Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Auto Classic

Volvo 850 – náš tip na zaujímavý youngtimer

od Peter Hlačik
18. januára 2019
v Auto Classic
97
A A
0
26
SHARES
2.6k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Švédske Volvo aktuálne pod krídlami čínskeho koncernu Geely zažíva veľmi úspešnú epochu svojej existencie.  Veľmi bohatá je pritom aj história tejto automobilky založenej v roku 1927 v meste Göteborg.

My sa dnes vďaka spolupráci s Carclassic&Consulting s.r.o. bližšie pozrieme na jeden model Volvo 850. Jeho ceny na trhu s jazdenkami sú momentálne prakticky na dne. V budúcnosti preto pravdepodobne kusy v zlom stave odídu na automobilový cintorín a zachovalé exempláre budú mať potenciál cenového rastu. Na slovenskej bazárovej scéne je aj napriek tomu narazíte na zaujímavý kúsok tohto modelu skutočne len sporadicky. A v čom je sedan Volvo 850 z roku 1991 vôbec zaujímavý?

V prvom rade patrí značka ako taká k najväčším automobilovým priekopníkom na poli bezpečnosti čo platilo aj pre model 850. Spomeňme napríklad na tú dobu unikátne riešenie ochrany pasažierov pri bočnom náraze, tzv. SIPS. Energia nárazu tak v praxi nepôsobila len v inkriminovanom mieste ale rovnomerne sa rozkladala do prakticky celého bočného skeletu karosérie. A v roku 1994 dostal práve tento model ako prvé sériové auto na svete aj bočné airbagy. Ďalšou zaujímavosťou na poli bezpečnosti je aj prednastaviteľné uchytenie bezpečnostných pásov.

Volvo po prvý krát v tomto prípade upustilo od vyslovene „hranatého dizajnu“ ktorý vyhovoval skôr starším záujemcom a model 850 dostal obrazne povedané zjemnené alebo ak chcete zaoblené hrany. K sedanu na našich obrázkoch pribudlo neskôr aj neodmysliteľné kombi s označením Volvo 850 estate.

Ešte väčšou zaujímavosťou je že šlo o prvý model Volvo vo vyššej strednej triede ktorý dostal pohon prednej nápravy. Nová podvozková platforma disponovala zadnou nápravou typu Delta-link, ktorá v sebe kombinuje výhody závislého, ako aj nezávislého zavesenia kolies. Ďalšia tradičná pýcha značky Volvo sa ukrýva aj pod prednou kapotou modelu 850. Aj keď dnes ho Volvo v ponuke paradoxné nemá, k symbolom tejto švédskej značky patria jednoznačne aj 5-valcové motorizácie. Model 850 na našich obrázkoch konkrétne poháňa veľmi spoľahlivý radový 5-valec s objemom 2,5 litra a 20 ventilovou technológiou.  Maximálny výkon pohonnej jednotky je aj na dnešnú doby slušných 173 koní. Motor je netradične kombinovaný so 4-st. automatom. Priam udivujúca je hladkosť a ladnosť s akou automat mení jednotlivé prevodové stupne.

Pre tých najnáročnejších, ktorým učarovalo toto vozidlo ale neuspokoja sa so štandardnou verziou, dávame do pozornosti športovú verziu Volvo 850 T5R. Jej 5-valcový motor o objeme 2,3 litra dosahuje maximálny výkon 226 a už dnes ide o vyhľadávaný artikel. 

Share10Tweet7Send

Mohlo by vás zaujímať

Dodávka značky Benz z roku 1896 vychádzajúca z modelu Benz Victoria
Auto Classic

Prvá dodávka značky Benz z roku 1896 má 125 rokov

16. decembra 2021
2.5k
Historická Toyota Crown z roku 1964
Auto Classic

Toyota Crown – Luxus po japonsky

10. augusta 2021
2.6k
Legendárny FIAT 500
Auto Classic

FIAT 500 – Legenda, ktorá mobilizovala Taliansko

19. mája 2021
2.6k
Next Post

Volkswagen T-Cross - Nový najmenší člen SUV rodiny z Wolfsburgu

Kia Ceed 1,6 CRDi – Ceed-om na premiéru nového ProCeed-u

Značka Škoda a výročie 100 rokov od vzniku Československa

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie články

  • Test DongFeng Glory 580 2023

    Test: DongFeng Glory 580 – Príjemný návrat v čase

    32 shares
    Share 13 Tweet 8
  • Nová KONA šokuje veľkosťou. Je to úplne iné auto.

    27 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Hyundai i30 Fastback N – Nefalšované benzínové emócie

    26 shares
    Share 10 Tweet 7
  • Test: Alfa Romeo Tonale – Voľba srdca

    27 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: SEAT Ateca FR – Temperament v praktickom balení

    30 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio a 3D tlač drakov a zvieratok GBD Creative Studio

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio a 3D tlač drakov a zvieratok GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť