Tohtoročnú mohutnú smršť noviniek značky Škoda možno rozdeliť na dve kategórie. Tú prvú reprezentujú od podlahy nové modely. Sem s odmyslením si najnovších evolúcií vlajkových lodí Superb a Kodiaq patrí taktiež druhý člen plne elektrickej rodiny v podobe rozmerovo menšieho SUV Elroq. Druhú množinu reprezentujú vylepšené stálice. Hlavným zmyslom faceliftu bolo v tomto prípade povestné dobrusovanie detailov. Osvieženie v podobe modernizácie nedávno podstúpilo väčšie batériové SUV Enyaq či obľúbený modelový rad Octavia. Česi zároveň dopriali balík zmysluplných inovácií rovnako najmenšiemu členovi rodiny s vyššou svetlou výškou spoločne s jeho technologicky blízkym kompaktným príbuzným. Vynovený model Scala v portfóliu značky Škoda reprezentuje hatchback alternatívu voči hierarchicky o niečo vyspelejšej rodine Octavia. V našom priestore obľúbený automobil je ideálnym predstaviteľom mladoboleslavskej DNA s atraktívnym pomerom medzi vstupnou cenou a následne nadobudnutou hodnotou. V redakčnom teste sme novinku preverili v akčnej výbave skombinovanej s výkonovo prostrednou motorizáciou.
Vynovený model Škoda Scala s najnovšou evolúciou benzínovej motorizácie 1,0 TSI (116 koní), skombinovanou so 7-st. dvojspojkovou automatickou prevodovkou a výbavovou verziou Drive Plus, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Škoda.
Rýchle fakty:
- Mladoboleslavská automobilka sa pýši modelovým portfóliom s maximálnou orientáciou na pridanú hodnotu. V dôležitom klasickom kompaktnom segmente má okrídlený šíp v súčasnosti dva zmysluplne sa dopĺňajúce modely Octavia a Scala.
- Klasický hatchback Škoda Scala postavený na o niečo jednoduchšom technickom základe podstúpil prednedávnom zmysluplný facelift zameraný na povestné dobrusovanie detailov.
- Po vizuálnej stránke pôsobí vynovená Škoda Scala serióznejšie a zároveň dynamickejšie. Prioritne sa pod to pričinila pomerne výrazne modifikovaná predná časť s „ostrejším lookom.“
- Koncepčne nezmenený interiér vynoveného modelu Škoda Scala osviežili nové materiály s hodnotnejším podtónom. Povinnou jazdou faceliftu sú taktiež prepracované digitálne hračky. Najväčšou užívateľskou ozdobou testovaného exempláru ostáva vnútorný priestor.
- Prednosťou vynoveného modelu Škoda Scala ostáva užívateľský rozmer spojený so sumárnou racionalitou. Presne do tohto kontextu zapadá citeľne prepracovaná výkonnejšia motorizácia 1,0 TSI, ktorá v praxi poteší adekvátne energickým prejavom a zároveň akceptovateľnou spotrebou.
Mladoboleslavská automobilka má s výrobou koncepčne racionálnych automobilov veľmi bohaté skúsenosti. V Európe stále veľmi dôležitom segmente tzv. kompaktov dokázala takpovediac zbúrať scénu novodobá Octavia. Pod stále extrémne veľkú popularitu daného modelu sa vo výraznej miere podpísala základná karosárska verzia typu liftback s veľmi dobre navrhnutým priestorom. Škoda mala v dôležitom C-segmente zároveň ambíciu ponúkať taktiež klasický hatchback. V roku 2013 aj preto uzrel svetlo sveta model Rapid Spaceback, postavený na jednoduchšom, a zároveň cenovo dostupnejšom technickom základe.
Spomenutý recept si vo výrazne sofistikovanejšej podobe osvojil jeho priamy nástupca. V roku 2019 bol oficiálne predstavený kompaktný hatchback Škoda Scala. Premiérovo použité označenie, inšpirované v latinčine, symbolicky pripomína pokrok. Na rozdiel od súčasnej generácie modelového radu Octavia využíva testovaný exemplár o niečo jednoduchší technický základ. Reč je o koncernovej platforme MQB A0, ktorá bola v tomto prípade vzhľadom na segmentovú príslušnosť maximálne „nafúknutá.“
Približne v polovici životného cyklu podstúpila Škoda Scala logický očakávaný facelift. Vynovený derivát sme oficiálne spoznali v lete minulého roka. Modernizácia sa držala takpovediac zaužívaných mantinelov. S odmyslením si dizajnového osvieženia, lepších materiálov s udržateľným podtónom a nových digitálnych hračiek sem patrí niekoľko dôležitých technologických inovácií. Do tejto kategórie sa radí dostupnosť špičkových Matrix LED svetlometov, ako aj elektrického otvárania dverí batožinového priestoru alebo vyspelejšie asistenčné systémy. Zmenami prešli taktiež prepracované a vo všeobecnosti veľkorysé výbavové stupne.
Technici sa pohrali taktiež s vyladením palety dostupných pohonných jednotiek. Vstupnou bránou do sveta Škoda Scala je slabšia verzia prepĺňaného benzínového 3-valca. Motorizácia 1,0 TSI ponúka v základe 95 koní a kombinuje sa výhradne s 5-st. manuálom. Prostrednú voľbu reprezentuje testovaný exemplár. Identická motorizácia 1,0 TSI je v tomto prípade vyladená na výkon 116 koní a okrem 6-st. manuálu je k dispozícii aj so 7-st. dvojspojkovým automatom. Výkonový vrchol zastrešuje moderný 4-valec 1,5 TSI s výkonom 150 koní. Aj v tomto prípade je k dispozícii 6-st. manuál, ako aj 7-st. DSG automat.
Ostrejší dizajn
Pre svoju ďalšiu životnú etapu si vynovená Scala vystačí s v princípe decentnými, no v sumári neprehliadnuteľnými zmenami. Prepracované karosárske moduly evokujú nielen mladistvejší, ale zároveň taktiež ostrejší, resp. dynamickejší nádych. Proporčne klasický hatchback pôsobí sviežo a atraktívne aj v takpovediac základnom prevedení, teda bez nutnosti výberu ešte viac temperamentne ladenej verzie Monte Carlo.
Najviac faceliftových zmien sa odohralo pri výrazne sebavedomejšej prednej časti. Prepracovaná a teraz robustnejšia maska opticky zvýrazňuje celkovú šírku vozidla. Nový tvar vrátane atraktívneho podpisu denného svietenia dostali taktiež predné svetlomety, ktoré ponovom v opcii môžu disponovať aj sofistikovanou funkciou tieňovania Matrix. Príplatkovou vychytávkou so za tmy reálne precíznym svetelným výkonom s optimálne tvarovaným svetelným kužeľom disponoval aj testovaný exemplár. Samotná funkcia tieňovania pracuje precízne, no vzhľadom na menší počet adaptívnych svetelných segmentov vyslovene neohúri. Dynamický podtón čelných partií umocňuje modifikovaný nárazník. Športový akcent v podobe náznaku splittera v spodnej časti kompletizuje efektný trojrozmerný výplet. Vynovená Škoda Scala si zároveň zakladá na čo najlepšej aerodynamike. Pripomínajú ju napríklad funkčné postranné veterné clony.
Pri pohľade z profilu zaujme testovaný exemplár klasickými proporciami. Sumárne jednoliate karosárske moduly ozvláštňujú dva výraznejšie prelisy. Rodinnú orientáciu tu pripomína veľkorysá plocha bočného presklenia. Jeho postupne sa zužujúcu líniu ozvláštňuje proporčne veľkorysé okno v priestore pred koncovým stĺpikom. Pozornému oku tu zároveň s určitosťou neunikne dizajnovo originálny prechod medzi spodným pochrómovaním a vrchným tmavým lemom. Testovaný exemplár lakovaný v prenikavej červenej opciovej metalíze, s dovetkom Velvet, sa môže pochváliť taktiež príplatkovými, no zároveň stále racionálnymi 17-palovými diskami kolies v svetlom odtieni.
Zadná časť vynoveného hatchbacku Scala zaujme klesajúcou líniou s efektným zaoblením. Dizajnový efekt v prípade akčnej výbavovej verzie Drive Plus ešte viac umocňuje štandardne dodávané predĺžené zadné sklo. Na tmavom podklade ešte viac vyniká evolučne prepracovaný nápis Škoda inšpirovaný najnovším dizajnovým jazykom českej automobilky. Vizuálnu atraktivitu nemožno uprieť ani koncovým full LED svetlám, kde dizajnový motív kryštálu dopĺňa za tmy ostro tvarovaný svetelný podpis. Facelift so sebou priniesol prepracovaný zadný nárazník s teraz citeľne športovejším podtónom.
Priestorový kúzelník
Okrídlený šíp sa aj interiéri vynoveného modelu Škoda Scala prioritne sústredil na povestné dobrusovanie detailov. Architektúra palubnej dosky sa v princípe nemenila. Inovovaný náboj tu napriek tomu kreuje nová koncepcia výbavových stupňov s odlišným materiálovým prevedením.
Testovaná konfigurácia Drive Plus disponovala opciovou nadstavbou Longe. Hodnotný dojem umocňuje dvojfarebná kombinácia s decentne svetlým odtieňom. Sivý a na dotyk príjemný centrálny obklad palubnej dosky dopĺňa dvojfarebné čalúnenie sedadiel ako aj hodnejšie vnútorné výplne v predných dverách. Povestnú štýlovú čerešničku reprezentujú medené ozdobné lišty v okolí výduchov ventilácie. Identickú farbu využíva taktiež steh použitý pri sedačkách. Moderné trendy v sumári kompletizuje dostupnosť ambientného podsvietenia v dvoch farbách.
Ergonomicky prívetivý koncept interiéru si naďalej udržal klasické ovládacie prvky. Otočnému prepínaču na svetlá sekunduje tlačidlový modul za voličom automatickej prevodovky. Na tomto mieste si je možné pohotovo deaktivovať funkciu štart/stop, parkovacie senzory a zároveň prepínať jazdné módy. Konštruktéri vynoveného modelu Scala prepracovali centrálny modul ovládania klimatizácie. Chvályhodné je, že ponovom si je možné na tomto mieste klasickým spôsobom meniť už aj intenzitu ventilátora. Medzi pridanými tlačidlami na druhej strane stále absentuje nastavenie prúdenia vzduchu. Pre danú konfiguráciu sa je stále nevyhnutné prepnúť do podrobného menu v rámci dotykového infotainmentu.
Modernizácia obľúbeného hatchbacku so sebou podľa očakávania priniesla vylepšené digitálne hračky. Základná verzia plne digitálneho prístrojového panelu je teraz dostupná už vo výbavovom štandarde. Testovaná verzia Drive Plus disponuje už bez nutnosti príplatku jeho vrcholnou 10-palcovou verziou s tradične veľmi peknou grafikou. Napriek decentne prepracovanému prostrediu nejde v tomto prípade o najnovšiu evolúciu „virtuálneho kokpitu“ značky Škoda známeho napríklad z vylepšeného modelového radu Superb. Koncepcia vyobrazenia je stále prispôsobená postranným ukazovateľom stavu paliva, resp. teploty chladiacej kvapaliny.
Prístrojový štít je možné v rámci vyobrazovaných údajov do značnej miery personalizovať. Na toto nastavenie sa nevyužíva multifunkčný volant ale záložka v rozhraní infotainmentu. Palec hore dávam taktiež skutočnosti, že medzi pestrou škálou dostupných layoutov figuruje športové vyobrazenie s dominantným centrálnym budíkom.
Facelift sa dotkol rovnako modulu centrálneho dotykového infotainmentu. Z funkčnej stránky tu okrem peknej grafiky musím pochváliť pohotové reakcie na dotykové povely. Ani v tomto prípade zároveň nejde o najnovšiu evolúciu systému známu z koncepčne novších súrodencov. Rozhranie sa aj vďaka tomu vyznačuje veľmi jednoduchým a prehľadným konceptom, ktorého funkčnosť ešte viac vylepšujú postranné virtuálne skratky. Užívateľský výborné je rovnako klasické ovládanie audia. Rozloženie úvodných obrazoviek si je možné personálne prispôsobiť.
Vyobrazenie cúvacej kamery disponuje adekvátnym rozlíšením. Chybičkou na kráse je ale absentujúca možnosť zobrazenia pohľadu na celú obrazovku. Modul vstavanej navigácie je pri všetkých výbavách dostupný za dodatočný príplatok. Danú funkciu dokáže elegantne zastúpiť moderná mobilná konektivita fungujúca aj bez priameho káblového prepojenia.
Segment kompaktných hatchbackov Škoda Scala ozvláštňuje pestrým spektrom jednoduchých, no zároveň užitočných pomocníkov z dielne Simply Clever. S odmyslením si množstva kreatívnych nápadov v batožinovom priestore sa sem v prípade testovaného exempláru radí taktiež notoricky známy dáždnik vo dverách, držiak na parkovací lístok, ako aj dobre navrhnutý koncept vnútorných odkladacích priečinkov.
Veľkou ozdobou modelu Škoda Scala je vo všeobecnosti vnútorný priestor. Manuálne nastaviteľné predné sedačky s príjemným látkovým čalúnením sú napriek na prvý pohľad jednoduchému konceptu až nečakane pohodlné. Dostatočne nadimenzovaný sedák s príjemne mäkkou výplňou dopĺňa veľkorysé operadlo vhodné aj na dlhé diaľničné presuny. O pomerne dobrú fixáciu tela sa s odmyslením si samotného povrchu stará decentný náznak bočného vedenia v chrbtovej časti. Sympatický šoférsky nádych v priestore vodiča umocňuje rozmerovo a tvarovo ideálny dvojramenný multifunkčný volant. Pochváliť musím rovnako dobrý výhľad z vozidla, pod ktorý sa podpísala pomerne veľkorysá plocha bočného presklenia. Koncept v podobe maximálne „nafúknutého“ základu z malého vozidla tu s odmyslením si klasickej parkovacej brzdy pripomína predsa len o niečo diétnejšia vnútorná šírka vrátane o niečo užšej lakťovej opierky.
Ďalšou prednosťou testovaného modelu je veľkorysý priestor v druhom rade. Dôraz na rodinnú orientáciu tu pripomína príjemne veľký vstupný otvor. Nad väčšinou konkurentov Scala zároveň vyniká rezervou pre nohy a kolená. Takmer až kráľovský životný priestor skombinovaný s pohodlným posedom som mal v druhom rade aj pri výške cca 185 cm. V druhom rade sa pohodlne odvezie pokojne aj dvojica urastených dospelákov. Limit v prípade prepravy trojice dospelých aj v tomto prípade reprezentuje vnútorná šírka. Prostredného cestujúceho môže obmedzovať taktiež výraznejší stredový tunel. Všeobecný cestovný komfort zadných pasažierov vylepšujú samostatné výduchy ventilácie, prítomnosť zdrojových koncoviek či výklopná stredová opierka. Praktickou faceliftovou novinkou je prítomnosť vylepšených odkladacích vreciek na operadlách predných pasažierov, ktoré sú prispôsobené na odloženie smartphonu.
Pozíciu rodinne orientovaného hatchbacku si vynovená Scala obhájila taktiež pri prakticky navrhnutom batožinovom priestore. Základná prepravná kapacita skombinovaná s veľkorysou dĺžkou ložnej plochy dosahuje 467 litrov. Dospelý podtón tu pripomína hodnotnejšie čalúnenie bočných stien. Hatchback značky Škoda by pre drvivú väčšinu konkurencie mohol poslúžiť ako vzor v rámci prítomnosti háčikov a iných kotviacich pomôcok. Vtipne a zároveň funkčne pôsobí v tomto kontexte sieťový program na spodnej strane krycieho pláta. Ako praktickú chybičku na kráse tu na druhej strane považujem absenciu otvoru pre prepravu dlhých predmetov. Do priestoru pod podlahou sa stále zmestí rezervná pneumatika dostupná za akceptovateľný príplatok 118 eur. Po sklopení zadných operadiel delených v pomere 60/40 síce nevznikne ideálna rovina, no maximálna prepravná kapacita dosahuje až 1410 litrov. Komfortnou novinkou modernizácie je prítomnosť elektrického otvárania dverí batožinového priestoru.
Spestrením aktuálneho cenníka vynoveného modelu Škoda Scala je dvojica akčných výbav. Testovaný exemplár disponoval veľkorysejšou z nich s názvom Drive Plus. Jej súčasťou je s odmyslením si povinnej jazdy v podobe bezpečnostných a asistenčných systémov už automaticky napríklad: bezkľúčový prístup a štartovanie, vrcholná verzia digitálneho prístrojového panela, kožený volant, predné i zadné parkovacie senzory, cúvacia kamera, dvojzónová automatická klimatizácia, volič jazdných módov, dáždnik vo dverách či spomínané elektrické otváranie dverí batožinového priezoru. Už v základnej verzii Drive zároveň figurujú prvky ako tempomat, moderná mobilná konektivita, manuálna klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel, full LED predné svetlomety alebo zadné parkovacie senzory.
Vyvážená voľba
Pre model Škoda Scala sú od jeho debutu príznačné mantinely prioritne racionálneho služobníka, ktorý nesľubuje nič, čo nevie splniť. Na danom konštatovaní sa nemení nič ani po nedávnej modernizácii. Za najzásadnejšiu technologickú inováciu tu možno označiť pomerne výrazné technické zmeny zákazníkmi najpreferovanejšej motorizácie v podobe silnejšej vezie litrového 3-valca.
Konštrukcia s výhradne jednoduchým zavesením zadnej nápravy je logickým dedičstvom použitého technického základu. V danom segmente vozidiel ide dnes o pomerne často používané riešenie. Podvozok na seba v praxi viaže ďaleko väčšiu pozornosť svojím celkovo príjemným vyladením. Pod takmer ideálny kompromis medzi ponúkaným jazdným komfortnom a potrebnou dávkou istoty na technickejších cestných úsekoch sa v prípade testovaného exemplára s určitosťou podpísali taktiež prostredné 17-palcové disky kolies.
Štandardné vyladenie tlmičov zvláda bezproblémovo s istotou pochytať drvivú väčšinu nedokonalostí našej cestnej infraštruktúry. Limitom všeobecného pohodlia pre posádku smerom od podvozka je svižnejšia jazda po vyslovene rozbitejších cestách nižších kategórii. To sú už na druhej strane podmienky, s ktorými by malo obdobný problém i veľké množstvo tzv. mestských crossoverov.
Identický podvozok zvládne bez problémov aj svižnejšiu jazdu po zakrútených okresných komunikáciách. V danom prostredí je výhodou pomerne nízka pohotovostná hmotnosť. Tá sa v prípade testovanej konfigurácie ustálila na sympatickej úrovni v okolí hodnoty 1,4 tony. Pri prejazde cez technickejšie cestné úseky chválim príjemnú komunikatívnosť českého hatchbacku smerom od príjemného a všestranne odladeného riadenia. Ako plne akceptovateľné tu možno označiť i náklony karosérie v zákrutách. Vynovená Škoda Scala napriek svojim schopným jazdným vlastnostiam na druhej strane nepatrí medzi vyslovene zážitkovo vyladených zástupcov kompaktného segmentu, pri ktorých by vodiča vyslovene lákalo hľadanie limitov podvozka.
V rámci ponúkaných jazdných vlastností na konci dňa celkom jednoznačne víťazí už viackrát spomínaná racionalita. Charakteristiku jazdy dokáže čiastočne ovplyvniť voľba jazdného režimu. Východiskový a počas testu najčastejšie používaný mód Normal dopĺňa citeľne komótnejšie nastavenie Eco, ako aj naopak impulzívnejší režim Sport. Poslednou alternatívou je čiastočne personalizovateľné nastavenie Individual. Silnou stránkou testovaného exemplára ostávajú kompaktné rozmery skombinované s príjemnou obratnosťou v mestskom prostredí. Dospelý akcent pripomína dobrá aerodynamika spojená s reálne precíznym odhlučnením priestoru po posádku, čo platí aj pre vyššie rýchlosti vrátane diaľničného tempa.
Do povestného súkolia komplexnej racionality, kde bude vynovená Scala primárne plniť pozíciu oddaného služobníka, zapadá taktiež testovaná motorizácia. V prípade náročnejších používateľov bude tou najlepšou možnou voľbou najvýkonnejší benzínový 4-valec 1,5 TSI. Za veľmi dobrú pohonnú jednotku s adekvátne všestranným potenciálom ale napriek tomu považujem aj cenovo dostupnejší a zároveň príjemne kultivovaný 3-valec 1,0 TSI.
Testovaný exemplár poháňala jeho silnejšia verzia. Po modernizácii sa spomínaná pohonná jednotka môže pochváliť zmysluplnými vylepšeniami, ktoré sa okrem iného premietli do teraz decentne vyššieho výkonu 116 koní. Konštruktéri si v rámci technických zmien dali záležať na širšom spektre optimálnej sily prítomnej v najčastejšie používanom pásme stredných otáčok.
Pod komplexne energický charakter maloobjemového 3-valca sa podpísal skorý nástup teraz taktiež navýšeného krútiaceho momentu, dostupný už v pásme od cca 2000 otáčok. Pri čiastočne zaťaženom vozidle motorová novinka reálne prekvapila svojím stále príjemne svižným prejavom, vrátane miernych stúpaní. O niečo viac plánovania si pri maloobjemovej motorizácii s odmyslením si energického limitu pri pohybe v topograficky náročnejšom teréne vyžadujú taktiež napríklad pružné zrýchlenia spojené s bezpečnými predbiehacími manévrami.
O vo všeobecnosti príjemne energický zážitok z testovanej motorizácie sa stará pohotová spolupráca so 7-st. automatickou prevodovkou s dvoma spojkami. Automat nemá tendenciu pohonnú jednotku zbytočne podtáčať ani v ekologickom režime. V danom nastavení musím pochváliť príkladnú prácu prevodovky so zotrvačnosťou vozidla pod ktorú sa podpísala funkcia tzv. plachtenia.
Prevodovka sa pri bežnej jazde dokáže veľmi pekne oprieť o optimálny krútiaci moment. O niečo pohotovejšie reakcie je možné dosiahnuť aktiváciou režimu S, ktorý som s obľubou využíval napríklad v topograficky členitejšom teréne alebo pri plne obsadenom vozidle. Dvojspojková konštrukcia prevodovky dá o sebe z času na čas vedieť pri „cukavejších“ rozjazdoch, napríklad pri potrebe pohotového otočenia. Preradenia prevodových stupňov DSG automatu možno ale v sumári označiť ako veľmi hladké a zároveň bleskurýchle. Sám za seba v tomto kontexte hovorí aj fakt, že počas testovacieho týždňa som nemal ani raz vyslovenú potrebu na manuálny zásah prostredníctvom pádiel pod volantom.
Celkovo seriózny dojem po facelifte vynovená Škoda Scala umocnila svojimi v princípe precízne vyladenými asistenčnými systémami. Pri častých diaľničných presunoch stojí za zvážanie akceptovateľný doplatok za adaptívny tempomat. Užívateľskú pochvalu si zaslúži dobre vymyslená skratka na multifunkčnom volante, prostredníctvom ktorej si je možné po každom štarte pohotovo deaktivovať Line assist či povinného legislatívneho pomocníka v podobe akustického upozornenia na čo i len minimálne prekročenie rýchlostných limitov.
Racionálna podstata výkonovo prostrednej testovanej motorizácie sa odzrkadlila aj pri nízkom apetíte. Kombinovaná spotreba paliva sa pri štandardnom rámci používania a zároveň o niečo častejších diaľničných presunoch ustálila na hodnote 5,8 l/100 km. To je len o niečo málo viac ako deklaruje samotná automobilka. Pri preferencii skôr pohodovejšej jazdy nie je žiadnym problémom udržať výslednú spotrebu v deklarovaných medziach. Maloobjemový prepĺňaný motor je pri výslednej spotrebe prirodzene o niečo náchylnejší na spôsob používania. Pri preferencii temperamentného štýlu jazdy stúpne výsledný apetít približne o liter. S cca 6-litrovým úbytkom paliva na každých 100 km treba počítať taktiež pri ustálenom diaľničnom tempe. V mestskej premávke dosiahla vynovená Scala spotrebu 6,3 l/100 km. Pri preferencii medzimestských presunov vyobrazil palubný počítač spotrebu rovných 5-litrov.
A celkový dojem?
Škoda nás v poslednom období zásobuje pestrým spektrom atraktívnych noviniek. Do tejto kategórie sa radí aj nedávno modernizovaný model Scala. Facelift už tradične zameraný na prioritné dobrusovanie detailov sa v tomto prípade môže pochváliť vítanou optickou premenou so serióznejším a temperamentnejším podtónom. Primárnou ozdobou modernejšieho interiéru ostáva prioritná funkčnosť spojená s veľkorysým vnútorným priestorom. Sumárnu racionalitu po modernizácii ideálne kompletizuje taktiež prepracovaná výkonovo prostredná motorizácia.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Škoda Scala 1,0 TSI (116 koní) Drive Plus
Dĺžka: 4 362 mm
Šírka: 1 793 mm
Výška: 1 471 mm
Rázvor: 2 649 mm
Objem kufra: 467 litrov
Motor: zážihový (benzín)
Pohon: predných kolies
Kombinovaný výkon kW/koní: 85/116
Krútiaci moment Nm: 200
Pohotovostná hmotnosť: 1239-1409 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 202
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,1 s
Prevodovka: automatická dvojspojková
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,3 – 5,7 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 5,8 l/100 km
Pneumatiky: Nexen Nfera
Verzia/akciová cena
Škoda Scala 1,0 TSI (116 koní) Drive Plus (testovaný model) od 21 930 €
Škoda Scala 1,0 TSI (95 koní + MT) Drive od 16 720 €