Plne elektrický Elroq, ktorého svetová premiéra je naplánovaná na jeseň 2024, čoskoro rozšíri ponuku elektrických SUV automobilky Škoda, a to o segment A-SUV, ktorý je objemovo najväčším subsegmentom v Európe. Nové SUV je vďaka výraznému vzhľadu prvým modelom značky Škoda, ktorý si osvojuje nový dizajnový jazyk Modern Solid a posúva tak design modelov Škoda na novú úroveň. Vďaka veľkorysému priestoru s batožinovým priestorom s objemom 470 až 1580 litrov, spolu s kompaktnými vonkajšími rozmermi a šikovnými úložnými priestormi je Elroq ideálny pre jazdu v meste aj v jeho okolí. Výkony od 125 kW do 220 kW, dojazd až 560 km v režime WLTP a časy nabíjania už za 28 minút z neho tiež robia ideálneho spoločníka pre cestovanie na dlhé vzdialenosti. Uvedenie modelu Škoda Elroq je začiatkom novej elektrickej ofenzívy značky Škoda, v rámci ktorej automobilka v nasledujúcich rokoch uvedie na trh šesť čisto elektrických modelov.
Úplne nové, plne elektrické SUV Škoda Elroq bude ideálnym spoločníkom na výlety do prírody. Vďaka svojim kompaktným rozmerom a mimoriadne malému polomeru otáčania je taktiež ideálny aj do mestského prostredia. Výrazná robustná karoséria robí model Škoda Elroq okamžite rozpoznateľným. Pre výlety mimo spevnenej cesty je na želanie k dispozícii pohon všetkých kolies. Elroq, ktorý je elektrickou alternatívou k modelu Škoda Karoq, môžeme rozmerovo zaradiť medzi rodinu vozidiel Škoda Enyaq a pripravovaný najmenší model SUV Škoda Epiq.
Elroq je prvým sériovým modelom značky Škoda, ktorý si osvojuje nový dizajnový jazyk Modern Solid, čo podčiarkuje jeho strategický význam pre značku Škoda. Dôkazom sú prvky, ktoré sa objavujú na prove, ako napríklad maska Tech-Deck Face a nový nápis na kapote. Dizajnový jazyk Modern Solid predstavuje zásadnú zmenu. Spája robustnosť, funkčnosť a autentickosť a zároveň navodzuje pocit sily a ochrany, pričom na typické dizajnové prvky značky Škoda nazerá z úplne novej perspektívy. Za lesklo čiernou maskou Tech-Deck Face, ktorá nahrádza klasickú masku, inžinieri ukryli senzory, ako je radar a predná kamera. O niečo vyššie sa na výrazne tvarovanej kapote nachádza nový nápis Škoda. Ide tak o prvý sériový model značky Škoda, ktorý tu nemá umiestnené logo.
LED predné svetlomety modelu Elroq majú aj nový výrazný dizajn. Sú vybavené tenkými hornými svetelnými pásmi pre obrysové svetlá a ukazovatele smeru spolu so svetlami pre denné svietenie. V spodnej časti sa nachádzajú dva LED moduly pre stretávacie a diaľkové svetlá, ktoré ponúkajú horizontálnu reinterpretáciu ikonického dizajnu značky Škoda a zaisťujú maximálnu viditeľnosť za tmy. Predné svetlomety sú k dispozícii v dvoch verziách, a aj štandardne dodávané delené svetlomety využívajú výhradne technológiu LED. Vrcholné Matrix-LED predné svetlomety využívajú technológiu Matrix s 36 jednotlivými svetelnými segmentmi. Horná časť svetlometu má nový tvar denných svetiel so štyrmi obdĺžnikovými otvormi. U zadných svetiel zostáva Škoda verná zavedeným dizajnovým princípom, ako je svetelná grafika v tvare písmena C a čiastočne osvetlené kryštalické prvky, ktoré ladia s dizajnovým jazykom Modern Solid. Tiež zadné svetlá sú k dispozícii v dvoch verziách, pričom obe využívajú 100% LED technológiu. Vrcholný variant ponúka animované ukazovatele smeru, podsvietené kryštalické prvky, animáciu pri otváraní piatych dverí a novú animačnú funkciu Coming/Leaving Home, ktorú zdieľa s prednými svetlometmi.
Bočný profil vozidla Škoda Elroq sa vyznačuje dynamickým oblúkom, ktorý začína pri A-stĺpiku a tiahne sa k mierne sa zvažujúcej línii strechy, ktorá plynule prechádza v strešný spojler nad piatymi dverami. To umožňuje dosiahnuť vynikajúcu aerodynamiku a koeficient odporu vzduchu iba 0,26. Vozidlo je tiež vybavené aerodynamickými kolesami a redukciou medzier v kolesách, ktorá rozširuje obloženie podbehov kolies a zlepšuje tak prúdenie vzduchu. V ponuke sú kolesá s priemerom od 19″ do 21″.
Interiér modelu Elroq, ktorý je plne v súlade s novým dizajnovým jazykom Modern Solid, sa vyznačuje jednoduchosťou, priestrannosťou a čistými líniami. Virtuálny kokpit s uhlopriečkou 5″, ktorý je známy už z modelu Škoda Enyaq, prehľadne zobrazuje najdôležitejšie jazdné údaje. Ďalšie informácie vodič získava prostredníctvom na prianie dodávaného head-up displeja a vizualizáciou rozšírenej reality. Centrálny displej infotainment systému má štandardne uhlopriečku 13″ a zjednodušené menu a ovládacie rozhranie. Ponukou dizajnov interiéru modelu Elroq kladie Škoda Auto ešte väčší dôraz na udržateľné, odolné a praktické materiály. Základným variantom pre toto kompaktné SUV je interiér Studio s prevažne tmavo šedými látkami. Napríklad v interiéri Loft je pre výplne dverí, sedadlá, palubnú dosku, stredovú lakťovú opierku a oblasť kolien použité čalúnenie Recytitan z recyklovaných vlákien vo farbe tmavá Melange.
Úplne nový model Škoda Elroq postavený na modulárnej platforme pre elektromobily MEB koncernu Volkswagen bude ponúkaný v štyroch variantách pohonu: Elroq 50, 60, 85 a 85x. Tieto modely sa líšia kapacitou batérie a výkonom, ktorý sa pohybuje od 125 kW do 220 kW. Základný model Elroq 50 s pohonom zadných kolies je vybavený batériou s brutto kapacitou 55 kWh a elektromotorom na zadnej náprave, ktorý vyvíja maximálny výkon 125 kW. Elroq 60 má batériu s kapacitou 63 kWh a elektromotor s výkonom 150 kW. Oba tieto modely dosahujú maximálnu rýchlosť 160 km/h. Modely Elroq 85 a Elroq 85x sú vybavené batériou s brutto kapacitou 82kWh. Elroq 85 s pohonom zadných kolies má maximálny výkon 210 kW. Elroq 85x má druhý elektromotor umiestnený na prednej náprave, ponúka štandardne pohon všetkých kolies a maximálny výkon 220 kW. Obe verzie, Elroq 85 aj Elroq 85x, dosahujú maximálnu rýchlosť 180 km/ha majú elektrický dojazd až 560 km.
Všetky varianty úplne nového modelu Škoda Elroq podporujú rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom, iba ponúkajú iný maximálny nabíjací výkon. Modely Elroq 85 a Elroq 85x ponúkajú DC nabíjanie výkonom až 175 kW. Akumulátory všetkých štyroch verzií pohonu je možné nabiť z 10% na 80% kapacity už za 28 minút. V AC nabíjacích staniciach sa všetky modely Elroq nabíjajú rýchlosťou až 11 kW, pričom plné nabitie trvá približne 5,5 až 8 hodín v závislosti od daného variantu. Škoda Elroq podporuje funkciu automatického a manuálneho predohrevu batérie. Funkcia predohrevu pripravuje batériu na nabíjanie jednosmerným prúdom pri nízkych okolitých teplotách a optimalizuje tak rýchlosť nabíjania. Proces je možné aktivovať ručne stlačením tlačidla na centrálnom displeji infotainmentu, alebo automaticky cestou k nabíjacej stanici na základe údajov z navigácie a teploty batérie.
Zdroj: Škoda Auto