Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Redakčné testy

Test: Lexus LM – Vitajte v prvej triede

od Peter Hlačik
3. júna 2025
v Redakčné testy
94
A A
0
Test Lexus LM 2025

Test Lexus LM 2025

25
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Prémiový výrobca z krajiny vychádzajúceho slnka zaujme príjemne pestrým portfóliom „európskych“ modelov. Ich spoločným menovateľom je autentický dizajnový jazyk skombinovaný so zážitkom z použitých materiálov. Medzi najlepších patrí Lexus taktiež v disciplíne technológií vrátane vysokých bezpečnostných nárokov či sofistikovaných elektrifikovaných pohonov. Čoraz sebavedomejšia automobilka nepoľavuje ani v modelovej ofenzíve. Najnovšiu evolúciu všetkých vyššie spomenutých cností zastrešuje len prednedávnom predstavená nová generácia modelu ES. Onedlho sa môžeme tešiť taktiež na príchod vynoveného elektromobilu RZ, ktorý ponúkne technologickú chuťovku v podobe čisto elektronického riadenia „steer-by-wire“. Z už dostupných noviniek sa teší veľkej popularite nová vstupná brána, ktorou je malé SUV LBX. Na opačnom konci produktovej línie udivuje koncepčne zaujímavá alternatíva k vlajkovej limuzíne LS. Reč je o novom luxusnom MPV Lexus LM, ktorý sme mali možnosť v rámci redakčného testu preveriť v jeho rodinnejšie orientovanej 7-miestnej verzii.

Nový Lexus LM 350h, ktorého pohon zastrešuje sofistikovaný full-hybrid s výkonom 250 koní, spolupracujúci s pohonom všetkých kolies AWD, a v dostupnejšej konfigurácii Luxury so 7-miestnou konfiguráciou interiéru, nám na test zapožičala spoločnosť AT Lexus Žilina.

Rýchle fakty:

  • Japonský Lexus v rámci modelovej ofenzívy priviezol na starý kontinent novú generáciu luxusného MPV s názvom LM. Daný karosársky koncept sa na domovskom kontinente teší veľkej obľube a zároveň predstavuje zaujímavú alternatívu k špičkovým limuzínam.
  • Pod kódovým označením LM sa ukrýva veľmi výstižné pomenovanie „Luxury Mover“. Honosná MPV novinka je v našom geografickom priestore k dispozícii v dvoch konfiguráciách – s reprezentatívnym 4-miestnym usporiadaním alebo rodinnejšou 7-miestnou alternatívou.
  • Nový Lexus LM zaujme majestátnymi proporciami v kombinácii s autentickými dizajnovými prvkami. Vskutku impozantne pôsobia v tomto kontexte predné partie s obrovskou a zároveň rešpekt budiacou maskou.
  • Testovaný Lexus LM dokáže už v „základnej“ 7-miestnej verzii doslova ohúriť kvalitatívne prvotriednym stvárnením interiéru. Najviac pozornosti a komfortu automobilka aj v tomto prípade cielila na pasažierov v druhom rade.
  • Dôraz na luxusnú orientáciu sa v prípade nového modelu Lexus LM premietol taktiež do precízne odladených jazdných vlastností. Zmysluplnú alternatívu voči vlajkovým limuzínam reprezentuje precízne komfortný podvozok ako aj vskutku špičkové odhlučnenie kabíny.

Fotogaléria Lexus LM

Lexus LM 350h AWD

Značka Lexus bola založená v roku 1989. Prémiová nadstavba súčasnej svetovej automobilovej jednotky sa za relatívne krátky čas vypracovala medzi rešpektovaných hráčov v prémiovom, resp. luxusne orientovanom segmente. Identický výrobca dnes disponuje reálne širokým portfóliom dostupných modelov. K výkladnej skrini japonskej značky patria už od počiatku špičkové limuzíny zastúpené vlajkovou líniou LS. Zákaznícke preferencie sa však postupom času menia a zároveň formujú. Čoraz dôležitejším pilierom produktovej línie sú automobily s vyššou svetlosťou podvozka. Na globálnej úrovni im kraľuje, u nás žiaľ neponúkané, majestátne SUV LX s motorizáciami V6. Lexus napriek tomu disponuje koncepčne netradičnou, no zároveň zaujímavou alternatívou k obom vlajkovým lodiam už aj v našom geografickom priestore.

Spomenuté atribúty spĺňa luxusný van s označením LM, ktorý je zároveň historicky prvým MPV s logom Lexus. Pod použitou skratkou sa ukrýva výstižné označenie „Luxury Mover“. Jeho história sa začala písať prvou generáciou z roku 2019. Pôvodný model si vypomohol využitím základu odvodeného od súrodeneckého a u nás prakticky neznámeho automobilu Toyota Alphard. Špičkový veľkopriestorový van sa teší stabilnej obľube predovšetkým na domovskom kontinente, na čele s čínskym trhom. Japonci z tohto dôvodu už v roku 2023 predstavili úplne novú druhú generáciu, ktorá pred pár mesiacmi dorazila aj na starý kontinent.

Modelový rad LM predstavuje reálne zaujímavé spestrenie portfólia značky Lexus

Testovaný exemplár je postavený na modernej platforme TNGA-K. Novinka si, podobne ako súčasné modely NX, RX a RZ, osvojila filozofiu „Lexus Next Chapter“, pre ktorú sú príznačné moderné a inovatívne technológie. V centre diania sa nachádzajú pasažieri na palube. Prioritne druhý rad modelu LM sa inšpiroval konceptom cestovania v prvej triede. V disciplíne detailne premysleného priestoru spojeného s maximálnym komfortom pre posádku dokáže japonské MPV dokonca zatieniť množstvo vrcholných limuzín. Pre slovenský trh sú k dispozícii hneď dve konfigurácie kabíny. Špičková, s dovetkom Supreme, disponuje „len“ 4-miestnym interiérom. Oddelenú zónu predných a zadných pasažierov tvorí z veľkej časti 48-palcová HD obrazovka doplnená o zvukový zážitok aparatúry Mark Levinson. Spomenutý koncept spĺňa nároky dokonalého riaditeľského presúvadla, do ktorého „výbavy“ ideálne ladí doplnok v podobe osobného vodiča. O niečo konvenčnejší a zároveň rodinnejší nádych zdobí skúšanú, cenovo dostupnejšiu konfiguráciu Luxury v 7-miestnom prevedení.

Pohon modelu Lexus LM v našom priestore zastrešuje výhradne už dôverne známy full-hybrid. Pod komerčným označením 350h sa ukrýva kombinácia benzínovej atmosférickej 4-valcovej motorizácie s objemom 2,5 litra, doplnenej o elektrickú sústavu s dvoma elektromotormi. O vzájomnú súhru pohonu sa stará e-CVT automatická prevodovka. Systémový výkon je odladený na hodnotu 250 koní. Štandardom je taktiež pohon všetkých kolies E-Four, pri ktorom zadnú nápravu roztáča výhradne elektromotor. Mimo Európy je identický model k dispozícii aj v silnejšej prepĺňanej verzii 500h s výkonom až 371 koní.

Jedinou alternatívou pohonu v našom priestore je už dôverne známy full-hybrid 350h s výkonom 250 koní

Impozantný zjav

Nový Lexus LM pôsobí v konvenčnej realite našej cestnej premávky ako dokonalý magnet na oči. Počas testovacích dní som sa na vlastnej koži presvedčil, že mierou vynútenej pozornosti sa aj luxusný van môže pokojne porovnať s výkonnými superšportmi. Pod spomenutý fakt sa podpísala jeho celková majestátnosť i originalita aplikovaných línií a kriviek.

Najautentickejšou časťou testovaného exemplára sú predné partie s obrovským nárazníkom. Ich značnú časť zaberá obrovská a zároveň rešpekt budiaca maska s prakticky kolmým sklonom. S ostatnými členmi rodiny model LM prepája jej klinovitá silueta skombinovaná s typickým dizajnovým výpletom. Aerodynamicky zaoblenú postrannú siluetu vysoko posadenej kapoty vypĺňajú ostro tvarované predné svetlomety. O ich optické prepojenie sa stará uzučká pochromovaná línia. Luxusné MPV disponuje prirodzene najvyššou full-LED svetelnou technikou značky Lexus. Pod za tmy presvedčivý svetelný účinok v stretávacom i diaľkovom móde s dobre nadimenzovanou šírkou svetelného kužeľa sa pričinila taktiež o niečo vyššia pozícia svetiel. Drobnú výčitku smerujem k decentne viditeľnému prechodu medzi oboma módmi. Výbornú prácu tu na druhej strane odvádza adaptívna funkcia tieňovania. Matrix nadstavba pred jasne viditeľnou „svetelnou šou“ uprednostňuje skôr veľmi jemné zhasínanie, resp. rozsvecovanie jednotlivých LED segmentov. K signifikantným vizuálnym prvkom japonského vanu patria viaceré lesklé dekoračné lišty. Identický element si našiel svoje miesto taktiež na temperamentne vystúpenej spodnej línii nárazníka.

Rozmerovo majestátny Lexus LM puta obrovskú pozornosť aj vďaka rešpekt budiacim predným partiám

Pri bočnej siluete najviac vynikajú majestátne rozmery na čele s takmer 2-metrovou výškou. Prioritnú orientáciu na zadných pasažierov tu už podvedome evokujú proporčne obrovské zadné dvere. Profil spodnej línie bočného presklenia ozvláštňuje centrálna vlnka tvorená lesklou lištou. Rozmerovo decentnými dekórmi s identickým efektom model LM nešetrí ani pri spodnej siluete karosérie. Za opticky originálny a zároveň pútavý detail tu možno označiť tzv. plávajúcu strechu, na ktorú opticky nadväzuje modul koncových svetiel. Sumárnu eleganciu testovaného exemplára kompletizuje lakovanie v podobe prenikavo bieleho odtieňa s dovetkom Sonic. Pri proporčne, resp. opticky menších 19-palcových diskoch kolies v lesklom prevedení zvíťazila japonská racionalita spojená s maximálnou orientáciou smerom na komfort. V rámci konfigurátora sú k dispozícii aj 17-palcové alternatívy s ešte veľkorysejšou výškou bočného profilu pneumatík.

Domovský kontinent značky Lexus v prípade modelu LM zo všetkého najviac evokujú zadné partie. Tak trochu exotický nádych tu pripomínajú dizajnovo minimalistické proporcie s typickým krabicovitým nádychom. Vyslovene jednoduché dizajnové riešenie využíva testovaný exemplár pri proporčne jednoliatom zadnom nárazníku. S odmyslením si pochromovanej linky ho vizuálne ozvláštňujú už len dve odrazové plochy v „rohoch“. Vystúpený strešný spojler sa stará o čo najlepšie obtekanie vzduchu a zároveň čistotu zadného okna. V identickom priestore si našiel svoje miesto na prvý pohľad neviditeľný stierač. Najvýraznejším elementom koncovej časti je efektný svetelný podpis s kompletne prepojenou svetelnou linkou. V rámci svetelnej techniky musím pri cúvaní po tme aj v tomto prípade pochváliť precízne vyriešenie osvetlenia priestoru za vozidlom.

Zadná časť testovaného exempláru evokuje svoj domovský kontinent

Luxusné zážitky

Na autentický exteriér nadväzuje unikátny a zároveň sofistikovane vymyslený koncept interiéru. V tejto disciplíne patrí Lexus LM na absolútny piedestál v segmente luxusne orientovaných vanov. Testovaná konfigurácia zároveň stále disponuje „len“ hierarchicky nižšou výbavou Luxury so 7-miestnym usporiadaním.

Reálne veľkopriestorový formát vozidla bol zohľadnený pri procedúre vstupu na palubu. O čo najlepší komfort sa tu v prípade nižších osôb alebo detí postará praktická „dodávková“ inšpirácia v podobe dodatočných schodíkov. Funkčne výborný SUV detail tu reprezentuje užitočné prekrytie línie prahov. Do deklarovaného luxusného konceptu zapadá funkcia automatického dovierania predných dverí klasickej koncepcie. Ich zámky zároveň disponujú elektronickým mechanizmom, známym už aj z iných moderných modelov značky Lexus.

Palubná doska modelu Lexus LM

Napriek osobitej MPV architektúre palubnej dosky sa ostatnými členmi rodiny inšpirovali taktiež viaceré ergonomické funkcie či prítomný digitálny svet. Výnimočný status modelu LM umocňuje skladba kvalitatívne špičkových materiálov s prvotriednym dielenským opracovaním. Nádych japonskej pohostinnosti v duchu filozofie Omotenashi pripomenie kontakt, resp. dotyk s prakticky akoukoľvek interiérovou plochou. Alternatívou k testovanému tmavému prevedeniu je vizuálne ešte viac noblesné svetlé čalúnenie s kožou vo farbe slonoviny.

Za autentické špecifikum testovaného exemplára možno v porovnaní s drvivou väčšinou MPV konkurencie označiť vzájomne oddelené zóny predných pasažierov, ktoré pripomínajú formátovo klasické automobily. O spomenutý predel sa stará masívny stredový tunel s koncepčne klasickým, no zároveň dizajnovo efektne minimalistickým voličom prevodovky. Za konvenčnými vanmi luxusný Lexus čiastočne zaostáva v disciplíne kreativity odkladacích priečinkov. V prednej časti kabíny je pre tento účel k dispozícii takpovediac zaužívaná klasika, na čele s prepracovaným a zároveň veľmi dobre využiteľným úžitkovým konceptom už spomenutého stredového tunela.

Prístrojový panel disponuje peknou grafikou a zároveň širokým spektrom variácii zobrazenia

Z funkčného hľadiska je sympatické, že novinka s odmyslením si sveta dotykových displejov nezanevrela ani na hardvérovú ovládaciu klasiku. Proporčne decentné tlačidlové moduly zastrešujúce elektronické ovládanie posuvných dverí, resp. strešných tieniacich elementov, si našli svoje miesto na stropnom paneli, resp. v ľavej časti palubnej dosky. Prakticky každá z dôležitých funkcií otvárania dverí, resp. tienenia, tu zároveň disponuje minimálne dvoma ovládacími alternatívami. Plne digitálny prístrojový panel s klasickou plnoformátovou uhlopriečkou zdobí, s odmyslením si špičkovej grafiky, pestrá škála variácií personálneho prispôsobenia. Dostupné variácie údajov palubného počítača, vrátane mapového podkladu, kompletizuje trojica tematických layoutov. Farebná schéma sa v prípade „budíkov“ v decentnej miere mení v závislosti od zvoleného jazdného režimu.

Evolučne najnovšie modely z portfólia značky Lexus si už stabilne zakladajú na vyobrazení všetkých dôležitých údajov prostredníctvom kvalitného head-up displeja. S pomocou pomerne intuitívneho multifunkčného volantu si vodič priamo v zornom poli reguluje viaceré dôležité nastavenia, na čele s funkciami tempomatu či audia. Projekčný displej v tejto podobe principiálne supluje klasický prístrojový panel. Dôležité je, že na súhru multifunkčného volantu a virtuálnej obrazovky na čelnom skle si dokážu pomerne rýchlo zvyknúť aj doteraz nezainteresované osoby.

Svet digitálnych hračiek v princípe kopíruje už dôverne známe prostredia modelov Lexus

Už známy a používateľsky prepracovaný svet značky Lexus kopíruje taktiež centrálny infotainment s proporčne veľkorysou dotykovou obrazovkou doplnenou o praktickejší matný povrch. Jemnej a ostrej grafike sekundujú bleskurýchle reakcie na dotykové povely. Dostupné používateľské prostredie vsádza na funkčnosť a prehľadnosť. Maximálny dôraz na intuitívnosť a logiku v prípade japonskej značky už tradične víťazí nad možno efektnými, no zároveň zbytočnými prechodovými animáciami. V položkách menu zároveň nefiguruje prakticky žiadny balast v podobe dodatočných aplikácií, ktoré prioritne nesúvisia s vozidlom.

Vďaka permanentne prítomnej postranej lište s vertikálnym usporiadaním má vodič za každých okolností pohodlný prístup ku všetkým dôležitým funkciám a nastaveniam. Pre klimatizáciu ostáva permanentne vyhradený spodný riadok s adekvátne veľkými ikonami. Reguláciu teploty zastrešujú efektné otočné hardvérové ovládače s centrálnym displejom zobrazujúcim teplotu.

Prední pasažieri majú k dispozícií plne adekvátny cestovaný komfort

Štýlovo zakomponovaný tradičný otočný regulátor je k dispozícii taktiež pri hlasitosti audia. V jeho susedstve si zároveň našli miesto klasické tlačidlá s najdôležitejšími funkciami klímy, resp. pohotovej aktivácie kamerového náhľadu na okolie vozidla. Zmeny jazdných režimov sa ale paradoxne menia výhradne v rámci vlastnej záložky dotykového infotainmentu. Funkčným spestrením rozhrania je schéma hybridu či náhľad na momentálnu prácu pohonu všetkých kolies. Online vstavaná navigácia pracuje podľa očakávania s dopravnými obmedzeniami v reálnom čase. Moderná mobilná konektivita pracovala v prípade môjho Androidu len klasicky, teda prostredníctvom priameho káblového prepojenia. Užitočnou nadstavbou je taktiež mobilná aplikácia Lexus Link.

Koncepciu luxusného cestovateľského korábu v prípade vodiča, resp. predných pasažierov ešte viac vyšperkovali precízne pohodlné sedačky s na dotyk príjemným čalúnením v semianilínovej koži. Dostatočne nadimenzovaným proporciám sekunduje široká škála elektronického nastavenia. Úplnou samozrejmosťou je vyhrievanie i odvetrávanie. Vodič si na druhej strane, na rozdiel od cestujúcich v druhom rade, paradoxne nemôže dopriať masážnu nadstavbu. Výhodou vysokého MPV je, s odmyslením si autentického posedu, taktiež precízny výhľad z vozidla.

Model LM je navrhnutý pre maximálny pôžitok pasažierov v druhom rade

Testovaný Lexus si dal v tejto disciplíne záležať na konštrukcii rozvetvených predných stĺpikov. Koncepčne klasické automobily tu na druhej strane pripomínajú proporčne štandardné spätné zrkadlá. Toto riešenie dokáže napriek tomu stále ponúknuť výborný výhľad aj smerom dozadu. V identickej disciplíne je užitočnou pomôckou vnútorné spätné zrkadlo, ktoré je možné prepnúť do pozície širokouhlej kamery. Decentne emočný, resp. šoférsky nádych dokáže aj v prípade priestranného vanu navodiť klasický okrúhly volant s prepracovaným multifunkčným konceptom kombinujúcim dotykové plôšky, ale zároveň i klasické haptické tlačidlá.

Prioritná zmyselnosť nového Lexusu LM sa naplno prejaví v druhom rade. Centrálna časť kabíny v automobilovej optike evokuje komfort cestovania s výraznou príchuťou súkromného lietadla. Ak si odmyslíme elektronické hračky a zameriame sa na prvotriedny komfort v dvoch samostatných kreslách, musím v tomto kontexte pochváliť aj čisto praktické detaily zastúpené veľmi dobre navrhnutým konceptom madiel, ktoré myslia aj na deti či osoby s pohybovými ťažkosťami. Dvojica kapitánskych kresiel uchytených v praktických koľajničkách disponuje už pri testovanej nižšej výbave kompletne elektronickým nastavením, ďalej vyhrievaním, odvetrávaním a masážnou funkciou.

Dôležité funkcie vozidla môžu cestujúci v druhom rade ovládať prostredníctvom tabletov

Pohodlným ovládacím centrom sú v tomto prípade rozmerovo kompaktné tablety, vyhradené pre každé sedadlo samostatne. Vďaka nim si dokážu pasažieri regulovať atmosféru na palube vrátane pozície tieniacich prvkov, ambientného podsvietenia, audiosystému či prepracovaného termomanažmentu. Japonskí konštruktéri si v prípade zadných pasažierov dali mimoriadne záležať na príkladne jemnej práci klimatizácie s technológiou Nano-E a samostatne regulovateľnou zónou pre oboch cestujúcich. Kreslá je zároveň možné jednoducho prednastaviť do relaxačnej pozície. Práve pre túto konfiguráciu bol špeciálne prispôsobený výhľad cez samostatné strešné okná. Inšpiráciu zo sveta lietadiel cítiť aj pri centrálnom stropnom paneli. Na tomto mieste sa nachádza ďalšia ovládacia zóna vrátane tlačidiel na otváranie posuvných bočných dverí. Dôvtipne navrhnutý priestor pre zadných pasažierov kompletizujú dostupné odkladacie priečinky. Dostupnú konektivitu, ak si odmyslíme USB koncovky, tvorí aj 1500W zásuvka či HDMI koncovka. V celkovo masívnych lakťových opierkach našli svoje miesto šikovne zapracované držiaky na nápoje či výklopné pracovné stolíky. Koncepcia kapitánskych kresiel s masívnymi bočnicami na druhej strane nemusí v rámci ponúkaného pohodlia úplne vyhovovať všetkým typom urastenejších postáv.

Testovaná špecifikácia Luxury disponuje automaticky aj dodatočným tretím radom sedadiel. Vďaka delenému konceptu v pomere 50/50 a už spomenutému koľajničkovému mechanizmu s možnosťou nezávislého manuálneho posúvania sú aj v tomto priestore k dispozícii viac než luxusné priestorové pomery. Aj keď Lexus hovorí o 7-miestnom usporiadaní, ako plnohodnotné a maximálne pohodlné možno úplne vzadu označiť len krajné pozície. Stredová miestenka, dostupná na úkor lakťových opierok, je vyslovene núdzové, resp. kompromisné riešenie, vhodné prioritne pre deti. Cestujúci úplne vzadu si môžu taktiež vychutnať precízny komfort. Dôkazom toho sú napr. elektricky ovládané tieniace roletky, samostatné výduchy ventilácie, zdrojové USB koncovky, držiaky na nápoje či dodatočné odkladacie priečinky vrátane schránok v stropnom paneli.

Testovaná verzie Luxury disponuje automaticky aj tretím radom

Dostupná kapacita batožinového priestoru modelu Lexus LM vo výbave Luxury sa prirodzene odvíja od momentálne využívanej konfigurácie sedadiel a zároveň pozície tretieho radu. Pri maximálnom priestorovom komforte posádky ostáva k dispozícii už len núdzový priestor s kapacitou 110 litrov. Pri čiastočnom priestorovom uskromnení a posunutí sedadiel druhého a tretieho radu je k dispozícii plne akceptovateľný prepravný potenciál s rodinnou príchuťou. Delené sedačky tretieho radu je možné nielen sklopiť, ale aj jednoducho mechanicky zafixovať v priestore bočných stien. Po danom úkone vzrastie prepravná kapacita až na veľkorysých 1191 litrov. S prispením luxusnej DNA a zároveň nie príliš symetrickou plochou bočných stien však testovanému exempláru pozícia dodávkového sťahováka reálne príliš nesvedčí. Z praktickej stránky chválim šikovne vymyslený priestor pod podlahou. Práve tu si, ak si odmyslíme organizér s náradím a povinnou výbavou, našla svoje miesto dokonca aj užitočná dojazdová pneumatika. Z elektronických hračiek zaujal luxusný van nielen možnosťou posúvania druhého radu priamo z kufra, ale aj pozíciou elektronického ovládania výklopných zadných dverí v postrannom priestore ústia zadných svetlometov. Vtipné riešenie eliminuje nechcený kontakt s pohybujúcimi sa obrovskými dverami. Ich trajektóriu je možné z danej pozície kedykoľvek zastaviť, čo je výhoda prioritne v stiesnených priestoroch. Pri mojej výške 185 cm dávam palec hore aj za dostatočnú priestorovú rezervu pri voľnom pohybe v otvorenej pozícii.

Status spojený s cenovou politikou nového modelu LM obhajuje práve písmeno L v jeho kódovom označení. Už hierarchicky nižšie umiestnený výbavový variant Luxury zároveň nepripúšťa žiadne vybavovacie kompromisy. Bez nutnosti ďalších príplatkov sú tu automaticky k dispozícii prvky ako full LED adaptívne svetlá, strešné okná, protihlukové sklá s UV filtrom, kompletná paleta asistenčných systémov, panoramatický kamerový náhľad na okolie vozidla, špičkový digitálny svet s head-up displejom, indukčné nabíjanie smartfónu, hodnotné kožené čalúnenie, elektricky nastaviteľné predné sedadlá s vyhrievaním a odvetrávaním, dokonalé kapitánske kreslá v druhom rade, virtuálne spätné zrkadlo, štvorzónová klimatizácia, bezkľúčový prístup a štartovanie, adaptívny podvozok či veľmi pekne hrajúce audio Mark Levinson s 21 reproduktormi.

Kapacita batožinového priestoru zodpovedá momentálne využívanému prepravnému potenciálu

Jazdný zážitok v štýle first class

Špičkovo navrhnutému interiéru s fascinujúcim pohodlím pre pasažierov v druhom rade v prípade testovanej novinky sekundujú takpovediac luxusné jazdné vlastnosti. Japonci si tu, inými slovami, dali v maximálnej možnej miere záležať na celkovo precízne vyskladanej mozaike, ktorá v realite zodpovedá deklarovanému označeniu „Luxury Mover.“

Konštrukčne vyspelý podvozok disponuje nezávislým zavesením kolies oboch náprav. Vzhľadom na výslednú cenovku je tak trochu prekvapením absencia vzduchového pruženia. Nový model LM si na druhej strane, vďaka vynikajúcim adaptívnym tlmičom so špeciálnymi ventilmi reagujúcimi na kinetické frekvencie, reálne vystačí aj bez „vzduchu.“ Ponúkaný jazdný prejav, na čele s prvotriednym cestovným komfortom, sa v praxi reálne veľmi podobá práve pruženiu so vzduchovými vankúšmi.

Základom precízne komfortných jazdných vlastnosti je podvozok s adaptívnymi tlmičmi

Podvozok veľkého MPV dokáže s až neuveriteľnou ľahkosťou a prehľadom „žehliť“ bežné nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry. V tejto disciplíne sa môže veľkopriestorový van s logom Lexus pokojne porovnávať s drvivou väčšinou luxusných limuzín. Nemalou mierou k tomu, s odmyslením si adaptívnych tlmičov, prispeli taktiež 19-palcové kolesá s ľahkými kovanými diskami. Precíznej filtrácii nerovností sekunduje dokonale utlmená mechanická akustika smerom od oboch náprav. Jedinou výnimkou, kedy dajú o sebe podvozkové partie vedieť v princípe stále decentnou zvukovou reakciou, sú svižné prejazdy cez sériu priečnych nerovností.

Tvorcovia koncepčne unikátneho modelu si dali mimoriadne záležať na precíznej tuhosti karosérie. Prioritne komfortnej charakteristike z tohto dôvodu sekunduje nečakaná porcia istoty pri jazde na technickejších úsekoch. Napriek vysokej stavbe a pohotovostnej hmotnosti viac ako 2,3 tony považujem za veľké prekvapenie stále precíznu ovládateľnosť spojenú s plne akceptovateľnými náklonmi karosérie v tiahlych zákrutách. Z príjemne strmého odladenia riadenia vyžaruje dokonca určitá dynamická príchuť. Nový Lexus LM vo finále ale prirodzene nemá prakticky žiadne športové ambície. Jeho jednoznačnou doménou ostávajú čo najdokonalejšie cestovateľské pôžitky s maximálnym pohodlím pre posádku.

Lexus LM disponuje špeciálnym režimom jazdy, ktorý sa ešte viac orientuje na pohodlie zadných pasažierov

Dôraz na maximálny komfort cestujúcich v druhom, resp. treťom rade zohľadňuje dokonca i portfólio dostupných jazdných režimov. Zaužívanú klasiku v podobe neutrálneho nastavenia Normal, defenzívnejšej Eco charakteristiky, resp. impulzívnejšej Sport alternatívy, dopĺňa personálne prispôsobiteľné nastavenie Custom. Poslednou a pomerne netradičnou variantou je nastavenie s názvom Rear Comfort. Pod ešte viac optimalizované pohodlie zadných pasažierov sa v tomto prípade stará špeciálna mapa zadných tlmičov, ktorá v praxi pomerne citeľne potláča sily spojené s pohybmi karosérie vrátane brzdenia a akcelerácie.

Výnimočný cestovateľský zážitok na palube kompletizuje odizolovanie priestoru pre cestujúcich. O prakticky dokonalú akustickú pohodu, vrátane diaľničného tempa, sa stará mix optimalizovanej aerodynamiky čelnej plochy, špičkovej izolácie a sofistikovanej funkcie aktívneho potláčania vnútorného hluku. V realite patrí Lexus LM k vôbec najtichším automobilom, s ktorými som sa doteraz mal možnosť stretnúť. Za jediný rušivý element oázy pokoja možno označiť správanie hybridu v režime prudkej akcelerácie. V tomto prípade dá už o sebe vedieť atmosférická motorizácia pracujúca vo vyšších otáčkach.

Cestovanie s Lexus LM pripomína prvú triedu

Pri prvotriednej akustickej pohode na palube prirodzene ešte viac vyniká kvalitná audiosústava. Japonci už tradične spolupracujú so značkou Mark Levinson. Napriek viac ako presvedčivému hudobnému zážitku som pri testovanom exemplári v prípade niektorých tónin predsa len očakával ešte o niečo viac vyšperkovanú finálnu reprodukciu. Audio kráľom z identickej stajne tak stále zostáva klasická limuzína LS.

Ďalším prvoplánovo neočakávaným benefitom skúšaného MPV je jeho reálna obratnosť spojená s v princípe štandardným polomerom otočenia. Napriek viac ako 5-metrovej dĺžke a 3-metrovému rázvoru je život s modelom LM plne akceptovateľný aj v mestskom prostredí. Novinka si tak v realite bezproblémovo vystačí i bez funkcie natáčania kolies zadnej nápravy.

O súhru hybridného pohonu sa stará e-CVT automatická prevodovka

V našom geografickom priestore je špičkové MPV k dispozícii výhradne vo verzii LM 350h. Pod spomenutým komerčným označením sa ukrýva technologicky vyspelý full-hybridný pohon, známy už aj z iných modelov značky Lexus. Jeho srdcom je odolný benzínový atmosférický štvorvalec s objemom 2,5 litra a samostatným výkonom 190 koní. Elektrický doping pozostáva z dvojice elektromotorov. Predný disponuje výkonom 182 koní. Pohon zadnej nápravy, a tým pádom aj všetkých kolies, zastrešuje dodatočný elektromotor s výkonom 54 koní. Celkový systémový výkon je odladený na plne postačujúcich 250 koní. O súhru všetkých komponentov pohonu sa stará veľmi hladko pracujúca bezstupňová e-CVT prevodovka s možnosťou jemnučkého dávkovania sily. Japonci v tomto prípade upustili od akejkoľvek simulácie virtuálnych prevodov, čo by bolo v prípade luxusného MPV v princípe zbytočné.

Pri rozjazdoch musím pochváliť prakticky okamžitú odozvu pedála akcelerátora, pod ktorú sa podpísal práve elektrický doping. Viac ako presvedčivú jazdnú dynamiku je možné očakávať prioritne v mestskom, resp. okreskovom prostredí. Platí to aj pri obsadenom vozidle. Sympaticky v tomto kontexte pôsobí zrýchlenie z pokoja na 100 km/h. Na daný úkon potrebuje testovaný exemplár v prípade potreby menej ako 9 sekúnd. Takpovediac dych začne luxusnému vanu čiastočne dochádzať nanajvýš pri potrebe svižného pružného zrýchlenia vo vyššom rýchlostnom tempe. Z finálneho vyladenia hybridu je ale opäť cítiť prioritný dôraz na plynulý a lineárny štýl jazdy, ktorý je prispôsobený maximálnemu pohodliu zadných pasažierov.

Samozrejmosťou modelu Lexus LM je pohon všetkých kolies E-Four

Pohon všetkých kolies koncepcie E-Four je prioritne „predokolkou.“ V prípade potreby riadiaca jednotka automaticky pripája pohon zadnej nápravy. Spomenutá konfigurácia pomáha na jednej strane šetriť palivo, no zároveň predstavuje potrebnú dávku istoty v zlých poveternostných podmienkach alebo na snehu. Napriek svojej luxusnej DNA nie je pre Lexus LM utópiou ani jazda po poľných, resp. lesných cestách. Maximálnemu pohodliu posádky sú v praxi prispôsobené taktiež spoľahlivo pracujúce asistenčné systémy. V disciplíne intímnosti musím pochváliť pomerne pohodlný prístup ku skratkám infotainmentu, ktorými je možné jednoducho deaktivovať napríklad legislatívne povinné eurohlásiče.

Napriek svojim impozantným proporciám a plne adekvátnemu výkonu dokázalo luxusné MPV s prispením sofistikovaného hybridu prekvapiť aj v disciplíne spotreby paliva. Finálny testovaný priemer, spojený s pomerne častým využívaním takmer plnej prepravnej kapacity, sa nakoniec ustálil na hodnote 8,4 l/100 km. Vyslovene s ľahkou nohou je možné výsledný priemer znížiť o cca liter, čo už zodpovedá sľubom samotnej automobilky. Na okresných komunikáciách ukázal palubný počítač priemer 6,9 litra. Len o niečo málo viac (7,2 l/100 km) si model LM vypýtal v meste. Za stále akceptovateľnú považujem aj diaľničnú spotrebu s nameranou hodnotou 9,2 litra. Daný parameter pri 60-litrovej nádrži postačuje na približne 650-kilometrový cestovateľský rádius s príchuťou luxusu prvej triedy.

Nový Lexus LM

A celkový dojem?

Čoraz ambicióznejší Lexus nás v predstavovanom prípade príjemne šokoval zaujímavým rozšírením modelového portfólia. Nový model LM predstavuje reálne zaujímavú a zároveň celkovo praktickejšiu alternatívu voči klasickým vlajkovým limuzínam. Luxusné MPV so sofistikovaným hybridným pohonom dokáže už na prvý pohľad ohúriť svojimi impozantnými krivkami. Jeho najväčšou prednosťou je napriek tomu luxusný koncept interiéru, ktorý v maximálnej možnej miere rozmaznáva prioritne cestujúcich v druhom rade.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Lexus LM 350h AWD Luxury
Dĺžka: 5 130 mm
Šírka: 1 890 mm
Výška: 1 940 mm
Rázvor: 3 000 mm
Objem kufra: 110/1 191 litrov (7-/4-miestna konfigurácia)
Motor: zážihový full-hybrid
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 4
Kombinovaný výkon kW/k: 184/250
Krútiaci moment Nm: 239
Pohotovostná hmotnosť: 2 345 – 2 355 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 190
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Prevodovka: automatická e-CVT
Počet stupňov: bezstupňová
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu: 7,1 – 7,4 l/100 km
Spotreba počas testu: 8,4 l/100 km
Pneumatiky: Michelin Primacy SUV+

Verzia/cena:

Lexus LM 350h AWD Luxury (testovaný model) – od 131 450 €
Lexus LM 350h AWD Supreme (4-miestna verzia) – od 160 450 €

Tags: AT LexusLexusLexus LMLexus SlovenskoLexus ŽilinaMPVTest autoinakTest Lexus LM 2025
Share10Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Test Citroën C3 2025
Redakčné testy

Test: Citroën C3 – Zmyselnosť ukrytá v jednoduchosti

11. júla 2025
2.5k
Test Suzuki Swift 4WD
Redakčné testy

Test: Suzuki Swift 4WD – Malý unikát

8. júla 2025
2.5k
Test Ford Explorer 2025
Redakčné testy

Test Ford Explorer – Slávne meno s novou DNA

4. júla 2025
2.6k
Next Post
Nová Toyota Corolla Cross

Nová Toyota Corolla Cross

Pagani Utopia

Pagani Utopia - Jednoducho extrém

Koncept FIAT Grande Panda 4x4

Koncept FIAT Grande Panda 4x4

Najčítanejšie články

  • Bestseller zo Žiliny prichádza v modernejšej verzii

    Vynovená Kia Sportage

    48 shares
    Share 19 Tweet 12
  • Test SEAT Leon Sportstourer – Vyvážená voľba

    30 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Test: Peugeot 508 PSE SW – Leví kráľ

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Suzuki Swift – Vernosť tradícii

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Škoda Superb Combi – Posúva vlastné hranice

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť