• Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
piatok, 24 marca, 2023
Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk

Test: Dacia Spring – Vstupenka do sveta elektromobilov

5. mája 2022
in Redakčné testy
127
0
55
SHARES
2.7k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Dacia je dnes synonymom úspešného automobilového príbehu. Automobilka založená už v roku 1966 v rumunskom Mioveni, začala so sériovou výrobou automobilov o dva roky neskôr. Už pri zrode svojich prvých modelov si Rumuni výrazne pomohli technologickým partnerstvom s francúzskou značkou Renault. Práve spojenectvo s gigantom z krajiny galského kohúta položilo pevné základy veľmi úspešnej modernej histórie značky, kedy je už Dacia pevnou súčasťou Skupiny Renault. Pôvodný plán ponúkať prioritne atraktívne modely s férovou cenovkou zaujal natoľko, že sa Dacia dokázala postupne presadiť prakticky v celej Európe, vrátane najnáročnejších západných trhov. Nová doba a všeobecné smerovanie automobilového priemyslu so sebou prinášajú nové výzvy. Na nastupujúci trend elektromobility musí logicky reagovať Dacia. Prvý elektromobil značky nesie označenie Spring a my sme ho mali možnosť preveriť v jeho najdostupnejšej verzii!

Nový model Dacia Spring s elektromotorom o výkone 45 koní, ktorý čerpá energiu z 27,4 kWh batérie a najdostupnejšej výbavovej verzii Comfort, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Dacia.

Rýchle fakty:

  • Dacia sa vo svojej novodobej histórii formuje ako automobilka, ktorá sa vo svojom portfóliu orientuje na racionálne modely s preverenou a jednoduchou technikou a zároveň férovou cenovkou.
  • Dynamický vývoj automobilového priemyslu so sebou v posledných rokoch prináša masívny nástup batériových automobilov. Na trend elektromobility už zareagovala aj Dacia. Jej prvý elektrický počin implementovaný do karosérie sympatického mini-automobilu nesie označenie Spring.
  • Svoje reálne malé rozmery kompenzuje nová Dacia Spring v podobe atraktívneho dizajnového stvárnenia s až nečakane robustným nádychom. Toto riešenie na prvý pohľad evokuje dnes tak populárne crossovery.
  • V interiéri testovaného modelu je už citeľný, nielen čo najpragmatickejší prístup, ale aj veľkostná príslušnosť k najmenšiemu segmentu. Vzhľadom na koncept pohonu v útrobách dokáže novinka svojou jednoduchosťou osloviť aj konzervatívne orientovanú klientelu.
  • Aj keď je Dacia Spring aktuálne najdostupnejší európsky elektromobil, tak dokáže zároveň zaujať svojim nečakane dospelým batériovým pohonom. Ten dáva dokonalý zmysel predovšetkým v mestskej zástavbe. Skromný výkon, ako aj kapacita batérie sú v tomto prípade efektívne vykompenzované veľmi nízkou hmotnosťou, ako aj príjemne nízkou spotrebou.

Fotogaléria Dacia Spring

Dacia Spring Electric 45

Za úspešným príbehom značky Dacia možno nájsť atraktívne a odolné modely s maximálnou mierou pridanej hodnoty. Od svojho vzniku až dodnes dokázala značka vyrobiť a predať už viac ako 10-miliónov automobilov. Novodobé legendy ako je Duster či Sandero prednedávnom doplnila ambiciózna novinka v podobe vôbec prvého elektromobilu Dacia Spring.

Elektrická novinka má vďaka svojej cenovke ambíciu spôsobiť podobnú „revolúciu“ vo svete batériových vozidiel, ako sa to medzi „spaľovákmi“ podarilo v roku 2005 modelu Dacia Logan. Prioritným cieľom pre značku nového konceptu pohonu je oslovenie širších más, ktoré kúpu elektromobilu doteraz odkladali pre jeho vysokú cenovku. Testovaný model je v dobe vzniku tohto textu suverénne najlacnejší elektromobil ponúkaný na našom trhu. Jeho cenovka sa aktuálne začína výrazne pod hranicou 20-tisíc eur.

Prvá elektrická Dacia nesie označenie Spring

Pevný základ pre zaujímavú cenovku položilo aj v tomto prípade zdieľanie techniky. Ako pôvodného duchovného príbuzného testovanej novinky, možno označiť v Indii obľúbený spaľovák Renault Kwid. Po technickej stránke má nový Spring, ale podstatne bližšie k v Číne predávanému elektromobilu Renault City K-ZE. Prave s ním sa nová Dacia Spring vyrába na identickej linke v najľudnatejšej krajine našej planéty. Európsky bezpečnostný štandard v prípade novinky zastrešuje napríklad šestica airbagov, predkolizný asistent či funkcia núdzového volania.

Novinka s logom Dacia sa svojimi rozmermi radí k zástupcom „áčkového“ segmentu. Minimalistické vonkajšie rozmery sa zároveň vo svete elektromobilov pričinili pod takmer nevídanú mušiu váhu, s pohotovostnou hmotnosťou pod hranicou jednej tony! O pohon sa v našom priestore stará výhradne jediná motorizácia. Reč je o elektromotore s výkonom 45 koní, ktorý si svoje miesto našiel pod prednou kapotou. Automatickým štandardom je aj kompaktná 27,4 kWh batéria, s využiteľnou časťou 26,8 kWh, umiestnená úsporne pod zadnými sedačkami. Dané parametre stačia podľa výrobcu na kombinovaný dojazd 230 km, resp. až 305 km v čisto mestských podmienkach. Konečný zákazník má vo finále k dispozícii jednu z dvoch ponúkaných výbav ale aj niekoľko príplatkových prvkov.

O pohon sa stará výhradne elektromotor s výkonom 44 koní.

Pútavý crossover look

Zaujímavý dizajn je z môjho pohľadu jednou z hlavných devíz testovaného modelu. Dacia aj v prípade modelu Spring znova dokázala, že aj automobil, resp. elektromobil, ktorého prioritou je, čo najnižšia cenovka môže vyzerať k svetu. Sympatie si tu získava prioritne efekt crossovera s vyššou stavbou karosérie. Toto riešenie v sumári tak trochu maskuje skutočné rozmery, s celkovou dĺžkou karosérie citeľne pod hranicou štyroch metrov. O imidžové boby sa pričinili aj efektné ozdobné lišty s možnosťou dodatočnej osobnej personalizácie prostredníctvom paketu s oranžovými doplnkami, dostupného pri vyššej výbave.

Prednou časťou sa testovaná novinka jednoznačne hlási k príslušnosti do rodiny Dacia. Ako typický poznávací prvok tu možno označiť dizajn prednej masky. Jej efektné rebrovanie je podľa očakávania len naznačeným dizajnovým prvkom. Maska je v skutočnosti kompletne zaslepená. Pod veľkým fabrickým logom je ukrytý „tankovací“ konektor pre dobíjanie elektrickou energiou. Na dizajn masky opticky nadväzuje úzky modul štýlového denného LED svietenia. Smerovky umiestnené v tomto istom priestore si už musia vystačiť s jednoduchou žiarovkovou technikou. O úroveň nižšie si našiel miesto samostatný modul hlavných svetlometov. Výhradne dostupná halogénová technika svojim svetelným výkonom v dnešnej optike určite nenadchne. Na druhej strane v zmysle prioritného mestského využívania zapadá toto riešenie do konceptu cenovo dostupného elektromobilu. Celkovo robustný charakter dodáva elektrickému drobcovi masívny predný nárazník. Ako určitú konštrukčnú zaujímavosť tu možno označiť prítomnosť len jedného stierača čelného skla.

Dacia Spring zaujme svojim pomerne robustným crossover nádychom

Efekt crossovera a pomerne vysoká stavba vstupujú vizuálne do popredia aj pri pohľade z profilu. Plusové dizajnové body dostáva Spring za svalnaté blatníky s výrazným ochranným oplakovaním. Do kategórie len dizajnových prvkov sa prekvapivo radia strešné nosiče, ktoré nie sú prispôsobené na reálnu prepravu nákladu. Dizajn profilu oboch dverí ozvláštňuje dynamicky ladená ochranná nálepka s motívom elektrického pohonu v útrobách. Palec hore si prvý elektromobil značky Dacia zaslúži, aj za na prvý pohľad luxusné zliatinové disky. Tie reálne pozostávajú z efektnej puklice prekrývajúcej klasické plechové disky. Kolesá umiestnené prakticky v rohoch karosérie zaujmú svojim minimalistickým prístupom, nakoľko si v oboch výbavách vystačia s úzkymi pneumatikami so 14-palcovým priemerom.

Aj zadnou časťou sa testovaný Spring lakovaný vo výraznej červenej metalíze s prívlastkom Goji, jednoznačne hlási do rodiny značky Dacia. Typický dizajn s motívom písmena ypsilon ponúkajú koncové svetlá s opäť jednoduchou a cenovo dostupnou žiarovkovou technikou. Robustnosť aj v tomto priestore dotvára masívny zadný nárazník so štýlovým dvojfarebným lakovaním. Užitočná zaujímavosť ako stvorená do mestskej džungle, ktorú by malému elektromobilu v primárnom kontexte mohli závidieť aj niektoré offroady, je kratučký zadný previs a s ním súvisiaci špičkový nájazdový uhol!

K typickým prvkom rodiny Dacia sa pri elektrickej novinke radia napríklad aj koncové svetlá.

Maximálna jednoduchosť

Aj keď exteriér pôsobí minimálne na prvý pohľad citeľne hodnotnejším dojmom, ako je výsledná cenovka modelu Spring, tak v interiéri sa táto karta obracia. Už pri prvom kontakte s kabínou testovaného modelu je jasne citeľná orientácia smerom na znižovanie nákladov, a zároveň aj o čo najväčšiu užívateľskú jednoduchosť. Palubná doska a jej okolie pozostávajú prakticky výhradne z tvrdých plastových plôch. Tento prístup, ale vzhľadom na veľkosť, resp. segmentovú príslušnosť testovaného modelu nepovažujem za hendikep.

Malá elektrická Dacia, naopak, prekvapuje solídnym dielenským opracovaním s pomerne precíznym lícovaním jednotlivých dielcov. Na maximálnej užívateľskej jednoduchosti si dal Spring záležať aj v rámci ovládacích prvkov na palube. Dnes tak preferované digitálne hračky tu ostali takpovediac mimo hru. Namiesto nich zvíťazili jednoduché riešenia, ako je napríklad modul s manuálnou klimatizáciou. Na novinku si z tohto dôvodu pravdepodobne veľmi rýchlo zvyknú aj užívatelia, ktorí doteraz nemali s elektromobilmi žiadne, resp. len minimálne skúsenosti.

Palubná doska nového modelu Dacia Spring

Klasický automobilový koncept pripomína napríklad aj „štartovanie“ realizované prostredníctvom tradičného kľúčika, čo je vo svete elektromobilov pomerne raritnou záležitosťou. Technológii pohonu sa prispôsobil najviac ako musel, aj prístrojový panel v priestore pred vodičom. Spring ponúka akýsi kompromis medzi tradičným analógom a plne grafickým displejom. Klasické budíky totiž nahradilo veľmi prehľadné grafické podsvietenie. Funkcii pohonu zodpovedá aj tzv. ekonometer, teda elektrická náhrada otáčkomera.

Uprostred prístrojového panela si našiel svoje miesto jednoduchý jednofarebný displej palubného počítača. V tomto priestore sa permanentne vyobrazujú tie najdôležitejšie údaje vrátane rýchlosti, percentuálneho stavu kapacity batérie, alebo ostávajúceho dojazdu. Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, tak Dacia Spring disponuje aj palubným počítačom. Jeho prepínanie sa realizuje vyslovene neergonomicky, prostredníctvom neprakticky malého „kolíka“ uprostred pravého budíka prístrojového panela. V rámci najmenšieho segmentu, sa ale aj s týmto ergonomickým prehreškom dá v praxi reálne žiť a existovať.

Interiér základnej výbavovej verzie sa vyznačuje maximálnou jednoduchosťou

Testovaná nižšia výbava Comfort ponúka uprostred palubnej dosky klasické ovládanie autorádia, teda bez dotykovej obrazovky. Sofistikovanejšie rozhranie Media Nav s dotykovým displejom, parkovacou kamerou, ale aj navigáciou je už automatickou súčasťou druhého výbavového stupňa. Spring vzhľadom na koncept miniautomobilu zaujme z hľadiska využiteľných odkladacích priečinkov. Boxy v predných dverách dopĺňa pomerne veľká priehradka pred predným spolujazdcom, ako dobre nadimenzovaný priečinok v spodnej časti palubnej dosky.

V centrálnej časti palubovky si svoje miesto našlo netradične aj elektrické ovládanie predných okien. V tomto prípade tu v mojich očiach nejde ani tak o šetrenie, ako skôr o priestorovú úsporu. Miniatúrna celková šírka sa v modeli Spring logicky premieta aj do pozície sedenia. Urastenejší pasažieri tu musia počítať nielen s blízkou prítomnosťou predného spolujazdca, ale aj s kontaktom svojho ramena s béčkovým stĺpikom, resp. modulom dverí.

Predné sedačky sú aj napriek minimalistickým rozmerom elektrickej novinky priestorovo pomerne veľkorysé.

Daný nedostatok čiastočne kompenzuje príjemne vyšší posed. Limitom je ale aj v tomto prípade možnosť len minimálneho nastavenia ideálnej pozície za volantom. Tá pozostáva prakticky len z posuvného sedadla a polohovateľnej opierky chrbtovej časti. S mojou výškou viac ako 180 cm, som si tu napriek tomu dokázal nájsť optimálnu pozíciu. Spokojný som bol aj s tvarom a veľkosťou predných sedadiel, s integrovanými opierkami hlavy, a o niečo tuhšou výplňou. Z hľadiska cestovného komfortu som pri dlhších presunoch, okrem chýbajúcej stredovej opierky, považoval paradoxne za najväčší problém absenciu klasicky tvarovanej opierky pre ľavé chodidlo. Vďaka pomerne veľkorysému preskleniu si novinka pri skúsenejšom vodičovi v základe vystačí aj s absenciou parkovacích senzorov, resp. cúvacej kamery. Za dažďa sa mi príliš nepáčila obmedzená pracovná plocha osamoteného stierača, ktorá vynecháva pomerne veľkú časť čelného skla pri jeho ľavom okraji.

K rozmerovému limitu vnútornej šírky pristúpila Dacia pragmaticky aj v druhom rade. Nový Spring je homologizovaný ako 4-miestny automobil. Vzadu sa aj napriek tomu relatívne pohodlne odvezú predovšetkým deti alebo dospelí nižšieho vzrastu. Tých urastenejších, bude aj napriek veľkorysej priestorovej rezerve pre hlavy, celkom iste limitovať priestor pre nohy a kolená.

V druhom rade sa pohodlne odvezú len deti alebo osoby nižšieho vzrastu

Nový Spring z hľadiska vnútorného priestoru príjemne prekvapil použiteľným batožinovým priestorom. Jeho základná kapacita dosahuje 290 litrov. To je pri najmenšom segmente príjemná hodnota. Okrem objemu dávam palec hore aj čalúneniu zadných blatníkov. Pod úrovňou podlahy si našla svoje miesto aj veľmi užitočná rezervná pneumatika, figurujúca v cenníku za akceptovateľný poplatok 80 eur. Paradoxne sa pod podlahu už nezmestí ostatné náradie, ktoré Dacia zbalila do dodatočného obalu. Pri dlhších presunoch predstavuje priamo batožinový priestor, ideálne priestor na odloženia nabíjacieho kábla. Po sklopení nedeleného zadného operadla je k dispozícii maximálna prepravná kapacita na úrovni 620 litrov. Malý elektromobil dokáže v tejto konfigurácii potencionálne previesť už aj väčšie a neforemné predmety.

Testovaný exemplár je v základnej výbave Comfort príkladom toho, ako reálne vyzerá cenovo najdostupnejší „európsky“ elektromobil. Z hľadiska komfortu na palube, sú už v úplnom základe k dispozícii aj prvky ako: v úvode spomínaná bezpečnostná výbava, polokožené čalúnenie sedadiel, obmedzovač rýchlosti, svetelný senzor, elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá, elektrické ovládanie všetkých štyroch okien, centrálne zamykanie alebo manuálna klimatizácia.

Batožinový priestor disponuje základnou kapacitou na úrovni 290 litrov.

Stvorený pre mesto

Nový Spring si trúfa spôsobiť elektro-revolúciu a daný typ pohonu sprístupniť pre široké masy. Či sa mu to naozaj podarí ukáže až čas. Na základe osobnej skúsenosti dávam novinke veľký palec hore predovšetkým za to, že jej hlavnou zbraňou nie je na pomery batériových vozidiel len zaujímavá cenovka. Malá Dacia v teste príjemne prekvapila aj ako reálne schopný elektromobil. Na prvý pohľad len miniatúrny výkon a malú kapacitu batérie, tu dokáže veľmi dobre vykompenzovať nízka hmotnosť a príjemná spotreba.

Vonkajšie rozmery testovaný model jednoznačne predurčujú na život v meste. Spring si vďaka skvelej obratnosti rozumie veľmi dobre s úzkymi uličkami či inými stiesnenými priestormi. Počas testovacích dní som dokonca nadobudol pocit, že práve tento model bol navrhnutý s prihliadnutím na veľkosť parkovacích miest v slovenských nákupných centrách.
Prioritnú urbanizáciu má v hľadáčiku aj konštrukcia malého elektromobilu.

Hlavným rajónom nového modelu Dacia Spring je prioritne mestská džungľa

Jednoduchý podvozok dokáže na moje prekvapenie, aj napriek krátkemu rázvoru, až nečakane dobre odfiltrovať drobné vlnky či iné bežné nedokonalosti našich ciest. Vzhľadom na rozmer pneumatík, tu už môže byť potencionálnym problémom nechcené trafenie veľkej nerovnosti. Po spadnutí malého kolesa do veľkého krátera hrozí pri vyššej rýchlosti potencionálne riziko prerazenia pneumatiky.

Vysoká a úzka stavba karosérie už podvedome škrtá akékoľvek športové nálady. Elektrická Dacia logicky ani nebola skonštruovaná na zážitkové „vymetanie“ ostrých zákrut na okresných cestách. Ako antišportové sa dá zároveň označiť aj preposilované riadenie. Aj napriek takejto predispozícii si dokázal Spring až nad moje očakávania poradiť s núdzovým úhybným manévrom. V kritickej situácii padne vhod relatívne nízke ťažisko s batériami pod zadnými sedadlami.

Jednoduchý koncept prístrojového panelu je prispôsobený elektrickému pohonu

Pri prudkých zmenách alebo aj dynamickejších prejazdoch cez zákruty som sa reálne dostal skôr na limit pneumatík, ako samotného podvozka. Testovaný model je z prvovýroby obutý na u nás neznámych čínskych plášťoch značky Linglong. Tie sa v teste ukázali ako nestabilné predovšetkým v premenlivých podmienkach, napríklad pri začínajúcom daždi.

Životu v meste zodpovedá aj veľmi skromne odhlučnenie priestoru pre posádku. To je z hľadiska aerodynamiky a iných ruchov, citeľné predovšetkým vo vyššom rýchlostnom tempe. Pri pomalom manévrovaní do kabíny zároveň pomerne výrazne preniká aj automaticky generovaný zvuk, ktorý na prítomnosť elektromobilu upozorňuje chodcov či zvieratá.

Neergonomické prepínanie palubného počítača sa dá malému elektromobilu v praxi odpustiť

Pre život prioritne v mestskej zástavbe, spestrený pokojne aj kratším dochádzaním po okreskách, konštruktéri prispôsobili aj výkon elektromotora. Jeho maximálna hodnota 44 koní znie na prvý pohľad úsmevne a zároveň pripomína návrat do dôb dávno minulých. Reálne si je v tomto kontexte nutné uvedomiť, že malý Spring váži menej ako jednu tonu! Elektrický výkon a krútiaci moment 125 Nm je tu naviac dostupný prakticky okamžite.

V tomto kontexte sa ako nepodstatné javí aj zrýchlenie z pokoja na 100 km/h, ktoré trvá nekonečných, takmer 20 sekúnd. V meste sa drvivú väčšinu času jazdí do rýchlosti približne 70 km/h, a to je stále pásmo, kde testovaný model rozhodne nie je brzdou premávky, ale dokáže ponúknuť až nečakane príjemnú jazdnú dynamiku.

Podvozok dokáže solídne filtrovať bežné nerovnosti našich ciest, s veľkými prepadlinami si ale malé kolesá príliš nerozumejú

Dacia, pri čo najjednoduchšom koncepte ovládania vynechala možnosť regulácie brzdnej rekuperácie. Elektrická novinka sa pri uvoľnení pedála akcelerátora správa veľmi prirodzene, čím pripomína automobily s klasickým pohonom. Určitú sofistikovanosť pohonu som ocenil napríklad aj pri dlhšom klesaní s prudším sklonom. V tomto prípade nie je nutné neustále spomaľovať prostredníctvom brzdového pedála, nakoľko Spring dokáže už aj plne automaticky výraznejšie rekuperovať! V rámci ovládania pohonu je nutné opomenúť aj absenciu klasického blokovacieho módu P. Po každom zastavení je nutné vždy zatiahnuť mechanickú parkovaciu brzdu.

Základný režim jazdy dopĺňa citeľne úspornejší Eco mód. V praxi sa po jeho aktivovaní automaticky zníži výkon pohonnej sústavy, ale zároveň sa predĺži dojazd. Ide o veľmi dobre riešenie pre rozvážnu a rozumnú jazdu predovšetkým v meste. Na okreskách, resp. na diaľnici už Eko mód s maximálnou obmedzenou rýchlosťou na cca 100 km/h nedáva príliš zmysel. Práve pružné zrýchlenia vo vyššom rýchlostnom tempe, resp. jazdu s plne obsadeným vozidlom, možno vo všeobecnosti označiť aj ako najvýraznejší výkonový hendikep testovaného modelu.

Volič jazdných režimov dopĺňa klasická parkovacia brzda, ktorá zároveň nahrádza parkovací mód

Okrem mesta a okresiek by mal každý dospelý automobil zvládnuť aj diaľničný presun. Najdostupnejšia Dacia Spring sa na tento účel hodí len v prípade kratších medzimestských presunov. Pri plnohodnotnom využívaní, vrátane dlhších cestovateľských tripov, je už praktickou nevyhnutnosťou 400-eurový príplatok za rýchlonabíjanie prostredníctvom DC konektora s výkonom 30 kW. Aj so základnou vstavanou nabíjačkou som počas testu, s nutnosťou jednej zastávky na doplnenie akumulátora, absolvoval trasu z Bratislavy do Žiliny. Štandardne dostupné jednofázové AC nabíjanie podporuje rýchlosť 6,6 kW za hodinu, čo stačí na ďalších cca 50 km jazdy.

Vďaka relatívne malému akumulátoru s kapacitou 26,8 kWh je Dacia Spring zároveň jedným z mála elektromobilov, ktoré je možné plnohodnotne nabíjať aj prostredníctvom klasickej domácej 230V siete! Pri vybitej batérii trvá tento úkon na jej plnú kapacitu menej ako 14 hodín. Výkonnejší wallbox zvládane ten istý proces za cca 4,5 hodiny. Automobilka uvádza pre svoju elektrickú novinku kombinovaný dojazd 230 km. Realita sa aj v tomto prípade odvíja od spotreby elektrickej energie. Tá je zase naviazaná na spôsob používania, ale aj aktuálne poveternostné podmienky. Batéria v modeli Dacia Spring totiž nedisponuje žiadnym termomanažmentom.

V základe je automaticky k dispozícii len nabíjací konektor Typ 2 Mennekes

Počas redakčného testu, ktorý prebiehal v jarnom počasí s už pomerne prijemnými teplotami s občasným využitím palubného kúrenia, ale bez nutnosti použitia klimatizácie, sa finálna spotreba ustálila na veľmi zaujímavej hodnote 13,5 kWh/100 km. Teoreticky maximálny dojazd na jedno nabitie tu po jednoduchom prepočte zodpovedá vzdialenosti 198 km. Výhradne v meste je možné pri troche snahy výsledný priemer ešte o niečo viac znížiť. Pri využívaní čisto na diaľnici sa spotreba už priblížila k 20 kWh hranici. Aj v tomto prípade je ale možné spotrebu zefektívniť, a tak citeľne predlžiť dojazd. Ako optimálnu cestovnú rýchlosť tu považujem tempo cca 105-110 km/h.

Aj keď sa nová Dacia Spring na prvý pohľad tvári ako malé SUV, tak v skutočnosti mimo spevnené cesty určená nie je. Najnižším svetlým bodom podvozka (15 cm) je jeho pomerne masívna priečna výstuha, ktorá chráni pred nárazom samotnú batériu.

Nový model Dacia Spring, je vďaka batérii s kapacitou 26,8 kWh možné cez noc efektívne nabíjať aj z klasickej domácej siete

A celkový dojem?

Nový Dacia Spring je prvý elektromobil automobilky, ktorej jednou z priorít, je čo najlepší pomer medzi cenou a následne získanou hodnotou. Novinka dokáže vo finále prekvapiť mnohými kompromisnými riešeniami, ale zároveň zaujať až nečakane vyspelým konceptom elektrického pohonu. Výslednú cenu možno v rámci konkurencie batériových automobilov označiť ako veľmi lákavú. Pomyselnú druhú stranu mince, tu ale predstavuje už menej lichotivé priame cenové porovnanie s veľkostne dospelejšími modelmi z vlastnej stajne.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Dacia Spring Electric 45 Comfort
Dĺžka: 3 734 mm
Šírka: 1 579 mm
Výška: 1 516 mm
Rázvor: 2 423 mm
Objem kufra: 290 litrov
Motor: elektrický
Pohon: predný
Výkon kW/koní: 33/44
Krútiaci moment Nm: 125
Pohotovostná hmotnosť: 970 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 125
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 19,1 s
Prevodovka: jednostupňová redukčná
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu: 12,0 kWh na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 13,5 / 100 km
Dojazd podľa výrobcu: 230 km
Výkon rýchlo-nabíjania: 30kW/h
Pneumatiky: LingLong Green-Max HP
Verzia/cena
Dacia Spring Electric 45 Comfort (testovaný model) od 17 600 €
Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus od 19 200 €

Tags: DaciaDacia SlovenskoDacia Springtest Dacia Spring 2022
Share22Tweet14Pin5
Previous Post

Nová generácia modelu ŠKODA FABIA získala ocenenie Red Dot Award

Next Post

Unikátny Peugeot 9X8 – Keď sa z virtuálneho projektu stala realita

Related Posts

Test BMW X1 2023

Test: BMW X1 – Všestranné a komplexné

Test Kia Niro HEV 2023

Test: Kia Niro HEV – Úsporný a sympaticky crossover

Test Škoda Enyaq Coupé RS iV 2023

Test: Škoda Enyaq Coupé RS iV – Výkladná skriňa z Mladej Boleslavy

Test Mazda CX-60 2023

Test: Mazda CX-60 – Premiant

Test Škoda Kamiq 2023

Test: Škoda Kamiq Monte Carlo – Útok na emócie

Test Nissan X-Trail 2023

Test: Nissan X-Trail e-Power – Technológiami nabité SUV

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Test Dacia Duster 4WD

Test: Dacia Duster 4WD – Vrcholná alternatíva

Test Peugeot 5008 2022

Test: Peugeot 5008 – Rodinná alternatíva

Test BMW M8 Cabrio 2022

Test: BMW M8 Cabrio – Liga výnimočných

Test Peugeot 308 2022

Test: Peugeot 308 – Klasika v emočnom balení

Test Toyota Corolla Cross 2023

Test: Toyota Corolla Cross – Ambiciózna novinka

Najlepší autopredajca za rok 2022 je žilinská spoločnosť Auto Becchi

Najlepší autopredajca za rok 2022 je žilinská spoločnosť Auto Becchi

Test BMW X1 2023

Test: BMW X1 – Všestranné a komplexné

Úplne nový Hyundai KONA

Úplne nový Hyundai KONA

Nový Ford Ranger

Nový Ford Ranger dorazil na náš trh

Vynovený Volkswagen ID.3

Vynovený Volkswagen ID.3



  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

  • Login
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Táto webová stránka používa cookies. Pokračovaním v používaní tejto webovej stránky dávate súhlas s používaním súborov cookie. Navštívte našeCookies a Pravidlá ochrany osobných údajov .
Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť