Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Redakčné testy

Test: KGM (SsangYong) Actyon – Atraktívna premena

od Peter Hlačik
14. októbra 2025
v Redakčné testy
95
A A
0
Test KGM (SsangYong) Actyon

Test KGM (SsangYong) Actyon

25
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Juhokórejská automobilka so sídlom v meste Pyeongtaek sa môže pochváliť viac ako 70-ročnou históriou. Špecialistovi na modely s vyššou svetlosťou podvozka a pohonom všetkých kolies sa v posledných rokoch darí aj v našom geografickom priestore. Hlavným strojcom úspechu je mimoriadne populárna aktuálna generácia rozmerovo kompaktného SUV Korando, ktorému sekundujú aj ostatní súrodenci s atraktívnym pomerom medzi vstupnou cenou a následne nadobudnutou hodnotou. Značka, ktorú sme ešte donedávna poznali pod označením SsangYong, je už nejaký čas pevnou súčasťou domáceho priemyselného giganta KG Group. Popri zmene vlastníckych pomerov došlo aj k premenovaniu spoločnosti. Už aj v Európe sa postupne udomácňuje nový „brand“ KGM. Viac ako symbolickú hybnú silu rebrandu zastrešil úplne nový model Actyon. Atraktívna a zároveň rodinne orientovaná novinka sa zaradila na hierarchický vrchol súčasnej palety klasických SUV modelov.

Nový model KGM Actyon, o ktorého pohon sa stará čisto benzínová motorizácia 1.5 Turbo GDI skombinovaná so 6-stupňovým automatom a pohonom predných kolies, nám v najvyššej výbave Premium na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky KGM.

Rýchle fakty:

  • Tradičná kórejská automobilka špecializujúca sa na vozidlá s vyššou svetlosťou podvozka píše novú etapu svojej existencie pod krídlami skupiny KG Group. Globálnu zmenu názvu zo SsangYong na KGM skompletizoval príchod štýlovej SUV vlajkovej lode aj do nášho regiónu.
  • Znovuzrodený Actyon hierarchicky vypĺňa priestor medzi o niečo menším súrodencom Torres a koncepčným offroadom s rebrinovým rámom, ktorým je model Rexton.
  • Imidžovú orientáciu nového KGM Actyon pripomína emocionálne ladený dizajn. Robustná SUV karoséria zaujme autentickým stvárnením siluety zadnej časti. Zaujímavosťou čelných partií je absencia fabrického loga..
  • Napriek dizajnovo autentickej siluete poteší nový KGM Actyon špičkovým vnútorným priestorom. Rodinnú orientáciu a modernú koncepciu interiéru dopĺňa až nečakane hodnotný nádych.
  • Dospelú koncepciu nového KGM Actyon podčiarkuje aj kvalitné odladenie jazdných vlastností. Konzervatívnejšie orientovaní používatelia určite ocenia klasický pohonný reťazec pozostávajúci z čisto benzínovej jednotky a tradičného automatu.

Fotogaléria KGM (SsangYong) Actyon

KGM (SsangYong) Actyon 1,5 Turbo GDI

Korene formálne novej značky KGM siahajú až do roku 1954. Vďaka tomu ide o jednu z najstarších automobiliek v Južnej Kórei. Počas viac ako 70-ročnej histórie niesla spoločnosť označenia ako Dong-hwan Motor, Keohwa či v našom priestore suverénne najznámejší názov SsangYong. Vďaka pôvodnej licenčnej výrobe armádnych offroadov si výrobca právom zachoval povesť SUV špecialistu. Modely s vyššou svetlou výškou dnes zastrešujú celé jeho portfólio. Označenie KGM (KG Mobility) sa v domovine aj vo svete používa od roku 2023 a globálny rebrand bol len nedávno zavŕšený práve v Európe. Zaujímavosťou je, že výrobca sa aj naďalej hlási k tradičnému logu dvojhlavého draka.

K najnovším členom rodiny KGM patrí testovaný exemplár, zastúpený formátovo stredne veľkým SUV Actyon. Zaujímavosťou je, že Kórejci sa pri názve, ktorý spája slová action (akcia) a young (mladý), inšpirovali vlastnou históriou. Rovnomenný model z portfólia SsangYong, známy aj z našich ciest, uzrel svetlo sveta v roku 1995. Všeobecne odvážnemu dizajnu vtedy sekundovala nadčasová karosárska verzia typu SUV coupé. Historicky tak šlo o jedného z prvých priekopníkov dnes tak obľúbeného segmentu. O niečo neskôr rozšíril rodinu aj rozmerovo kompaktný pickup Actyon Sports.

Znovuzrodený Actyon sa zaradil na vrchol SUV ponuky značky KGM

Približne po štrnástich rokoch predstavila automobilka pokračovateľa tradície. Znovuzrodený Actyon využíva identický technický základ ako známi súrodenci Torres a Korando. Zásadný rozdiel však predstavuje jeho imidžovo-luxusná atmosféra, ktorá sa spolu s atraktívnym dizajnom premieta do väčšieho formátu či širšieho rozchodu kolies. Novinku zdobí precízne vypracovaný interiér s najnovšou generáciou digitálnych riešení a bohatou paletou asistenčných systémov. Symbolický status vlajkovej lode podčiarkuje prítomnosť výhradne najvyššej výbavy Premium.

Paleta dostupných pohonných jednotiek sa aktuálne opiera o známy prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.5 T-GDI Turbo s výkonom 163 koní. Jedinou prevodovkovou alternatívou je 6-stupňový automat klasickej konštrukcie z portfólia Aisin. Zákazníci si môžu zvoliť verziu s pohonom predných alebo všetkých kolies. Už čoskoro by mala ponuku rozšíriť aj úplne nová, úspornejšia full-hybridná motorizácia, po vzore modelu Torres.

Pod prednou kapotou sa nachádza dôverne známa motorizácia 1,5 T-GDI Turbo

Dizajn, ktorý púta pozornosť

Znovuzrodený Actyon dokáže na prvý pohľad zaujať originálnym a pútavým dizajnom. Na rozdiel od svojho rovnomenného predchodcu sa tu s určitosťou netreba obávať vyslovenej polarizácie. Aplikované línie a krivky možno označiť ako evolúciu hierarchicky nižšie postaveného súrodenca, ktorým je model Torres. Testovaný exemplár ponúka opticky robustný SUV nádych skombinovaný s množstvom autentických detailov. Zaujímavosťou je, že automobilka je aj naďalej veľmi striedma pri aplikácii identifikačných prvkov. Emblém KGM si pri exteriéri, s výnimkou zadnej časti, našiel svoje miesto prakticky už len v centre diskov kolies.

Predným partiám s robustne kolmou orientáciou a pomerne vysoko posadenou líniou kapoty dominuje evolučne vylepšená a zároveň úzka maska bez chladiacich prieduchov. Efektne tvarovanému modulu denného svietenia, resp. smeroviek, sekunduje svietiaca centrálna časť. Po zotmení pútavé LED podsvietenie, ktoré v princípe nahrádza fabrické logo, čerpá inšpiráciu zo segmentov prírodných živlov z vlajky Južnej Kórey. Proporčne malý hlavný svetelný modul je po vzore elektromobilu EVX umiestnený pomerne nízko v postrannom priestore nárazníka. Adekvátne výkonná Full-LED svetelná technika svojím dosvitom v noci rozhodne neurazí, no zároveň ani vyslovene nenadchne. Sofistikovaná nadstavba si musí naďalej vystačiť „len“ s automatickým prepínaním diaľkového módu. Celkovo drsný podtón dotvára samotný predný nárazník. Jeho dizajnovou zaujímavosťou s dynamickým nádychom je vystúpená línia spodných oblúkov. Efektné riešenie však môže byť na druhej strane určitým kameňom úrazu pri prejazdoch cez výraznejšie terénne zlomy.

Nový Actyon vyzerá štýlovo a zároveň adekvátne drsne

Decentný športový akcent nemožno novinke uprieť ani pri pohľade z profilu. Prioritne sa o to stará tvarovo originálne skosenie zadnej časti. Reálne masívnemu koncovému stĺpiku predsa len sekunduje jemná SUV-coupé príchuť. Pútavý detail strešného modulu dotvára proporčne výrazná hliníková lišta s vodorovnou orientáciou. Optickú robustnosť pripomínajú svalnaté línie blatníkov. Lakovanie lemov, resp. prahového modulu v lesklej farbe, jasne naznačuje, že Actyon je prioritne určený na klasické spevnené komunikácie. Na inšpiráciu menším súrodencom odkazujú ozdobné fixačné oká na prednej kapote. Novinka v portfóliu značky KGM sa kombinuje výhradne s efektnými 20-palcovými diskami kolies. Vizuálnu exkluzivitu testovanej konfigurácie ešte viac podčiarklo príplatkové lakovanie v čiernej metalíze s dovetkom Space.

Dizajnovo najautentickejšia zadná časť si vystačí s uhladenými líniami bez optického náznaku krytu rezervnej pneumatiky či postranného otvárania dverí kufra. Konštruktéri si tu napriek dlhšiemu previsu dali záležať na čo najlepšom nájazdovom uhle. K temperamentným detailom patrí vystúpená línia strešného spojlera s postrannými „rohmi“. Športový akcent neobišiel ani modul nárazníka s optickým náznakom difúzora. Vizuálne najvýraznejším prvkom zadnej časti sú asymetricky usporiadané koncové svetlá. Na hlavný modul, zastúpený formátovo úzkou horizontálnou linkou, nadväzuje centrálne zapracované označenie Actyon. V nižšie posadenom vertikálnom celku s drsnou povrchovou úpravou si našli miesto smerovky, cúvacie svetlo aj hmlovka.

Zadnej časti dominujú prioritne uhladené línie so športovým akcentom

Imidžovka s priestranným interiérom

Interiér nového KGM Actyon dokáže už pri prvom kontakte vyvolať nefalšovaný wow efekt. Prioritne sa pod to podpísala luxusná atmosféra, ktorú v prípade testovanej konfigurácie ešte viac umocnilo príplatkové čalúnenie v béžovom odtieni kombinujúce pravú a syntetickú kožu. Kórejci si dali prirodzene záležať na precíznej kvalite dielenského spracovania aj komplexnej skladbe použitých materiálov. Zaujímavosťou je štruktúrou originálny dekór centrálnej časti palubnej dosky, resp. vnútorných výplní dverí, ktorý je v skutočnosti „dôveryhodne“ pôsobiaci plast.

Architektúra palubnej dosky vrátane atypicky tvarovaného volantu posúva ešte o krôčik ďalej nápady známe z vylepšeného modelu Torres, resp. jeho elektrického ekvivalentu. Modernú atmosféru tu, s odmyslením si digitálneho sveta, umocňuje efektné zapracovanie nastaviteľného ambientného podsvietenia. V predných dverách vizuálne zaujme opäť podsvietený element inšpirovaný kórejskou vlajkou. Robustný SUV dojem ešte viac podčiarkuje vyvýšený posed. Samotný úkon nastupovania zjednodušuje praktický detail v podobe takmer úplného prekrytia prahov dverí.

Palubná doska nového modelu KGM Actyon

Dizajnovo minimalistická palubná doska sa, s výnimkou štartovacieho tlačidla a výstražného trojuholníka, zriekla akýchkoľvek ďalších hardvérových ovládacích prvkov. Efektný dojem umocňuje do priestoru vystúpená stredová konzola s proporčne miniatúrnym voličom prevodovky. Na jeho funkcionalitu som si v bežnej praxi zvykal o niečo dlhšie. Zmena pozícií z D do R alebo naopak je totiž z bezpečnostných dôvodov spojená s dvojklikom alebo dlhším podržaním ovládača v pozícii preferovaného smeru jazdy.

Nielen konzervatívne orientovaní vodiči ocenia s veľkou pravdepodobnosťou dvojramenný multifunkčný volant s klasickými ovládačmi. Na identickom mieste je možné komfortne deaktivovať stráženie jazdných pruhov. Novinkou je prítomnosť dvojice na prvý pohľad temperamentných okrúhlych tlačidiel. Funkčne zastrešujú osobne nastaviteľnú skratku a netradične aj funkciu autohold. Napriek atypicky „hranatému“ tvarovaniu som si na najdôležitejší ovládací prvok vozidla dokázal zvyknúť už po absolvovaní prvej porcie kilometrov. V tejto súvislosti si zaslúži palec hore kombinácia optimálnej hrúbky venca s na dotyk príjemným koženým povrchom.

Digitálny svet patrí k prednostiam značky KGM

Modernej koncepcii interiéru sekundujú rozumne navrhnuté odkladacie priečinky. Modely z portfólia značky KGM, resp. SsangYong, tradične zaujmú objemnými schránkami vo dverách s praktickým predelom. Z koncepcie „plávajúcej“ stredovej konzoly logicky ťaží objemný priestor v spodnej časti. Pohodlne sa sem vďaka tomu zmestí napríklad aj rozmerovo štandardná kabelka. Vtipné, no v praxi nie príliš využiteľné riešenie predstavuje formátovo minimalistická uzatvárateľná schránka v centrálnej časti palubnej dosky. Podložka s funkciou indukčného nabíjania smartfónu je šikovne „ukrytá“ v priestore pred lakťovou opierkou.

Stabilnou pýchou kórejských automobiliek je koncepcia digitálnych hračiek. Actyon disponuje módnym riešením s dvojicou obrazoviek zabalených do opticky jednoliateho celku. Najnovšia evolúcia prístrojového panela poteší špičkovo ostrou grafikou. Modifikovanú simuláciu budíkov ozvláštňuje skosené vyobrazenie stupníc, pričom vzhľad sa decentne mení v závislosti od zvoleného jazdného módu. Zaujímavé grafické spestrenie zastrešuje aj možnosť výberu motívu pozadia. Z čisto funkčného hľadiska musím pochváliť prehľadné variácie náhľadov palubného počítača vrátane zobrazenia mapového podkladu. Alternatívne premietanie dôležitých údajov priamo do zorného poľa prostredníctvom head-up displeja medzi výbavovými položkami nefiguruje.

Veľmi peknou grafikou a rozlíšením sa môže pochváliť i centrálny infotainment

Centrálna dotyková obrazovka poteší, podobne ako prístrojový panel, komunikáciou v slovenskom jazyku a zároveň praktickou orientáciou smerom na vodiča. Samozrejmosťou ostáva špičková grafika. Precízne ostrým zobrazením sa vo finále môže pochváliť aj príplatkový kamerový náhľad na okolie vozidla, pričom výbavový štandard zahŕňa „len“ cúvaciu kameru. Multimediálne rozhranie značky KGM však za najlepšími konkurentmi mierne zaostáva. Podpísali sa pod to z času na čas ospalejšie reakcie na dotykové povely. Úvodnú obrazovku vo všeobecnosti intuitívneho menu si možno prispôsobiť preferovanou okrajovou záložkou. Tento detail som napriek pomerne malým ikonám prioritne využíval na ovládanie termomanažmentu vozidla. Výrazne prehľadnejšiu grafickú schému klimatizácie je alternatívne možné zobraziť aj na celej ploche obrazovky.

Vývojovo evolučnú novinku kórejského infotainmentu zastrešuje rolovacia záložka vo vrchnej časti obrazovky. Vďaka nej sú prakticky okamžite a kedykoľvek k dispozícii dôležité funkcie vrátane zmeny jazdných módov, spomenutého kamerového náhľadu, deaktivácie štart-stop systému, ovládania zjazdového asistenta či rýchla možnosť vypnutia povinných „euro-asistentov“ na čele s monitorovaním rýchlostných limitov. Moderná mobilná konektivita zatiaľ funguje výhradne klasicky, teda prostredníctvom priameho káblového prepojenia. Z viacerých zaujímavých menu záložiek vyberám funkcionalitu „spánok na zadných sedadlách“, pri ktorej Actyon vypne reproduktory v zadnej časti kabíny.

Opciové čalúnenie v hnedej koži evokuje luxusnú atmosféru

Status SUV vlajkovej lode značky KGM umocňujú komfortné sedačky s na dotyk hodnotným čalúnením. Absentujúci náznak bočného vedenia na proporčne adekvátnom sedáku uľahčuje menej urasteným pasažierom prístup na palubu. Elektrickému nastaveniu pozície sekunduje nadstavba s vyhrievaním aj odvetrávaním. Vďaka vyvýšenému posedu tu považujem za bezproblémový aj výhľad z vozidla. V teréne, resp. pri tesnom manévrovaní musím v tejto súvislosti vyzdvihnúť dobrý priestorový odhad rohov karosérie, pod ktorý sa podpísala práve líniovo „hranatá“ stavba.

Ako formátovo nadštandardný možno označiť aj priestor pre zadných pasažierov. Prístup na palubu uľahčuje veľkoryso nadimenzovaný vstupný otvor. Vzadu sa pohodlne odvezú deti aj urastení dospeláci. Pri mojej výške 185 cm som mal stále k dispozícii veľkorysú rezervu pre nohy, kolená aj hlavu. Vďaka veľkorysej vnútornej šírke tu rozhodne nie je utópiou ani cestovanie v trojici. Potenciálny prostredný pasažier musí počítať s prítomnosťou formátovo menšieho stredového tunela. Sympatické je, že v rámci materiálového prevedenia Kórejci nešetria ani v druhom rade. Dôkazom toho sú kvalitatívne hodnotné vnútorné výplne zadných dverí. Prakticky kreatívne riešenia si osvojilo aj vypracovanie zadnej strany predných operadiel. Doplnkové vrecko pre smartfón dopĺňa špeciálny tvar hlavovej opierky, ktorá dokáže poslúžiť ako vešiak na bundu alebo sako. Komplexný cestovný komfort kompletizujú samostatné výduchy ventilácie, zdrojové USB koncovky, možnosť polohovania zadných operadiel, tieniace roletky, centrálna lakťová opierka, panel s elektrickým ovládaním sedadla predného spolujazdca či funkcia vyhrievania krajných pozícií.

Actyon boduje veľkorysým vnútorným priestorom v druhom rade

Celkový nárast formátu v porovnaní s hierarchicky nižšie postaveným modelom Torres sa v pozitívnom zmysle odzrkadlil na batožinovom priestore. Základná prepravná kapacita s prakticky symetrickým tvarovaním ponúka 668 litrov. Veľkorysej dĺžke ložnej plochy sekunduje dôraz na maximálne vybratie bočných stien. Actyon v tomto priestore neodignoroval ani háčiky na tašky či postranné boxy na drobnosti. Všeobecne zaužívanú ázijskú klasiku pripomína obyčajné plastové obloženie bočných stien, ktoré je prirodzene náchylnejšie na mechanické škrabance. Pod celkovo vyššie ukotvenou medzipodlahou si našiel miesto praktický organizér, do ktorého sa zmestia aj rozmernejšie predmety. Pri verzii s pohonom všetkých kolies je identický priestor mimochodom prispôsobený pre prítomnosť štandardne dodávaného dojazdového kolesa. K praktickému ideálu mi vo finále chýba prítomnosť otvoru určeného na prepravu dlhých predmetov. Úkon sklopenia zadných operadiel, delených v pomere 60 : 40, sa realizuje klasicky, teda bez dodatočnej skratky v kufri. Následne je k dispozícii takmer úplná rovina s maximálnou prepravnou kapacitou 1 568 litrov. Funkčnou zaujímavosťou je ovládanie elektrického mechanizmu piatych dverí. Klasickému tlačidlu sekunduje alternatívny ovládač vo vnútornom priestore bočnej stene, ktorý ocenia prioritne deti.

Status SUV vlajkovej lode pripomína Actyon aj dostupnosťou výhradne najvyššej výbavy Premium. S odmyslením si pestrej palety bezpečnostných a asistenčných systémov je tu už automatickým štandardom napríklad adaptívny tempomat, zjazdový asistent, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, bezkľúčový prístup a štartovanie, dvojzónová automatická klimatizácia, elektricky ovládané predné sedadlá s vyhrievaním a odvetrávaním, vyhrievanie krajných pozícií zadných sedadiel, vyhrievaný volant, cúvacia kamera, indukčné nabíjanie smartfónu či vstavaná navigácia. Testovaný exemplár k tomu v rámci opcie pridáva luxusnejšie čalúnenie interiéru, spomínaný kamerový náhľad na okolie vozidla či panoramatické strešné okno, ktoré v priemere disponuje otvárateľnou nadstavbou.

Batožinový priestor disponuje základnou kapacitou 668 litrov

Príjemný spoločník na každý deň

Nový Actyon v rámci konštrukčného základu vsádza na dôverne známu techniku vrátane adekvátne energickej prepĺňanej benzínovej motorizácie. Samozrejmosťou sú variácie pohonu len predných, ako aj všetkých štyroch kolies. Status vrcholného SUV tu, s odmyslením si najvyššej výbavovej konfigurácie, kompletizuje hneď niekoľko ďalších sofistikovaných technologických riešení.

Do spomínanej kategórie neváham zaradiť precízne odhlučnenie priestoru pre posádku. V tejto disciplíne patrí testovaný exemplár medzi najkultivovanejších zástupcov svojho segmentu. Kórejci si dali záležať na odizolovaní motorového priestoru a zároveň aj ďalších funkčne dôležitých detailoch, vrátane zdvojených skiel na predných dverách. S príjemnou akustickou pohodou na palube som bol, napriek hranatým karosárskym líniám, spokojný aj vo vyšších rýchlostiach, vrátane diaľničného tempa.

Nový Actyon zaujme prijemným odladením podvozka

Novinka dokáže zároveň zaujať sofistikovanou konštrukciou podvozka. Prepracovanejšie viacprvkové zavesenie kolies zadnej nápravy typu multi-link je štandardom už pri verzii s predným náhonom. Vzhľadom na štandardne dodávané 20-palcové disky si uznanie zaslúži aj odladenie pruženia. To má vo finále predsa len o niečo bližšie k tuhšiemu než vyslovene poddajnému charakteru. V kombinácii s veľkými kolesami dokáže Actyon napriek tomu príkladne hravo odfiltrovať bežné nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry.

Pri prejazdoch cez sériu priečnych nerovností, napríklad v podobe dilatačných spojov, je vítanou samozrejmosťou adekvátna istota spojená so stabilitou zadnej časti vozidla. V identickom prostredí musím vyzdvihnúť pocitovo výbornú tuhosť karosérie. Komfortný limit pruženia sa o slovo podľa očakávania prihlási pri svižných prejazdoch cez hrubé nerovnosti alebo temperamentnejšej jazde po rozbitých povrchoch lesných či poľných ciest. V danom prostredí vynikne o niečo viac hierarchicky nižšie postavený Torres, resp. veľký Rexton, ktorý je koncepciou stále drsným offroadom.

Napriek prioritne cestnej orientácii sa v ľahkom teréne prirodzene nestratí ani verzia s pohonom 4×2

Prioritne asfaltovo ladený podvozok testovanej novinky vynikne ďaleko viac na klasických spevnených komunikáciách. Napriek dospelému odladeniu, ktoré si bez problémov poradí so svižnejšími prejazdmi cez zákruty či technickejšími okreskami, však od modelu Actyon netreba očakávať žiadne prehnané športové ambície. Štýlovému SUV s rodinne orientovaným interiérom zo všetkého najviac svedčí takpovediac bežný, resp. konvenčný spôsob používania. Spomenutý naturel ešte viac umocňuje prioritne ľahučké odladenie riadenia, ktoré sa zároveň nevyznačuje príliš strmým prevodom.

Napriek už reálne veľkému telu prekvapil testovaný exemplár stále sympatickou pohotovostnou hmotnosťou. Tento parameter sa v prípade verzie s pohonom len predných kolies podarilo udržať pod úrovňou 1,6 tony. Sumárny zážitok z jazdy čiastočne formuje zvolený jazdný režim. Nový Actyon disponuje zaužívanou klasikou. Na prvý pohľad ukryté rozhranie zmeny jazdných módov si našlo svoje miesto v už vyššie spomínanej hornej lište skratiek centrálneho displeja. Východiskovému nastaveniu Normal sekunduje, predovšetkým pri reakciách prevodovky, citeľne impulzívnejší mód Sport. Druhou alternatívou, orientovanou na čo najoptimálnejší rozjazd na povrchoch so zhoršenou adhéziou, je nastavenie Winter.

Dôležité nastavenia vrátane voliča jazdných režimov sú k dispozícii v praktickom hornom menu

O pohon štýlovej novinky sa stará v princípe dôverne známa prepĺňaná benzínová motorizácia 1,5 GDI Turbo, ktorá si stále vystačí bez akejkoľvek pridanej elektrifikácie. Deklarovaný výkon 163 koní postačuje testovanému exempláru, v mantineloch bežného používania, aj s prispením vyššie spomenutej hmotnosti s veľkým prehľadom. Pri štandardnom obsadení vozidla dvojicou pasažierov som bol spokojný nielen s pohotovými rozjazdmi, ale aj s adekvátne svižnými pružnými zrýchleniami. Zaujímavosťou je, že KGM pri väčšine modelov neuvádza oficiálny údaj akcelerácie z pokoja na 100 km/h.

S prirodzeným konštrukčným limitom objemovo menšieho štvorvalca, premietnutým do častejšej práce vo vyššom spektre otáčok, treba počítať pri pohybe v topograficky náročnejšom teréne, dlhších kontinuálnych stúpaniach či pri plne zaťaženom vozidle. Zaujímavosťou principiálne modernej pohonnej jednotky s priamym vstrekom paliva je prakticky úplne absentujúce odpájanie prívodu paliva pri plachtení s uvoľneným pedálom akcelerátora.

Nový Actyon spolupracuje výhradne s 6-st. automatom značky Aisin

Takpovediac „starú školu“ pripomína celková súhra pohonnej jednotky so 6-stupňovým automatom značky Aisin. Klasická konštrukcia prevodovky sa v pozitívnej miere prejavila pri príkladne plynulých rozjazdoch, čo je veľkou výhodou napríklad pri potrebe tesného manévrovania. Palec hore si tu zaslúži aj reálne hladká zmena jednotlivých prevodových stupňov. Za prekvapenie, predovšetkým v kontexte dnešnej emisne náročnej doby, tu možno označiť celkovo „výbušnú“ charakteristiku pohonnej sústavy. Tá sa o svoje slovo prihlási pri prakticky akomkoľvek prudšom zatlačení pedála akcelerátora, na ktoré riadiaca jednotka zareaguje okamžitým podradením, pokojne aj o viac rýchlostných stupňov. Od preferovanej intenzity práce s plynovým pedálom sa vo finále odvíja parameter spotreby paliva. Pre úplnosť dodávam, že pri pohodovej jazde v ustálenom tempe, resp. pozvoľnejšom zrýchľovaní, dokážu otáčky klesnúť pokojne aj hlboko pod 2000 otáčok. Alternatívu manuálneho radenia v prípade náročnejších situácií zastrešujú pomerne promptne reagujúce pádla pod volantom.

Nadstavba ručného radenia má v mojich očiach najväčšie opodstatnenie pri plynulom zdolávaní terénnych úsekov. Testovaná konfigurácia mimo spevnených ciest, napriek absencii pohonu všetkých kolies, poteší solídnou svetlou výškou 194 mm. Zo štandardne dostupných offroad pomocníkov dávam palec hore prítomnosti zjazdového asistenta. Pre častejšie výjazdy do terénu je vo finále prirodzene lepšou voľbou ekvivalent s pohonom 4×4.

Testovaný exemplár zaujme pestrou paletou asistenčných systémov

Nový Actyon disponuje širokou paletou bezpečnostných a asistenčných systémov vrátane monitorovania pohybu za vozidlom pri cúvaní a taktiež pri vystupovaní. Z praktických a zároveň nie úplne bežných pomocníkov dávam palec hore zaujímavej funkcii upozorňujúcej na rozjazd vpredu stojaceho vozidla, čo príde vhod prioritne v mestských kolónach. Legislatívne povinnú nadstavbu, na čele s monitorovaním pozornosti vodiča či sledovaním rýchlostných limitov, možno s prispením výrazného akustického doprovodu označiť ako pomerne premotivovanú. V tejto súvislosti poteší pohotová možnosť deaktivácie vďaka spomínanej rolovacej skratke centrálneho infotainmentu.

Prítomnosť čisto benzínovej pohonnej jednotky v kombinácii s klasickým automatom sa logicky odzrkadlila v spotrebe paliva. V tejto disciplíne novinka vo všeobecnosti nepatrí medzi najúspornejších zástupcov v segmente stredne veľkých SUV. Pri skúšanej konfigurácii s pohonom len prednej nápravy sa kombinovaný priemer v teste ustálil na rovných 9 litroch. Pri preferencii komótneho štýlu jazdy klesne apetít o niečo nižšie, smerom k výrobcom deklarovanej hodnote 8,5 l/100 km. Naopak, pri zážitkovejšom štýle je možné pomerne ľahko pokoriť 10-litrovú hranicu. Najúspornejšia bola novinka z portfólia značky KGM so spotrebou 7,7 litra pri mimomestských presunoch. Ako plne akceptovateľné považujem ustálené diaľničné tempo, pri ktorom palubný počítač vyobrazil cifru 8,9 l/100 km. Prirodzene najhladnejší je Actyon so spotrebou 10,6 l/100 km v mestskej zástavbe. Pre úplnosť dodávam, že objem palivovej nádrže ponúka štandardných 50 litrov.

Nový KGM Actyon

A celkový dojem?

Znovuzrodený KGM (SsangYong) Actyon zaujme štýlovou koncepciou, ktorá odzrkadľuje čoraz väčšie ambície tejto tradičnej kórejskej automobilky. Emočne ladenému dizajnu sekunduje materiálovo hodnotný a zároveň reálne priestranný interiér. Status SUV vlajkovej lode umocňuje bohatá výbava, ako aj ďalšie dospelé riešenia na čele so špičkovým odhlučnením kabíny. Čisto benzínový pohonný reťazec v princípe kopíruje zvyklosti známe už z hierarchicky nižšie postavených súrodencov.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: KGM (SsangYong) Actyon 1.5 GDI Turbo 2WD Premium
Dĺžka: 4 740 mm
Šírka: 1 910 mm
Výška: 1 670 mm
Rázvor: 2 680 mm
Objem kufra: 668 litrov
Motor: zážihový
Pohon: predných kolies
Kombinovaný výkon kW/koní: 120/163
Krútiaci moment Nm: 280
Pohotovostná hmotnosť: 1580 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 191
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: – s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 8,5 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 9,0 l/100 km
Pneumatiky: Michelin Primacy Tour

Verzia/cena

KGM (SsangYong) Actyon 1.5 GDI Turbo 2WD Premium (testovaný model) od 38 990 €
KGM (SsangYong) Actyon 1.5 GDI Turbo 4WD Premium od 40 980 €

Tags: KGMKGM Slovenska RepublikaTest autoinakTest KGM (SsangYong) ActyonTest KGM Actyon
Share10Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Test Mini Cooper JCW 2025
Redakčné testy

Test: Mini Cooper JCW – Esencia šoférovania

7. novembra 2025
2.5k
Test Subaru Forester 2025
Redakčné testy

Test: Subaru Forester – Moderná evolúcia tradičnej DNA

4. novembra 2025
2.5k
Test Škoda Elroq
Redakčné testy

Test: Škoda Elroq – Elektrický hit

31. októbra 2025
2.5k
Next Post
YANGWANG U9 Xtreme

YANGWANG U9 Xtreme – najrýchlejšie sériové auto planéty

Mercedes-Maybach V12 Edition

Exkluzívny Mercedes-Maybach V12 Edition

Test MG HS 2025

Test: MG HS – Generačný skok vpred

Najčítanejšie články

  • Test Renault Captur 2025

    Test: Renault Captur – Vybrúsený diamant

    32 shares
    Share 13 Tweet 8
  • Test: Cupra Terramar VZ – Rodina a emócie

    29 shares
    Share 12 Tweet 7
  • Test: Jeep Avenger e-Hybrid – Spaľovací základ mu pristane

    29 shares
    Share 12 Tweet 7
  • Test: BMW 550e – Špičková kombinácia dvoch svetov

    27 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: MG HS – Generačný skok vpred

    26 shares
    Share 10 Tweet 7
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť