Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Redakčné testy

Test: Renault 5 E-Tech – Návrat ikony

od Peter Hlačik
14. októbra 2025
v Redakčné testy
95
A A
0
Test Renault 5 E-Tech

Test Renault 5 E-Tech

25
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Renault sa môže pochváliť rozumne vyskladaným portfóliom modelov. Vo významnej miere sa o to pričinila sofistikovaná stratégia „Renaulution,“ predstavená v roku 2021, z ktorej automobilka ťaží dodnes. Pestrej mozaike preferovaných automobilov s vyššou svetlosťou podvozka sekunduje podobne široká skladba rozmerovo menších členov rodiny. Aktuálne najväčšou hviezdou danej kategórie je nedávno predstavená nová generácia obľúbeného hatchbacku Clio, ktorá i naďalej vsádza na spaľovaciu klasiku. Francúzi ale taktiež ponúkajú zaujímavé alternatívy s čisto batériovým pohonom. Reč je o modernej reinkarnácii modelov R4 a R5. Praktickejšie orientovanej „štvorke“ robí garde o niečo menšia štýlovka Renault 5. Emóciami nabitá novinka zaujme vydareným retro dizajnom, prekvapivo dospelou technikou v útrobách či precízne odladenými jazdnými vlastnosťami. Pri našom prvom stretnutí sme preverili alternatívu s kapacitne väčšou batériou.

Úplne nový Renault 5 E-Tech vo verzii Comfort Range, o ktorého pohon sa stará predný elektromotor s výkonom 150 koní, čerpajúci energiu z 52 kWh batérie, a v hierarchicky druhej najvyššej výbave Iconic Cinq, nám na test poskytol slovenský importér vozidiel značky Renault.

Rýchle fakty:

  • Znovuzrodený Renault 5 ponúka atraktívnu kombináciu nostalgie rovnomenného predchodcu s inovatívnymi konštrukčnými riešeniami na čele s – v danej veľkostnej kategórii – dospelým elektrickým pohonom.
  • Atraktívna novinka je prvým modelom Renault postaveným na modernej platforme AmpR Small. Prioritnou doménou R5 ostáva štýlovo-imidžová orientácia. Viac praktickej DNA tu mimochodom zastrešuje väčší súrodenec Renault 4 E-Tech.
  • Dizajn je bezpochyby jednou z hlavných predností reinkarnovaného modelu Renault 5. Automobilke sa podarilo prakticky dokonale skombinovať autentický retro odkaz s prvkami dynamickej moderny.
  • Emočnému zovňajšku sekunduje pútavý interiér. Autentické dizajnové prevedenie inšpirované pôvodnou ikonou dopĺňajú moderné digitálne prvky. Na prioritne štýlovú koncepciu tu vo finále odkazuje aj priestorový koncept.
  • Hravý a pútavý dizajn dopĺňajú v princípe dospelé jazdné vlastnosti na čele so sofistikovaným podvozkom. Dostupné výkonové parametre, resp. kapacita akumulátora majú pri verzii Comfort Range v prioritnom hľadáčiku čo najvšestrannejšiu EV racionalitu.

Fotogaléria Renault 5 E-Tech

Renault 5 E-Tech 52 kWh

Pôvodný Renault 5 uzrel svetlo sveta v roku 1972. Už dobového zástupcu v segmente malých automobilov, dostupného s troj- i päťdverovou karosériou, možno označiť ako revolučný počin. Veľmi úspešná „päťka“ vo svojej dobe zaujala hravým prístupom i úspornými motorizáciami. Celkovo sa z nej predalo približne 5,5 milióna kusov. Životný cyklus druhej generácie sa skončil v roku 1996. Priamym pokračovateľom tradície sa mimochodom stalo rovnako kultové Clio, ktoré patrí dodnes k najpredávanejším automobilom starého kontinentu.

V úvode spomenutá stratégia „Renaulution“ otvorila dvere k návratu novodobej štýlovky. Na jej počiatku sa objavila aktívna štúdia R5 Prototype z roku 2021. Premiéra sériovej reinkarnácie sa odohrala v minulom roku. Znovuzrodený malý hatchback s dvoma pármi dverí a autentickou retro príchuťou nesie oficiálne označenie Renault 5 E-Tech. Koncový dovetok upriamuje pozornosť na výhradne batériový pohon. Po koncepčnej stránke môžeme novinku, postavenú na evolučne prepracovanom základe pre malé elektromobily AmpR Small, označiť ako nástupcu modelu Zoe. Zaujímavosťou je, že identická platforma je prispôsobená aj pre pokrokovú 800V architektúru. Do praxe ju už onedlho uvedie extrémna verzia Renault R5 Turbo 3E. Dvojmotorový ekvivalent s pohonom výhradne zadných kolies bude disponovať systémovým výkonom až 543 koní, vďaka čomu pôjde o historicky najvýkonnejší sériový Renault.

Francúzi reinkarnovali ikonickú štýlovku s modernou technikou v útrobách

Zaujať však dokáže už aj štandardný 400V súrodenec. Francúzska automobilka je mimoriadne hrdá na skutočnosť, že väčšina použitých komponentov pochádza priamo z Európy. Špičkový infotainment s rukopisom spoločnosti Google premiérovo obohatil komunikačný Avatar Reno fungujúci na báze umelej inteligencie. Rozmerovo úsporné akumulátory s prepracovaným termomanažmentom disponujú modulmi s vyššou energetickou hustotou. To sa pozitívne odzrkadlilo na v danej triede vozidiel dospelej kapacite batérií. Sofistikované riešenia si osvojila aj brzdná sústava, ktorej riadiaca jednotka pri spomaľovaní v maximálnej možnej miere uprednostňuje rekuperáciu.

Nový Renault 5 E-Tech je dostupný v dvoch alternatívach s rozdielnou kapacitou akumulátora a zároveň odlišným výkonom elektromotora. Vstupnou bránou je špecifikácia 120k Urban Range s výkonom 122 koní a batériou s využiteľnou kapacitou 40 kWh. Hierarchicky vyššie postavená testovaná konfigurácia dostala označenie 150k Comfort Range. Elektromotor čerpajúci energiu z väčšej 52 kWh batérie je už vyladený na výkon 150 koní. Pri oboch derivátoch je štandardom pohon kolies prednej nápravy.

Testovaná výkonnejšia verzia Comfort Range ponúka výkon 150 koní

Moderné retro

Dizajn novodobého Renault 5 z pera tímu okolo šéfdizajnéra Gillesa Vidala možno označiť ako zásah do čierneho. Proporčne vyvážená karoséria malého hatchbacku s dĺžkou necelé štyri metre si osvojila viaceré prvky moderného retra, ktoré tematicky odkazujú na rovnomenného predchodcu. Francúzi tu dokázali v kreatívnej forme zakomponovať aj viacero drobných detailov s motívom číslice „5“ alebo s národnou identitou. Novinka sumárne priťahuje pozornosť aj vďaka dostupnosti žiarivých lakovaní, vrátane alternatív v dvojfarebnom prevedení.

Predné partie zaujmú kombináciou uhladených aerodynamických línií s viacerými dynamickými detailmi. Proporčne menšej maske, bez klasického prieduchu, dominuje centrálne umiestnené fabrické logo. Jednoliatu plochu ozvláštňuje horizontálna linka, ktorá prepája hlavné svetlomety. Historickú R5 esenciu evokujú práve svetlá s už v základe dostupnou full-LED technikou. Ich hlavný modul ozvláštňuje vnútorný 3D efekt aj minimalistická francúzska trikolóra. Ponúkaný svetelný výkon stretávacieho i diaľkového módu možno v kontexte malých automobilov označiť za plne postačujúci. Absentujúcu sofistikovanú nadstavbu kompenzuje automatické prepínanie diaľkového módu. O úroveň nižšie situované denné svietenie alebo smerovky sa tvarovo inšpirovali pôvodným modelom R5 Turbo. Temperamentný podtón kompletizuje proporčne výrazný nárazník s centrálnym chladiacim otvorom a „ostrejšou“ spodnou siluetou. Kreatívny detail inšpirovaný pôvodnou sacou mriežkou v rohu prednej kapoty teraz nahrádza svetelný indikátor momentálneho stavu nabitia batérie s motívom číslice 5.

Moderný retro dizajn patrí medzi hlavné lákadla modelu R5

Športový akcent vyžaruje aj z bočných partii. Koncepčnému retro nádychu sekundujú pomerne kratučké previsy. Práve kolesá umiestnené v rohoch karosérie umocňujú celkovo sebavedomý postoj. Svalnato rozšírené blatníky ozvláštňuje prídavný lem v lesklej čiernej farbe. Dizajnovou zaujímavosťou sú „zamaskované“ kľučky druhého páru dverí. Ozdobná červená linka, ktorá kontrastne lakovanú strechu dopĺňa, resp. koncový stĺpik, je výsadou hierarchicky druhej najvyššej výbavy Iconic Cinq. Silueta strešného modulu sa spolu so sklonenou koncovou časťou opäť inšpirovala historickou predlohou. Emočný zážitok testovanej konfigurácie kompletizuje príplatkové lakovanie v prenikavej žltej metalíze s dovetkom Pop a zároveň kontrastne čiernou strechou. Všetky výbavové verzie sa automaticky kombinujú s pútavými diskami kolies, pričom premiérovou sú 18-palcové disky.

Príval dizajnových emócií nepoľavuje ani pri zadných partiách so sumárne širokým postojom. Neodškriepiteľnú inšpiráciu pôvodnou ikonou tu zo všetkého najviac pripomína kombinácia karosárskej siluety s tvarom vertikálne orientovaných koncových svetiel. Atraktívnemu LED podpisu sekunduje dôvtipne navrhnuté tvarovanie krycieho modulu s aerodynamickým efektom. Svetlomety i v tomto priestore prepája farebne kontrastná čierna línia so štýlovo zakomponovaným označením modelu. Za efektný detail možno označiť aj decentne vystúpený modul strešného spojlera alebo opticky robustný zadný nárazník.

Novinka sa pri historickej predlohe inšpirovala mnohými prepracovanými detailmi

Interiér, ktorý chytí za srdce

Nefalšovaná retro atmosféra pokračuje pri novom Renault R5 aj v interiéri. Originálny závan minulosti ponúkajú už na pohľad pohodlné sedačky, ktorým sekundujú materiálovo kreatívne výplne dverí. Eko bonus kvalitatívne precízneho interiéru s hodnotným dielenským opracovaním reprezentuje hojné využívanie recyklovaných materiálov. Vizuálne nudné plastové moduly tu, s odmyslením si vrchnej resp. spodnej časti palubnej dosky či stredovej konzoly, nahrádzajú na dotyk príjemne obklady.

Výraznú inšpiráciu historickou predlohou evokuje stvárnenie palubnej dosky v priestore predného spolujazdca. V rámci kreatívnych nápadov dávam palec hore aj originálnej stropnici s 3D efektom. Modernú atmosféru interiéru pripomína štýlové zapracovanie prispôsobiteľného ambientného podsvietenia v kombinácii s digitálnymi hračkami. Svet displejov vsádza na dvojicu opticky prepojených obrazoviek s horizontálnou orientáciou.

Palubná doska nového modelu Renault 5 E-Tech

Pri vo všeobecnosti útulnej kabíne musím pochváliť užívateľsky výbornú ergonómiu. Pod spomenutú skutočnosť sa podpísalo zachovanie adekvátneho spektra klasických hardwarových ovládačov. Samostatný modul klimatizácie, umiestnený v centrálnej časti palubnej dosky, vsádza na najnovší francúzsky koncept. Funkčne výborné riešenie zastrešuje aj tlačidlový modul v ľavej časti palubnej dosky. Na tomto mieste si našla svoje miesto napríklad skratka pre pohotovú deaktiváciu personálne prispôsobených asistenčných systémov.

Typickú Renault funkcionalitu zastrešuje pravá časť stĺpika riadenia. Svoje miesto si tu, s odmyslením stieračov, našlo aj ovládanie audia a samotného pohonu vozidla. Práve k „prevodovke“ smerujem funkčnú výhradu – podpísala sa pod ňu absencia parkovacieho tlačidla P. Jednoduchšie riešenie, známe napríklad z modelu Zoe, si pri bezpečnom zaparkovaní vyžaduje kombináciu súbežnej aktivácie „neutrálu“ s elektronickou parkovacou brzdou.

Technologickou pýchou značky Renault je stabilne spolupráca so spoločnosťou Google

Francúzska kreativita sa pretavila aj do koncepcie odkladacích priečinkov. Podvedome očakávanú klasiku zastrešujú boxy v predných dverách, schránka v priestore predného spolujazdca alebo variabilná stredová konzola s úložiskom v lakťovej opierke, držiakmi na nápoje a podložkou s indukčným nabíjaním. Nevšedným spestrením kabíny môže byť „gastro špecialita“ dostupná v rámci originálneho príslušenstva. Testovaná konfigurácia bola vybavená prídavným košíkom, určeným prioritne na odloženie bagety. Vtipné úložisko pečiva typického pre krajinu galského kohúta, na druhej strane, čiastočne obmedzuje priestor pre kolená predného spolujazdca.

Plne digitálny prístrojový panel prirodzene vsádza na najnovšiu Renault evolúciu. Veľmi peknú a zároveň ostrú grafiku ozvláštňujú predelové segmenty inšpirované siluetou fabrického loga. Napriek štýlovým layoutom nemám žiadne funkčné výhrady k prehľadnosti vyobrazovaných údajov. Menu palubného počítača obohatila praktická funkcia momentálneho dojazdu, ktorá automaticky kalkuluje nielen s priemerným rádiusom, ale aj s potenciálnym čisto diaľničným alebo mestským využívaním. Funkčne výborným bonusom dostupných vyobrazení je tradične nahľad Google mapy priamo v zornom poli.

Moderný infotainment sa prirodzene prispôsobil EV pohonu v útrobách

Vrcholná verzia palubného infotainmentu OpenR Link je dostupná už od druhého stupňa výbavy. Spolupráca značky Renault s technologickým gigantom sa premietla do presnej práce s dopravnými informáciami v reálnom čase a zároveň do samotnej funkcionality EV vozidla. Druhý spomenutý faktor pri dlhých presunoch zastrešuje čo najoptimálnejšie plánovanie nabíjacích zastavení.

S odmyslením špičkového grafického prostredia dávam palec hore precízne pohotovým reakciám na dotykové povely aj celkovej intuitívnosti ovládania. Google integrácia umožňuje stiahnutie preferovaných aplikácií z online „obchodu“. Napriek tomu je stále k dispozícii alternatíva v podobe plnohodnotnej mobilnej konektivity fungujúcej bez nutnosti priameho káblového prepojenia. Vcelku obyčajne tu pôsobí kvalitatívne priemerné vyobrazenie parkovacej kamery. Dostupné rozlíšenie zodpovedá zaužívaným zvyklostiam segmentu malých automobilov. Funkčne vtipnú nadstavbu rozhrania zastrešuje novinka v podobe avatara „Reno“ fungujúceho na báze umelej inteligencie. Kreatívna náhrada hlasového ovládania dokáže napríklad pri rannom štarte nielen odporučiť, ale aj následne spustiť klimatizáciu, čím vo finále zamedzí neželanému roseniu okien. Určitú chybičku na kráse spomenutého pomocníka reprezentuje minimálne nateraz absentujúca podpora v slovenskom jazyku.

Malá štýlovka poteší špičkovými prednými sedačkami

Dizajnovo vydarené a proporčne dospelé predné sedačky s dominantným látkovým povrchom dokážu okrem vizuálneho efektu zaujať aj precíznym komfortom sedenia, pod ktorý sa podpísala ich vnútorná výplň. Vďaka náznaku bočného vedenia si tu zaslúži pochvalu aj pomerne precízna fixácia tela. Manuálnemu nastaveniu pozície od skúšanej výbavy Iconic Cinq sekunduje praktický doplnok vyhrievania predných sedačiek, resp. užitočná nadstavba, ktorou je v prípade vodiča elektronická regulácia bedrovej opierky. Napriek prítomnosti batérie v podlahe musím pri testovanom exemplári vyzdvihnúť až nečakane športový posed s možnosťou nastavenia reálne nízkej pozície. Výhrady nemám ani k výhľadu z vozidla. Prioritne v meste si treba zvyknúť na masívnejšiu konštrukciu spodnej časti predných stĺpikov.

Segment malých automobilov kopíruje elektrická novinka aj v druhom rade. Pre lepšiu predstavivosť platí, že v disciplíne priestorových pomerov pre zadných pasažierov možno nový Renault 5 hierarchicky zaradiť pod súčasné Clio. Vzadu sa adekvátne pohodlne prepravia prioritne deti alebo osoby menšieho vzrastu. Pri mojej výške 185 cm považujem za stále akceptovateľnú priestorovú rezervu pre hlavu. Životný priestor pre kolená a chodidlá závisí od momentálnej pozície predných sedadiel. V prípade urastenejších cestujúcich sa o slovo prihlási kombinácia vzpriameného posedu, nízko ukotvenej lavice a masívnejšej podlahy. Skutočnosť, že štýlový Renault 5 nemá v zadnej časti kabíny prehnané rodinné ambície, kompletizuje prekvapivá absencia zdrojových USB koncoviek.

Priestor v druhom rade zodpovedá vonkajším rozmerom

Rutinné každodenné potreby bežnej rodiny dokáže napriek tomu zastrešiť batožinový priestor so základnou kapacitou 277 litrov. Typickú konštrukčnú DNA malých automobilov pripomína vyššia nakladacia hrana aj striedmejšia dĺžka ložnej plochy. Za funkčne dospelé riešenia možno označiť odolnejšie čalúnenie bočných stien alebo dostupnosť fixačných háčikov. V priestore pod podlahou si našiel miesto dobre navrhnutý organizér. Zmestí sa sem štandardne dodávaná opravná sada, nabíjací kábel či napájacia koncovka funkcie V2L. Prepravnú kapacitu je možné výrazne navýšiť po sklopení zadných operadiel delených v pomere 60/40. Maximálny objem napriek prítomnosti nepraktického schodíka atakuje hodnotu 959 litrov. Nová „pätka“ zároveň nedisponuje dodatočným úložným priestorom pod prednou kapotou.

Francúzska štýlovka s plne elektrickým pohonom ponúka pomerne bohatú výbavu už v úplnom základe s dovetkom Elovution. Jej súčasťou je pestrá paleta bezpečnostných a asistenčných systémov, full LED svetlomety s funkciou prepínania diaľkového módu, zadné parkovacie senzory, základná verzia multimediálneho rozhrania OpenR Link, automatický termomanažment batérie, tepelné čerpadlo, bezkľúčový prístup a štartovanie alebo jednozónová automatická klimatizácia. Vyššie postavená konfigurácia Techno k tomu pridáva adaptívny tempomat, rozhranie jazdných režimov multi-sense, indukčné nabíjanie smartphonu či Google nadstavbu infotainmentu s virtuálnym asistentom Reno. Testovaná verzia Iconic Cinq, s odmyslením atraktívnych optických doplnkov, disponuje aj parkovacími senzormi po celom obvode vozidla, nadstavbou parkovacieho asistenta, pokročilejším nastavením predných sedadiel s vyhrievaním alebo vyhrievaným volantom. Z prvkov dostupných v opcii stojí za zváženie ešte vyššia forma osobnej individualizácie zastrešená dostupnými polepmi, kvalitné audio Harman/Kardon alebo rozšírený balík asistenčných systémov.

Batožinový priestor disponuje základnou kapacitou 277 litrov

Elektrický dospelák

Znovuzrodený Renault 5 je opticky dokonalá štýlovka, ktorá dokáže chytiť za srdce prakticky každého. V reálnej praxi je o to viac sympatické, že Francúzi sa neuspokojili „len“ so špičkovým imidž faktorom. V danej veľkostnej kategórii automobilov s plne elektrickým pohonom možno ako vítaný bonus označiť sumárne dospelé odladenie jazdných vlastností. Pomyselnú čerešničku tu zastrešujú viaceré technologické resp. konštrukčné inovácie. Radí sa sem napríklad štandardne dostupné tepelné čerpadlo či sofistikovanejší termomanažment batérie.

V segmente malých automobilov možno ako nadštandard označiť konštrukčne vyspelejší podvozok s nezávislým zavesením kolies zadnej nápravy. Automobilka si dala mimoriadne záležať i na odladení pruženia. Sumárnou charakteristikou tu tuhšie tlmiče záujmu poskytujú pocitovo príjemnú porciu jazdného komfortu. Bežné nedokonalosti cestnej infraštruktúry nepredstavujú pre testovaný exemplár žiadny problém. Výhoda pokrokovejšej zadnej nápravy sa logicky prejaví pri sebaistých prejazdoch cez sériu priečnych nerovností alebo dilatačné spoje. Komfortný limit pruženia v kombinácii s väčšími 18-palcovými kolesami predstavujú ostré hrany resp. typický mestský neduh v podobe výraznejšie prepadnutých kanalizačných poklopov.

Renault 5 poteší dospelo odladeným podvozkom

Konštrukcia elektromobilu zaujme nízkym ťažiskom ako aj dôrazom na čo najlepšie rozloženie váhy. To sa pozitívne odzrkadlilo pri temperamentnejšej jazde. Zážitkové schopnosti podvozka vo finále prevyšujú inak plne adekvátne výkonové odladenie skúšanej konfigurácie. Na kvalitných povrchoch v kombinácii so zákrutami musím vyzdvihnúť celkovo príkladnú stabilitu vozidla. S odmyslením batérie v podlahe sa pod ňu v nemalej miere podpísali aj kolesá umiestnené čo najviac v rohoch karosérie. Temperamentnejším jazdným vlastnostiam na technickejších úsekoch reálne napomáha stále sympatická pohotovostná hmotnosť. Spomenutý parameter sa aj v prípade kapacitne väčšieho akumulátora podarilo udržať pod hranicou 1,5 tony.

Sumárne prioritná užívateľská racionalita sa odzrkadlila pri síce adekvátne strmom, no zároveň stále „ľahučkom“ vyladení riadenia. Na konečný zážitok z jazdy vplýva voľba preferovaného jazdného režimu rozhrania multi-sense. Zaužívanú trojičku módov Comfort, Sport a Eco dopĺňa osobne konfigurovateľná alternatíva s prívlastkom Perso. V šetriacom móde testovaný exemplár disponuje zníženým výkonom, ktorý sa okrem benevolentnejších reakcií plynového pedála premietol aj do maximálnej rýchlosti obmedzenej na 115 km/h. Funkčne vítané spestrenie skúšaného exempláru pri opätovanom štarte zastrešuje pamäť naposledy preferovaného jazdného módu.

Zážitok z jazdy aj v tomto prípade formujú režimy multi-sense

Za užívateľsky dospelé riešenie považujem v danej veľkostnej kategórii až nečakane precízne odhlučnenie priestoru pre posádku. S príjemnou akustickou pohodou na palube, pri ktorej ešte viac vyniká výborná interpretácia hudby opciového audia Harman/Kardon, je možné počítať i pri vyššom rýchlostnom tempe. Vítanou prednosťou rozmerovo malého hatchbacku je prioritne v stiesnených priestoroch podvedome očakávaná obratnosť. Na druhej strane platí, že v identickej disciplíne Renault 5 aj s prispením predného pohonu vyslovene neexceluje.

Pri konštrukcii pohonného reťazca s filozofiou „všetko vpredu“ zvíťazila sumárna racionalita. Francúzi si zároveň dali mimoriadne záležať na odladení schopnosti trakcie prednej nápravy, čomu sa vo finále prispôsobilo i naladenie výkonových parametrov. Hierarchicky vyššia konfigurácia s dovetkom Comfort Range disponuje kapacitne väčším akumulátorom a zároveň veľkorysejším výkonom s parametrom 150 koní. K typickým prednostiam elektromobilov patrí bleskurýchla odozva na „plyn“ spojená s okamžitým nástupom maximálneho krútiaceho momentu. Za suchých podmienok musím R5 pochváliť za bezproblémový prenos sily na vozovku. Na optimálnu trakciu prednej nápravy je možné spoľahnúť i pri necitlivej práci s pedálom akcelerátora. Na povrchoch so zhoršenou adhéziou a identicky necitlivom prístupe už neefektívny preklz krotia zásahy elektronických systémov.

Volič pohonu si našiel svoje miesto v pravej časti stĺpika riadenia

Deklarovaný výkon predného elektromotora je pri rutinnom používaní zárukou nielen svižných rozjazdov z miesta, ale aj dostatočného energického potenciálu pri pružných zrýchleniach. Identické konštatovanie sa vzťahuje i na bezpečné predbiehacie manévre na okreskách.

Zdrojom energie verzie Comfort Range je moderný Li-ion akumulátor s chémiou NMC (nikel-mangán-kobalt), využiteľnou kapacitou 52 kWh a 400V architektúrou. Podporný termomanažment batérie, dôležitý pri nabíjaní, funguje najoptimálnejšie pri spolupráci so vstavanou navigáciou. Testovaná novinka dokáže potešiť plne akceptovateľným nabíjacím výkonom s parametrom 100 kW. Pri simulovanej skúške na 150 kW stojane, v letnom počasí a počiatočnej kapacite pod 20 % prvotný výkon nabíjania dokonca mierne prekonal automobilkou sľubovaný parameter. S rastúcou kapacitou nabíjacia krivka prirodzene klesá. Pri dlhých presunoch je na optimálne zotavenie batérie na cca 80 % potrebný približne 30-minútový interval. Pri vhodnej wallboxovej infraštruktúre je vďaka výkonu 11 kW možné batériu „natankovať“ za približne 4 hodiny. V núdzovejších podmienkach dokáže napríklad počas noci pred ďalšou jazdou pomôcť aj klasická 230V domáca sieť.

Vstavaný akumulátor disponuje kapacitou 52 kWh

Dôležitou súčasťou elektrického konceptu pohonu je rekuperačná funkcia. Decentné a zároveň nerušivé rekupračné rolovanie je k dispozícii už v základnom režime D. Alternatívou s reálne výrazným spomaľovacím účinkom je jazda v režime B. Na priebežnú aktiváciu daného stupňa, napríklad počas plánovaného spomaľovania v mestskej premávke, slúži volič pohonu situovaný na stĺpiku riadenia. Spomenutá nadstavba však vo finále nedokáže poslúžiť pre tzv. jednopedálové ovládanie vozidla. Malý Renault v porovnaní s hierarchicky vyššie umiestnenými súrodencami zároveň nedisponuje o niečo praktickejšou a zároveň pokročilejšou funkciou viacstupňovo regulovateľného spomaľovania prostredníctvom pádiel pod volantom.

Vo všeobecnosti zaužívané zvyklosti segmentu malých automobilov novinka prekonáva pri dobre odladených asistenčných systémoch. Daný balík v opcii zahŕňa napríklad aj asistovanú jazdu na diaľnici či v mestských kolónach. Komplexnú technickú sofistikovanosť francúzskej štýlovky dokresľuje úsporná prevádzka. Počas letného testu v horúcom týždni sa celkový kombinovaný priemer ustálil na hodnote 14,0 kWh/100 km. To je dokonca ešte o niečo lepší výsledok, než sľubuje samotný výrobca. V teoretickej rovine to postačuje na maximálny dojazd viac ako 370 km. Čisto v mestskom prostredí a racionálnom používaní dokáže jazdiť R5 so spotrebou tesne pod 10 kWh. S len o niečo vyšším apetítom (cca 11,6 kWh/100 km) treba počítať pri dominantnom využívaní na okreskách. Sklamanie nepredstavuje ani diaľnica – v identickom prostredí palubný počítač vyobrazil spotrebu 19,6 kWh/100 km, čo postačuje na viac ako 250-kilometrový diaľničný rádius. V Eco režime, pri tempe 115 km/h, spotreba mimochodom klesla na hodnotu 17,8 kWh/100 km.

Nový Renault 5 E-Tech

A celkový dojem?

Znovuzrodený Renault R5 je vydarená retro-štýlovka, ktorá dokáže chytiť za srdce nielen pamätníkov pôvodného modelu. Pútavý interiér zaujme kombináciou autentického nádychu s kreatívnymi nápadmi a svetom moderných digitálnych hračiek. Priestorový koncept v princípe zodpovedá vonkajším rozmerom vozidla. S odmyslením si nostalgie a vizuálnych zážitkov dokáže malý Francúz zaujať i na poli použitých technológií či celkovo dospelých jazdných vlastností. Renault R5 E-Tech kombinuje štýl a funkčnosť, ponúka praktickú každodennú použiteľnosť a pritom neurazí ani technologických nadšencov.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Renault 5 E-Tech 150k Comfort Range Iconic Cinq
Dĺžka: 3 922 mm
Šírka: 1 774 mm
Výška: 1 498 mm
Rázvor: 2 540 mm
Objem kufra: 277 litrov
Motor: elektrický
Pohon: predných kolies
Systémový výkon kW/koní: 110/150
Krútiaci moment Nm: 245
Pohotovostná hmotnosť: 1 449–1 469 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 150
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,0 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 1-stupňová redukčná
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 14,9 kWh/100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 14,0 kWh/100 km
Dojazd podľa výrobcu: 410 km
Výkon rýchlonabíjania: 100 kW
Pneumatiky: Continental Eco Contact 6Q

Verzia/cena

Renault 5 E-Tech 150k Comfort Range Iconic Cinq 52 kWh (testovaný model) od 34 500 €
Renault 5 E-Tech 120k Urban Range Evolution 40 kWh – od 27 500 €

Tags: RenaultRenault 5Renault 5 E-TechRenault SlovenskoTest autoinakTest Renault 5Test Renault 5 E-Tech
Share10Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Test Mini Cooper JCW 2025
Redakčné testy

Test: Mini Cooper JCW – Esencia šoférovania

7. novembra 2025
2.5k
Test Subaru Forester 2025
Redakčné testy

Test: Subaru Forester – Moderná evolúcia tradičnej DNA

4. novembra 2025
2.5k
Test Škoda Elroq
Redakčné testy

Test: Škoda Elroq – Elektrický hit

31. októbra 2025
2.5k
Next Post
Nová Škoda Fabia 130

Nová Škoda Fabia 130

Nová Kia Stonic

Nová Kia Stonic

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto - Nová dimenzia zážitkov

Najčítanejšie články

  • Test Renault Captur 2025

    Test: Renault Captur – Vybrúsený diamant

    32 shares
    Share 13 Tweet 8
  • Test: Cupra Terramar VZ – Rodina a emócie

    29 shares
    Share 12 Tweet 7
  • Test: Jeep Avenger e-Hybrid – Spaľovací základ mu pristane

    29 shares
    Share 12 Tweet 7
  • Test: BMW 550e – Špičková kombinácia dvoch svetov

    27 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: MG HS – Generačný skok vpred

    26 shares
    Share 10 Tweet 7
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť