Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Redakčné testy

Test: Honda HR-V – Zmysluplné vylepšenia pod povrchom

od Peter Hlačik
30. septembra 2025
v Redakčné testy
101
A A
0
Test Honda HR-V 2025

Test Honda HR-V 2025

25
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Automobilová divízia značky Honda dokáže v konkurenčnom boji zaujať typickými japonskými cnosťami na čele so špičkovou spoľahlivosťou. Medzi ozdoby tohto výrobcu možno rovnako zaradiť dôraz na šoférsky orientované jazdné vlastnosti či autentický prístup k použitým technológiám. Do druhej spomenutej kategórie patrí konštrukčne zaujímavý hybridný pohon e:HEV, ktorým už disponuje kompletne celé portfólio európskych modelov značky. K výhľadovo očakávaným novinkám s elektrifikovaným pohonom sa radí nielen vylepšená verzia kompaktného modelu Civic, ale taktiež znovuzrodená športovo-temperamentná ikona Prelude. Honda sa z historického hľadiska radí aj medzi priekopníkov v dnes tak kľúčovom segmente modelov s vyššou svetlosťou podvozka. Stredne veľké SUV CR-V, ktoré oslavuje v aktuálnom roku okrúhle 30. výročie, doplnil o niečo neskôr rozmerovo menší súrodenec s označením HR-V. Jeho súčasná evolúcia podstúpila prednedávnom modernizáciu. Facelift sa okrem povinnej jazdy zameral na ešte viac vyšperkovanú techniku v útrobách. V aktuálnom teste sme mali možnosť preveriť hierarchicky najvyššiu špecifikáciu.

Vynovený model Honda HR-V s full-hybridnou motorizáciou 1,5 i-MMD, skombinovanou s konceptne zaujímavým automatom a v najvyššej výbavovej verzii Advance Style Plus, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Honda.

Rýchle fakty:

  • Honda HR-V sa radí medzi priekopníkov v segmente malých SUV modelov. Súčasná tretia generácia jedného z najžiadanejších modelov značky v Európe podstúpila prednedávnom modernizáciu.
  • Sympatické je, že facelift sa – odmysliac si tzv. povinnú jazdu optických retuší – prioritne zameral na teraz ešte dospelejšie odladenie techniky v útrobách vozidla.
  • Najnovšiu evolúciu SUV Honda HR-V zdobí decentne prepracovaný zovňajšok. Najzásadnejšie optické zmeny sa odohrali pri ešte sebavedomejšej prednej časti s upravenou maskou.
  • Na prvý pohľad minimálny, no zároveň zmysluplný zásah – zastúpený ergonomicky praktickejším riešením odkladacích priečinkov v centrálnej časti palubnej dosky – si po modernizácii pripísal na svoje konto sofistikovane navrhnutý interiér testovaného modelu Honda HR-V.
  • V princípe identická technika úsporného full-hybridu e:HEV sa pri modernizovanej verzii modelu Honda HR-V môže popýšiť výrazne kultivovanejším odladením. Ešte dospelejší nádych reprezentuje aj citeľne lepšie odhlučnenie kabíny.

Fotogaléria Honda HR-V

Honda HR-V e:HEV 1,5 i-MMD Hybrid

Pôvodná verzia menšieho súrodenca modelu Honda CR-V debutovala už v roku 1999. Jeden z prvých priekopníkov v segmente malých SUV dostal kódové označenie HR-V. Pod použitou skratkou sa ukrýva výstižné označenie Hi-rider Revolutionary Vehicle. Japonci v tomto prípade zároveň tak trochu predbehli dobu. Nástupnícka druhá generácia, na domovskom kontinente známa pod označením Vezel, uzrela svetlo sveta po niekoľkoročnej prestávke v roku 2013. Pokračovateľ tradície už naplno reagoval na obrovský boom prudko sa rozvíjajúceho B-SUV segmentu.

Od roku 2021 figuruje v portfóliu v celkovom poradí tretia generácia HR-V. Súčasný model je postavený na pokrokovej globálnej platforme značky Honda (HA) určenej pre malé automobily. V našom geografickom priestore sa už od počiatku predáva výhradne so sofistikovaným full-hybridným pohonom e:HEV. Spaľovací motor tu prioritne zastrešuje pozíciu „elektrocentrály,“ ktorá zásobuje elektrinou výkonnejší elektromotor. Hlavnú konkurenčnú výhodu testovaného exemplára predstavuje kreatívne a zároveň prakticky vyriešený koncept interiéru – na čele so špecialitou značky Honda v podobe tzv. kúzelných sedačiek.

HR-V je najmenšie európske SUV značky Honda

V závere uplynulého roka predstavil automobilový gigant z krajiny vychádzajúceho slnka vylepšenú verziu svojho globálne obľúbeného malého SUV. Modernizovaný model HR-V zaujme jemnou dizajnovou retušou i pozmenenou technikou v útrobách. Vítanou novinkou je prepracované a zároveň citeľne kultivovanejšie odladenie už spomínanej hybridnej motorizácie. K ďalším dôležitým inováciám sa radí precíznejšie odhlučnenie priestoru pre posádku, vylepšený jazdný komfort či zdokonalené portfólio digitálnych hračiek.

Jedinou európskou motorovou alternatívou ostáva aj naďalej full-hybrid e:HEV 1,5 i-MMD s nezmeneným systémovým výkonom 131 koní. Konštrukčný základ v podobe odolnej 4-valcovej benzínovej atmosféry pritom generuje maximálny výkon „len“ 107 koní. Zárukou výrobcom deklarovaných výkonových parametrov ostáva dominantný elektromotor. O optimálnu súhru pohonu sa stará automatická prevodovka, ktorá však nie je prevodovkou v pravom slova zmysle. Testovaný exemplár je za každých okolností k dispozícii s pohonom kolies prednej nápravy. Zákazník si v rámci jednoduchého konfigurátora vyberá jeden z celkovo až piatich výbavových stupňov.

Facelift priniesol v pripade hybridu 1,5 i-MMD viac kultivovanosti

Temperamentnejší dizajn

Facelift proporčne najmenšieho člena SUV rodiny značky Honda priniesol v princípe decentné vizuálne osvieženie. Stále nadčasové línie pôsobia vďaka prepracovaným detailom ešte serióznejším a zároveň aj robustnejším dojmom. Napriek prioritne cestnej orientácii zaujme HR-V dospelou svetlosťou podvozka. Sumárny imidž modernizovanej verzie v prípade dvojice najvyšších výbavových verzií ešte viac vyšperkuje štandardne dostupné dvojfarebné lakovanie s kontrastnou farbou strechy.

Najviac optických zmien si na svoje konto pripísali predné partie na čele s proporčne menšou, no zároveň celkovo širšou maskou. Vďaka nej pôsobí testovaný exemplár mohutnejším dojmom. Typickému horizontálnemu výpletu sekunduje pri verziách s dovetkom Style zaujímavý detail v podobe postranného segmentu japonskej pretekárskej trikolóry. Použité farby zároveň odkazujú na motoršportovú divíziu Honda Racing Corporation (HRC). Zmenami prešli taktiež predné svetlomety s temperamentne zatmaveným pozadím. Pozornému oku neunikne inovované optické prepojenie svetiel výraznejšou lištou lakovanou v identickom odtieni, aký ponúka strecha. Kompletne full LED technika disponuje už od druhého výbavového stupňa spoľahlivo pracujúcou adaptívnou Matrix nadstavbou. Palec hore si zároveň zaslúži aj praktická funkcia prisvecovania do zákrut. Ponúkaným svetelným výkonom, predovšetkým v diaľkovom móde, sa skúšané HR-V radí k najlepším zástupcom svojho segmentu. Masívny vizuálny výraz kompletizuje upravený nárazník s dynamickým výpletom. Jeho temperamentne vystúpená spodná línia, lakovaná v lesklej čiernej farbe, je však prioritne módnou záležitosťou. Na blížiace sa nájazdové limity, napríklad pri vysokých mestských obrubníkoch, vodiča v predstihu upozornia gumové aerodynamické clony v priestore predných kolies.

Modernizovanej prednej časti dominuje inovovaná maska

Pri pohľade z profilu dokáže japonské SUV zaujať vyššou svetlosťou podvozka skombinovanou s pomerne štíhlou a zároveň opticky ľahkou karosériou. Optické svaly evokujú vytiahnuté blatníky, ktoré spolu s bočnými prahmi ozvláštňuje módny lem v lesklom čiernom prevedení. Na vizuálne emócie útočí bočná silueta vozidla so „zamaskovanými“ kľučkami druhého páru dverí a pomerne výrazným skosením koncovej časti karosérie. Faceliftovou novinkou je osviežená ponuka lakovaní. Testovaný exemplár zaujal originálnym a zároveň príplatkovým odtieňom modrej perlete s dovetkom Seabed Blue. Pri výbavách s dovetkom Style sa táto farba automaticky kombinuje so striebornou strechou, resp. krytmi spätných zrkadiel. Štandardom všetkých verzií sú rozmerovo racionálne 18-palcové disky kolies dostupné vo viacerých dizajnových variáciách.

Veľmi decentné dizajnové zmeny si po modernizácii osvojila aj zadná časť. Prioritne uhladeným líniám jednotlivých modulov, vrátane strešného spojlera, sekunduje pri top verziách farebne jednoliaty nárazník s už viackrát spomenutým módnym povrchom v lesklej čiernej farbe. S prispením vyššej svetlej výšky sa hybridná Honda HR-V zároveň nehanbí za viditeľnú, no prevedením obyčajnú výfukovú koncovku. Najvýraznejším vizuálnym elementom zadnej časti ostávajú koncepčne atraktívne koncové svetlá s jemne pozmenenou grafikou. Vzájomnému prepojeniu línie svietiacich modulov „bráni“ centrálne umiestnené fabrické logo.

Facelift pri koncových partiách priniesol pozmenený svetelný podpis

Funkčne výborný interiér

Decentné zmeny zamerané na funkčné vylepšenia si na svoje konto pripísal rovnako interiér vynoveného modelu HR-V. Prioritou japonského SUV ostáva užívateľská prívetivosť zastrešená množstvom klasických ovládacích prvkov. Už pri vstupe na palubu musím pochváliť dôkladné prekrytie prahov dverí. Zaujímavý detail evolučne nových modelov značky Honda predstavuje funkčne výborné nastavenie variácií rozptylu smerového prúdenia vzduchu v postranných výduchoch ventilácie.

Líniovo konzervatívnej architektúre palubnej dosky sekunduje v optike daného segmentu vozidiel hojné zastúpenie hodnotnejších materiálov s precíznou úrovňou dielenského opracovania. Pre hierarchicky najvyššie výbavové verzie rodiny Style je príznačné efektné dvojfarebné prevedenie so svetlým akcentom. Za vtipné spestrenie centrálnej časti „palubovky,“ resp. vnútornej výplne dverí, možno označiť prenikavo modrú linku, ktorá pocitovo evokuje ambientné podsvietenie.

Palubná doska vynoveného modelu Honda HR-V

K najzásadnejším a už na pohľad viditeľným faceliftovým novinkám kabíny patrí prepracovaná centrálna časť palubnej dosky. Modifikovanému úložnému priestoru, v ktorého susedstve sú k dispozícii oba typy USB koncoviek, sekunduje o úroveň nižšie situovaná a zároveň jednoduchšie prístupná podložka s funkciou indukčného nabíjania smartfónu. Ako dobre využiteľné tu možno označiť i ostatné odkladacie priečinky, ktorých koncepcia kopíruje zaužívané štandardy.

Nielen konzervatívnejšie orientovaní používatelia dokážu na palube testovaného exemplára oceniť množstvo klasických ovládacích prvkov, vrátane robustnej páky voliča pohonu. Príkladne intuitívnemu modulu ovládania klimatizácie, resp. termomanažmentu vozidla, sekundujú funkčne dôležité tlačidlá v ľavej časti palubnej dosky a na stredovej konzole. Ergonomicky prehľadné rozloženie ovládania si osvojil taktiež multifunkčný volant. Klasický tvar venca s optimálnou hrúbkou a tenkými ramenami je zároveň príkladnou esenciou historickej temperamentnej DNA značky Honda.

Výbavovou novinkou je dostupnosť panoramatického kamerového vyobrazenia

Koncepcia použitých digitálnych hračiek sa v princípe nemenila. Vynovené HR-V aj pri najvyššej výbavovej konfigurácii disponuje zaujímavo riešeným prístrojovým panelom. Klasickému analógovému rýchlomeru sekunduje na prvý pohľad maskovaná plne grafická časť. Pozíciu hybridného ekonómera je možné nahradiť vyobrazením pestrého spektra ďalších údajov palubného počítača. Vodič má k dispozícii taktiež schematický náhľad práce hybridného pohonu e:HEV. Identické rozhranie, na rozdiel od centrálneho infotainmentu, stále nekomunikuje v slovenskom jazyku.

Palubný infotainment Honda Connect s už v základe dostupnou vstavanou navigáciou nepatrí v kontexte dnešnej doby medzi vyslovene najmodernejšie platformy. Pochvalu si na druhej strane zaslúži intuitívne ovládanie s jednoduchou orientáciou v položkách menu. Funkčnú prívetivosť kompletizuje klasická regulácia hlasitosti audia a dvojica najdôležitejších tlačidlových skratiek. V princípe peknej grafike sekunduje v danej kategórii vozidiel nadštandardne ostrý výstup z panoramatického kamerového náhľadu. Pri tesnom manévrovaní praktickú výbavovú novinku, dostupnú pre dvojicu top verzií, je možné pohotovo aktivovať skratkou na páčke stieračov.

Ozdobou modelu HR-V sú výborne navrhnuté predné sedačky

Moderná mobilná konektivita v prípade platformy Android Auto funguje i naďalej klasicky, prostredníctvom priameho káblového prepojenia. Z praktickej stránky dávam palec hore matnému povrchu displeja, ktorý je prirodzene menej náchylný na nechcené stopy po odtlačkoch. Pri dopade ostrých slnečných lúčov z bočného priestoru mi k dokonalosti chýba mierna orientácia obrazovky v smere na vodiča. Rozšírené funkcie vrátane čiastočného ovládania vozidla na diaľku zastrešuje mobilná aplikácia MyHonda+.

V optike segmentu malých SUV dokáže testovaný exemplár zaujať dospelo vyvýšeným posedom. Pochvalu si zároveň zaslúžia dostatočne nadimenzované predné sedačky s manuálnym nastavením. Na dotyk hodnotné čalúnenie pri vrcholných verziách vsádza na kombináciu látky a umelej kože. Decentnému náznaku bočného vedenia, prioritne v chrbtovej časti, sekunduje celkovo príjemná výplň. Pri dlhých presunoch si HR-V zaslúži uznanie za prítomnosť dospelého riešenia v podobe mäkčenej plochy na stredovom tuneli, o ktorú sa dá pohodlne oprieť koleno. Vyššej pozícii sedenia sekunduje veľmi dobrý výhľad z vozidla. Pohľad šikmo dopredu uľahčujú pomerne tenké stĺpiky v kombinácii s priestorovo úsporným uchytením inak prakticky veľkých spätných zrkadiel.

Priestorovými pomermi v druhom rade patrí model HR-V k najväčším malým SUV

Konkurenčné eso v rukáve, prameniace z atypickej pozície palivovej nádrže pod prednými sedačkami, sa naplno prejaví v druhom rade. Testovaný exemplár patrí k najpriestrannejším zástupcom segmentu „malých“ SUV modelov. V zadnej časti kabíny sa, s odmyslením detí, adekvátne pohodlne prepraví aj dvojica urastenejších dospelákov. Priestorový limit môže v prípade nadštandardne urastených pasažierov predstavovať o niečo nižšia línia strechy, pod čo sa podpísalo panoramatické presklenie. Prístup na palubu uľahčuje praktický veľký vstupný otvor. Škoda len, že druhý pár dverí nemožno otvoriť až do pravého uhla. Vynovená Honda HR-V, s odmyslením si dostatku priestoru a pohodlnej zadnej lavice, poteší viacerými dospelými riešeniami typickými skôr pre vyššie segmenty. Do identickej kategórie, s odmyslením si štandardu v podobe zdrojových koncoviek, radím výklopnú centrálnu lakťovú opierku, samostatné výduchy ventilácie pre zadných pasažierov či prítomnosť viacerých odkladacích priečinkov.

Kúzlo tzv. „magic seats“ pozostáva z variácie jednoduchého vyklopenia delených zadných sedákov. V kombinácii s nie príliš vyčnievajúcim stredovým tunelom dokáže aj malá Honda odviezť viacero vyslovene neforemných, resp. vysokých predmetov. Automatickou súčasťou najvyššej výbavy Advance Style Plus je už spomenuté pevné panoramatické strešné okno. Kým v prednej časti kabíny slúži na presvetlenie interiéru klasická roleta, zadní pasažieri sa musia popasovať s pomerne zložitým krycím mechanizmom pozostávajúcim z dvojice pevných panelov. Logickou nevýhodou tohto riešenia je prirodzene menšia spratnosť spomenutých dielcov.

Kúzelné sedačky umožňujú prepravu vysokých a neforemných predmetov

Adekvátne praktickú orientáciu kompletizuje klasický batožinový priestor. Špičkové konfigurácie disponujú v danej kategórii plne akceptovateľnou prepravnou kapacitou 320 litrov. Spomenutý parameter zahŕňa použiteľnú stránku pod úrovňou zadnej časti podlahy. V identickom priestore si je možné odložiť povinnú výbavu spolu s ďalšími drobnosťami. Funkčnou ozdobou prepravného priestoru je príjemne veľkorysá dĺžka ložnej plochy či priestorovo zmysluplné vybratia v bočných stenách. Druhou stranou mince je o niečo vyššia línia pevne ukotvenej podlahy. Pod jej úrovňou si prirodzene našli svoje miesto komponenty pohonu e:HEV na čele s akumulátorom. Z praktických nápadov chválim prítomnosť kotviacich pomôcok vrátane háčikov na tašky. Kreatívny prístup zastrešuje rovnako variabilnejšie látkové plato, ktoré je uchytené priamo na elektricky ovládaných piatych dverách. Domovský kontinent značky Honda evokuje jednoduché plastové obloženie bočných stien, náchylnejšie na potencionálne mechanické poškodenia. Po spustení zadných operadiel „kúzelných“ sedačiek, delených v pomere 60/40, je k dispozícii dokonalá rovina s maximálnou prepravnou kapacitou 1290 litrov.

Sumárne dospelý koncept modelu Honda HR-V sa logicky odzrkadlil aj pri bohatej výbave. Už v základnej verzii Elegance sú k dispozícii takmer kompletne všetky asistenčné systémy, bezkľúčový prístup a štartovanie, vyhrievanie predných sedadiel, kúzelné zadné sedačky, automatická klimatizácia s výduchmi pre zadných pasažierov, vrcholná verzia infotainmentu so vstavanou navigáciou, predné a zadné parkovacie senzory, cúvacia kamera či adaptívny tempomat. Hierarchicky vyššie verzie k tomu pridávajú už kompletné portfólio jazdných asistentov, dvojzónovú nadstavbu automatickej klimatizácie, polokožené čalúnenie, vyhrievaný volant, elektrické otváranie dverí batožinového priestoru alebo adaptívnu nadstavbu LED svetlometov. Vrcholné konfigurácie Advance Style disponujú, s odmyslením si pútavých optických doplnkov, pekne hrajúcim audiom s 10 reproduktormi, indukčnou nabíjačkou pre smartfón alebo kamerovým náhľadom na okolie vozidla. Skúšanú top konfiguráciu s dovetkom Plus ozvláštňuje vyššie spomenuté panoramatické strešné okno.

Batožinový priestor disponuje základným objemom 320 litrov

Esencia racionálneho temperamentu

Zástupca značky Honda v segmente malých SUV modelov poteší nielen priestrannou kabínou s bohatou výbavou, ale taktiež viacerými autentickými technológiami na čele s hybridom e:HEV. Sympatické je, že Japonci pri modernizácii vo výraznej miere popracovali na teraz ešte viac harmonickom jazdnom prejave. Decentným konštrukčným zmenám na podvozku z tohto dôvodu sekunduje kultivovanejšie a celkovo prirodzenejšie odladenie pohonu.

Vo finále nemožno opomenúť ani výrazne dospelejšie odhlučnenie kabíny. Podpísalo sa pod to podstatne viac izolačných materiálov, ako tomu bolo v prípade evolučne staršej verzie. Všeobecne príjemnej akustickej pohode v meste či pri menších rýchlostiach logicky napomáha veľmi častá jazda v EV režime. Najväčší prínos modernizačného odhlučnenia som postrehol pri lepšom utlmení aerodynamického šumu, na čele s podvozkom, v režime vyšších rýchlostí. Práve aerodynamický efekt ale napriek tomu stále ostáva pocitovo najvýraznejšie vnímaným zvukovým elementom. Najmenšie európske SUV značky Honda je spolu so súrodeneckým modelom Jazz postavené na „jednoduchšom“ konštrukčnom základe, ktorý počíta výhradne s pohonom prednej nápravy. Zaužívanú klasiku daného segmentu reprezentuje koncepcia podvozka s konštrukčne jednoduchým riešením zadnej nápravy.

Prístrojový panel disponuje kombináciou analógovej a grafickej časti

Odladenie pruženia reprezentuje ideálny kompromis medzi komfortom a jazdnými zážitkami. Pri jazde na technickejších úsekoch sa HR-V prehnane nenakláňa, no podvozok zároveň dokáže stále s istotou pochytať všetky bežné nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry. Svojou troškou sa pod to s určitosťou pričinili aj prioritne racionálne 18-palcové disky kolies. V segmente malých SUV musím vyzdvihnúť suverénne správanie sa vozidla pri prejazdoch cez sériu priečnych nerovností. Testovaná Honda pôsobí taktiež príjemne ľahkým dojmom. Pohotovostná hmotnosť sa tu mimochodom ustálila na sympatickom parametri hlboko pod úrovňou 1,5 tony.

Na typicky zvlnených okreskách som ocenil pocitovo precíznu tuhosť karosérie. Skúšané SUV sa rozhodne nezľakne ani temperamentnejšieho štýlu jazdy. Pri dynamických prejazdoch cez dlhé tiahle zákruty sa karoséria síce mierne nakloní, no HR-V ostáva stále predvídateľne a takpovediac poslušne. Najvýraznejšia porcia šoférskej DNA vyžaruje z príjemne tuhého a zároveň adekvátne strmého riadenia. Ako veľkú prednosť tu možno označiť schopnosť precízneho držania vodičom preferovanej jazdnej stopy. Japonskí konštruktéri napriek prítomnosti hybridu vyhrali s takpovediac prirodzenou charakteristikou brzdnej sústavy. Možnosť precízneho dávkovania spomaľovacieho účinku dopĺňa pocitovo hladký prechod medzi rekuperáciou a samotnou mechanickou funkciou bŕzd. Zážitkové schopnosti podvozka vo finále jednoznačne prevyšujú potenciál prioritne racionálne odladeného pohonu e:HEV.

Podvozok modelu HR-V je sebaistý a zároveň komfortný

Sumárne emócie z jazdy na čele s odozvou pohonnej sústavy ovplyvňuje predvolený jazdný režim. Neutrálnemu nastaveniu Normal sekunduje o niečo impulzívnejší mód Sport, ako aj komótnejšie nastavenie Econ. Ekologickú alternatívu som počas testovacieho týždňa využíval paradoxne najčastejšie. Charakteristika full-hybridu e:HEV totiž vodiča podvedome motivuje k prioritne racionálnemu a rozvážnemu štýlu jazdy. Faceliftovým osviežením dynamického režimu je softvérová simulácia radenia prevodových stupňov, inšpirovaná hierarchicky dospelejšími súrodencami.

Samonabíjací hybrid pozostáva naďalej z konštrukčne odolného atmosférického 4-valca 1,5 i-MMD s nepriamym vstrekom paliva. Výkon spaľovacieho motora dosahuje 107 koní. To ale vo finále nie je až tak podstatná informácia. Benzínová pohonná jednotka slúži prioritne ako generátor elektrickej energie pre elektromotor. Kolesá dokáže poháňať napriamo prostredníctvom jedného „ťažkého“ stáleho prevodu za podmienok, ak je to ekonomicky výhodné. Daný jav nastáva najčastejšie pri ustálenom rýchlostnom tempe nad hranicou cca 80 km/h. V tejto súvislosti musím vyzdvihnúť excelentné zladenie komponentov pohonu s prakticky nepostrehnuteľnými prechodmi medzi hybridným a elektrickým módom jazdy. Na priame prepojenie spaľovacieho motora s prednou nápravou vodiča prioritne upozorňuje piktogram ozubeného kolesa v schéme vyobrazenia práce hybridu.

Zážitok z jazdy sa mení v závislosti od preferovaného módu

V nižších rýchlostiach či potrebe pružných zrýchlení, vrátane diaľničného tempa, ostáva najdôležitejším komponentom pohonu trakčný elektromotor s výkonom 131 koní. Tento parameter je aj najvyšším deklarovaným výkonom testovaného exemplára. Zdrojom energie je pomerne malý akumulátor s kapacitou necelej 1 kWh. Dôležitým komponentom pohonu e:HEV ostáva z tohto dôvodu taktiež generátor, ktorý sa stará o optimálnu výrobu elektrickej energie.

Sumárne zladenie hybridu e:HEV vďaka prakticky okamžitým odozvám na pedál akcelerátora veľmi pripomína plnohodnotné elektromobily. V mantineloch bežného používania som bol reálne spokojný s ponúkanou jazdnou dynamikou. Pocitová akcelerácia tu pôsobí dokonca o niečo presvedčivejšie, ako je výrobcom deklarovaný údaj zrýchlenia z pokoja na 100 km/h. Hybridné HR-V dokáže byť príkladne „živé“ predovšetkým v mestskom prostredí. S vyššou angažovanosťou „elektrocentrály,“ v podobe benzínovej pohonnej jednotky pracujúcej vo vyšších otáčkach, treba prirodzene počítať pri pružných zrýchleniach, topograficky náročnejšom teréne alebo kontinuálnych stúpaniach.

Ergonomickú klasiku reprezentuje i masívny volič pohonu

Absenciu klasickej prevodovky pri zmene jazdy vpred a vzad, podobne ako pri elektromobiloch, zastrešuje tzv. menič pólov. Technologickú vyspelosť hybridu e:HEV kompletizuje sofistikovaná brzdná rekuperácia. Obdobnou variabilitou ako model HR-V dnes paradoxne nedisponujú ani niektoré cenovo dostupnejšie elektromobily. Na klasickom voliči prevodovky je k dispozícii režim B s automaticky aktivovaným pomerne intenzívnym spomaľovaním, dostupným po každom uvoľnení pedála akcelerátora. Pri jazde v meste či okreskách som podstatne častejšie využíval návykovú hračku v podobe regulácie brzdnej rekuperácie prostredníctvom pádiel pod volantom. Celkovo štyri dostupné úrovne zastrešujú rozptyl od takmer plachtenia až po intenzívne spomaľovanie podobné štandardnému režimu B.

Zárukou príjemnej porcie slobody pri pohybe mimo spevnených ciest a v ľahšom teréne je svetlá výška. Daný parameter pri nezaťaženom vozidle dosahuje slušných 188 mm. HR-V ale nedisponuje žiadnym dodatočným offroad módom. Odladenie trakčnej kontroly spolu so šikovnosťou vodiča, pri podmienkach s dobrou adhéziou, napriek tomu postačuje na prekonanie nenáročnejšieho kríženia náprav alebo iných bežných terénnych prekážok. Prioritne cestné odladenie pohonu v sumári ozvláštňuje precízne nadimenzovaný asistent klesania z prudkého svahu.

Vďaka adekvátnej svetlosti podvozka sa Honda HR-V nestratí ani v ľahšom teréne

Ďalšou konkurenčnou prednosťou testovaného exemplára je pestrá mozaika dobre fungujúcich asistenčných systémov. Za zmienku v tomto kontexte určite stojí funkcia upozorňujúca na premávku za vozidlom pri cúvaní z parkovacieho miesta. Samozrejmosťou je precízne vyladený adaptívny tempomat, vrátane nadstavby prispôsobenej pomalej jazde v mestských kolónach. Deaktivácia legislatívne povinných eurohlásičov, na čele s monitorovaním rýchlostných limitov, je mimochodom ukrytá pomerne hlboko v štruktúrach menu palubného infotainmentu.

Vyspelosť full-hybridu e:HEV sa v prípade skúšaného exemplára odzrkadlila v disciplíne spotreby paliva. Výsledný kombinovaný testovací priemer 5,4 l/100 km mimochodom presne zodpovedá deklarovaným sľubom automobilky. Honda HR-V dokáže zahanbiť drvivú väčšinu elektrifikovanej konkurencie prioritne v mestskej zástavbe. V tomto prostredí sa nameraná spotreba bez vysloveného snaženia ustálila na hodnote len 3,7 l/100 km. O niečo málo viac (4,5 l/100 km) si malé SUV vypýtalo na okreskách. Konštrukčná výhoda elektrifikovaného pohonu spojená s častou rekuperáciou sa prirodzene stráca na diaľnici. Pri ustálenom tempe 130 km/h vyobrazil palubný počítač napriek tomu stále akceptovateľný apetít 7,2 l/100 km. Primárnej pozícii hltača veľkej porcie diaľničných kilometrov vo finále príliš nesvedčí „len“ 40-litrový objem palivovej nádrže.

Hybrid e:HEV sa vyznačuje veľmi nízkou spotrebou predovšetkým v mestskej zástavbe

A celkový dojem?

Výnovená Honda HR-V podstúpila na prvý pohľad nenápadný, no zároveň reálne zmysluplný facelift. Vo všeobecnosti nadštandardne priestrannej kabíne s množstvom praktických riešení sekunduje funkčne prívetivejšia koncepcia palubnej dosky. Ešte dôležitejšie je, že Japonci sa pri modernizácii pohrali s odladením techniky v útrobách vozidla. Výsledkom spomenutej snahy je precíznejšie odhlučnenie priestoru pre posádku v kombinácii s kultivovanejším charakterom vo všeobecnosti úsporného hybridu e:HEV.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Honda HR-V 1,5 i-MMD Hybrid e:HEV Advance Style Plus
Dĺžka: 4 340 mm
Šírka: 1 866 mm
Výška: 1 582 mm
Rázvor: 2 610 mm
Objem kufra: 320 litrov
Motor: zážihový full hybrid
Pohon: predných kolies
Počet valcov: 4
Kombinovaný výkon kW/k: 96/131
Krútiaci moment Nm: 253
Pohotovostná hmotnosť: 1 452 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 170
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,7 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: –
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu: 5,4 l/100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 5,4 l/100 km
Pneumatiky: Michelin Primacy 4

Verzia/cena:

Honda HR-V 1,5 i-MMD Hybrid e:HEV Advance Style Plus (testovaný model) – od 37 890 €
Honda HR-V 1,5 i-MMD Hybrid e:HEV Elegance – od 30 990 €

Tags: HondaHonda Automobily SlovenskoHonda HR-VTest autoinakTest test Honda HR-V 2025
Share10Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Test Mini Cooper JCW 2025
Redakčné testy

Test: Mini Cooper JCW – Esencia šoférovania

7. novembra 2025
2.5k
Test Subaru Forester 2025
Redakčné testy

Test: Subaru Forester – Moderná evolúcia tradičnej DNA

4. novembra 2025
2.5k
Test Škoda Elroq
Redakčné testy

Test: Škoda Elroq – Elektrický hit

31. októbra 2025
2.5k
Next Post
Honda Civic Type R

Mapa najlepších európskych ciest s príchuťou Honda Civic Type R.

Koncept Cupra Tindaya

Koncept CUPRA Tindaya

Test Mazda 3 Sedan 2025

Test: Mazda 3 Sedan – Japonská elegancia s tradičným srdcom

Najčítanejšie články

  • Test Renault Captur 2025

    Test: Renault Captur – Vybrúsený diamant

    32 shares
    Share 13 Tweet 8
  • Test: Cupra Terramar VZ – Rodina a emócie

    29 shares
    Share 12 Tweet 7
  • Test: Jeep Avenger e-Hybrid – Spaľovací základ mu pristane

    29 shares
    Share 12 Tweet 7
  • Test: BMW 550e – Špičková kombinácia dvoch svetov

    27 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: MG HS – Generačný skok vpred

    26 shares
    Share 10 Tweet 7
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť