Šestnásty ročník Mercedes-Benz Tour, organizovaný Mercedes-Benz Clubom Slovensko, odštartoval na Turci, presnejšie v malebnom kúpeľnom meste Turčianske Teplice. Spomenuté mesto privítalo celkovo až 180 účastníkov na 75 vozidlách s logom trojcípej hviezdy. Autentické spojenie historických áut, o niečo mladších „youngtimerov“ ale aj ich súčasných moderných nasledovníkom mapovalo nielen odkaz značky Mercedes-Benz ale aj samotnú automobilovú históriu.
Medzi zúčastnenými vozidlami vynikal unikátny Mercedes-Benz 500K z roku 1935, z ktorého boli vyrobené len veľmi vzácne dva kusy. Na opačnom konci spektra stáli moderné modely vrátane plne elektrických zástupcov z rodiny EQE. Naším redakčným vozidlom bola taktiež horúca novinka, ktorá dokonale zapadla do konceptu a atmosféry celého podujatia. Reč je o modeli Mercedes-Benz CLE. Úplne nová trieda dvojdverového elegána je k dispozícii v karosárskej verzii typu coupé a zároveň aj ako náš emočne ladený kabriolet. Pod prednou kapotou dizajnovo nádherného automobilu s plátennou strechou v červenom farebnom odtieni a komerčným označením CLE 300 pracoval adekvátne energicky benzínový 4-valcový 2-liter. O solídny systémový výkon 281 koní sa okrem samotného spaľovacieho srdca pričinil taktiež decentný elektrický doping zastúpený štandardne dodávaným mild-hybridom.
Druhý septembroví víkend aktuálneho sa prakticky na celom Slovensku niesol v znamení dažďa. V určitým momentoch sme si napriek tomu dokázali užívať aj jazdu s otvorenou strechou. Prekážkou pri zážitkovej jazde malebnou krajinou tu paradoxne nebola ani pocitovo nižšia teplota vonkajšieho. Okrem dobre vyriešeného a automaticky výsuvného veterného deflektoru disponoval Mercedes-Benz CLE užitočnou funkciou v podobe tzv. veterného šálu. Po jej aktivovaní prúdi je prijemne ohriaty vzduch distribuovaný priamo do oblasti zátylku predných pasažierov. Spestrením a nadstavbou spanilej jazdy krajinou bola súťaž presnosti. Jej itinerár, ktorý neuvádzal predné názvy obcí, nás zaviedol napríklad do obce Kláštor pod Znievom. Obec v okrese Martin je známa sídlom historický prvého gymnázia na našom území založeného už v roku 1869.
Cieľ etapy bol v malebných Čičmanoch. Úsek z Turca do obce v žilinskom okrese viedol po nádherných cestách pod upätím Lúčanskej Malej Fatry s dominantným vrcholom Kľak. Čičmany sa zároveň preslávili ďaleko za hranicami Slovenska vďaka unikátnej architektúre v podobe maľovaných vzorov na miestnych dreveniciach. Celkovými víťazmi sa stali nielen časovo najpresnejšie posádky v jednotlivých kategóriách ale zároveň aj všetci zúčastnení. Tí mali možnosť zažiť pestrý víkend na krásnych slovenských cestách, kde bolo pomyselnou čerešničkou na torte spoločnosť ikonických modelov s logom trojcípej hviezdy.
Autor: PH
Foto: Jozef Murárik a autor