MPV Renault Espace je bezpochyby ikonický model, z ktorého sa od roku 1984 predalo už viac ako 1,3 miliónov kusov. Aktuálna piata generácia tohto rodinného bestselleru dostala nádych módneho crossoveru s výrazným dizajnom. Nielen na emócie ale aj luxus útočí špičková veria INITIALE PARIS.
Aktuálne pristúpili Francúzi k modernizáciu svojho najväčšieho rodinne orientovaného modelu. Nový Espace aj vďaka tomu stojí v čele vrcholnej ponuky vozidiel s logom Renault spolu s SUV Koleos a modelmi Talisman a Talisman Grandtour.
Dizajnové zmeny
V rámci faceliftu Renault po prvýkrát použité adaptabilné svetlomety LED MATRIX VISION, ktoré dodávajú Novému Espace ešte prenikavejší vzhľad zvýrazňujúci dizajn v tvare „C“ ako súčasť identity vozidiel Renault. Svetlomety LED MATRIX VISION sú bezpečnejšie a výkonnejšie než tradičné LED reflektory: svietivosť je až o 20 % vyššia a viditeľnosť predĺžená na 220 m oproti predošlým 175 m. Nová je aj spodná mriežka chladiča a priečnu chromovanú lištu zvýrazňujúcu charakteristický výraz. Tá je teraz identifikátorom špičkových vozidiel značky Renault. Označenie INITIALE PARIS je jasne viditeľné na mriežke chladiča, rovnako ako u všetkých modelov tejto značky. Prepracovaná zadná časť Nového Espace disponuje nárazníkom zdôrazňujúcim charakter crossoveru, zahŕňa aj dva športovejšie oválne výfuky a full LED svetlá, ktoré tiež nesú nový svetelný podpis. Doterajšie disky dopĺňa nový špecifický model Initiale Paris 20’’, ktorý je exkluzívne vyhradený pre prémiovú verziu INITIALE PARIS.
Interiér s novými technológiami
Vycibrené materiály, ergonomické tvary a nové technológie v kabíne nového modelu Espace ponúkajú vodičovi aj cestujúcim prvotriedny interiér verzie INITIALE PARIS. Špičková verzia ponúka výber medzi dvojitým exkluzívnym čalúnením kože Nappa: Čierna Titane a Pieskovo-šedá Sable. Toto čalúnenie je okrem najkvalitnejších materiálov starostlivo zhotovené a doplnené dvojitým prešívaním, ktoré zvýrazňuje aj hĺbku a ergonomický tvar sedadiel. Sedadlá vodiča aj spolujazdca sú masážne, vyhrievané a odvetrávané. Sú elektricky nastaviteľné v desiatich smeroch a vybavené opierkami hlavy Relax pre lepší komfort. Vrstvené sklá bočných okien poskytujú lepšie akustické pohodlie na najvyššej úrovni. Stredová plávajúca konzola je teraz elegantnejšia a praktickejšia. Pribudol tu nový uzatvárateľný odkladací priestor s držiakom nápojov, dvojicou USB portov a vstupom pre jack napravo od riadiacej páky. Konzola obsahuje všetky hlavné ovládače na dosah ruky: otočné koliesko pre prístup k multimediálnemu systému Renault EASY LINK, tlačidlo nastavenia MULTI-SENSE, elektrickú parkovaciu brzdu a nové ovládacie tlačidlo Auto-Hold. Pre zlepšenie ergonómie zahŕňa ovládanie klimatizácie digitálne zobrazenie nastavenej teploty.
Multimediálny systém Renault EASY LINK využíva úplne nové, plynulé a individuálne prispôsobiteľné rozhranie, obdobne ako rozhranie smartfónu. Jeho 9,3-palcový displej, orientovaný na výšku a ľahko natočený k vodičovi, zväčšuje palubnú dosku a dodáva kabíne modernejší vzhľad. Nový Espace INITIALE PARIS ponúka 100 % digitálne zobrazovanie prístrojovej dosky s 10,2-palcovým displejom a najmä s možnosťou trojrozmernej navigácie. Možno ju prispôsobiť individuálnym požiadavkám podľa vybraného režimu MULTI-SENSE. Tento digitálny prístrojový štít je doplnený Head-up displejom.
Novinka v 5-miestnej aj 7-miestnej verzii poskytuje komfort „business class“, aby všetci na palube cestovali na najvyššej úrovni. Predné sedadlá si zachovávajú hĺbku a ergonomický tvar, kdežto tri oddelené sedadlá v druhej rade majú jednotný tvar. Všetky tri individuálne sedadlá rovnakej veľkosti v druhej rade zaisťujú cestujúcim rovnaké pohodlie. Sedadlá v tretej rade pre ďalších dvoch cestujúcich sú sklopné do podlahy a môžu tak uvoľniť priestor pre náklad. Objem nákladového priestoru môže dosiahnuť až 2 101 litrov.
Unikátny systém 4CONTROL
Systém aktívneho riadenia štyroch kolies 4CONTROL automaticky ovláda obojsmerné otáčanie zadných kolies: do rýchlosti 50 km/hod sa zadné kolesá otáčajú v protismere predných kolies, aby sa skrátil priemer otáčania (11,1 metrov) na úroveň mestského vozidla a zvýšila sa agilnosť. Pri vyššej rýchlosti ako 50 km/hod sa zadné kolesá otáčajú v smere predných kolies, aby sa zvýšila stabilita a zlepšila bezpečnosť. Tento podvozok 4CONTROL Nového Espace zlepšuje presnosť riadenia, ktorá je jedinečná pri vozidle týchto rozmerov a umožňuje ľahkú jazdu po meste.
Podvozok 4CONTROL je spojený s riadenými tlmičmi, ktoré zaisťujú stabilitu a optimálny komfort za všetkých okolností. Až stokrát za sekundu sa prispôsobujú reakcie tlmičov podľa niekoľkých parametrov: stav vozovky, dynamické podmienky, činnosť pri riadení, zvolený režim riadenia atď. Tento systém bol optimalizovaný za účelom zlepšenia účinnosti a správania vozidla pri prekonávaní prekážok.
Dostupné motorizácie
Nový Espace využíva poslednú generáciu benzínových a dieselových motorov ponuky Renault, odpovedajúcich normám WLTP. Zvyšujú výkonnosť a spríjemňujú riadenie, navyše vďaka využitým najnovším technológiám tiež znižujú emisie. TCe 225 EDC GPF je 4-valcový benzínový motor 1.8 turbo s priamym vstrekovaním, vyvinutý inžiniermi v spolupráci s diviziou Renault Sport, použitý tiež u modelu Alpine A110. Je spojený s automatickou 7-stupňovou prevodovkou EDC. A disponuje výkonom 225 koní.
Novinka ponúka tiež špičkový turbodiesel 2.0 Blue dCi, spojený so 6-stupňovou automatickou prevodovkou s EDC. Blue dCi 200 je výkonný motor s točivým momentom 400 Nm. Tento motor je vybavený emisnou technológiou SCR (Selektívna katalytická redukcia) so systémom vstrekovania AdBlue® k zníženiu emisií NOx. Využíva rovnako početné inovácie za účelom optimalizácie účinnosti a vykazovania nízkych emisií CO2.
Pre slovenských zákazníkov je Nový Renault ESPACE dostupný marca 2020.
Zdroj: Renault