• Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
piatok, 24 marca, 2023
Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk

Kia XCeed Plug-in Hybrid vs. Kia XCeed – Ktorý z nich sa oplatí viac?

23. marca 2021
in Naše porovnanie
124
0
52
SHARES
2.6k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Čoskoro sa môžete tešiť na test najnovšieho člena rodiny Kia XCeed, ktorým je špičková Plug-in hybridná verzia. Nový model okrem špičkovej hybridnej technológie v útrobách zaujme aj bohatou výbavou na palube, čim sa automobilka snaží logický kompenzovať jeho vyššiu obstarávaciu cenovku. Spolu s technológiami nabitým modelom XCeed PHEV má automobilka stále v ponuke aj pestrú škálu modelov s konvenčnými motorizáciami. Zaujímavá je v tomto smere motorová novinka. Tá spočíva v tom, že pôvodný motor 1,4 T-GDi s výkonom 140 koní, nahrádza o niečo objemnejšia motorizácia 1,5 T-GDi s výkonom až 160 koní.

Užívateľský test spotreby

V rámci simulovaného porovnania spotreby sme boli zvedaví na reálne rozdiely medzi technologicky vyspelým Plug-in hybridom a obyčajným modelom s preplneným benzínovým motorom. V tomto smere sa nám do porovnania podarilo zohnať ešte pôvodnú motorizáciu 1,4 T-GDi v kombinácii s automatickou prevodovkou. Tú si je pri troche šťastia možné stále zadovážiť aj ako novinku, a to v rámci dopredaja skladových zásob. V rámci testu sme si vopred stanovili jasné pravidla. Tie pozostávali so snahy o čo najekologickejší štýl jazdy. Tlačidlo s jazdným módom Sport sme v teste spotreby preto nevyužívali. Druhým pravidlom bola podmienka dodržiavania maximálnych rýchlostných limitov. Ani jeden model tak nesmel byť počas simulácie „brzdou cestnej premávky“ S cieľom či najväčšej objektivity sa oba modely periodicky striedali na čele kolóny a v polovici trasy sa navzájom vymenili aj vodiči.

Kia XCeed - benzín vs. Plug-in hybrid
Kia XCeed – porovnanie spotreby benzín a plug-in hybridu

Trasa s dĺžkou cca 70 kilometrov simulovala bežný deň slovenského vodiča, ktorý dochádza do práce, resp. za voľnočasovými aktivitami. Okruh tvorila približne 10 kilometrová jazda cez mesto a rovnaký podiel tu mala aj rýchlostná komunikácia. Zvyšok trasy vypĺňali klasické okresky vrátane prejazdu cez obce na úpätí kopcov Malej Fatry. Do porovnania prišiel benzínový XCeed s približne do polovice natankovanou palivovou nádržou. Z polovice bola taktiež dobitá aj batéria Plug-in hybridu, čo podľa palubného počítača predstavovo dojazd 25 elektrických kilometrov.

Na začiatku sme vôbec nepochybovali o tom, že XCeed s plug-in hybridným pohonom bude z hľadiska spotreby jasným víťazom nášho porovnania. Vo finále sme boli ale o to viac zvedaví, na akej odchýlke sa finálny rozdiel zastaví. V prospech modelu XCeed s benzínovým motorom 1,4 T-GDi hovorí o viac ako 100 kg nižšia hmotnosť. Kým len benzínová verzia váži 1436 kg, tak pohotovostná hmotnosť Plug-in hybridu sa v závislosti od výbavy pohybuje od 1519 po 1596 kg. Vyššiu hmotnosť si XCeed PHEV v tomto prípade nekompenzuje vyšším výkonom pohonnej sústavy. V reči čísel sa bavíme o prakticky identickom kombinovanom výkone 141 koni pri Plug-in hybride, vs. 140 koní verzie T-GDi.

Kia XCeed Plug-in hybrid vs. Kia XCeed

V rámci jazdných vlastnosti je prekvapením, že vyššia Hmotnosť Plug-in hybridu paradoxne neublížila. Aj vďaka batérii v zadnej časti vozidla, bol XCeed PHEV dokonca o niečo pokojnejší pri prejazdoch cez sériu za sebou nasledujúcich nerovnosti. V oboch prípadoch sme pri jazde ocenili aj adekvátnu tuhosť karosérie. Vyladenie podvozku modelového radu Kia Ceed možno v sumári všeobecne označiť ako sebaisté a bezproblémové.

V rámci porovnávania a po prvých kilometroch mestskej premávky mál jasne návrh Plug-in hybrid. Ten v automatickom režime logicky preferoval jazdu na elektrickú energiu s nulovou spotrebou benzínu. Nezahriatý benzínový motor mal po cca 10 kilometroch spotrebu až 8,7 litra. Následne ale priemerná spotreba začala klesať. V cieli sa ustálila dokonca na veľmi sympatickej hodnote 5,6 litra, čo je menej ako deklaruje samotný výrobca. Výhoda nulovej spotreby Plug-in hybridu sa vytratila približne po 25 km od štartu, kedy sa vybila kapacita batérie určená pre elektrický dojazd. Na vrchole stúpania mal Plug-in hybrid priemernú spotrebu 5,2 litra. Zjazd z kopca sa naopak niesol v znamení hybridnej jazdy bez využitia spaľovacieho motora. Symbolický jeden kilometer si pri jazde z kopca dokázal Plug-in hybrid naopak vyrekuperovať spať do batérie. Výhodou verzie PHEV je vo všeobecnosti technologicky vyspeli hybrid. ten ostáva prijemne úsporným aj po vybití energie z akumulátora. O tom najlepšie svedči výsledná spotreba v cieli, ktorá sa ustálila na úrovni len 3,5 litra. A to je vo finále o viac ako 2 litre lepší výsledok ako dosiahol čisto benzínový model.

Výsledná spotreba benzínovej verzie s motorom 1,4 T-GDi

Zhodnotenie a záverečný pohľad do cenníka

Kia XCeed PHEV je v rámci úspornosti jasným víťazom nášho porovnania. V sumári ale aj v tomto prípade platí, že Plug-in hybrid nie je určený pre každého. Princípom jeho zmysluplnému využívania je prístup k elektrickej infraštruktúre s možnosťou efektívneho nabíjania. Ten kto pri každodennom dochádzaní do práce neprekoná vzdialenosť viac ako 50 km, môže Plug-in hybrid využívať aj ako čistý elektromobil. Nabitie batérie z klasickej siete s napätím 230 V trvá v tomto akceptovateľné 3-4 hodiny. Moderné nabíjacie stanice naopak v tomto prípade nedávajú príliš veľký zmysel. XCeed PHEV totiť podobne ako väčšina konkurentov nepodporuje funkciu rýchlonabíjania.

Výsledná spotreba Plug-in hybridného modelu

Druhou stranou mince je obstarávacia cena. Za Plug-in hybridný XCeed v najvyššej výbave Platinum si Kia podľa oficiálneho cenníka aktuálne pýta 36 600 EUR. Benzínový ekvivalent s už novým a výkonnejším motor 1,5 T-GDi a automatickou prevodovkou, pritom v pri výpadovom vrchole Platinum stojí 27 090 EUR. A to je takmer o 10-ticis menej ako moderný Plug-in hybrid. Vo finále ide aj preto o kombináciu, ktorá dnes ešte stále dáva väčšiu vzorku populácie väčší zmyslel ako inak úsporný a moderný Plug-in hybrid.

Technické údaje -porovnanie

Model: Kia XCeed 1,6 GDi Plug-in Hybrid Platinum

Objem kufra: 291 litrov
Motor: zážihový plug-in hybrid
Pohon: predných kolies
Výkon kW/koní: 104/141
Krútiaci moment Nm: 265
Pohotovostná hmotnosť: 1519-1596 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 155-188
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11 s
Prevodovka: automatická DCT
Počet stupňov: 6
Dojazd na elektrinu: 48 – 59 km
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu: 1,4 – 1,7 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 3,5/100 km
Cena modelu od: 33 300 €

Model: Kia XCeed 1,4 T-GDi Platinum

Objem kufra: 291 litrov
Motor: zážihový plug-in hybrid
Pohon: predných kolies
Výkon kW/koní: 104/140
Krútiaci moment Nm: 242
Pohotovostná hmotnosť: 1436 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,5 s
Prevodovka: automatická DCT
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu: 6,4 – 7,1 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 5,6/100 km
Cena modelu – motorizácia 1,0 T-GDi – od: 18 190 €

PH

Tags: KiaKia SlovenskoKia XCeedKia XCeed Plug-in hybridKia Žilina
Share21Tweet13Pin5
Previous Post

Elektrická Dacia Spring už čoskoro aj na Slovensku

Next Post

Test: Honda Jazz Crosstar – Outdoorová alternatíva

Related Posts

Kia Ceed GT a Kia ProCeed GT

Kia Ceed GT vs. Kia ProCeed GT – Duel manuál proti automatu

Jazdili sme s novými modelmi značky Škoda

Jazdili sme s novými modelmi značky Škoda

Mazda MX-5 RF a Subaru BRZ – Japonské „bokovky“

Mazda MX-5 RF a Subaru BRZ – Japonské „bokovky“

Honda HR-V vs. Honda Jazz – Volili by ste aktuálny trend alebo skôr osvedčenú klasiku?

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Test Dacia Duster 4WD

Test: Dacia Duster 4WD – Vrcholná alternatíva

Test Peugeot 5008 2022

Test: Peugeot 5008 – Rodinná alternatíva

Test BMW M8 Cabrio 2022

Test: BMW M8 Cabrio – Liga výnimočných

Test Peugeot 308 2022

Test: Peugeot 308 – Klasika v emočnom balení

Test Toyota Corolla Cross 2023

Test: Toyota Corolla Cross – Ambiciózna novinka

Najlepší autopredajca za rok 2022 je žilinská spoločnosť Auto Becchi

Najlepší autopredajca za rok 2022 je žilinská spoločnosť Auto Becchi

Test BMW X1 2023

Test: BMW X1 – Všestranné a komplexné

Úplne nový Hyundai KONA

Úplne nový Hyundai KONA

Nový Ford Ranger

Nový Ford Ranger dorazil na náš trh

Vynovený Volkswagen ID.3

Vynovený Volkswagen ID.3



  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

  • Login
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Táto webová stránka používa cookies. Pokračovaním v používaní tejto webovej stránky dávate súhlas s používaním súborov cookie. Navštívte našeCookies a Pravidlá ochrany osobných údajov .
Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť