Automobilka Dongfeng na prestížnom autosalóne IAA v Mníchove oznámila príchod dvojice kľúčových modelov, ktoré majú zásadne posilniť jej pozíciu na európskom, a rovnako aj na slovenskom trhu. Pre európskeho zákazníka sú to modely S7 s predlžovačom dojazdu (REEV) a faceliftovaný model U-Tour.
Dongfeng S7: Elektromobil, ktorý netreba nabíjať každých 300 km
Hlavnou hviezdou mníchovskej premiéry bol model Dongfeng S7 v novom type pohonu REEV (Range-Extended Electric Vehicle). Hoci sa S7 doteraz predával výhradne ako čistý elektromobil, verzia REEV k nemu pridáva generátor v podobe klasického spaľovacieho motora. O roztáčanie kolies sa aj naďalej stará výhradne výkonný elektromotor s výkonom 154 kW a krútiacim momentom 310 Nm. Energiu čerpá z menších batérií s kapacitou 28,4 kWh, ktoré zabezpečujú čisto elektrický dojazd 235 km.
Kľúčovou inováciou je prítomnosť klasického štvorvalca s objemom 1,5 l a výkonom 74 kW, ktorý slúži výhradne ako generátor elektrickej energie. Vďaka nemu je možné čisto elektrický dojazd rozšíriť až za hranicu 1 100 km (WLTP), stačí k tomu len naplno natankovaná benzínová nádrž. Model S7 REEV však neprináša len nový pohon. Karoséria s dĺžkou vyše 4,9 metra a rázvorom 2 915 mm, ktorú tvorí až 75 % vysokopevnostnej ocele , dostala aj kompletne prepracovaný podvozok. Vďaka novému nastaveniu prednej nápravy McPherson a zadnej 5-prvkovej multi-link nápravy prišlo k zásadnému vylepšeniu komfortu a jazdných vlastností, čo je prispôsobené požiadavkám európskych zákazníkov.

V interiéri, ktorý je na výber v čiernej alebo bielej farbe, sa kvalita materiálov pridáva k vysokému dojazdu predurčujúcemu S7 na dlhé cestovanie. Dominantou zostáva obrovský 14,6-palcový stredový displej infotainmentu a 8,8-palcový Full LCD displej pred vodičom.
Rodinné MPV Dongfeng U-Tour s luxusným sedemmiestnym interiérom
Druhým mníchovským prírastkom do rodiny Dongfeng je rodinné 7-miestne MPV Dongfeng U-Tour PHEV, ktoré prichádza so zásadným faceliftom a plug-in hybridnou verziou. PHEV verzia sa tak pridáva k už predávanej spaľovacej a klasickej hybridnej verzii. Hybridné ústrojenstvo ponúka batérie s kapacitou 20,16 kWh, ktoré je možné nabíjať výkonom 6,6 kW na AC nabíjačkách. Táto kapacita garantuje 90 km čisto elektrického dojazdu, a v spolupráci s benzínovou nádržou sa celkový kombinovaný dojazd taktiež vyšplhá na úroveň viac ako 1 000 km (WLTP).
Zásadné zmeny v kabíne:
Najviac zmien bolo vykonaných v interiéri, ktoré sú šité na mieru európskym zákazníkom. U-Tour prichádza s vylepšeným a honosnejším tmavším interiérom s vyššou kvalitou spracovania. Zmeny zasiahli aj prístrojovú dosku – pôvodný združený displej bol nahradený dvoma klasickými samostatnými obrazovkami.

U-Tour je rodinne orientované vozidlo, ktoré predefinuje sedenie v kabíne. Stredný rad sedadiel ponúka prakticky identickú dvojicu samostatných kresiel ako tie pre vodiča a spolujazdca. Tieto sedadlá poskytujú plné elektrické nastavovanie vo viacerých smeroch, vyhrievanie aj ventiláciu. Zvyšní traja cestujúci majú priestor v treťom rade, ktorý je delený v pomere 60:40 a dá sa plne sklopiť, čím sa využije celá kapacita batožinového priestoru. Ku komfortu posádky prispieva aj elektrické ovládanie piatych dverí, Full LED svetlomety vpredu aj vzadu, automatická klimatizácia, 360-stupňová kamera či bezkľúčové odomykanie a štartovanie
Zdroj: Dongfeng












