• Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
štvrtok, 2 februára, 2023
Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk

Nová Toyota Yaris vstupuje na slovenský trh

31. júla 2020
in Nezaradené
118
0
51
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Toyota aktuálne spúšťa na Slovensku predaj štvrtej generácie obľúbeného malého kompaktu Yaris. Novinka sa okrem zaujímavého dizajnu môže pochváliť aj pokrokovými technológiami. Aj Yaris s poradovým číslom štyri využíva filozofiu architektúry TNGA (Toyota New Global Architecture) pre malé automobily, v podobe modulárnej platformy GA-B. Toto riešenie okrem iného poskytuje novinke aj nižšie ťažisko a oveľa tuhšiu karosériu.

Nový model samozrejme využíva progresívnu štvrtú generáciu hybridno-elekrického pohonu, ktorá poskytuje vozidlu nižšiu spotrebu paliva, nižšie emisie a výrazne vylepšenú schopnosť jazdiť výlučne na elektrický pohon, vyššou rýchlosťou a na dlhšie vzdialenosti. Toyota Yaris opäť raz zvyšuje úroveň štandardu, a posilňuje tak svoje postavenie lídra segmentu v oblasti bezpečnosti. V súlade so záväzkom spoločnosti Toyota demokratizovať automobilovú bezpečnosť ponúka v štandardnej výbave väčšiu škálu aktívnych bezpečnostných systémov Toyota Safety Sense, vrátane pokročilých asistenčných systémov vodiča (ADAS), ako je napríklad asistent poloautonómnej jazdy v jazdnom pruhu, asistent núdzového riadenia či funkcia pomoci na križovatke.

Model Yaris sa u nás začína predávať vo svojej IV.generácii
Model Yaris sa u nás začína predávať vo svojej IV.generácii

Prednárazový bezpečnostný systém s rozšírenými funkciami je odteraz schopný zachytiť prítomnosť chodcov vo dne i v noci a cyklistov pri jazde cez deň. Nový Yaris ako prvý v segmente zároveň ponúka funkciu pomoci na križovatke, ktorá rozpoznáva možné riziká zrážky s protiidúcimi vozidlami a chodcami pri odbočovaní na križovatke. Zároveň je ako prvé vozidlo značky Toyota vybavené stredovými airbagmi, ktoré v prípade bočného nárazu vozidla zabránia zrážke vodiča a spolujazdca v kabíne.

Yaris v Európe

Za 20 rokov svojej existencie sa Yaris stal najvýznamnejším modelom spoločnosti Toyota v Európe, kde neustále rastie jeho objem predaja aj podiel na trhu. V roku 2019 zaznamenal približne 224-tisíc predaných kusov a jeho podiel na trhu v segmente B predstavoval 7,6 %, čím sa stal najpredávanejším modelom značky Toyota v tomto regióne a predstavoval viac ako 22 % jej predných nových automobilov.

Nová Toyota Yaris dostala dynamický dizajn

Nový Yaris okrem toho reaguje na meniace sa priority európskych zákazníkov, ktorí dávajú prednosť malým vozidlám. K racionálnym stránkam, ako sú náklady, praktické využitie, bezpečnosť a kvalita, sa v jeho prípade pridali aj emocionálnejšie aspekty, ako je štýl, športový charakter, mladistvý vzhľad a kvalita výkonu, ktorá prináša potešenie z jazdy.
Nový Yaris sa vyrába vo výrobnom závode Onnaing spoločnosti Toyota Motor Manufacturing France neďaleko francúzskeho mesta Valenciennes.

Dizajn a vzhľad

Nový Yaris sa vracia ku koncepcii „veľkého malého“ charakteru, ktorý inšpiroval model prvej generácie. Zatiaľ čo mnohé modely segmentu B sú čoraz dlhšie, nový Yaris je v skutočnosti kratší než aktuálny model. No aj keď sa celková dĺžka skrátila na menej než štyri metre, rázvor kolies sa predĺžil o 50 mm, vďaka čomu je v kabíne viac miesta. Nová platforma zároveň poskytla dizajnérom viac voľnosti pri tvorbe atraktívneho a pôsobivého dizajnu a dala im možnosť zdôrazniť individuálnu dizajnovú identitu značky Toyota. Efekt zhutnených rozmerov zosilňujú výrazné bočné línie karosérie, ktoré po bokoch vozidla vytvárajú akúsi projekciu pohybu vpred. Robustné predné a zadné krídla prispievajú k celkovému napnutému a súdržnému vzhľadu a spolu s tvarovanými panelmi dverí vyjadrujú obratnosť vozidla, ktoré je „pripravené vyraziť na cestu“.

Pohľad do interiéru nového modelu Toyota Yaris

Dizajn prednej časti je zameraný na veľkú mriežku chladiča a logo Toyota uprostred. Nové svetelné jednotky disponujú technológiou LED a obsahujú smerové svetlá, ktoré sa striedajú so svetlami na denné svietenie. Svetlomety sa tiahnu smerom k predným kolesám vo výraznom dizajnovom prvku, ktorý zároveň skracuje vnímanú dĺžku predného previsu. Kolesá sú v ponuke vo verziách s priemerom 15, 16 a 17 palcov, v závislosti od hnacej jednotky a stupňa výbavy modelu.

Interiér a kabína

Interiér vozidla odráža celkovú koncepciu „menej je niekedy viac“. Je to priestor s ostrým dizajnom a vysokou úrovňou vnímanej kvality, ktorý vytvára dojem pevnosti a priestrannosti automobilu vyššej triedy. Pokiaľ ide o kabínu vodiča, jej usporiadanie sa riadi heslom „oči na ceste, ruky na volante“. Displeje a ovládacie prvky sú usporiadané tak, aby zaisťovali vodičovi plnú koncentráciu na riadenie a poskytovali mu najdôležitejšie informácie o vozidle a jazde pri minimálnom rozptýlení, ako aj vynikajúci výhľad do všetkých strán.

Batožinový priestor ponúka 286 litrov
Batožinový priestor ponúka 286 litrov

Ako je uvedené vyššie, nová platforma GA-B umožnila skrátenie celkovej dĺžky vozidla, vďaka čomu sa stalo najkompaktnejším modelom vo svojej triede, no pritom s väčším rázvorom kolies. Toto bolo kľúčom k dosiahnutiu takého usporiadania interiéru, ktoré by zabezpečilo dostatočný priestor a komfort pre všetky osoby vo vozidle a odrážalo novátorský charakter „veľkého malého“ vozidla, akým sa vyznačoval pôvodný Yaris pred 20 rokmi. Nový Yaris má (o 20 mm) viac priestoru medzi vodičom a spolujazdcom, ktorý zároveň umožnil vytvorenie širšej prednej konzoly. Podobne veľkorysý je aj nákladný priestor; pri hĺbke 700 mm ponúka 286 litrov úložného priestoru.

Motorizácie

Nový Yaris využíva najnovšiu, štvrtú generáciu hybridnej technológie pohonu a predstavuje nové komponenty, ktoré sú navrhnuté tak, aby boli kompaktné, ľahké a efektívne. Údaje naznačujú, do akej miery sa im to podarilo. Celková účinnosť sa zvýšila o 20 %, čo by bolo za normálnych okolností na úkor výkonu. V tomto prípade je však výkon o 16 % vyšší a dosahuje 116 k (DIN) (celkový výkon systému), zrýchlenie z nuly na 100 km/h sa zlepšilo o 15 % na aktuálnych 9,7 sekundy a odozva na použitie plynového pedála vodičom je ostrejšia a presnejšia.

Schopnosti vozidla v plnoelektrickom (EV) režime prešli transformáciou: vozidlo je schopné dosiahnuť rýchlosť až 130 km/h a v mestskej premávke dokáže dlhšie jazdiť v režime EV. To znamená, že vodič si môže vychutnať množstvo výhod batériového elektrického vozidla (BEV), no za nižšiu cenu a bez obáv, kde alebo kedy bude mať možnosť dobiť akumulátor. Emisie CO2 klesli na úroveň 85 g/km a spotreba paliva v kombinovanom cykle podľa WLTP dosahuje 3,8 l/100 km, čo je zlepšenie o 20 %.

Pýchou novinky je úplne nový hybridná motorizácia 1,5 Hybrid Dynamic Force

Tím konštruktérov chcel priniesť výraznejšiu kvalitu potešenia z jazdy a bol odhodlaný vyriešiť nedostatky, ktoré najčastejšie zaznievali na adresu spoločnosti Toyota ako kritické výhrady vodičov modelu Yaris Hybrid. Išlo najmä o zrýchlenie pri predbiehaní pri diaľničných rýchlostiach (čas rozjazdu z 80 na 120 km/h sa skrátil o dve sekundy na 8,1 sekundy), rýchlejšie a citlivejšie zrýchlenie pri nízkych rýchlostiach, napríklad pri prejazde kruhovým objazdom, ako aj lineárnejšie a prirodzenejšie zrýchlenie pri jazde na kľukatých otvorených cestách.

1,5-litrový motor Hybrid Dynamic Force

Úplne nový 1,5-litrový motor Hybrid Dynamic Force je z rovnakého radu motorov TNGA ako 2,0-litrový štvorvalcový agregát, ktorý poháňa modely Toyota Corolla a C-HR. Rovnako ako všetky hybridné motory od spoločnosti Toyota, aj tento motor využíva Atkinsonov cyklus, ktorý udržiava sacie ventily dlhšie otvorené, a oneskoruje tak kompresný zdvih. Tým sa zvyšuje účinnosť a znižuje spotreba paliva, no klesá výstupný výkon. Napriek tomu má nový motor maximálny výkon 93 k (DIN)/68 kW s maximálnym krútiacim momentom 120 Nm, ktorý dodá pri nízkych otáčkach (3 600 ot./min.). Pokiaľ ide o prevodovku, sústava využíva elektronicky riadenú automatickú prevodovku s plynulo meniteľným prevodom (e-CVT), ktorá zabezpečuje lineárne zrýchlenie a tichý chod. Nový Yaris využíva lítiovo-iónový hybridný akumulátor s nárastom napätia zo 144 na 177,6 V. Počet článkov sa znížil zo 120 na 48. Výrazne sa zlepšil aj tok prúdu: až o 100 % do akumulátora a 50 % von. Pri výrazne vyššej hustote energie je akumulátor menší aj ľahší, a to až o 12 kg. Jeho kompaktné rozmery umožnili umiestniť ho pod zadné sedadlo aj spolu s prídavným akumulátorom, čím sa zabránilo ich vniknutiu do nákladového priestoru. Technológia lítiovo-iónových akumulátorov dokáže lepšie dodávať tok elektrického prúdu, čo je kľúčové pre zabezpečenie silného výkonu nového modelu Yaris v režime EV pri jazde v meste.

Nová Toyota Yaris
Nová Toyota Yaris

Ďalšie pohonné jednotky

Nový Yaris je v ponuke aj s 1,5-litrovým zážihovým motorom spojeným so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo s prevodovkou s plynulo meniteľným prevodom so širokým rozsahom (W-CVT) v prvom prevodovom stupni. V podstate ide o rovnaký nový trojvalcový motor, aký je aj v hybridnej sústave; v porovnaní s konkurenčnými preplňovanými motormi s malým objemom ponúka dobrú úroveň emisií aj spotreby paliva. K dispozícii je taktiež 1,0-litrový trojvalcový zážihový motor podobný tomu, aký poháňala Yaris predchádzajúcej generácie. Tento motor je v ponuke ako vstupný bod k novému radu modelov Yaris.

Zdroj: Toyota

Tags: ToyotaToyota Yaris
Share20Tweet13Pin5
Previous Post

Mercedes vylepšil ikonickú triedu G

Next Post

Ikonický Range Rover oslavuje okrúhlu 50-tku

Related Posts

Honda rozšíri v budúcom roku svoje európske modelové portfólio o nový model ZR-V

Honda rozšíri v budúcom roku svoje európske modelové portfólio o nový model ZR-V

Test Ford Focus Kombi Active

Test Ford Focus Kombi Active – Dobrodružná povaha

Toyota odhalila bezemisný kamión poháňaný palivovými článkami

Toyota odhalila bezemisný kamión poháňaný palivovými článkami

HONDA – PRVÝ POHĽAD DO INTERIÉRU PROTOTYPU ELEKTRICKÉHO VOZIDLA

HONDA – PRVÝ POHĽAD DO INTERIÉRU PROTOTYPU ELEKTRICKÉHO VOZIDLA

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Test Nissan Townstar 2022

Test: Nissan Townstar – Ideál pre rodinu i na prácu

Test Jeep Compass Hybrid 2022

Test: Jeep Compass – Prispôsobil sa dobe

Test Citroen C5 X 2022

Test: Citroën C5 X – Návrat ku koreňom

Test Citroën ë-Berlingo 2022

Test: Citroën ë-Berlingo – Koncepčná premena

Test Hyundai Santa Fe PHEV 2022

Test: Hyundai Santa Fe Plug-in – Sofistikovaný multitalent

Nová MAZDA CX-90

Nová MAZDA CX-90

Renault pracuje na novom modeli Espace

Renault pracuje na novom modeli Espace

Test Opel Astra 2023

Test: Opel Astra – Tradícia pokračuje

Volvo C40 Recharge

Elektrické modely Volvo C40 a XC 40 Recharge dostali pohon zadných kolies, dlhší dojazd a rýchlejšie nabíjanie

Slovenským autom roka 2023 je nová Honda Civic

Slovenským autom roka 2023 je nová Honda Civic



  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

  • Login
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Táto webová stránka používa cookies. Pokračovaním v používaní tejto webovej stránky dávate súhlas s používaním súborov cookie. Navštívte našeCookies a Pravidlá ochrany osobných údajov .
Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť