Mitsubishi patrí medzi najstaršie automobilky z krajiny vychádzajúceho slnka. Tri diamanty v tomto roku dokonca oslávili rovných 100 rokov od svojho založenia. Ako darček si automobilka venovala nový a štýlový SUV model Mitsubishi Eclipse Cross, ktorý sa už začiatkom budúceho roka objaví aj na našom trhu. My sme vďaka spolupráci so žilinským zastúpením značky Mitsubishi aktuálne dostali možnosť otestovať najnovšiu generáciu legendárneho pickupu Mitsubishi L200. V celkovom poradí ide už o piatu generáciu tohto modelu.
Podobne, ako hlavná konkurencia, tak aj značka Mitsubishi priblížila novú generáciu modelu L200 pomerne blízko k svetu moderných SUV. Pozitívne je, že aj napriek tomu zostala zachovaná špičková priechodnosť terénom a predovšetkým úžitkové vlastnosti, ktoré zdobili i minulé generácie. Nové Mitsubishi L200 vo verzii Double Cab, s rovnako novým turbodieslom 2,4 DI-D MIVEC (181 koní), v kombinácii s 5-st. automatickou prevodovkou a pohonom Super Select 4WD-II, v najvyššej výbave Instyle, nám na test zapožičala spoločnosť ALTERIA MOTOR, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel Mitsubishi v našom regióne.
[photo]20894[photo]
Pickup Mitsubishi L200, na niektorých trhoch známy tiež pod označením Mitsubishi Triton, uzrel svetlo sveta už v roku 1978. Nami testovaná najnovšia piata generácia bola predstavená v roku 2015. Aj keď sa to na prvý pohľad nemusí vôbec zdať, ide o kompletne nanovo vyvinutý automobil. Samozrejmosťou je aj naďalej odolná konštrukcia s rebrinovým rámom a listovým odpružením zadnej nápravy. Terénne schopnosti dokresľuje okrem redukcie tiež uzávierka medzinápravového diferenciálu, ako aj uzávierka na zadnej náprave.
Z najzásadnejších medzigeneračných zmien vypichnime ľahšiu, ale pritom pevnejšiu konštrukciu, komfortnejší jazdný prejav, zlepšené manévrovacie schopnosti, zvýšenú bezpečnosť a samozrejme i lepšiu hospodárnosť a úspornosť. Samostatnú kapitolu v tomto smere predstavuje úplne nový turbodiesel 2,4 DI-D MIVEC vyvinutý v Mitsubishi. Ako základ pre novú pohonnú jednotku poslúžili vznetové verzie s variabilným časovaním ventilov z „civilných“ modelov značky Mitsubishi. Zaujímavosťou je, že nová motorizácia dokáže plniť aktuálne emisné normy aj bez pridávania močoviny.
Test MG 3 Hybrid – Zážitok z techniky
Renault Master získal ocenenie Van of the Year 2025
Extrémny Ford Mustang GTD 2025
Test: Peugeot Rifter Long – Štýlovo prakticky
Nová Kia EV3
Európska premiéra vozidiel Kia PBV
Test MG 3 Hybrid – Zážitok z techniky
Renault Master získal ocenenie Van of the Year 2025
Extrémny Ford Mustang GTD 2025
Test: Peugeot Rifter Long – Štýlovo prakticky
Nová Kia EV3
Európska premiéra vozidiel Kia PBV
Na našom trhu sa najnovšia generácia modelu L200 ponúka v dvoch karosárskych prevedeniach. Základom je menšia kabína Club Cab s predĺženou ložnou plochou. Alternatívou je plnohodnotná 5-miestna kabína Double Cab, ktorú sme mali k dispozícii aj v našom teste. Zákazník si môže ďalej vyberať celkovo z 3 výbavových stupňov. Vyššie spomínaná nová vznetová motorizácia 2,4 DI-D je k dispozícii v dvoch výkonových variantoch. Slabšia, o výkone 154 koní, sa kombinuje výhradne so 6-st. manuálnou prevodovkou. Zároveň ide aj o jedinú možnosť pri verzii Club Cab. Nami testovaná silnejšia verzia 2,4 DI-D MIVEC je odladená na výkon 181 koní. Okrem 6-st. manuálnej prevodovky je k dispozícii tiež s 5-st. automatickou prevodovkou.
Čo všetko dokáže v praxi ponúknuť nová generácia modelu Mitsubishi L200?
Vzhľad a rozmery – Vhodný do blata i do divadla
V dnešnom svete tvrdého konkurenčného boja si na dizajne dávajú veľmi záležať i úžitkové automobily. Aj keď to znie na prvý pohľad uletene, dokonalým príkladom tohto tvrdenia je i testované Mitsubishi L200. Japonci sa pri dizajnovom ladení kriviek svojho najnovšieho pickupu inšpirovali tzv. J-Line. Detaily pripomínajúce tvar písmenka „j“ možno nájsť na viacerých častiach vozidla. Predná časť pôsobí predovšetkým vďaka „drsnej“ mriežke chladiča a masívnemu nárazníku robustne, ale zároveň čisto a uhladene. Testované vozidlo malo na prednej kapote namontovaný deflektor.
Tento prvok z originálneho príslušenstva vrelo odporúčam. Okrem zlepšenia aerodynamiky sa vďaka nemu dostáva na predné sklo menej nečistôt, napr. pri jazde v tesnejšom odstupe za vpredu idúcim vozidlom. Mimochodom, Mitsubishi L200 sa vo svete pickupov môže pochváliť špičkovou aerodynamikou na úrovni s hodnotou Cd 0,40. Dôraz na aerodynamické tvarovanie karosérie najlepšie odzrkadľuje bočný profil karosérie.
Zaujímavý dizajn inšpirovaný spomínaným J-Line ponúkajú koncové svetlomety. Vzhľadom na úžitkové zameranie vozidla je zadná časť vozidla s ložnou plochou logicky striktne funkčná. Aj v tomto smere však Mitsubishi ponúka skutočné širokú paletu rôznorodého príslušenstva pre ložnú plochu modelu L200. Všimli sme si tiež niekoľko praktických detailov, ktoré sa môžu zísť predovšetkým pri jazde v ťažkom teréne.
Pochvalu si zaslúži uchytenie zadnej špz-ky vo vnútri nárazníka, čim sa eliminuje jej strata pri prejazde terénnymi zlomami. Samotný zadný nárazník okrem toho chráni masívna rúra v jeho spodnej časti. Palec hore dávam aj pomerne krátkym zadných zástierkam, ktoré nie sú automaticky „na rane“ pri jazde v hlbokých koľajach, resp. pri prejazde cez prudké zlomy. To, že to nové Mitsubishi L200 to myslí s terénom vážne, nakoniec odzrkadľujú solídne nájazdové, resp. prejazdové uhly, ako aj svetlá výška na úrovni až 235 mm.
Na druhej strane, opticky a pocitovo nepôsobí nové L200 až tak ozrutne ako niektorí konkurenti. Celkové rozmery vozidla sme pre zaujímavosť porovnali s minulou generáciou tohto modelu. Nové Mitsubishi L200 meria 5285 mm (+25 mm v porovnaní s predchodcom), identická šírka vozidla dosahuje 1815 mm, výška atakuje 1775 mm (-5 mm) a rázvor náprav má taktiež identickú hodnotu rovných 3000 mm. Medzi najviac sledované úžitkové vlastnosti sa v tejto kategórii vozidiel radí logicky ložná plocha. Pri novom Mitsubishi L200 Double Cab meria korba 1520 mm. Jej šírka dosahuje 1470 mm a výška po horný okraj korby 475 mm. V praxi sa sem bez problemov zmestí jedna europaleta. Nakoniec doplňme ešte úžitkové zaťaženie vozidla. V prípade testovaného vozidla predstavuje maximálna záťaž vozidla 960 kg.
[photo]20914[photo]
Interiér a výbava – Prísna funkčnosť s nádychom luxusu
Dobre známy fakt, že moderné pickupy sa už veľmi približujú k vozidlám kategórie SUV najlepšie demonštruje interiér najnovšieho modelu Mitsubishi L200. Poďme ale poporiadku. Pri L200 rozhodne zabudnite na obľúbené klišé, rozšírené medzi SUV modelmi o príjemne vyvýšenom posede. Mitsubishi toto tvrdenie trhá na kusy. Až tu človek skutočne pochopí, čo je to „vyšší“ posed s dobrým rozhľadom v cestnej premávke. Deti, resp. nižšie postavy v tomto smere určite ocenia prítomnosť nášľapných prahov, ktoré dokážu značne uľahčiť prístup do kabíny. Samotný posed za volantom prekonal všetky moje očakávania.
Luxusne pôsobiace kožené kreslá testovaného modelu sú nielen pohodlné, ale aj príjemne anatomicky tvarované. Optimálnu pozíciu za volantom dopĺňa výškovo i pozdĺžne nastaviteľný volant.
Prekvapivo dostatok miesta ponúka aj druhý rad. Drobnosti, resp. povinnú výbavu je možné šikovne ukryť do nenápadného odkladacieho priestoru za zadnými operadlami. Koncepcia samotného interiéru sa drží v racionálnom a konzervatívnom duchu, ktorý je známy aj z iných modelov Mitsubishi. Zabudnite preto na prítomnosť moderných, častokrát aj nezmyselných módnych hračiek.
Mitsubishi sa sústredí vyslovene na funkčnosť. Interiér je spracovaný na danú kategóriu vozidiel skutočne solídne a kvalitne. Tlačidlo na spúšťanie motora nachádzame netradične vľavo pod volantom. Prístrojový panel kombinuje prehľadné analógové budíky s displejom palubného počítala. Pomerne nešťastne je vyriešené prepínanie údajov palubného počítača. Na tento úkon slúži minimalistická „tyčinka“ uprostred prístrojového panela.
Z praktickej stránky by som viac na prepínanie údajov privítal radšej tlačidlo na palubnej doske, aké ponúka napr. model Outlander. Naopak, veľkú pochvalu si zaslúži výrazný graficky piktogram v hornej časti prístrojového panela. Vďaka nemu sa vodič ihneď zorientuje v tom, aké možnosti pohonu práve využíva, prípadne po čom môže v teréne ešte siahnuť. Zaujímavý detail, ktorý som v tomto type vozidla rozhodne neočakával, predstavujú tiež výrazné pádla na manuálne radenie prevodov, do ktorých sa veľmi dobre triafa. Špičku predstavuje i samotný štvorramenný multifunkčný volant, s ktorým sa veľmi dobre manévruje. V centrálnej časti palubnej dosky sa nachádza 7 palcový dotykový displej multimediálneho rozhrania.
Infotaiment s absenciou slovenského jazyka, na dnešnú dobu veľmi neohúri rozmanitosťou funkcií. O to viac nás milo prekvapila dobre fungujúca navigácia.
Každopádne hlavné prednosti modelu Mitsubishi L200 sa nachádzajú úplne inde ako v infotaimente. Konkrétne ich reprezentuje otočný volič špičkových jazdných režimov Super Select 4WD-II. V tomto prípade vystriedal páku prípadnej prevodovky efektný otočný ovládač umiestnený v priestore za voličom automatickej prevodovky. Nami testované Mitsubishi L200, v najvyššej výbave Instyle, má zacielené na lifestylovú klientelu. Okrem už spomenutého koženého čalúnenia sedačiek to odzrkadľuje aj ďalšia nadštandardná výbava, konkrétne: bezkľúčový prístup a štartovanie vozidla, elektrické ovládania vodičovho sedadla, vyhrievanie predných sedadiel, audio systém Rockford Fosgate, zadná parkovacia kamera, bixenonové svetlomety a podobne.
Jazda – Je to vôbec pickup?
Nové Mitsubishi L200 je ideálnym stelesnením toho, aký obrovský pokrok v jazdných vlastnostiach zaznamenali moderné pickupy v porovnaní s minulou dekádou. O priblížení k svetu SUV možno pri L200 hovoriť napr. v prípade prekvapivo dobre odizolovaného interiéru. Nová motorizácia je veľmi kultivovaná a svojim zvukovým prejavom neotravuje ani pri diaľničnom tempe. Ešte väčší šok som zažil zo správania sa podvozku na asfaltových komunikáciách, keďže stále hovoríme o pickupu s rebrinovým rámom a zadnou nápravou s listovými perami. Mitsubishi L200 v tomto smere veľmi príjemne prekvapilo.
Aj napriek spomínanej konštrukcii je s týmto vozidlom vcelku príjemná i jazda v meste. L200 sa správa veľmi pokojne a stabilne i pri nezaťaženej zadnej časti. Subjektívne si dovolím tvrdiť, že Mitsubishi pôsobí pri jazde v meste rozhodne menej uskákane ako väčšina konkurentov s totožnou konštrukciou. Ďalšia vec, ktorá výrazne uľahčuje život v mestskej džungli je až prekvapivo dobrá obratnosť a manévrovateľnosť. Najnovšie Mitsubishi L200 sa pýši polomerom otáčania na úrovni 5,9 metra. Pri vozidle tejto kategórie ide skutočne o špičkovú hodnotu. Obratnosť vozidla nakoniec vodič ocení nielen v podzemných garážach našich obchodných centier ale aj pri presnom manévrovaní v teréne.
[photo]20959[photo]
Ďalším prekvapením je nová naftová motorizácia z dielne Mitsubishi. Testovaný štvorvalec s variabilným časovaním ventilom MIVEC ponúka skutočne dostatočný výkon 181 koní. V cenníku má v prvom počiatku trošku vydesila „len“ 5-st automatická prevodovka klasickej koncepcie z dielne Aisin. V praxi ale automat funguje nadočakávania dobre.
V teréne pri jazde na redukciu som ocenil i už spomínané športové pádla manuálneho radenia. Prvé kratučké prevody sú naskladané tesne za sebou. Je cítiť, že vozidlo je sprevodované do sily, napr. pre prípad ťahania ťažkých prívesov. Naopak, piaty prevodový stupeň pri pokojnej jazde obslúži vozidlo už od rýchlosti cca 60 km/h. Jedných dychom treba dodať, že testované vozidlo bez problémov zvláda aj presuny vo vyšších rýchlostiach. Na druhej strane je úplne jasné, že L200 nebolo primárne konštruované na dlhé presuny diaľničným tempom. Tu sa najviac prejavila absencia ďalších prevodových stupňov. Skalní priaznivci značky Mitsubishi určite najviac ocenia špičkové schopnosti vozidla pri jazde v teréne. V porovnaní s SUV modelmi platí, že tam, kde drvivá väčšina SUV-čiek už končí, Mitsubishi L200 ešte len začína.
My sme s vozidlom úplne bez problémov a s ľahkosťou zdolali všetky naplánované nástrahy terénu len s využitím pohonu všetkých kolies 4H, prípadne v režime s využitím medzinápravového diferenciálu 4HLc. Až pri brodení hlbokým snehom prišiel vhod režim redukcie 4LLc.
K limitom vozidla sme sa nepriblížili ani pri pomerne extrémnom prekrížení náprav. Práve tu prišla najviac vhod posledná inštancia v podobe uzávierky zadnej nápravy. Po jej aktivovaní sa vozidlo bez problémov pohlo aj do strmého kopca s dvoma odľahčenými kolesami. Mimochodom, prekrížiť nápravy pri Mitsubishi L200 je pomerne náročne, nakoľko zadná náprava má skutočne obdivuhodnú trajektóriu rozsahu dovoleného prepruženia. Menej skúseným vodičom môže pri takto veľkom vozidle chýbať asistent zjazdu dole strmým svahom, ktorý Mitsubishi neponúka. Jeho funkciu dokáže v praxi veľmi dobre zastúpiť redukcia s manuálnym radením prevodov.
Vďaka novému otočnému ovládaču je možne prvé tri režimy jazdy prepínať až do rýchlosti 100 km/h. Režim redukcie, resp. uzávierky zadnej nápravy prichádzajú logicky na rad len v skutočne ťažkých podmienkach náročného terénu.
A náš celkový dojem ?
Samotný výrobca hovorí o svojom najnovšom produkte veľmi trefne ako o SUT, teda Sport Utility Truck. Na základe nášho testu radím nové Mitsubishi L200 k absolútnej špičke vo svojej kategórii. Ide o vozidlo dvoch tvárí. Zákazníci, ktorí ho budú využívať na tvrdú prácu siahnu vo väčšine prípadov po dostupnejších verziách. Nami testovaná špičková verzia v najvyššej výbave predstavuje naopak rozhodne zaujímavú lifestylovú alternatívu k veľkým SUV. V Žiline si nové Mitsubishi L200 môžete prísť pozrieť, či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel Mitsubishi v našom regióne, spoločnosti ALTERIA MOTOR, s. r. o. na Predmestskej ulici, kde na vás čakajú i ďalšie modely značky Misubishi.
Testovací diár
Model | Mitsubishi L200 Double Cab 2,4 DI-D MIVEC Instyle |
Palivo | diesel |
Pohon | 4×4 |
Počet valcov | 4 |
Výkon kw / hp | 133/181 |
Krútiaci moment Nm | 430 |
Pohotovostná hmotnosť | 1950 kg |
Maximálna rýchlosť km/h | 177 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 11,0 s |
Prevodovka | automatická |
Počet stupňov | 5 |
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu | 7,5 l / 100 km |
Spotreba podľa palubného počítača počas testu | 9,1 l / 100 km |
Pneumatiky | Nokian WR SUV 3 |
Výbava – Cena
Mitsubishi L200 Double Cab 2,4 DI-D MIVEC Instyle (testovaný model, akciová cena) – od 34 500 €
Mitsubishi L200 Double Cab 2,4 DI-D Intive (akciová cena) – od 26 500 €
Mitsubishi L200 Club Cab 2,4 DI-D Intive (akciová cena) – od 25 500 €
Rezervujte si testovaciu jazdu
+ + +
- Terénne schopnosti
- Jazdné vlastnosti na ceste
- Bohatá výbava
– – –
- Prepínanie údajov palubného počítača
- Infotaiment
Alternatívy z vlastnej stajne
Mitsubishi Pajero LWB od 34 900 €
Typologicky má najbližšie k testovanému modelu L200 offroad legenda Mitsubishi Pajero. Žiaľ, tento model sa už prestal vyrábať. Ten, kto si chce preto zadovážiť legendárne Pajero, má poslednú šancu urýchlene vyhľadať niektorú z ešte dostupných „skladoviek“.
Mitsubishi Outlander od 21 900 €
Model Outlander patrí dlhodobo k ťažiskovým modelom tejto japonskej automobilky. Rodinne zamerané SUV sa na rozdiel od mnohých konkurentov rozhodne nestratí ani pri jazde v teréne. V ponuke je taktiež Plug-In Hybridná verzia.
Mitsubishi Eclipse Cross cena zatiaľ nie je známa
Najnovší model Eclipse Cross vzbudzuje veľké očakávania. Po dlhom čase ide o prvý úplne nový model s logom Mitsubishi. K úspechu mu má napomôcť predovšetkým zaujímavá karoséria v tvare SUV-kupé. Na Slovenskom trhu sa objaví začiatkom roka 2018.