – napríklad pokiaľ ide o to, aký materiál použiť okolo výfukových otvorov. Tu sú hodnoty tepla veľmi vysoké a simulácie ukázali, že karbónovú karosériu bolo potrebné buď chrániť, alebo dokonca nahradiť hliníkom alebo titánom. Táto skutočnosť si vyžiadala zvýšenú pozornosť už pri návrhu, neskôr sa to potvrdilo vo fáze simulácie a následne znova počas prvých testov v reálnom živote.

Unikátny Peugeot Hypercar 9X8

Pevný disk obsahujúci všetky technické údaje Peugeotu 9X8 po svojom digitálnom vývoji poskytol základ pre vytvorenie počiatočného modelu
v mierke 1 : 1 pre použitie v aerodynamickom tuneli a následne aj fyzického pretekárskeho automobilu, ktorého vývoj pokračuje na trati.

Zdroj: Peugeot

Tags: PeugeotPeugeot 9X8Peugeot Slovensko
Share10Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Úplne nový Renault Master
Novinky

Úplne nový Renault Master

23. novembra 2023
2.5k
Hyundai predstavil vynovené SUV TUCSON
Novinky

Hyundai predstavil vynovené SUV TUCSON

22. novembra 2023
2.5k
Volkswagen zmodernizoval elektrické modely ID.4 a ID.5
Novinky

Volkswagen zmodernizoval elektrické modely ID.4 a ID.5

16. novembra 2023
2.5k
Next Post
Nový Mercedes-Benz Triedy T

Mercedes-Benz odštartoval predaj novej Triedy T

Honda rozšíri v budúcom roku svoje európske modelové portfólio o nový model ZR-V

Honda rozšíri v budúcom roku svoje európske modelové portfólio o nový model ZR-V

Test Hyundai Tucson N Line 2022

Test: Hyundai Tucson N Line – Dynamická príchuť

Najčítanejšie články

  • Test DongFeng Glory 580 2023

    Test: DongFeng Glory 580 – Príjemný návrat v čase

    32 shares
    Share 13 Tweet 8
  • Nová KONA šokuje veľkosťou. Je to úplne iné auto.

    27 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Alfa Romeo Tonale – Voľba srdca

    27 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Hyundai i30 Fastback N – Nefalšované benzínové emócie

    26 shares
    Share 10 Tweet 7
  • Test: DS 9 – Luxus po francúzsky

    27 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio a 3D tlač drakov a zvieratok GBD Creative Studio

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio a 3D tlač drakov a zvieratok GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť