Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Zaujímavosti

Ako sa rozhodujeme pri kúpe automobilu?

od Soňa Praženicová
9. februára 2019
v Zaujímavosti
94
A A
0
Ako sa rozhodujeme pri kúpe automobilu?
26
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

53-ročný zákazník, ktorý je fanúšikom SUV, si dva mesiace vyberá automobil. Podľa štúdie oddelenia pre výskum trhu značky SEAT je to typický aktuálny profil zákazníka kupujúceho nový automobil v Európe. Hoci v prípade značky SEAT priemerný vek zákazníkov klesol na 44 rokov. No ako pristupujú ľudia ku kúpe automobilu? Aké vlastnosti uprednostňujú? Pozrime sa podrobnejšie na proces, ktorý absolvuje mnoho zákazníkov pred svojim finálnym rozhodnutím.

– Prečo si kúpiť nový automobil?: po kúpe bytu alebo domu je to druhá najväčšia investícia, ktorú ľudia realizujú. Pre 55 % zákazníkov je dôvodom kúpy nového automobilu vek a počet najazdených kilometrov ich doterajšieho vozidla. Dôvodom 20 % kúpy je potreba vyššej bezpečnosti, väčšieho priestoru, menšej spotreby paliva alebo vybavenia automobilu najmodernejšími technológiami. Ďalších 15 % zákazníkov uvádza, že ich ku kúpe nového automobilu motivujú rodinné pomery ako sobáš alebo rozvod, či očakávaný prírastok do rodiny. Ďalším rozhodujúcim osobným faktorom pre 10 % zákazníkov je zmena práce alebo ukončenie štúdia.

– Osem a pol týždňa: zvyčajne trvá rozhodovací proces pri kúpe. Až 45 % ľudí si najprv vyberie typ karosérie a veľkosť vozidla, 24 % zákazníkov začína voľbou motora (naftový, benzínový alebo hybrid), 17 % sa rozhoduje podľa presného rozpočtu a zvyšných 14 % chce automobil konkrétnej značky. V tejto súvislosti Enrique Pastor, šéf oddelenia výskumu trhu a produktovej stratégie SEAT, hovorí, že 55 % budúcich zákazníkov, rozhodujúcich sa podľa značky počas procesu zmení svoje preferencie.

– Internet áno, ale s osobným kontaktom: 9 z 10 zákazníkov uvádza, že na ich finálne rozhodnutie majú vplyv odporúčania od ľudí z ich najužšieho kruhu. Zvyčajne si nechajú poradiť priemerne od 8 priateľov alebo rodinných príslušníkov. Napriek rozširovaniu digitálnych nástrojov ako konfigurátor na internetovej stránke výrobcu (využíva ho 56 % zákazníkov), zohráva dôležitú rolu osobný kontakt u autorizovaného predajcu. Až 55 % zákazníkov väčšmi oceňuje ochotu, lepšiu cenu a možnosti financovania než blízkosť predajcu – polovica zo všetkých zákazníkov si nekupuje automobil u predajcu, ktorý je najbližšie k ich bydlisku.

– Po prvý raz: kúpa prvého automobilu je jedným z pamätných okamihov v živote. Váhanie je zvyčajne spojené s anticipáciou a títo ľudia zvyčajne hľadajú viac pomoci a rád. Pred uzavretím kúpnej zmluvy títo zákazníci navštívia až do 10 predajcov rozličných značiek, čo je štyrikrát viac ako zákazníci nekupujúci automobil prvý raz a v priemere konzultujú odporúčania s 15 priateľmi a rodinnými príslušníkmi. Celkovo 40 % ľudí kupujúcich automobil prvý raz zohľadňuje pri kúpe svoje pracovné potreby.

– Mesačné splátky alebo hotovosť?: automobiloví výrobcovia v súčasnosti financujú polovicu predaných automobilov cez vlastné finančné spoločnosti. Tento podiel sa zdvojnásobil od roku 2003, kedy boli primárnymi poskytovateľmi financovania banky. Iba 38 % zákazníkov financuje nákup automobilu zo svojich úspor, čo je o 12 percent menej ako pred 15 rokmi.

– Jazda bez obmedzenia: 35 % zákazníkov, ktorí sa rozhodnú pre hybridný alebo elektrický pohon, uvádza, že sú k tomu motivovaní obmedzeniami jazdy v období zvýšených emisií. Táto nová environmentálna legislatíva sa už uplatňuje vo veľkých európskych mestách ako Barcelona, Madrid alebo Paríž.

– SUV s atraktívnym dizajnom: dizajn je rozhodujúcim atribútom pre 41 % budúcich zákazníkov, pričom pred 15 rokmi bol tento podiel 29 %. Súčasne 30 % zákazníkov hľadá automobil so zvýšenou polohou sedadla vodiča nad cestou, čo favorizuje SUV ako SEAT Ateca, Arona alebo Tarraco. V súčasnosti pripadá pri predaji v Európe na SUV podiel 33 % všetkých osobných automobilov.

Share11Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Nový Mercedes-Benz GLC EQ
Zaujímavosti

Slovenská premiéra Mercedes-Benz GLC EQ

11. novembra 2025
2.5k
Značka Hongqi sa u nás postupne udomácňuje
Zaujímavosti

Značka Hongqi sa u nás postupne udomácňuje

29. októbra 2025
2.5k
YANGWANG U9 Xtreme
Zaujímavosti

YANGWANG U9 Xtreme – najrýchlejšie sériové auto planéty

15. októbra 2025
2.5k
Next Post
Víťazstvo za dizajn pre značku Kia

Víťazstvo za dizajn pre značku Kia

Portfólio rodiny X3/X4 od BMW doplnili ostré verzie

Portfólio rodiny X3/X4 od BMW doplnili ostré verzie

Celosvetová premiéra SUV Mitsubishi ASX v modelovom prevedení 2020

Celosvetová premiéra SUV Mitsubishi ASX v modelovom prevedení 2020

Najčítanejšie články

  • Test Renault Captur 2025

    Test: Renault Captur – Vybrúsený diamant

    32 shares
    Share 13 Tweet 8
  • Test: Cupra Terramar VZ – Rodina a emócie

    29 shares
    Share 12 Tweet 7
  • Test: Jeep Avenger e-Hybrid – Spaľovací základ mu pristane

    29 shares
    Share 12 Tweet 7
  • Test: BMW 550e – Špičková kombinácia dvoch svetov

    27 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: MG HS – Generačný skok vpred

    26 shares
    Share 10 Tweet 7
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť