Značka Isuzu patrí k najstarším automobilovým výrobcom z krajiny vychádzajúceho slnka. V našom geografickom priestore je známa napríklad vďaka prítomnosti v segmente nákladných automobilov a autobusov. Japonci majú okrem toho silné postavenie taktiež v kategórii úžitkových pickupov. Globálnou a zároveň mimoriadne rešpektovanou stálicou spomenutého sveta je model D-Max. Prostredníctvom oficiálneho zastúpenia je zároveň k dispozícii aj u nás. Najnovšia evolúcia Isuzu D-Max si stále zakladá na tradičných hodnotách na čele s mechanickou robustnosťou. V tejto disciplíne dokáže Isuzu prirodzene ťažiť práve zo skúsenosti s výrobou nákladných automobilov. Konštrukčne odolný pickup s prioritne funkčnou orientáciou na druhej strane nezanevrel ani na dnes tak preferovaný imidž a štýl. K dispozícii je tu reálne pestré spektrum moderných technológií vrátane asistenčných systémov a bohatej výbavy. V redakčnom teste sme mali možnosť preveriť najobľúbenejší karosársky variant s priestrannou kabínou typu Double Cab.
Nové Isuzu D-Max, o ktorého pohon sa stará moderný 4-valcový turbodiesel 1,9 Ddi Blue Power, skombinovaný so 6-st. automatickou prevodovkou, s pripájateľným pohonom všetkých kolies 4WD a druhou najvyššou výbavou LSE, nám na test zapožičala spoločnosť ALTERIA MOTOR Žilina.
Rýchle fakty:
- Isuzu je jedna z najstarších japonských automobiliek, ktorú v našom priestore v posledných rokoch registrujeme prioritne v segmente ťažkej váhy nákladných automobilov či autobusov. Identická značka má zároveň silnú tradíciu vo výrobe pickupov alebo vznetových pohonných jednotiek.
- Pickup Isuzu D-Max patrí na globálnej úrovni k rešpektovaným hráčom. Aktuálne majú Japonci vo svojej ponuke už jeho tretiu generáciu, ktorú si je možné oficiálne zadovážiť aj na slovenskom trhu.
- Testované Isuzu D-Max zaujme v princípe robustným dizajnom s decentne dynamickým nádychom. Japonci sa zároveň sústredili na reálnu funkčnosť zahŕňajúcu čo najlepšie nájazdové uhly. Už druhej najvyššej výbave v sumári nemožno uprieť taktiež adekvátne reprezentatívny nádych.
- Prioritne funkčnej a užívateľsky čo naviac prívetivej orientácii ostáva Isuzu D-Max verné taktiež v kabíne. Koncepčnú jednoduchosť doprevádza veľmi solídna kvalitatívna stránka. Z hľadiska priestorových pomerov v interiéri kopíruje testovaný exemplár zaužívané pickup štandardy.
- Po jazdnej stránke ostáva Isuzu D-Max verné klasickej pickup DNA na čele s robustnou konštrukciou ako aj filozofiou pohonného reťazca. Plne akceptovateľným jazdným vlastnostiam na klasických komunikáciách sekundujú presvedčivé offroad schopnosti.
Automobilka Isuzu sídliaca v japonskej Yokohame bola založená už v roku 1934. Počas svojej existencie sa tradičná značka profilovala nielen ako výrobca automobilov, ale taktiež ako významný producent vznetových pohonných jednotiek. Bohatá história tohto výrobcu je okrem klasických osobných modelov rovnako spätá s výrobou autobusov alebo nákladných automobilov. Druhé dve spomenuté kategórie dnes zároveň reprezentujú gro výrobného programu.
V segmente takpovediac klasických automobilov je Isuzu dnes prioritne zastúpení vďaka jednému z globálne najžiadanejších pickupov klasickej veľkosti, ktorým je testovaný model D-Max. História rovnomenného automobilu, ktorý vystriedal koncepčne identického predchodcu s názvom Faster sa datuje od roku 2002.
Aktuálne má Isuzu vo svojej ponuke v celkovom poradí už tretiu generáciu modelu D-Max predstavenú z roku 2019. Pre najnovšiu evolúciu tohto pickupu je príznačný ešte výraznejší dôraz na sumárnu robustnosť a odolnosť. Pri medzigeneračnom porovnaní sa pod to podpísal citeľne vyšší podiel vysokopevnostnej ocele. Upravená konštrukcia náprav sa zároveň stará o suverénnejšie jazdné vlastnosti na klasických komunikáciách. Japonci si taktiež zakladajú na vysokej úrovni bezpečnosti.
Pod 5-hiezdičkové hodnotenie v Euro NCAP sa s odmyslením si v danom segmente nezvyklého stredového airbagu vo výraznej miere pričinila reálne široká paleta bezpečnostných a asistenčných systémov. Isuzu na globálnej scéne približne pred rokom už stihlo predstaviť zmodernizovanú verziu rovnomenného modelu. Ten sa podľa očakávania môže pochváliť väčšou porciou dnes tak preferovaných digitálnych hračiek.
Pohon Isuzu D-Max v našom priestore zastrešuje výhradne najnovšia evolúcia prepĺňaného turbodiesla 1,9 Ddi Blue Power odladená na výkon 163 koní a zároveň uspôsobená na vysokú záťaž a potencionálne ťahanie ťažkých prívesov. Dostupnú motorizáciu je možné kombinovať buď s klasickým 6-st. manuálom alebo odolným 6-st. automatom. Výhodou testovaného exemplára je stále dostupnosť širokej škály príslušenstva či troch tradičných „karosárskych verzií.“ Reprezentujú ich kabíny Single Cab, Space Cab i testovaná Double Cab. Na trhoch mimo EÚ je motorovou alternatívou vznetovým 3-litrom s výkonom 190 koní. Na globálnych trhoch majú Japonci zároveň v ponuke aj odvodené a koncepčne klasické SUV s označením MU-X. Automobilka v súčasnosti pracuje na plne elektrickej verzii pickupu D-Max, prispôsobeného špeciálne pre budúce trendy európskeho automobilového priemyslu.
Sebavedomý dizajn
Atraktivita aplikovaných línií a kriviek je čoraz viac zásadným faktorom potencionálneho záujmu už aj v kategórii prioritne pracovných automobilov. Širokospektrálne využiteľné pickupy dnes už v mnohých prípadoch predstavujú potencionálnu alternatívu ku klasickým SUV-čkam. Spomenuté faktory prirodzene zohľadňuje aj testovaný exemplár. Pickup značky Isuzu ozvláštňujú neutrálne, no zároveň nadčasové tvary s opticky robustným podtónom, ktoré by sa mali páčiť v akomkoľvek kúte našej planéty. Takpovediac k svetu pôsobí už druhá najvyššia výbavová verzia LSE. Tá na druhej strane ešte nedisponuje štýlovými trblietkami vyhradenými pre viac imidžovú vrcholnú konfiguráciu V-Cross.
Vizuálne offroad gény vyžarujú už z prednej časti testovaného modelu D-Max. Vysoko posadenú líniu prednej kapoty dopĺňa rozmerovo veľkorysá a zároveň výrazná maska. Výplet v podobe lamiel s horizontálnou orientáciou dopĺňa sebavedomé logo Isuzu. Na líniu masky opticky nadväzujú dynamicky ladené predné svetlomety s efektným LED svetelným podpisom. Už od testovanej druhej najvyššej výbavy LSE je automatickým štandardom Bi-LED svetelná technika so za tmy plne adekvátnym svetelným účinkom. V praxi užitočné prepínanie diaľkového módu je k dispozícii už v základe. Decentne športová príchuť ozvláštňuje taktiež inak masívny predný nárazník. V naznačených postranných prieduchoch si našli svoje miesto smerovky a zároveň hmlovky s LED technológiou.
Pri pohľade z profilu je k dispozícii klasická pickup silueta s nákladnou korbou. Japonci si tu dali záležať na čo najlepších nájazdových uhloch. Pri druhej najvyššej výbave sú zároveň štandardom konštrukčne masívne no offroadistami nenávidené bočné nášľapne prahy. Daný doplnok v prípade detí, resp. menej urastených dospelákov uľahčuje nielen prístup, ale aj vystupovanie z vozidla. Elegantný nádych testovaného exempláru lakovaného v príplatkovej a zároveň odtieňovo decentnej metalíze Mercury Silver kompletizujú pochromované kryty spätných zrkadiel. Veľmi pekným dizajnovým doplnkom sú taktiež štandardne dodávané 18-palcové disky z ľahkých zliatin.
Moderný nádych nemožno Isuzu D-Max uprieť ani pri zadnej časti. Logickou dominantou tohto priestoru je prirodzene nákladná korba. Japonci si napriek tomu dali záležať na kreatívnejšom tvarovaní vertikálne orientovaných koncových svetiel s efektným LED podpisom. Štýlovejšie prevedenie zdobí taktiež masívny zadný nárazník v dvojfarebnom prevedení. Z funkčnej stránky tu musím pochváliť centrálny nášľapný priestor, ktorý v náročných terénnych podmienkach veľmi dobre chráni tabuľku s evidenčným číslom.
Funkčne jednoduchý a zároveň prakticky interiér
Interiér Isuzu D-Max možno zhodnotiť hneď vo viacerých rovinách. Kabína japonského pickupu na jednej strane podstúpila naozaj citeľný medzigeneračný progres, no zároveň je tu taktiež cítiť, že korene testovaného exempláru siahajú do roku 2019.
V princípe jednoduchá architektúra palubnej dosky sa prioritne sústredí na čo najprepracovanejšiu ergonómiu a funkčnosť. Použité materiály v praxi neurazia, no zároveň ani vyslovene nenadchnú. Z užívateľskej stránky sú koncipované na čo najjednoduchšiu údržbu, čo je pri všestrannej orientácii modelu D-Max reálna výhoda. Farebne jednoliate plochy ozvláštňujú viaceré ozdobné dekory s kovovým nádychom. Na stredovom tuneli v okolí voliča prevodovky, obdobne ako na postranných líniách prístrojového panela, si našiel svoje mieste dokonca moderný lesklý obklad v štýle klavírneho laku. Testované Isuzu musím v sumári pochváliť za reálne špičkovú kvalitu dielenského opracovania.
Už naznačený vysoký dôraz smerom na funkčnosť pripomínajú viaceré klasické ovládacie prvky. Ergonomicky výborný samostatný modul klimatizácie dopĺňajú prehľadne usporiadané a zároveň veľké tlačidlá na multifunkčnom volante či ovládací panel vľavo pod volantom. Tu si svoje praktické miesto našlo taktiež tlačidlo na deaktiváciu funkcie štart/stop.
Osvedčenej a dnes už pomerne ojedinelej klasike ostal verný prístrojový panel. U nás aktuálne dostupná testovaná konfigurácia ešte využíva prehľadné analógové budíky s rozmerovo menším centrálnym displejom palubného počítača. Napriek minimalistickým rozmerom musím informačnú plochu pochváliť za peknú farebnú grafiku skombinovanú s prívetivým vyobrazenie tých najdôležitejších údajov palubného počítača bez zbytočného balastu. Vzhľadom na slovenský objem predajov tradičnej japonskej automobilky je plne akceptovateľná komunikácia v anglickom jazyku. Už predstavený facelift už reálne ponúkne dnes tak preferovanú digitálnu alternatívu.
Moderných automobilových trendov sa D-Max už v súčasnosti drží v disciplíne palubného infotainmentu s dotykovou obrazovkou zabudovanou v centrálnej časti palubnej dosky. Rozhranie skúšanej druhej najvyššej výbavy LSE disponuje 7-palcovým priemerom. Pri špičkovej verzii V-Cross je automaticky k dispozícii o dva palce veľkorysejšia uhlopriečka. Testované rozhranie vyslovene nehýri pestrou škálou funkcií, vďaka čomu počas jazdy nerozptyľuje.
Za najväčší benefit infozábavy s odmyslením si ovládania audia a telefónu považujem vyobrazenie parkovacej kamery s nie vyslovene ostrým, no v praxi stále akceptovateľným rozlíšením. Japonci si aj tu dali opäť záležať na maximálnej funkčnosti. Zastrešuje ju užitočná lišta s klasickými tlačidlovými skratkami. Dotyk automobilovej moderny reprezentuje prítomnosť modernej mobilnej konektivity fungujúcej klasicky, teda prostredníctvom káblového prepojenia. Integrácia so smartphonom dokáže okrem iného nahradiť absentujúcu vstavanú navigáciu.
Testovaný pickup s logami Isuzu zaujme v disciplíne kreatívne nadimenzovaných odkladacích priečinkov s MPV nádychom. Spomenutú kategóriu vozidiel pripomínajú napríklad hneď dve uzatvárateľné schránky v priestore pred spolujazdcom alebo uzatvárateľný priečinok na vrchnej časti palubnej dosky. Palec hore dávam dvojici dodatočných držiakov na nápoje s na prvý pohľad ukrytým výsuvným mechanizmom situovaným na okrajoch palubnej dosky. V spomenutom kontexte mierne zamrzí riešenie výlisku na smartphone pred voličom prevodovky. Vďaka vyslovene jednoduchému a zároveň klzkému plastovému povrchu mi z neho mobilné zariadenie počas jazdy pri prudšom manévri pomerne často vypadávalo.
Reálne vysokým posedom model D-Max kopíruje zaužívané zvyklosti v pickup segmente. Príjemné prekvapenie reprezentujú rozmerovo veľkorysé a zároveň pohodlné predné sedačky s decentným náznakom bočného vedenia. Testovaná konfigurácia LSE už v štandarde disponuje hodnotným koženým čalúnením či elektrickým nastavením sedadla vodiča. Komfortnému posedu sekunduje dobrý výhľad z vozidla. Pri potencionálnom ťahaní prívesných vozíkov musím pochváliť dôležitý element v podobe dostatočne veľkorysých spätných zrkadiel. Vyslovene vysokí vodiči s výškou nad 185 cm sa tu na druhej strane môžu priblížiť priestorovému limitu pre hlavy, čím Isuzu pripomína svoj pôvod v krajine vychádzajúceho slnka.
Priestorovými pomermi v druhom rade testovaný exemplár kopíruje zaužívané štandardy danej triedy vozidiel. I deď Isuzu nepatrí medzi vyslovene najpriestrannejšie pickupy tak v druhom rade sa okrem detí pohodne odvezie dvojica urastenejších dospelákov. Dlhonohých pasažierov by tu pri dlhých presunoch o niečo viac potešil decentne dlhší sedák zadnej lavice. Fakt, že D-Max už nie je len skriktne úžitkovým alebo pracovným nástrojom, ale pokojne aj rodinnou alternatívou, vzadu pripomínajú nielen úchyty Isofix, ale taktiež samostatné výduchy ventilácie či zdrojová USB koncovka. Za funkčne príjemný detail, v rámci rutinného života tu považujem prítomnosť výklopného fixačného háčika na zadnej strane operadle vodičov. Testovaný exemplár disponuje taktiež odkladacími priečinkami na drobnosti pod výklopnými sedákmi zadnej lavice.
Prioritne pragmatická orientácia Isuzu D-Max sa prejavila pri nákladnej korbe. Určitým prekvapením je, že aj druhá najvyššia výbava LSE disponuje stále „len“ štandardným plechovým prevedením bez dodatočnej výstelky, resp. protišmykovej úpravy povrchu. Prioritne mužskou záležitosťou bude taktiež manipulácia so zadným čelom. To nedisponuje žiadnou manipulačnou pomôckou napríklad v podobe plynovej vzpery.
Palec hore si tu na druhej strane zaslúži prítomnosť kotviacich ôk. V mnohých situáciách nenahraditeľná rezervná pneumatika je umiestnená klasicky, teda v priestore pod nákladnou korbou. Veľkorysé rozmery ložnej plochy z funkčnej stránky ešte viac vyšperkovalo maximálne užitočné zaťaženie na úrovni 1,1 tony. Testovaný exemplár zároveň utiahne až 3,5 tonový prívesný vozík. Úložný priestor možné personálnej prispôsobiť v podobe širokej palety dodatočného príslušenstva vrátane krycích nadstavieb.
Medzi prednosti pickupu značky Isuzu patrí atraktívny pomer medzi vstupnou cenou a následne nadobudnutou hodnotou. Testovaná a hierarchicky druhá najvyššia verzia LSE už automaticky disponuje napríklad výbavovými prvkami ako: Bi-Led predné svetlomety, bezkľučový prístup a štartovanie v kombinácii s funkciou automatického zamknutia vozidla po oddialení, parkovacími senzormi po celom obvode vozidla, cúvacou kamerou, koženým čalúnením, infotainmentom s nadstavbou Apple Car Play a Android Auto, výduchmi ventilácie pre zadných pasažierov, dvoj-zónovou automatickou klimatizáciou či audiom so 6-reproduktormi. Už v nižších výbavách, resp. základe je k dispozícii pestrá paleta asistenčných systémov, adaptívny tempomat alebo vyhrievanie predných sedadiel.
Viac ako len spoľahlivý pracant
Japonské Isuzu je v poslednom období aktívne prioritne v „ťažkej váhe.“ Skúsenosti so stavbou nákladiakov sa logicky premietli do dôrazu na čo najrobustnejšiu a najodolnejšiu konštrukciu testovaného pickupu. Model D-Max je maximálne prispôsobený na tvrdú prácu. Pri vyšších výbavových verziách dokáže zároveň ponúknuť taktiež adekvátnu porciu štýlu a imidžu.
Pravoverná pickup DNA sa logicky premietla do predimenzovanej konštrukcie rebrinového rámu, resp. podvozka. Predné viacprvkové zavesenie odladené na používanie nielen v teréne, ale aj na asfalte dopĺňa klasická tuhá zadná náprava s odpružením v podobe odolných listových pier prispôsobených na preváženie ťažkého nákladu.
Konštrukčná teória sa v reálnej praxi kombinuje s ďalšími faktormi. Testovaný D-Max je po jazdnej stránke dôkazom obrovského evolučného progresu daného typu vozidiel. Na úroveň ponúkaného jazdného komfortu tu má pomerne zásadný dopad fakt, či je zadná časť vozidla prázdna alebo zaťažená. Pri preprave nákladu dokáže Isuzu na klasických komunikáciách podstatne viac napodobiť klasické SUV-čka so samonosnou karosériou.
Na druhej strane ani pri jazde s nenaloženým vozidlom sa netreba obávať žiadnych bolestivých kompromisov. Odľahčená zadná náprava prirodzene o niečo viac kopíruje cestný povrch a to vrátane nerovností. Daný stav spojený s impulzívnejším prejavom zadnej časti vozidla, napríklad pri prejazde cez sériu výraznejších priečnych nerovností, je typickou charakteristikou drvivej väčšiny konštrukčne klasických pickupov. D-Max musím na druhej strane pochváliť, že aj napriek tradičnému správaniu nezaťaženej zadnej časti ostáva v daných podmienkach stále príkladne poslušný a ovládateľný. Na prekvapivo suverénnu smerovú stabilitu prostredníctvom riadenia sa je možné spoľahnúť pokojne aj pri svižnej jazde po poľných, resp. lesných cestách s rozbitým povrchom. V prípade limitnej situácie sa tu o slovo prihlásia elektronickí anjeli strážni. Spomenuté podmienky testovanému Isuzu paradoxne svedčia dokonca ešte o niečo viac ako hladké a kvalitné asfalty.
Výhodou robustnej konštrukcie na čele s rebrinovým rámom je špičková filtrácia už aj reálne výraznejších nedokonalostí našej cestnej infraštruktúry. Vodič tu inými slovami nemusí mať žiadne „výčitky svedomia“ spojené napríklad s nechceným trafením prepadnutého kanalizačného poklopu pri vyššom rýchlostnom tempe.
Pri presunoch po šoférsky atraktívnych okreskách plných zákrut od testovaného exempláru nemožno prirodzene očakávať prakticky žiadne športové ambície. Prekvapivo suverénne jazdné vlastnosti na klasických komunikáciách tu na druhej strane demonštrujú plne akceptovateľné a zároveň nie pocitovo nepríjemnými náklonmi karosérie v zákrutách.
Pickupu z portfólia značky Isuzu nerobia žiadne problémy ani dlhé diaľničné presuny. Pri vyššom rýchlostnom tempe tu možno ako adekvátne označiť odhlučnenie priestoru pre posádku. Vďaka o niečo agilnejším proporciám D-Max prijemne prekvapil taktiež ponúkanou obratnosťou. Nad množstvom konkurentov vyniká napríklad v polomere otáčania s hodnotou 6,5 metra. To môže byť výhodou nielen v teréne, ale taktiež pri manévrovaní na parkoviskách našich obchodných centier.
Mozaiku prioritne racionálneho pickup pracanta so širokým presahom do sveta voľnočasových aktivít kompletizuje Isuzu D-Max svojim pohonným reťazcom. Aktuálne jediná európska motorová alternatíva pozostáva z odolného turbodiesla, pri ktorom automobilka prirodzene zúročila svoje dlhoročné motorkárske skúsenosti. Pohonná jednotka s komerčným označením 1,9 Ddi disponuje v súčasnosti výkonom plne adekvátnych 163 koní. Japonci svoju pohonnú jednotku, resp. kompletný pohonný reťazec prispôsobili očakávanému spôsobu využívania.
Podvedomá sila tu vyžaruje už z efektne „hrubého“, no nie otravného zvukového prejavu. Testovaný pohonný reťazec nie je prioritne o zážitkoch z jazdnej dynamiky. S reálne ponúkanou akceleráciou či už v podobe rozjazdov alebo pružných zrýchlení som bol napriek tomu spokojný. S prihliadnutím na dnešnú emisnú dobu tu dávam veľký palec hore taktiež až nečakane pohotovým reakciám spojenými s reálnou odozvou pedála akcelerátora.
Na náročné podmienky spojené so záťažou, resp. ťahaním ťažkých prívesov je prispôsobená súhra motora a prevodovky. Testovaný 6-st. automat klasickej konštrukcie pochádza z dielne renomovanej japonskej značky Aisin. Zmeny jednotlivých prevodov prebiehajú hladko a prirodzene. Vzhľadom na vyššie spomenuté okolnosti tu dáva zmysel celkovo väčšia rozvaha vyladenia prevodovky. Software automatickej prevodovky tak namiesto impulzívneho a častokrát i kontraproduktívneho preradenia pomerne často využíva uzamknutie meniča na aktuálne zvolenom prevode. Prevodovku musím pri pohodovej jazde a nízkej záťaži pochváliť za veľmi pekne vyladenú funkciu tzv. plachtenia. Výslednej spotrebe paliva by na druhej strane s určitosťou potencionálne prospel o niečo vyšší počet prevodových stupňov.
Klasickú pickup školu reprezentuje Isuzu D-Max z hľadiska dostupných módov jazdy. Daný svet zastrešuje minimalistický a ergonomicky príjemný otočný ovládač na stredovej časti palubnej dosky. Pre klasické asfaltové komunikácie je výhradne určený pohon „len“ zadnej nápravy 2H. Japonci sa tu prirodzene pohrali s nastavením trakčnej kontroly. Testovaný exemplár sa tak už v bežnom režime dokáže bez výrazne kontraproduktívneho „hrabania“ rozbehnúť napríklad aj v situácii keď jedno zo zadných kolies stojí na tráve či inom nestabilnom povrchu.
Po aktivovaní režimu 4H s pripojením pohonu prednej nápravy je už v permanencii medzinápravový diferenciál. Jeho výrazný mechanický zásah je citeľný už pri manévrovaní. Z tohto dôvodu je možné daný režim na klasickom asfalte využívať nanajvýš v spojitosti s nestálou adhéziou napríklad na snehu či ľade. Už v režime 4H toho zvládane Isuzu D-Max v teréne ďaleko viac ako je bežne zaužívaný SUV štandard. Vďaka dostupnosti reálne širokej škále výkyvu tuhej zadnej nápravy sa sem radí taktiež menej náročné kríženie náprav.
Do reálne náročného terénu v podobe hlbokého blata alebo prekonávania výrazných terénnych zlomov je následne najlepšou voľbou režim 4L. Tzv. redukcia sa stará o plynulý a čo najafektívnejší prenos sily smerom na kolesá už pri pomalej jazde. V tomto nastavení testovaný exemplár počas testu v prioritne suchých podmienkach zvládol prakticky bez akéhokoľvek zaváhania zdolať všetky pripravené offroad nástrahy. Palec hore dávam taktiež poslušnému módu manuálneho radenia, na ktoré slúži kulisa prevodovky. V prípade nestabilného podkladu, resp. už extrémneho kríženia je poslednou a zároveň veľmi užitočnou offroad pomôckou uzávierka na zadnej náprave. Táto funkcia je k dispozícii až do rýchlosti 30 km/h.
Špičkové terénne schopnosti spojené s dotykom robustnej mechanickej konštrukcie v mantineloch bežného cestného používania D-Max vyvažuje až nečakane vyspelými a zároveň veľmi dobre odladenými asistenčnými systémami zabalenými do balíka ADAS (Advanced Driver Assistance System). Povinných legislatívnych pomocníkov na čele s čítačkou značiek a akustickým upozornením na prekročenie rýchlostných limitov dopĺňa napríklad precízne fungujúci adaptívny tempomat s udržiavaním vozidla v jazdnom pruhu. Pri celkovej veľkosti vozidla v spojitosti napríklad s cúvaním z parkovacieho miesta je veľmi užitočná taktiež funkcia monitorovania premávky za vozidlom.
Rozmerom, hmotnosti ale aj pickup filozofii v sumári prirodzene zodpovedá aj spotreba paliva. Isuzu garantuje kombinovaný apetít na úrovni 9,2 l/100 km. V praxi ju reálne potvrdil i redakčný test s výslednou a takmer identickým parametrom 9,3 l/100 km. V neprospech nameraných hodnôt spotreby vypovedal prakticky úplne nový kus, čo na druhej strane vykompenzovalo testovanie takmer výhradne v režime nezaťaženej korby. Najúspornejší dokáže byť D-Max prirodzene na okreskách, kde nie je príliš náročné jazdiť za cca 7 litrov. Za sklamanie nepovažujem ani diaľničný priemer s hodnotou 8,9 l/100 km. Najsmädnejšie bolo Isuzu okrem terénu podľa očakávania v meste. Tu palubný počítač vyobrazil apetít 11,2 l/100 km. Mimochodom o necelý liter úspornejšiu prevádzku sľubuje automobilka pri voľbe alternatívy s klasickou manuálnou prevodovkou.
A celkový dojem?
Isuzu D-Max v dnešnom dynamicky sa meniacom svete stále reprezentuje tradičné a podvedome očakávané hodnoty. Japonský pickup dokáže konštrukčne odolným a spoľahlivým pracantom. Vo vyšších výbavových verziách vrátane druhej najvyššej LSE mu ale zároveň nechýba ani dnes tak dôležitá a očakávaná porcia osobitého štýlu a autentického imidžu. V jeho hovorí taktiež akceptovateľná cenovka a reálne bohatá výbava zahŕňajúca množstvo moderných asistenčných systémov.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Isuzu D-Max 1,9 Ddi Blue Power 4WD LSE
Dĺžka: 5 270 mm
Šírka: 1 870 mm
Výška: 1 790 mm
Rázvor: 3 125 mm
Objem kufra: – litrov
Motor: vznetový (nafta)
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 120/163
Krútiaci moment Nm: 360
Pohotovostná hmotnosť: 2 105 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,6 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu: 9,2 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 9,3 l / 100 km
Pneumatiky: Dunlop Grandtrek A/T
Verzia/cena
Isuzu D-Max 1,9 Ddi Blue Power 4WD LSE (testovaný model) od 50 580 €
Isuzu D-Max 1,9 Ddi Blue Power 4WD L (6 MT) od 39 080 €
Isuzu D-Max 1,9 Ddi Blue Power 2WD L (6 MT Single Cab) od 33 080 €