Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Zaujímavosti

Príbeh: Filip a jeho Abarth

od Peter Hlačik
22. novembra 2019
v Zaujímavosti
107
A A
0
Príbeh: Filip a jeho Abarth
137
SHARES
2.9k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Vždy máme veľku radosť keď sa s nami podelíte o svoje autentické zážitky so zaujímavými autami. Fanúšik Filip nám v rámci reakcie na náš test modelu Abarth 595 Pista, poslal jeho priebeh a skúsenosti so svojim vlastným “škorpiónom”.

Moje súžitie s modelom značky Abarth sa to začalo tým, že som predal môj dovtedajší Ford Fiesta ST 150. Samozrejme už v tom čase som sa začal obhliadať po ďalšom podobne zábavnom ,trochu novšom a hlavne ľahkom aute . Najprv ma zaujali dve “francúzke raketky” konkrétne Renault Clio RS 200 EDC a Peugeot 208 GTi . Oboje tieto autá sa mi pozdávali, no medzi jazdenými vozidlami ich bolo len pár kusov, ktoré postupne zmizli. Vo finále tak ostali k dispozícii len povedzme “podozrivé” kusy a ja som nechcel riskovať dobrodružstvo s neprevereným autom. V ďalšej fáze som začal s hľadaním niečoho podobné v danom rozpočte. Tápanie pokračovalo a ja som sa zrazu pozeral aj po autách absolútne mimo mojich predstáv .

Jedno nedeľňajšie ráno sa karta obrátila a veci nabrali pomerne rýchly spád. Amatérsky sa venujem fotografovaniu a v lete sa často prechádzam po Pezinskej Babe a cvakám zaujímave kúsky na štyroch kolesách. A zrazu som ich zbadal , Abarth 595 Competizione vo farbe Adrenaline Green, Abarth 500 v Campovolo Grey a Abarth 595 Pista v prevedení Abarth Red, aký bol aj vo vašom teste. Známy, ktorý sedel v Competizione ma previezol a vec bola vybavená.

Filip si svojho “miláčika” užíva naplno

Toto je ono a toto musím mať!

A začal lov na škorpióna. Medzitým ma čakala dovolenka v Jordánsku, cez ktoré som absolvoval 800 kilometrový trip (škoda, že sa tu nedal prenajať Abarth) . Dovolenka bola veľmi príjemná ale stále som tŕpol aby mi kúsok, ktorý som si predtým vyhliadol neutiekol . Po návrate domov to bol celkom rýchly proces, pozrieť auto odovzdať peniaze a išlo sa domov.

Aký je život s modelom Abarth?

Keďže moja bývalá Fiesta mala slušných 150 koní, chcel som ísť pri ďalšom aute výkonovo trošku vyššie. Takže jediná možnosť s logom škorpióna bola verzia Competizione, ktorá ponúka až 180 koní. Zároveň som chcel v aute sedačky ktoré ma podržia. Toto rozhodne sedadlá od spoločnosti Sabelt, ktorými Abarth disponuje spĺňajú . Všímam si, že ľudia sa často sťažujú na vysoký posed za volantom. Ja osobne som ale po dvoch Hot (Warm) hatchbackoch na vysoké sedenie zvyknutý. A to dokonca až tak, že mi napríklad posed v autách ako je Subaru BRZ alebo Mazda MX-5 už ani veľmi nevyhovuje.

Po rečiach kamarátov a známych o tom, ako je Abarth, vďaka krátkemu rázvoru pretáčavý, som sa začal k limitom môjho nového auta posúvať s rešpektom a len veľmi postupne. No paradoxom je, že ta sľubovaná pretáčavosť sa nedostavila ani pri posúvaní mojich limitov. Neviem či je to spôsobené podložkami Eibach, ktoré spoločnosť Abarth ponúka ako jeden z mnohých performance doplnkov alebo pneumatikami Pirelli Pzero Nero.

Podvozok Koni FSD je občas až moc tvrdý a to najmä pri jazde v meste. Ale akonáhle vypadnete za mesto, na okresky, je to už prijateľné. V zákrutách sa zrazu začnete strácať aj autám ako je napr. Mégane RS 3 či iní o dosť svalnatejší bojovníci z kategórie “hot hatch”.

Filipov Abarth

Môj Abarth Competizione je z roku 2016 a neobsahuje mechanický samosvor, ale “len” elektrický systém TTC. Táto hračka ale odvádza svoju prácu na výbornú a zatiaľ som nepocítil potrebu mechanického samosvoru, napríklad ani pri jazde na Slovakiaringu. Brzdy od spoločnosti Brembo s priemerom 305 milimetrov sú skrátka fenomenálne. Môžete pokojne brzdiť o riadny kus neskôr a veľmi prudko, no i tak je s váhou vozidla len niečo málo cez tonu, takmer nemožné tieto brzdy prehriať s čím som mával na predchádzajúcich autách problém. Výfuk Record Monza má nádherný zvuk. Štyri veľmi tenké koncovky mi niesu úplne po chuti, preto ho čoskoro nahradím výfukom Magneti Marelli Bombardone s jednou koncovkou na každej strane. O batožinovom priestore je nepodstatné písať. Paradoxne je ale z môjho pohľadu užitočnejší ako ponúka staršie Suzuki Swift Sport. Na zadné sedadlá sa vojdú ľudia s výškou cca 160 centimetrov. Vyšší si už hlavu opierajú o strechu .

Ako som už naznačil, auto som si stihol odskúšať na okruhu Slovakiaring, na krásnych okreskách naprieč slovenskom a zúčastnil som sa napríklad aj na Rally Radosti, kde sme boli potešiť detičky z onkologickým ochorením. Najväčší cestovateľský zážitok ale doposiaľ predstavuje výlet do Milána na podujatie Abarth Days 2019. Práve na tomto evente bol predstavený nový model 695 Anniversario, ktorý rozdeľuje fanúšikov značky na dva tábory, pre jeho pomerne kontroverzný vzhľad. Cestou späť sme spolu so škorpiónom prešli Rakúske Alpy a notoricky známym priesmykom Grossglockner. Ten nesklamal a ponúkol skvelý jazdecký zážitok ako aj nádherné výhľady. O týždeň som sa na toto miesto musel vrátiť znovu a spojil som ho s návštevou ľadovej jaskyne Eisriesenwelt pri mestečku Werfen.

Abarth days 2019 v Miláne

Mohlo by sa zdať že s päť stupňovou prevodovkou to bude na diaľnici utrpenie predovšetkým pre obrovský hluk v kabíne. Piaty prevodový stupeň je ale pritom veľmi dobre dimenzovaný aj na diaľnice. Auto mi robí radosť pri každej jazde, či už sa ide do práce, na výlet alebo len na obyčajný nákup. Abarth je bezpochyby auto s veľkým charakterom. Áno, nieje dokonalé. Na druhej strane je len málo áut v podobnej cenovej relácii, ktoré ponúkajú rovnakú dávku emócií a zážitkov ako môj škorpión.

Filip Krasňanský

Tags: AbarthAutomobilový príbeh
Share120Tweet7Send

Mohlo by vás zaujímať

SEAT oslavuje 75 rokov od svojho vzniku
Zaujímavosti

SEAT oslavuje 75 rokov od svojho vzniku

28. mája 2025
2.5k
Nová Kia EV3
Zaujímavosti

Kia EV3 sa stala svetovým autom roka 2025

26. mája 2025
2.5k
Jubilejná Dacia z Miovei
Zaujímavosti

Rumunský závod Miovei vyrobil 8-miliónte vozidlo značky Dacia

15. mája 2025
2.5k
Next Post
Nová Mazda CX-30

Mazda CX-30 – Zásah do čierneho

Druhá generácia Toyota Mirai

Toyota predstavila vodíkový model Mirai druhej generácie

Je “honba” na naftové motory oprávnená?

Je "honba" na naftové motory oprávnená?

Najčítanejšie články

  • Nová Toyota Corolla Cross

    Nová Toyota Corolla Cross

    34 shares
    Share 14 Tweet 9
  • Test MG 3 Hybrid – Zážitok z techniky

    30 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Test: Peugeot Rifter Long – Štýlovo prakticky

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Range Rover Sport – Noblesný perfekcionista

    29 shares
    Share 12 Tweet 7
  • Test: Mercedes-Benz CLE kabriolet – Keď život chutí

    26 shares
    Share 10 Tweet 7
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť