• Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
pondelok, 27 júna, 2022
Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk

Dacia 1300 – Príbeh automobilu, ktorý mobilizoval Rumunsko

20. mája 2022
in Zaujímavosti
117
0
50
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Tí skôr narodení poznajú veľmi dobre model Dacia 1300, automobil, ktorý sa tešil popularite aj u nás. Počas 70. a 80. rokov minulého storočia toto vozidlo šoférovalo množstvo Rumunov túžiacich po jazdení. Objavte jeho históriu s majiteľom, ktorý vám predstaví svoju Daciu 1310 z roku 1989. V Rumunsku nie je Volkswagen Beetle známy. Rumunské „ľudové auto“ je Dacia 1300! Mihai má s modelom spojených veľa spomienok z detstva. Zrenovoval Daciu 1310 svojho otca a odvtedy je jej oddaným fanúšikom. A vezme nás na výlet so svojím milovaným autom.

„Každý Rumun má vlastnú históriu s modelom Dacia 1300. Stále sa za ním otáčajú, keď na ňom jazdím,” hovorí Mihai, architekt v Renault Technologies.

Automobilka Dacia je rumunskou pýchou

Dedičstvo plné emócií

Rodinné vozidlo či taxík na každej ulici. Je mnoho spomienok, pre ktoré si Rumuni vážia tento ikonický model. Ako hovorí Mihai: „Dacia 1300 je robustné, jednoduché a pohodlné auto. Má DNA značky Dacia.” Rumunskí zákazníci a miestna ekonomika sa rýchlo adaptovali na tento model. Ľudia kupovali to, čo bolo nie len najmodernejšie vozidlo vo východnej Európe v roku 1970, ale aj najlacnejšie. Predávala sa v prepočte na dnešné peniaze za 3 200 €.

Rodinné dedičstvo

Mihai vlastní 1,3 l Dacia 1310 TLX benzín, ktorú jeho otec kúpil v roku 1992. Je tiež známa ako Dacia 1300, vyrobená v rokoch 1969 až 1979 – identická kópia francúzskeho Renault 12 – sa potom až do roku 2004 nazývala Dacia 1310. Náš fanúšik poukazuje na to, že „dva hlavné rozdiely medzi 1300 a 1310 sú nový dizajn prednej časti so štyrmi svetlami a čiernou mriežkou, ako aj zadnou optikou.”

Dacia 1300 je rumunskou legendou
Dacia 1300 je rumunskou legendou

V polovici 80. rokov sa automobily Dacia vyrábali 98 % z dielov z miestnych zdrojov, čo uľahčilo opravu a obnovu starších modelov s originálnymi dielmi. Vďaka tomu dokázal Mihai obnoviť svoju Daciu 1310 TLX späť do pôvodného stavu. „V Rumunsku je množstvo fanúšikov značky Dacia, táto komunita neustále rastie. A každý rok je viac Rumunov, ktorí tento model objavia.“

Národné dedičstvo

Podobne ako Mihai, viac a viac Rumunov je hrdých na svoje automobilové dedičstvo a snaží sa ho podporovať. Treba povedať, že Dacia 1300 výrazne zlepšila mobilitu a slobodu v celej krajine. Má špeciálne miesto v detských spomienkach celej generácie Rumunov. Dacia 1300 (a jej neskoršie modely) sú súčasťou rumunskej histórie vďaka svojmu komerčnému úspechu (2 milióny predaných kusov) a dlhotrvajúcej produkcii (35 rokov, od 1969 do 2004). Za ten čas model prešiel najmenej šiestimi evolúciami. „Dacia 1300 je ikonické auto Rumunska. Jeho cena z neho urobila skutočné auto pre ľudí,“ vysvetľuje Mihai.

Interiér modelu Dacia 1300

Rozsah vplyvu modelu Dacia 1300 nebol obmedzený v rámci rumunských hraníc, vo veľkej miere sa vyvážal do iných krajín východnej Európy, Afriky, Stredného východu a Latinskej Ameriky. Mihai je prekvapený, aké je jeho auto spoľahlivé. Mihaiova Dacia 1310 síce ukazuje na tachometri iba 3 400 km, no je to preto, že každých 99 999 kilometrov sa vynuluje… a už má za sebou tri plné cykly!

Prierez históriou značky Dacia

Zdroj: Dacia

Tags: DaciaDacia 1300
Share20Tweet13Pin5
Previous Post

Test: Škoda Kodiaq RS – Ešte viac emócií

Next Post

Renault odhaľuje vodíkový koncept Scenic Vision

Related Posts

K oslavám 50-ročného jubilea BMW M sa pridalo aj Slovensko

K oslavám 50-ročného jubilea BMW M sa pridalo aj Slovensko

Nový Renault Megane E-Tech Electric

KARAVÁNA NAJNOVŠÍCH ELEKTRICKÝCH A HYBRIDNÝCH MODELOV RENAULT CESTUJE PO SLOVENSKU

Alpine si uctil váročie otca zakladateľa limitovanou sériou A110 GT

Alpine si uctil výročie otca zakladateľa limitovanou sériou A110 GT

Výkonným model Hyundai N sa na Slovensku darí

Malý hot-hatch Hyundai i20 N je už najpredávanejším slovenským N-kom

odpora študentských projektov automobilkou ŠKODA sa stala tradíciou

Podpora študentských projektov automobilkou ŠKODA sa stala tradíciou

Hyundai je za mesiac apríl predajný líder slovenského trhu

Hyundai je za mesiac apríl predajný líder slovenského trhu

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Test SsangYong Tivoli Grand

Test: SsangYong Tivoli Grand – Atraktívne SUV-kombi

Test Toyota Yaris Cross 2022

Test: Toyota Yaris Cross – Sebavedomý drobec

Test Nissan Qashqai 4WD 2022

Test: Nissan Qashqai 4WD – Všestrannejšia alternatíva

Test SEAT Arona 2022

Test: SEAT Arona – Vylepšený multitalent

Rord Ranger

Ford Ranger – Rozlúčka s 5-valcom

Koncept Ford Pro Electric SuperVan

Koncept Ford Pro Electric SuperVan s výkonom 2000 koní

Test Dacia Jogger 2022

Test: Dacia Jogger – Bezkonkurenčná voľba

Nový Peugeot 408

Úplne nový Peugeot 408

K oslavám 50-ročného jubilea BMW M sa pridalo aj Slovensko

K oslavám 50-ročného jubilea BMW M sa pridalo aj Slovensko

Test Peugeot 3008 2022

Test: Peugeot 3008 – Emócie a racionalita



  • Kontakt
  • Cookies

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

  • Login
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Táto webová stránka používa cookies. Pokračovaním v používaní tejto webovej stránky dávate súhlas s používaním súborov cookie. Navštívte našeCookies a Pravidlá ochrany osobných údajov .