• Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
piatok, 24 marca, 2023
Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk

Honda HR-V vs. Honda Jazz – Volili by ste aktuálny trend alebo skôr osvedčenú klasiku?

30. novembra 2018
in Naše porovnanie
130
0
52
SHARES
2.6k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Momentálny ošiaľ a boom okolo crossoverov a SUV dokázal opantať už nejedného automobilového konzervatívca. Čo sa ukrýva za týmto úspechom a prečo sú SUVečka tak “in”? Nad týmto všetkým sme sa zamysleli aj u nás v redakcii. A pri teste malého veľkého auta Honda Jazz, sme si na pár dní k nemu zapožičali aj trendy súrodenca, teda model Honda HR-V.

Rovnaké ale pritom každé iné

Model Honda Jazz, na niektorých trhoch známy ako model Fit, uzrel svetlo sveta už v roku 2001. Aktuálna tretia generácia sa predáva od roku 2013 a v minulom roku podstúpila plánovanú modernizáciu. Na jej základe sa do ponuky tohto modelu dostal aj silnejší motor 1,5 i-VTEC s výkonom 130 koní. A táto pohonná jednotka poháňala aj naše vozidlo.

Ešte o niečo ďalej do minulosti siaha história modelu Honda HR-V. prvý krát sa tento model objavil na scéne už v roku 1998. V tých časoch prakticky zakladal dnes tak populárnu kategóriu mestských crossoverov alebo ak chcete malých SUV. Priameho nástupcu sa však tento model prekvapivo nedočkal. Znovuzrodená Honda HR-V druhej generácie, ktorú sme mali k dispozícii aj my sa totiž objavila v roku 2015, teda po 9 rokoch odmlky. Aj v tomto prípade pod prednou kapotou pracoval vynikajúci atmosférický motor 1,5 i-VTEC s výkonom 130 koní, ako mal aj model Jazz.

Body za dizajn a vzhľad pre malé SUV

Bolo to tesné ale predsa… Aj keď je dizajn veľmi subjektívna záležitosť, v internom hlasovaní ako aj na základe názorov verejnosti sa o niečo viac páči model HR-V. Aj keď v tomto prípade platí, že nie je Jazz ako Jazz. V prípade testovanej výbavy Dynamic sa Japoncom podarilo vykúzliť zo sivej myšky krabičku, ktorá priťahuje pohľady. Športový look zvýrazňuje optický tuning v podobe prahov a nárazníkov. Vzadu dokonca nechýba ani náznak difúzora. A príjemným detailom je jemná červená linka, ktorú sa nedá nevšimnúť. Naproti tomu HR-V v luxusnej výbave Executive vyzerá z každého uhla pohľadu moderne a pútavo. Ochranné plasty zvýrazňujú charakter SUV a páčia sa nám aj originálne zapracovania mnohých detailov. Za všetky spomeňme „zamaskované“ kľučky druhého páru dverí. Honda HR-V v našom porovnávaní brala body aj za efektné kolesá s priemerom 17 palcov, čo zvýraznilo jej mohutnosť. Jazz pritom roloval „len“ na 16-stkach.

Porovnanie celkových rozmerov oboch vozidiel 


dĺžka šírka výška rázvor
Honda HR-V 4 294 mm 1 772 mm 1 605 mm 2 610 mm
Honda Jazz 4 051 mm 1 694 mm 1 550 mm 2 530 mm


V interiérovom dueli opäť víťazstvo pre HR-V

Ako je možné vidieť aj z porovnania celkových rozmerov, HR-V nie je až o toľko väčšie auto ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Pravda o veľkosti oboch našich kandidátov sa dá najlepšie všimnúť, keď stoja autá hneď vedľa seba. Ako je to v prípade našich obrázkov. Aj v interiéroch oboch modelov možno nájsť veľa identických prvkov, riešení či ovládačov. Napriek tomu sú tu aj značné rozdiely. Kabína HR-V už na prvý pohľad pôsobí luxusnejším a hodnotnejším dojmom. Jazz naopak vsádza na prísnu jednoduchosť a funkčnosť. Aj keď slovo jednoduchosť by sa v tomto prípade patrilo nahradiť slovom racionálnosť. Napokon, viem si predstaviť, že určitej vzorke z nás všetkých, bude viac vyhovovať tradičný mechanicky otočný ovládač na reguláciu teploty v modeli Jazz, ako moderné a efektné „ťukanie“ do dotykovej plôšky v modeli HR-V. V oboch prípadoch zaujal aj detail v podobe rovnako vyriešeného displeja palubného počítača. Na tomto mieste sa nebudeme ale zamýšľať nad intuitívnosťou palubného infotaimentu, ani logiky jeho ovládania. Zaujímavý až úsmevný detail predstavuje z nášho pohľadu displej palubného počítača. V oboch prípadoch je umiestnený v pravom “budíku” prístrojového panela. Palubný počítač ako taký má dobrú čitateľnosť aj zaujímavé a užitočné funkcie. Zaujalo jeho jednofarebné prevedenie a to vrátane grafického zobrazenia čítačky dopravných značiek. Z funkčného hľadiska sa tomuto riešeniu skutočne nedá nič vytknúť. Ale v rámci toho, že Japonsko sa vždy považovalo za kolísku a rodisko rôznych hi-tech hračiek, pôsobí tá spomínaná jedna farba a jednoduchá grafika z nášho pohľadu ako päsť na oko. Toto si Honda mohla pokojne aj odpustiť.   

V parametri priestrannosti interiéru nakoniec spravodlivá remíza

Posuňme sa k užitočnejším a praktickejším postrehom. Na mušku sme si zobrali priestorové pomery v kabínach oboch modelov s H v znaku. Prvý postreh… V HR-V sa v porovnaní z modelom Jazz nesedí až o toľko vyššie ako sme na prvoplánovo očakávali. Z hľadiska rozhľadu smerom do strán má mierne navrch Jazz. Podpísali sa pod to predovšetkým až prekvapivo funkčné rozdvojené “áčkové” stĺpiky. Sedačky sú v oboch prípadoch rovnako pohodlné a príjemné. Okrem čalúnenia nám vyhovovali aj hlavové opierky a taktiež sympatický naznačené bočné vedenie. To dokáže čiastočne fixovať telo aj pri ostrejšej jazde. V obidvoch prípadoch v praxi nijako neprekáža nádrž umiestnená pod prednými sedadlami. Pri modeli HR-V si ju na prvý pohľad dokonca ani nemusíte všimnúť. Malé SUV má taktiež navrch v pocite vnútornej šírky. V druhom rade bude ale aj napriek tomu 3 pasažierom tesnejšie. Vo dvojici sa veľmi komfortne cestuje nielen vpredu ale aj vzadu. HR-V má o niečo dlhšie sedáky, ktoré dokážu lepšie podoprieť stehná. Na druhej strane nejde ale o nijako dramatický ani zásadný rozdiel. V oboch prípadoch sa tak do druhého radu dokážu za seba pohodlne usadiť aj tí urastenejší z nás. Priestorová rezerva prekvapivo vzniká v oblasti pre nohy ako aj hlavu. A zato si oba modely Honda zaslúžia veľkú pochvalu. Jazz má o niečo viac „vzduchu“ a priestoru v oblasti pre hlavu. Model HR-V ale v tomto prípade znevýhodnila efektná vysúvacia strecha, ktorá si nejaký ten centimetrík z priestoru pre seba určite ukradla. Veľkú pochvalu si v oboch prípadoch zaslúžia aj zadné dvere otvárajúce sa prakticky do pravého uhla. O niečo väčší nástupný otvor má model HR-V. Každopádne inštalácia detských sedačiek je v oboch prípadoch prípade hračka. Kúzelné sedačky s možnosťou vyklápania sedacej časti nie sú len marketingovou formulkou. Pri oboch vozidlách si vieme predstaviť ich reálne využitie pri preprave neforemných predmetov. Toto sa Japoncom jednoducho podarilo. Veríme preto že podobné riešenie si zachovajú aj ďalšie generácie oboch modelov, pretože ako je známe, najnovšia generácia modelu Civic už od tohto riešenia upustila. O niečo väčší batožinový priestor ponuka väčší model HR-V. Rozdiel je okrem výrazne väčšieho nakladacieho otvoru cítiť predovšetkým v parametri celkovej dĺžky ložnej plochy. Zároveň trváme na tom, že na danú kategóriu disponuje priestranným kufrom aj model Jazz. V oboch prípadoch nám v kufri chýba viac možností na fixáciu nákladu napr. vo forme háčikov. Zabudnúť musíte aj na rezervné koleso. To supluje “len” lepiaca sada. Pod podlahou tak vzniká dodatočný priestor aj na odloženie ďalších drobnosti. O úraz hlavy sa pri manipulácii s nákladom nemusia báť ani v jednom z prípadov ani ľudia s výškou do cca 185 cm. Dvere kufra sa v oboch prípadoch dvíhajú do približne rovnakej výšky.


Objem kufra Max. prepravná kapacita Pohotovostná hmotnosť Svetlá výška
Honda HR-V 448-470 litrov 1 473-1 533 litrov 1 312 – 1384 kg 170 mm
Honda Jazz 354 litrov 1 314 litrov 1 176 – 1188 kg 110 mm


Spoza volantu sme si viac užili Jazz

Pri hodnotení jazdných vlastností ani v jednom prípade nie je ani v jednom prípade veľmi čo kritizovať. Honda si skrátka vždy zakladala práve na svojej „športovej“ tradícii. Dnes sa ju logicky snaží preklápať aj do bežných sériových modelov ako je Jazz či HR-V. Dovolíme si preto tvrdiť, že oba tieto modely patria v porovnaní s konkurentmi iných značiek po jazdnej stránke k tomu najlepšiemu. Od HR-V sme dobrú jazdu tak trochu aj očakávali. Naopak Jazz vyslovene prekvapil. Veď predsa len, v princípe je to malá ale praktickú krabička. Verzia Dynamic ale nie je pri tomto modeli Honda vôbec náhoda. Jazz dynamický skutočne aj je. Oproti modelu HR-V má navrch predovšetkým svojou nižšou hmotnosťou. Spoza volantu si s ním tak užijete väčšiu spojitosť a prepojenie s vozovkou, po ktorej práve idete. Luxusnejšie HR-V predsa len už o niečo viac izoluje posádku od diania v okolí vozidla. Atmosférický motor, ktorý miluje otáčky sme si zamilovali veľmi rýchlo. V dnešnej dobe ide takmer už o vyhynutý druh. A práve táto motorizácia je veľkou zbraňou značky Honda. Vieme si predstaviť nemálo ľudí, ktorí sa pre ten či onen model Honda rozhodnú práve na základe tejto motorizácie.

Bravo Honda! Motor sa ti naozaj podaril. A najlepšie na tom je, že za svoje služby si ani v jednom prípade nepýta veľa paliva. Napriek tomu, že HR-V je SUV, disponuje len pohonom prednej nápravy. Rozdiel v svetlej výške mu udeľuje viac slobody pri pohybe v ľahkom teréne.  Ten ale pri predvídavej jazde zvládne aj Jazz. Pozvoľna sa dostávame k tomu najzásadnejšiemu rozdielu. Tým je prevodovka. Kým Jazz si vystačil s veľmi presným -6-st. manuálom, HR-V vsadilo sa CVT automat. Samočinná prevodovka nie je zlá voľba. Naše odporúčanie ale znie, že pokiaľ si vyslovene nepotrpíte na komforte automatického radenia, určite siahnite po mechanickej prevodovke. Okrem toho, že je cenovo dostupnejšia, dokáže vám určite sprostredkovať zároveň aj viac emócii a zážitkov z jazdy ako CVT. A v tomto prípade zavládla vzácna zhoda aj v redakcii. Kým našu mužskú časť možno považovať za zástancov manuálnych prevodoviek, kolegyňa preferuje automaty. V tomto prípade by ale prekvapivo aj ona volila manuál.


Honda HR-V Honda Jazz
Motor  1,5 i-VTEC 1,5 i-VTEC
Výkon 96 kW/130 koní 96 kW/130 koní
Prevodovka Automatická CVT Manuálna 6-st.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 11,2-11,4 s 8,7 s
Maximálna rýchlosť 187 km/h 190 km/h
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,2-5,4 l/100 km 5,9 l/100 km

Resumé a záverečný pohľad do cenníka

Honda HR-V vyšla z nášho netradičného príbuzenského porovnávania ako modernejší , vyspelejší v konečnom dôsledku aj celkovo lepší automobil. Aj v tomto tu figuruje povestné “ale”. V tomto prípade je zmienené “ale” premietnuté do logicky vyššej obstarávacej ceny modelu HR-V. Nami testovaná verzia HR-V s automatickou prevodovkou stojí podľa aktuálneho oficiálneho cenníka 23 990 eur. V prípade voľby mechanickej prevodovky sa cena zníži na 22 690 eur. Naproti tomu o niečo skromnejší Jazz, v testovanej výbave Dynamic, štartuje podľa momentálneho akciového cenníka na cenovke 16 240 eur. V prípade verzie s automatickou prevodovkou sa cena zastaví na hodnote 17 540 eur.

Ako je možné vidieť,obstarávacia cena hovorí v prospech modelu Honda Jazz. V konečnom dôsledku je to ale o osobných preferenciách každého z nás. Či už sa rozhodnete pre nášho víťaza Honda HR-V, alebo sa uspokojíte s konštatovaním, že menej je niekedy viac a zvíťazí u vás model Honda Jazz, dôležité je, že ani v jednom prípade neurobíte určite krok vedľa.


Autor: Peter Hlačik a Soňa Praženicová

Cenník:

Honda Jazz 1,3 i-VTEC 6MT Trend (základný model)            akciová cena od 12 990 eur

Honda Jazz 1,5 i-VTEC 6MT Dynamic (testovaný model)      akciová cena od 16 240 eur

Honda HR-V 1,5 i-VTEC 6MT Comfort (základný model)       akciová cena od 17 590 eur

Honda Jazz 1,5 i-VTEC CVT Executive (testovaný model)     akciová cena od 23 990 eur


Share21Tweet13Pin5
Previous Post

Showroomová novinka – Peugeot 508 od 26 990 €

Next Post

Príbeh "o volante" vozidiel značky Seat

Related Posts

Kia XCeed Plug-in Hybrid vs. Kia XCeed  – Ktorý z nich sa oplatí viac?

Kia XCeed Plug-in Hybrid vs. Kia XCeed – Ktorý z nich sa oplatí viac?

Kia Ceed GT a Kia ProCeed GT

Kia Ceed GT vs. Kia ProCeed GT – Duel manuál proti automatu

Jazdili sme s novými modelmi značky Škoda

Jazdili sme s novými modelmi značky Škoda

Mazda MX-5 RF a Subaru BRZ – Japonské „bokovky“

Mazda MX-5 RF a Subaru BRZ – Japonské „bokovky“

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa cookies. Pokračovaním v používaní tejto webovej stránky dávate súhlas s používaním súborov cookie. Navštívte našeCookies a Pravidlá ochrany osobných údajov .

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Test Dacia Duster 4WD

Test: Dacia Duster 4WD – Vrcholná alternatíva

Test Peugeot 5008 2022

Test: Peugeot 5008 – Rodinná alternatíva

Test BMW M8 Cabrio 2022

Test: BMW M8 Cabrio – Liga výnimočných

Test Peugeot 308 2022

Test: Peugeot 308 – Klasika v emočnom balení

Test Toyota Corolla Cross 2023

Test: Toyota Corolla Cross – Ambiciózna novinka

Najlepší autopredajca za rok 2022 je žilinská spoločnosť Auto Becchi

Najlepší autopredajca za rok 2022 je žilinská spoločnosť Auto Becchi

Test BMW X1 2023

Test: BMW X1 – Všestranné a komplexné

Úplne nový Hyundai KONA

Úplne nový Hyundai KONA

Nový Ford Ranger

Nový Ford Ranger dorazil na náš trh

Vynovený Volkswagen ID.3

Vynovený Volkswagen ID.3



  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

  • Login
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Táto webová stránka používa cookies. Pokračovaním v používaní tejto webovej stránky dávate súhlas s používaním súborov cookie. Navštívte našeCookies a Pravidlá ochrany osobných údajov .
Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť