Dacia opäť raz otriasa pravidlami. Tentokrát mení svoju vizuálnu identitu. Asertívne a autenticky značka vyzdvihuje jednoduchosť a robustnosť s novým logom a znakom. Používa novú paletu farieb, ktorá pripomína exteriér a prírodu. Silná vízia hodnôt a DNA značky Dacia vyjadruje podstatu modernosti: opätovné spojenie s okolím a zdieľanie radosti s našimi najbližšími. David, ktorý je na čele Dizajnového štúdia Dacia a Julie, hlavná dizajnérka značky vysvetľujú, ako vytvorili nový dizajn a ako sa k nemu dostali.
Dacia pri uvedení novej stratégie na začiatku roka 2021 oznámila, že začína písať novú kapitolu svojej histórie. Toto oznámenie naberá skutočné formy dnes so zmenami: nové logo, znak, farby.. a napriek tomu si stále zachováva svoje korene. Zatiaľ čo tajomstvo úspechu značky ostáva rovnaké, Dacia získava nový dojem, ktorý odráža jej hodnoty a to vždy za férovú cenu.
„Dacia je značka, ktorá sa zameriava na to základné, jednoduché a autentické. Dnes sa značka posúva do novej éry s novými ambíciami. Je to skvelá príležitosť na zmenu obrazu, ktorý jasne reflektuje a odkazuje na DNA a hodnoty, ktoré stoja za značkou.“ David, vedúci dizajnového štúdia značky Dacia
Nové logo, emblém a nový vizuálny jazyk značky
Obnovu značky Dacia stelesňuje jej nové logo a znak, ktoré odkazujú na výraznú a asertívnu značku. Tieto dva elementy vytvoril dizajnérsky tím Dacia, s túžbou vyjadriť podstatu značky, ktorú si nesie Dacia od svojho začiatku. Julie, hlavná dizajnérka značky vysvetľuje kreatívu, ktorá je za novým vizuálnym jazykom značky:
„Našim cieľom počas kreatívneho výskumu bolo zmeniť vizuálny jazyk značky tak, že využijeme základné charakteristiky: robustnosť, jednoduchý dizajn a ochotu zamerať sa na to podstatné.“
Logo, hlavná zložka novej vizuálnej identity, vyčaruje okamžitý pocit robustnosti a stability. Tvar písmen je zámerne minimalistický a reflektuje charakter značky. Geometrické čiary loga dodávajú písmenám pocit mechanického pohybu.
Farby krásnej prírody
Farebná schéma vystavaná okolo khaki-zelenej evokuje blízkosť značky k prírode. Silný odkaz pre zákazníkov značky a terén, kde si vozidlá Dacia, najmä ikonický Duster, prídu na svoje.
Celý rozsah farebnej schémy vypĺňajú sekundárne farby: tmavozelená, teracotta, či pieskové odtiene spájajú značky s niečom zemitým, zatiaľ čo oranžová a svetlá zelená prinášajú skôr technickejší nádych.
„Ďalším krokom pre nás je predstaviť novým znak a logo na všetkým vozidlách značky. A začneme už budúci rok, na jeseň 2022.“ David, vedúci dizajnového štúdia značky Dacia
Zdroj: Dacia