• Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
nedeľa, 5 februára, 2023
Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk

Modely ŠKODA RS

18. októbra 2022
in Zaujímavosti
122
0
50
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Medzi automobilky, ktoré svoje modelové portfóliu obohacujú aj o temperamentné deriváty sa radí aj značka ŠKODA. Skratka RS (Rally Sport) už približne 50 rokov reprezentuje dynamické modely s vysokým výkonom. S modelom FABIA RS Rally2 ako najmladším členom rodiny ŠKODA RS chce ŠKODA AUTO na pretekárskych tratiach pokračovať v sérii úspechov v kategórii Rally2. Skratka RS označuje od roku 2000 aj najšportovejšie sériové vozidlá značky ŠKODA. V súčasnosti sú v ponuke modely OCTAVIA RS, OCTAVIA RS iV s plug-in hybridným pohonom, SUV KODIAQ RS a čisto elektrický ENYAQ COUPÉ RS iV. Vozidlá RS sú názornou ukážkou toho, ako môžu špeciály kategórie motoršport a sériové automobily navzájom zdieľať technológie.

RS – Motoristický úspech vyrobený v Mladej Boleslavi

Označenie RS, ktoré znamená Rally Sport, zaviedla ŠKODA AUTO prvýkrát v roku 1974, a to u pretekárskych prototypov ŠKODA 180 RS a 200 RS. V roku 1975 automobilka predstavila legendárny model 130 RS, ktorý má vďaka početným motoristickým úspechom pevné miesto v histórii značky ŠKODA. Dvojdverové kupé vyvinuté pre pretekárske nasadenie vychádzalo zo sériového modelu ŠKODA 110 R a vďaka dôsledne odľahčenej konštrukcii z hliníka (strecha a vonkajšie panely dverí) a laminátu (blatníky a kapota) vážilo len 720 kg. Pretekársky špeciál s pohonom zadných kolies disponoval motorom s objemom 1,3 l a výkonom 140 k. Do roku 1983 vybojoval na medzinárodných súťažných tratiach a pretekárskych okruhoch množstvo úspechov. V roku 1977 skončil špeciál ŠKODA 130 R, ktorý bol prezývaný aj Porsche Východu, na legendárnej Rallye Monte Carlo vo svojej kategórii na prvých dvoch miestach a zvíťazil aj na Rally Akropolis. Na okruhoch bol tento automobil v roku 1981 víťazom celkového hodnotenia Majstrovstiev Európy cestovných automobilov.

Modely ŠKODA RS

FABIA RS Rally2 odkazuje na úspechy modelu 130 RS

Aktuálna FABIA RS Rally2 svojím modelovým označením pripomína úspechy modelu 130 RS a na trate rely vracia legendárnu kombináciu písmen. Nástupca modelu FABIA Rally2 evo, najúspešnejšieho rely vozidla vo svojej kategórii, ťaží nielen z najlepšej aerodynamiky vo svojej triede, ale aj z mimoriadne tuhej karosérie súčasného sériového automobilu FABIA štvrtej generácie. Nový preplňovaný motor s objemom 1,6 l vychádza z motora 2,0 TSI z rodiny benzínových motorov EA888, ktorý ŠKODA používa aj v modeloch OCTAVIA RS a KODIAQ RS.

Prvým sériovým vozidlom RS bol najpredávanejší model OCTAVIA

ŠKODA AUTO už viac ako dvadsať rokov používa označenie RS aj pre vrcholové športové varianty niektorých sériových vozidiel. Túto tradíciu začala v roku 2000 ŠKODA OCTAVIA RS s preplňovaným motorom s objemom 1,8 l a výkonom 132 kW (180 k), športovým podvozkom a výrazným zadným spojlerom. Najskôr bola ponúkaná ako liftback, o dva roky neskôr aj v karosárskej verzii kombi. Od tej doby ponúka značka ŠKODA oba karosárske varianty modelu OCTAVIA aj vo verzii RS. V druhej generácii modelu OCTAVIA RS, ponúkanej od roku 2005, mal preplňovaný benzínový motor s objemom 2,0 l výkon 147 kW (200 k). Ponuku modelu doplnil aj naftový motor 2,0 TDI s výkonom 125 kW (170 k). Tretia generácia modelu OCTAVIA RS, ktorá bola ponúkaná od roku 2013, mala motor 2,0 TDI s výkonom 135 kW (184 k), ktorý bol prvýkrát k dispozícii s pohonom všetkých kolies. Výkon benzínového motora 2,0 TSI sa v priebehu vývoja zvýšil z pôvodných 162 kW (220 k) až na 180 kW (245 k). Vo štvrtej generácii si od roku 2020 možno prvýkrát objednať aj model OCTAVIA RS iV s plug-in hybridným pohonom a systémovým výkonom 180 kW (245 k).

Modely ŠKODA RS

Vývoj portfólia modelov RS

Po úspechu prvého modelu OCTAVIA RS spoločnosť ŠKODA AUTO v roku 2003 rozšírila rodinu RS o model FABIA RS s motorom 1,9 TDI a výkonom 96 kW (130 k). V roku 2010 automobilka na trh uviedla variant RS druhej generácie modelu FABIA. Zážihový motor s objemom 1,4 l a výkonom 132 kW (180 k) bol vybavený kombinovaným preplňovaním turbodúchadlom a kompresorom, pričom prenos výkonu zabezpečovala sedemstupňová automatická prevodovka DSG. FABIA RS bola prvýkrát k dispozícii aj v karosárskej verzii kombi. V roku 2018 sa objavil KODIAQ RS ako prvý model SUV v rodine ŠKODA RS. Sedemmiestny automobil mal spočiatku motor 2,0 TDI s dvojstupňovým preplňovaním a s výkonom 176 kW (240 k). Od modernizácie modelu v roku 2021 je KODIAQ RS poháňaný benzínovým motorom 2,0 TSI s výkonom 180 kW (245 k). V roku 2022 sa ponuka vozidiel RS rozšírila o čisto elektrický ENYAQ COUPÉ RS iV, ktorý bol prvým čisto elektrickým modelom RS. So systémovým výkonom 220 kW (299 k)* je v súčasnosti najvýkonnejším sériovým automobilom značky ŠKODA. Mladoboleslavská automobilka rodinu RS čoskoro rozšíri o ďalší model.

Modely ŠKODA RS

ENYAQ COUPÉ RS iV ako najnovší vrcholný model značky ŠKODA

ENYAQ COUPÉ RS iV ponúka ako vrcholný model aktuálnej modelovej palety mimoriadne bohatú štandardnú výbavu vrátane prednej masky Crystal Face so 131 LED diódami, ktoré osvetľujú vertikálne lamely masky chladiča a horizontálny svetelný pás. O pohon všetkých kolies sa starajú dva elektromotory. Prvý čisto elektrický model RS značky ŠKODA tak z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,5 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 180 km/h.

Interiér vozidla ENYAQ COUPÉ RS iV je k dispozícii v dizajne RS Lounge a RS Suite. Interiér RS Lounge má čierne sedadlá čalúnené mikrovláknom Suedia, ktoré sú olemované paspulou a kontrastnými švami v limetkovej farbe. Rovnakú farbu majú kontrastné švy na vyhrievanom multifunkčnom športovom volante, ktorý zdobí plaketa s nápisom RS. Prístrojová doska je potiahnutá mikrovláknom Suedia v čiernej farbe a rovnako tak je ozdobená kontrastnými švami. Tento model na prianie ponúka interiér RS Suite. Sedadlá potiahnuté čiernou perforovanou kožou olemované sivou paspulou a sivými kontrastnými švami tu vytvárajú optické akcenty. Multifunkčný športový volant má sivé prešívanie. Prístrojovú dosku potiahnutú syntetickou kožou zdobia kontrastné švy.

Modely ŠKODA RS

Zdroj: Škoda

Tags: ŠkodaŠkoda Auto SlovenskoŠkoda Kodiaq RSŠkoda Octavia RSŠkoda RS
Share20Tweet13Pin5
Previous Post

MAZDA CX-60 ZÍSKALA PÄŤHVIEZDIČKOVÉ HODNOTENIE V KLASIFIKÁCII EURO NCAP

Next Post

Jeep prichádza s novým modelom Avenger

Related Posts

Najpredávanejšou prémiovou značkou na Slovensku bol aj v roku 2022 Mercedes-Benz

Najpredávanejšou prémiovou značkou na Slovensku bol aj v roku 2022 Mercedes-Benz

Pre značku Toyota bol rok 2022 z hľadiska trhového podielu rekordný

Pre značku Toyota bol rok 2022 z hľadiska trhového podielu rekordný

Škoda dodala v roku 2022 globálne 731 300 automobilov

Škoda dodala v roku 2022 globálne 731 300 automobilov

Hyundai predal v roku 2022 vyše 3,94 milióna vozidiel

Hyundai predal v roku 2022 vyše 3,94 milióna vozidiel

CUPRA Formentor VZ5

CUPRA Formentor a emocionálne srdce verzie VZ5

Rok 2022 na autoinak.sk

Rok 2022 na autoinak.sk

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Test Nissan Townstar 2022

Test: Nissan Townstar – Ideál pre rodinu i na prácu

Test Hyundai Santa Fe PHEV 2022

Test: Hyundai Santa Fe Plug-in – Sofistikovaný multitalent

Test Jeep Compass Hybrid 2022

Test: Jeep Compass – Prispôsobil sa dobe

Test Citroën ë-Berlingo 2022

Test: Citroën ë-Berlingo – Koncepčná premena

Test Volvo XC90 B5

Test: Volvo XC90 – Sofistikovaný perfekcionista

Najpredávanejšou prémiovou značkou na Slovensku bol aj v roku 2022 Mercedes-Benz

Najpredávanejšou prémiovou značkou na Slovensku bol aj v roku 2022 Mercedes-Benz

Test Honda Civic 2023

Test: Honda Civic – Zážitkový hybrid

Nová MAZDA CX-90

Nová MAZDA CX-90

Renault pracuje na novom modeli Espace

Renault pracuje na novom modeli Espace

Test Opel Astra 2023

Test: Opel Astra – Tradícia pokračuje



  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

  • Login
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Táto webová stránka používa cookies. Pokračovaním v používaní tejto webovej stránky dávate súhlas s používaním súborov cookie. Navštívte našeCookies a Pravidlá ochrany osobných údajov .
Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť