Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Novinky

Volkswagen zmodernizoval elektrické modely ID.4 a ID.5

od Peter Hlačik
16. novembra 2023
v Novinky
94
A A
0
Volkswagen zmodernizoval elektrické modely ID.4 a ID.5

Volkswagen ID.4

25
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Od novembra sa na Slovensku dajú objednať modernizované modely Volkswagen ID.4 a ID.5. Obidve elektrické SUV majú úplne novú generáciu infotainmentu a softvéru. Okrom toho majú verzie „Pro“ a „GTX“ nový systém pohonu s výkonnejším zadným elektromotorom. Tento elektromotor, po prvý raz použitý v limuzíne ID.7, dosahuje vyšší výkon a väčší krútiaci moment pri súčasne zníženej spotrebe elektrickej energie. Kombinovaný dojazd podľa WLTP sa vďaka novému pohonu predĺžil pri priestrannom SUV ID.4 až na 550 kilometrov a pri SUV-kupé ID.5 až na 556 kilometrov. Pozitívne je, že modernizované modely sa predávajú za nezmenenú základnú cenu ako ich predchodcovia. Tým sa výrazne zlepšil pomer ceny a úžitkovej hodnoty obidvoch modelov.

Imelda Labbé, členka predstavenstva Volkswagen pre predaj, marketing a popredajné služby: „Naši zákazníci sa môžu pri nových modeloch ID.4 a ID.5 tešiť z vynikajúcej technickej zrelosti. Softvér a infotainment sú na najvyššej úrovni, k tomu pristupuje široká ponuka asistenčných systémov. Zdokonalené modely ID.4 a ID.5 sú so svojimi novými technológiami a tradičnými vyváženými jazdnými vlastnosťami, komfortom a priestorovou ponukou na špičke segmentu.“

Volkswagen zmodernizoval elektrické modely ID.4 a ID.5

Vylepšené ovládanie. Volkswagen v rámci evolúcie modifikoval kokpit modelov ID.4 a ID.5. Pri tom bolo v stredobode pozornosti zlepšenie intuitívnosti ovládania. Preto obidva modelové rady dostali úplne nový softvér najnovšej generácie, ktorý je výrazne rýchlejší a poskytuje viac funkcií. Konštruktéri premiestnili prepínač jazdných režimov z rámu združeného prístroja do samostatnej páčky na pravej strane stĺpika riadenia – rovnako ako majú novšie elektrické modely ID.7 a ID. Buzz. Tým sa uvoľnil priestor na palubnej doske pre väčší displej infotainmentu. Vďaka tomu majú obidva modely sériovo nový systém infotainmentu Discover Pro s integrovanou navigáciou a výrazne väčšou uhlopriečkou dotykového displeja až 32,8 centimetra (12,9 palca). Infotainment má úplne novú štruktúru menu. Dotykové posúvače na ovládanie teploty dvojzónovej klimatizácie a hlasitosti infotainmentu pod dotykovým displejom sú teraz osvetlené. Fyzické tlačidlo spínača výstražných svetiel bolo premiestnené medzi stredové mriežky ventilácie, kde je lepšie viditeľné aj dosiahnuteľné z obidvoch predných sedadiel. Pre zlepšenie ovládania má multifunkčný volant nanovo usporiadané dotykové tlačidlá s prirodzenejšou logikou.

Okrem toho bol zdokonalený aj voliteľný head-up displej s rozšírenou realitou. Ovládanie ďalej uľahčuje hlasový asistent IDA, ktorý ešte precíznejšie reaguje na povely prirodzenou rečou (vo vybraných jazykoch) a poskytuje viaceré nové funkcie. Na želanie Volkswagen do obidvoch modelov montuje nový ozvučovací systém Harman Kardon kategórie premium, ktorého 12-kanálový zosilňovač s celkovým výkonom 480 W napája 10 reproduktorov vrátane centrálneho reproduktora a subwoofera.

Volkswagen zmodernizoval elektrické modely ID.4 a ID.5

O 75 percent väčší krútiaci moment. Najdôležitejšou technickou zmenou pre všetky verzie ID.4 a ID.5 vybavené batériou 77 kWh (netto) je výkonnejší a efektívnejší systém pohonu. Vďaka novému elektromotoru na zadnej náprave a batérii novej generácie sa podarilo výrazne zvýšiť výkon a súčasne znížiť spotrebu elektrickej energie. Modely ID.4 Pro a ID.5 Pro s pohonom zadných kolies majú elektromotor s výkonom 210 kW (286 k) – ktorý poskytuje o 60 kW (82 k) vyšší výkon ako doterajší výkonnejší motor verzií s pohonom zadných kolies. V každej situácii je dynamickejší, pretože aj krútiaci moment vzrástol z 310 na 545 Nm. Plus 235 Nm predstavuje prírastok približne 75 percent. Verzia ID.4 Pro 4MOTION pohonom všetkých kolies s pôvodným elektromotorom na prednej náprave a novým zadným elektromotorom má celkový systémový výkon vyladený takisto na 210 kW (286 k), čo predstavuje zvýšenie o 15 kW (21 k) oproti doterajšiemu modelu. Modely Pro a Pro 4 MOTION majú elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť zvýšenú na 180 km/h (predtým 160 km/h).

GTX z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Špičkové športové modely s pohonom všetkých kolies ID.4 GTX a ID.5 GTX majú odteraz s novým zadným elektromotorom systémový výkon zvýšený na 250 kW (340 k), čo predstavuje plus 30 kW (41 k). To sa prejavuje aj v oblasti jazdnej dynamiky, ktorú najlepšie dokumentuje akcelerácia z 0 na 100 km/h. Modely GTX ju absolvujú teraz za 5,4 sekundy. Rovnako ako doteraz majú ID.4 GTX a ID.5 GTX maximálnu rýchlosť elektronicky limitovanú na 180 km/h. Základná verzia ID.4 Pure má pohon nezmenený – elektromotor s výkonom 125 kW (170 k) a batériu 52 kWh (netto) a tým aj elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 160 km/h.

Volkswagen zmodernizoval elektrické modely ID.4 a ID.5

Za 10 minút energia na ďalších 178 kilometrov. Dojazd všetkých modelov ID.4 a ID.5 s novou batériou 77 kWh sa predĺžil. Napríklad nový ID.4 Pro má dojazd do 550 kilometrov (WLTP kombinovaný) – čo je o 17 kilometrov viac ako pri predchodcovi. Nový ID.5 Pro má dojazd do 556 kilometrov – plus 11 kilometrov. Modely ID.4 a ID.5 s pohonom zadných kolies novým výkonnejším elektromotorom môžu svoju batériu zrýchlene nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom 135 kW ako doteraz. Modely s pohonom všetkých kolies majú nabíjací výkon zvýšený zo 135 na 175 kW. To znamená že za iba cca 10 minút môžu pri maximálnom nabíjacom výkone doplniť elektrickú energiu na ďalších 178 kilometrov. Základný model ID.4 Pure s batériou 52 kWh má teraz nabíjací výkon zvýšený zo 110 kW na 115 kW.

Rýchlejšie nabíjanie na cestách. Všetky verzie modelov ID.4 a ID.5 dostali pri modernizácii nový systém tepelného manažmentu batérie, ktorý pri jazde k zvolenej rýchlonabíjacej stanici tepelne pripraví batériu na nabíjanie s maximálnym dostupným výkonom. Vďaka tejto príprave vozidlo najmä pri dlhých jazdách s viacerými zastávkami na nabíjanie „natankuje“ elektrickú energiu oveľa rýchlejšie.

Komfortnejší a súčasne dynamickejší. K novému systému pohonu bol nanovo vyladený aj podvozok. Okrem toho Volkswagen modifikoval reguláciu voliteľného podvozku DCC s adpatívnymi tlmičmi pruženia a riadiacu jednotku podvozka – tzv. manažér jazdnej dynamiky vyladil pre širšie rozpätie medzi komfortom a dynamikou.

Volkswagen zmodernizoval elektrické modely ID.4 a ID.5
Volkswagen ID.4

Ceny s uvádzacím bonusom. Na Slovensku sa modernizované modely ID.4 predávajú s uvádzacím bonusom 2000 € a ID.5 s bonusom 3000 €. Tento bonus sa vzťahuje na nové zákaznícke objednávky 31.12.2023 pre konečného spotrebiteľa (fyzickú alebo právnickú osobu) v počte jedného vozidla. Najlacnejší ID.4 Pure má s uvádzacím bonusom cenu od 40 990 €, najdrahší ID.4 GTX od 58 690 €. Nový ID.5 je v súčasnosti v ponuke v dvoch verziách ako ID.5 Pro s pohonom zadných kolies a výkonom 210 kW (286 k) za cenu od 51 090 € a špičkový ID.5 GTX s pohonom všetkých kolies a systémovým výkonom 250 kW (340 k) od 60 090 €.

Zdroj: Volkswagen

Tags: VolkswagenVolkswagen ID.4Volkswagen ID.5Volkswagen Slovensko
Share10Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Nová Toyota Land Cruiser
Novinky

Nová Toyota Land Cruiser so 48V mild hybridom

9. júla 2025
2.5k
Bestseller zo Žiliny prichádza v modernejšej verzii
Novinky

Vynovená Kia Sportage

3. júla 2025
4.8k
Nové Audi Q3
Novinky

Nové Audi Q3

1. júla 2025
2.6k
Next Post
Test Alfa Romeo Stelvio 2023

Test: Alfa Romeo Stelvio – Temperament v univerzálnom balení

Hyundai predstavil vynovené SUV TUCSON

Hyundai predstavil vynovené SUV TUCSON

Úplne nový Renault Master

Úplne nový Renault Master

Najčítanejšie články

  • Bestseller zo Žiliny prichádza v modernejšej verzii

    Vynovená Kia Sportage

    48 shares
    Share 19 Tweet 12
  • Test SEAT Leon Sportstourer – Vyvážená voľba

    30 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Test: Peugeot 508 PSE SW – Leví kráľ

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Suzuki Swift – Vernosť tradícii

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Škoda Superb Combi – Posúva vlastné hranice

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť