Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Novinky

BMW predstavilo novú generáciu modelov M3 a M4

od Peter Hlačik
23. septembra 2020
v Novinky
101
A A
0
Nové BMW M3 a BMW M4

Nové BMW M3 a BMW M4

25
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Modely z divízie M značky BMW vystihujú aj dnes úplne najviac športové korene tohto výrobcu. Mníchov aktuálne a symbolicky presne po 35 rokoch od príchodu prvého modelu BMW M3 predstavil ďalšiu generácii výkonového vrcholu radu 3. Okrem toho sme súčasne spoznali aj ekvivalent s dynamickou coupé karosériou BMW M4. Oba modely existujú okrem „základnej“ verzie tradične aj v ešte výkonnejšom a špičkovom prevedení s prívlastkom Competition. Nové vysoko výkonné novinky prídu na náš trh v marci budúceho roku. Rovnako ako sú rôzne sú koncepty jednotlivých vozidiel zastúpených na jednej strane sedanom s priestorom pre až päť pasažierov a na strane druhej kupé so štyrmi sedadlami povoľuje široké možnosti individualizácie s možnosťou prispôsobiť si vozidlo podľa vlastných požiadaviek.

Nové BMW M3 a BMW M4

Nové modely BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé poháňa 6-valcový radový benzínový motor s technológiou M TwinPower Turbo. Jeho výkon 480 koní smeruje na zadné kolesá prostredníctvom unikátnej manuálnej 6-stupňovej prevodovky. V modeloch BMW M3 Competition Sedan a BMW M4 Competition Coupé s vyšším výkonom 510 koní spolu s vysoko otáčkovým motorom štandardne spolupracuje už s 8-stupňová automatickou prevodovka M Steptronic. Perličkou na záver je novinka v podobe dostupnosti pohonu všetkých kolies xDrive, ktorý bude k dispozícii od leta 2021. Záujemcovia si tak môžu vybrať spomedzi troch až rôznych druhov sedanu alebo kupé. Výrazný pokrok v dynamike oproti predchodcovi priniesol spoločný vývoj a ladenie vozidla v typickom režime M, ktorý prebiehal spolu s vývojom pretekárskeho špeciálu BMW M4 GT3.

Radový 6-valec je motorovou perlou.

Motory poháňajúce nové modely z divízie BMW M. ponúkajú nové výšiny v oblastiach výkonu a krútiaceho momentu. Konštrukcia s nízkou hmotnosťou a s výnimočnou tuhosťou predstavujú vynikajúci základ pre komponenty základného motora zameraného na vysoký výkon. Dve turbodúchadlá s nepriamym chladením stláčaného vzduchu, nasávanie s upraveným prúdením vzduchu a priame vstrekovanie paliva, ktoré pracuje s maximálnym tlakom 350 barov, pomáhajú motoru pri vytváraní okamžitého nárastu výkonu a hladu po otáčkach, ktorý bez obmedzenia pokračuje až do najvyššieho spektra otáčkomera.
Motor dodáva špičkový krútiaci moment 550 Nm v rozpätí od 2 650 až po 6 130 ot./min. Jeho maximálny výkon 480 k je dostupný pri 6 250 ot./min. Aj pohonná jednotka v modeloch Competition dosahuje maximum krútiaceho momentu v širokom pásme otáčok. Hodnota 650 Nm je k dispozícii medzi 2 750 až 5 500 ot./min a maximálny výkon 375 kW (510 k) sa naplno rozvinie pri 6 250 ot./min., pričom červené pole motora sa začína až pri hodnote 7 200 ot./min.

Motorová perla 3-litrový radový 6-valec

Nové modely BMW M3 a BMW M4 Coupé potrebujú na zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba 4,2 sekundy. Rýchlosť 200 km/h dosiahnu už za 13,7 sekundy. Každý z modelov s označením Competition dosiahne z pokoja rýchlosť 100 km/h za 3,9 sekundy a 200 km/h za iba 12,5 sekundy. Samozrejmosťou je aj emocionálne zvukové podfarbenie špecificky naladený výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami.
Puristov poteší dostupnosť 6-stupňová manuálna prevodovky. Spojenie 6-valcového radového benzínového motora a 6-stupňovej manuálnej prevodovky vytvára v nových modeloch BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé klasický zážitok z jazdy. Manuálna prevodovka obsahuje aj Asistent radenia, ktorý pri podraďovaní a brzdení motorom pred zákrutami automaticky pridáva medziplyn.

Automatická 8-stupňová prevodovka M Steptronic so softvérom Drivelogic sa v modeloch Competition vyznačuje prevodovými pomermi, ktoré svojím odstupňovaním presne vyhovujú charakteru motora a taktiež dlhším stálym prevodom. Umožňuje plne automatické aj manuálne radenie prevodov špeciálnym M voličom alebo radiacimi páčkami pod volantom. Charakteristiku radenia prevodových stupňov možno upraviť tlačidlom Drivelogic na voliči automatickej prevodovky. Vodič si môže vybrať spomedzi troch rôznych nastavení pre automatický aj manuálny režim radenia. Približne od leta 2021 si môžu záujemcovia o modely BMW M3 a BMW M4 prvý raz objednať aj s pohonom všetkých kolies, ako alternatívu k tradičnému pohonu zadných kolies. Systém pohonu všetkých kolies M xDrive posiela viac výkonu na zadné kolesá a spolupracuje s aktívnym M zadným diferenciálom. Vodič si zároveň môže vyberať medzi režimami 4WD alebo 4WD Sport, pričom druhý menovaný posiela na zadné kolesá väčšiu porciu krútiaceho momentu. Po vypnutí stabilizačného systému DSC sa ponuka rozšíri o režim 2WD.

Pohľad do interiéru

Špeciálny M podvozok a extrémne vysoká torzná tuhosť.

Extrémne vysoká torzná tuhosť karosérie a uloženia podvozka sú kľúčovými faktormi, ktoré spájajú dynamiku, ovládateľnosť a precíznosť, ktorými sa preslávili modely BMW M. K tomu sa pridáva lineárny nástup priečnych síl v celom rozsahu priečneho zrýchlenia. Podstatné pritom je, že riadenie zostáva v týchto prípadoch neutrálne a to aj pri jazde na limite. K mimoriadnej ovládateľnosti vozidla aj pri extrémne dynamickej jazde prispievajú aj prvky ako špeciálne držiaky v motorovom priestore, pomocný rám prednej nápravy s hliníkovou ochrannou platňou, upevňovacie prvky na podlahe ako aj pomocný rám zadnej nápravy s pevným pripojením k podvozku.

Špičkové športové sedačky si prispôsobené aj na jazdu na okruhu

Príťažlivý dizajn vyvoláva silné emócie.

Výrazný a nápadný dizajn nových modelov BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé púta bezpochyby pozornosť už na prvý pohľad. Špeciálne M dizajnové prvky sa zameriavajú na zlepšenie funkčnosti a tvoria pevnú súčasť moderného dizajnového jazyka. Vzhľadu oboch modelov definujú aj výrazné vizuálne prvky ako je odlišná verzia veľkých „obličiek“ s horizontálnymi priečkami, nápadne tvarované blatníky s príťažlivými M mriežkami a jednoznačne rozšírené prahy s nástavcami predných a zadných blatníkov. Typickými poznávacími znameniami sú tu aj zadný spojler a dva páry koncoviek výfukového potrubia, ktoré tvoria zvyčajnú súčasť vozidiel s označením M. Zaujímavý je aj interiér. Novo vyvinuté M športové sedadlá tvoria štandardnú výbavu. Výnimočným prvkom na zozname doplnkov dodávaných na želanie sú nové karbónové škrupinové sedadlá M Carbon so špeciálnou konštrukciou, ktoré spájajú pretekársku funkčnosť s nízkou hmotnosťou, komfortom pri jazde na dlhé vzdialenosti. Tieto inovatívne sedadlá majú aj integrované opierky hlavy, ktoré sa dajú pred jazdou na okruhu upraviť. Konštrukcia inšpirovaná pretekárskymi vozidlami umožňuje aj použitie viacbodových bezpečnostných pásov.

Zdroj: BMW

Tags: BMWBMW MBMW M3BMW M3 CompetitionBMW M4BMW M4 Competition
Share10Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Nová Toyota Yaris Hybrid
Novinky

Toyota Yaris rozširuje sortiment hybridných motorizácií

1. júna 2023
2.5k
Úplne nové BMW radu 5
Novinky

Úplne nové BMW radu 5

31. mája 2023
2.5k
Volkswagen vylepšil model Touareg
Novinky

Volkswagen vylepšil model Touareg

26. mája 2023
2.5k
Next Post
Atraktívny Renault Arkana dorazí aj na náš trh

Atraktívne SUV-kupé Renault Arkana mieri na európske trhy

Nový Ford Puma ST

Ford rozširuje modelový rád Puma o výkonnú verziu ST

Nový Hyundai i30 N

Ikona triedy „hot hatch“ - Hyundai i30 N prichádza vo vylepšenej verzii

Najčítanejšie články

  • Test Toyota Corolla Cross 2023

    Test: Toyota Corolla Cross – Ambiciózna novinka

    31 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Test: Škoda Scala – Tradícia pokračuje

    29 shares
    Share 12 Tweet 7
  • Test: Kia Sportage HEV – Viac elektrického dopingu jej pristane

    29 shares
    Share 12 Tweet 7
  • Test: SEAT Ateca FR – Temperament v praktickom balení

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Kia Ceed SW – Rodinná klasika

    30 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by GBD Creative Studio

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť