Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Novinky

Vynovené BMW M3 Sedan a BMW M3 Touring

od Peter Hlačik
23. júla 2024
v Novinky
99
A A
0
Vynovené BMW M3 Sedan a BMW M3 Touring

Vynovené BMW M3 Sedan a BMW M3 Touring

25
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Osviežené výkonné modely sa môžu pochváliť nárastom výkonu modelov s pohonom všetkých kolies o 20 k, novým dizajn a prvkami výbavy, pokrokom v oblasti digitalizácie, novo navrhnutými svetlomety a volantmi, kovanými diskami kolies z ľahkých zliatin, prvkami obloženia interiéru či operačným systémom BMW 8.5.

Najvýkonnejšia verzia šesťvalcového radového motora s technológiou M TwinPower Turbo produkuje výkon 390 kW (530 k). V nových modeloch BMW M3 Competition Sedan s pohonom M xDrive a BMW M3 Competition Touring s pohonom M xDrive prenáša zvýšený výkon motora na všetky štyri kolesá osemstupňová prevodovka M Steptronic so softvérom Drivelogic.

Pohonná jednotka v novom modeli BMW M3 Competition Sedan generuje maximálny výkon 375 kW (510 k). Spolupracuje s osemstupňovou prevodovkou M Steptronic so softvérom Drivelogic a posiela svoju silu na zadné kolesá. A pre majiteľov, ktorí hľadajú čistokrvný zážitok z výkonu, ktorý neponúka žiaden konkurent v segmente, prichádza nový model BMW M3 Sedan, ktorý spája radový šesťvalec s výkonom 353 kW (480 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a s pohonom zadných kolies.

Vylepšený motor dosahuje maximálny krútiaci moment 650 Nm medzi 2 750 a teraz ešte vyššími 5 730 ot./min. Nový model BMW M3 Competition Sedan s M xDrive zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a BMW M3 Competition Touring s M xDrive dokončí rovnaký šprint za 3,6 sekundy. Všetky verzie nových modelov BMW M3 Sedan a BMW M3 Touring dosahujú maximálnu rýchlosť štandardne elektronicky obmedzenú na 250 km/h. S voliteľným balíkom M Driver’s Package stúpne v prípade verzií Sedan na 290 km/h, Touring poskytne 280 km/h, čo vodičom umožňuje využiť plný potenciál výkonných motorov.
BMW M3 Touring je k dispozícii výhradne s najvýkonnejšou verziou šesťvalcového radového motora dostupného pre modelový rad BMW M3/M4 a s inteligentným systémom pohonu všetkých kolies M xDrive. Sklopením operadiel zadných sedadiel sa kapacita batožinového priestoru zväčší z 500 na maximálnych 1 510 litrov.

Systém M xDrive dopĺňa plne variabilný aktívny M diferenciál na zadnej náprave, aby prispel k charakteristickému M pocitu pri prejazde zákrutami. Okrem predvoleného nastavenia 4WD si môže vodič cez menu M Setup zvoliť aj športový režim 4WD. Tu sa na zadné kolesá prenáša vyšší podiel hnacej sily, čo znamená ešte lepšiu ovládateľnosť. Vypnutím stabilizácie DSC (Dynamic Stability Control) sa do hry dostane aj režim 2WD, čo znamená, že výkon smeruje výlučne na zadné kolesá.

Súčasť prvkov techniky podvozka tvorí aj riadenie M Servotronic a Integrovaný brzdový systém, ktorý spolupracuje so štandardnými brzdami M Compound, ako aj s voliteľnými keramickými brzdami M Carbon. Oba varianty využívajú šesťpiestikové brzdy s pevným strmeňom na prednej náprave a jednopiestikové brzdy s plávajúcim strmeňom vzadu. Rovnako ako väčšie a tepelne odolnejšie brzdové kotúče, ktoré vďaka značnej odolnosti voči vädnutiu zaisťujú nekompromisné spomalenie aj v extrémnych podmienkach. Modelové verzie BMW M3 Competition s pohonom M xDrive prinášajú v štandardnej výbave M kované disky kolies z ľahkej zliatiny s rozličnými rozmermi ráfikov na jednotlivých nápravách (18 palcov na prednej náprave a 19 palcov na zadnej náprave), čo prospieva agilite a ovládateľnosti. Túto kombináciu diskov kolies si na požiadanie môžu zvoliť aj záujemcovia o modely s pohonom iba zadných kolies. V ponuke sa nachádzajú aj kované disky kolies z ľahkých zliatin s priemerom 19 palcov vpredu a 20 palcov vzadu.

Auru exkluzivity v kokpite M športových vozidiel umocňujú nové volanty a ovládacie prvky, ako aj vysoko sofistikované materiály prístrojovej dosky a ozdobné prvky interiéru. Dve M tlačidlá na výber individuálne konfigurovaných nastavení vozidla a radiace páčky, štandardne namontované v modeloch Competition, umožňujúce rýchle zásahy do radenia prevodových stupňov osemstupňovej prevodovky M Steptronic, vyžarujú intenzívny pocit z pretekárskeho vozidla. Štandardné M športové sedadlá ponúkajú celý rad elektricky ovládaných možností nastavenia, ktoré uľahčujú nastavenie perfektnej polohy za volantom. Voliteľné a tiež plne elektricky nastaviteľné a vyhrievané M karbónové sedadlá poskytujú úsporu hmotnosti 9,6 kilogramu a optimálne spojenie medzi vodičom a automobilom.

Súbor prvkov M Race Track, ktorý obsahuje keramické brzdy M Carbon, škrupinové sedadlá M Carbon pre vodiča a spolujazdca a prvky obloženia interiéru Carbon Fiber, znižuje hmotnosť vozidla až o 25 kilogramov. Výber doplnkov siaha od vonkajších komponentov vyrobených z CFRP a kovaných diskov kolies z ľahkých zliatin M Performance so stredovou maticou, až po podlahové koberčeky M Performance a obloženie volantu M Performance.

Zdroj: BMW

Tags: BMWBMW M3BMW M3 CompetitionBMW M3 TouringBMW Slovensko
Share10Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Nový Renault Twingo
Novinky

Nová generácia ikonického modelu Renault Twingo

17. novembra 2025
2.5k
Mazda Vision X-Coupe
Novinky

Mazda predstavila dvojicu futuristických konceptov Vision

14. novembra 2025
2.5k
Nový SEAT Ibiza a Arona
Novinky

SEAT omladzuje svoje malé modely Ibiza a Arona

13. novembra 2025
2.5k
Next Post
Test Mini Countryman 2024

Test: Mini Countryman JCW – Všestranná maxi motokára

Nový Mini Cooper 5D

Nový model MINI Cooper s 5-dverovou karosériou

Toyota intenzívne testuje model Hilux s vodíkovým pohonom

Toyota intenzívne testuje model Hilux s vodíkovým pohonom

Najčítanejšie články

  • Test Renault Captur 2025

    Test: Renault Captur – Vybrúsený diamant

    32 shares
    Share 13 Tweet 8
  • Test: Jeep Avenger e-Hybrid – Spaľovací základ mu pristane

    29 shares
    Share 12 Tweet 7
  • Test: Toyota Land Cruiser – Očarujúca dvojtvárnosť

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: BMW 550e – Špičková kombinácia dvoch svetov

    27 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Ford Kuga – Všestranné SUV s výborným hybridom

    30 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť