Tradičný špecialista na automobily s vyššou svetlosťou podvozka z Južnej Kórey je už nejaký čas súčasťou portfólia domáceho priemyselného giganta KG Group. S odmyslením si stabilizácie interných záležitostí v automobilke so sebou nový vlastník priniesol ešte sebavedomejšie vízie. Najlepším dôkazom spomenutého sú prirodzene nové modely. Prednedávnom testovanému plne elektrickému ekvivalentu SUV Torres EVX sekunduje ďalšia horúca novinka v podobe znovuzrodeného a zároveň hierarchicky ešte vyššie umiestneného SUV Actyon. Príchod nových majiteľov v prípade tradičnej značky SsangYong so sebou zároveň priniesol novú identitu, ktorá sa len pred pár týždňami stala realitou už aj v Európe. Zo SsangYongu je z tohto dôvodu po novom KGM. Nové označenie našťastie nemení nič na zaužívanej filozofii. V našom geografickom priestore sa značka teší čoraz väčšej obľube vďaka zaujímavo vyskladanej palete dostupných modelov. Ešte o niečo väčšie lákadlo tu reprezentuje atraktívny pomer medzi vstupnou cenovkou a reálne nadobudnutou hodnotou. Na vlastnej koži sme sa o tom presvedčili pri teste najnovšej evolúcie kompaktného SUV bestselleru s logom dvojhlavého draka.
Obľúbený model KGM (SsangYong) Korando v druhej najvyššej výbavovej verzii Style+ doplnenej o atraktívny balík Black, o ktorého pohon sa stará čisto benzínová motorizácia 1.5 Turbo GDI, skombinovaná so 6-st. automatom a pohonom kolies prednej nápravy, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky KGM.
Rýchle fakty:
- SUV špecialista z Južnej Kórey začal písať najnovšiu kapitolu svojich dejín. Postupná transformácia vlastníckej spoločnosti KG Group priniesla avizovaný rebranding automobilky už aj do nášho geografického priestoru. Zo SsangYongu sa z tohto dôvodu prednedávnom stalo KGM.
- Napriek novému názvu si Kórejčania naďalej zakladajú na svojich tradičných cnostiach. Za ich dokonalé synonymum možno označiť obľúbené kompaktné SUV s názvom Korando.
- Dizajnovo autentický a zároveň nestarnúci model KGM Korando môže po novom vizuálne osviežiť temperamentný optický balík s výstižným názvom Black, ktorým disponoval aj testovaný exemplár.
- Vo všeobecnosti priestranný interiér KGM Korando dokáže aj dnes zaujať atraktívnou kombináciou ergonomicky príjemnej klasiky s modernými digitálnymi hračkami, na čele s kvalitatívne špičkovým prístrojovým panelom.
- Konkurenčnou výhodou obľúbeného KGM Korando je maximálna variabilita dostupných prevodoviek a pohonov. Skúšaná konfigurácia s pohonom predných kolies je komfortnou alternatívou určenou prioritne na spevnené komunikácie. K všeobecným ozdobám identického SUV patria príjemne dospelé jazdné vlastnosti.
Fotogaléria KGM (SsangYong) Korando
Historické dedičstvo dnešnej značky KGM siaha až do roku 1954. Vďaka tomu ide o jednu z vôbec najstarších automobiliek z južnej časti Kórejského polostrova. Pôvodná spoločnosť bola vo svojich počiatkoch známa pod názvom Dong-hwan Motor. Identický výrobca sa vo svojej prvotnej fáze existencie zameriaval na stavbu terénnych automobilov určených prioritne pre armádu. Vďaka tomu sa dodnes hrdí zaslúženým prívlastkom SUV špecialista. Názov SsangYong si automobilka následne osvojila až od roku 1986. Pod identickým „brandom“ značka o niečo neskôr odštartovala i svoju európsku misiu.
Od roku 2019 sa z pôvodného výrobcu s exoticky znejúcim názvom stal už aj v našom geografickom priestore reálne rešpektovaný hráč s kontinuálne rastúcim trhovým podielom. Najnovšia história značky je spojená s prevzatím skupinou KG Group v roku 2022. O rok neskôr noví majitelia automobilku sídliacu v meste Pyeongtaek premenovali na KGM (KG Mobility). Nové označenie sa prednedávnom začalo používať už aj na trhoch starého kontinentu.

Automobilka si napriek zmenenému názvu naďalej ponechala typické logo dvojhlavého draka. K suverénne najznámejším produktom tohto výrobcu patrí stabilne rozmerovo kompaktné SUV s názvom Korando. Jeho prvá generácia uzrela svetlo sveta v roku 1982. Aktuálne majú Kórejci v ponuke celkovo štvrté pokračovanie. Najnovší model s rovnomenným označením bol predstavený v roku 2019. Aplikovaný moderný technický základ je prispôsobený širokej variabilite spojenej s konfiguráciami s pohonom len predných, resp. všetkých štyroch kolies. Alternatívu ku klasickým spaľovacím pohonným jednotkám na vybraných trhoch v nedávnej minulosti reprezentovala taktiež plne elektrická verzia s dovetkom E-Motion.
Aktuálne Korando reprezentuje takpovediac dokonalý zásah do čierneho. Testovaný exemplár zároveň patrí k hlavným predajným pilierom celej automobilky. Kórejci mu prirodzene venujú adekvátnu pozornosť. Najnovšiu verziu zdobí drobná modernizácia, ktorá napriek stále prioritne priaznivej cenovke dokáže útočiť i na emócie. Dôkazom toho je imidžovo ladený príplatkový paket Black, ktorý je možné kombinovať napríklad s farebne kontrastným svetlým interiérom. Ďalšiu pozitívnu zmenu reprezentujú moderné digitálne technológie dostupné už od úplného základu. Paleta pohonných jednotiek si v našom priestore aktuálne vystačí výhradne s už dôverne známym čisto benzínovým štvorvalcom 1.5 Turbo GDI s výkonom 163 koní. Zákazník má zároveň stále na výber konfigurácie so 6-st. manuálom, resp. 6-st. automatom, ako aj variácie s pohonom len predných alebo všetkých štyroch kolies.

Čierny temperament
Pri pohľade na testovaný exemplár sa nechce veriť, že prvotný zápis v rodnom liste súčasného modelu Korando je starý už približne 6 rokov. Kórejskej automobilke sa pri kompaktnom SUV s vyššou svetlou výškou, inými slovami, podarilo trafiť reálne nadčasové línie a krivky. Celkovo autentický nádych s neodškriepiteľnou esenciou domáceho kontinentu dopĺňa sumárne robustná a zároveň odolná stavba. Vítaným imidžovým spestrením bestselleru značky KGM je novinka v podobe optického balíčka Black, dostupného pre dve vrcholné výbavové špecifikácie.
Líniovo robustné predné partie vrátane svalnatého tvarovania kapoty a pomerne kolmého sklonu opticky zvýrazňujú celkovú šírku vozidla. Za vizuálnu dominantu identického priestoru možno – na rozdiel od evolučne novších súrodencov – stále označiť proporčne veľkorysé fabrické logo s motívom dvojhlavého draka. Súčasťou opciového balíka Black je jeho dynamicky čierny motív. Identifikáciu vozidla v tomto prípade ešte viac uľahčuje dodatočné označenie modelu na spodnej línii prednej kapoty. Identický farebný odtieň si osvojili horizontálne lamely v priestore chladiča či optická linka, ktorá vzájomne prepája predné svetlomety s tmavým pozadím. Práve svetelná technika čiastočne pripomína skutočný vek vozidla. Alternatívou voči štandardne dodávaným paraboloidným halogénom je v prípade druhej najvyššej výbavy Style+ opciová LED nadstavba. Jednoduchá parabolická technika svojimi schopnosťami osvetlenia vyslovene nenadchne, no zároveň ani neurazí. V princípe plne dostatočnému stretávaciemu módu so širším svetelným kužeľom sekunduje výkonovo o niečo menej výrazný diaľkový mód. Vo všeobecnosti tak možno konštatovať, že „ledky“ svietia príjemne široko, no nie vyslovene ďaleko. Absentujúcu sofistikovanú nadstavbu aspoň čiastočne kompenzuje už v základe dostupné prepínanie diaľkového módu. Originálnu čelnú siluetu kompletizujú výrazné predné LED hmlovky v prednom nárazníku. Mohutný SUV nádych funkčne podčiarkuje matné ochranné oplastovanie spodnej línie. Neprehliadnuteľným prvkom predného nárazníka je zároveň efektne červená krytka otvoru na uchytenie ťažného oka.

Atraktívna vizuálna robustnosť vyžaruje z modelu KGM Korando taktiež v rámci bočnej siluety. Optické svaly v tomto priestore zvýrazňujú vystúpené blatníky, na ktorých líniu v priestore zadných dverí nadväzuje efektný oblúk. Funkčný SUV doplnok aj v tomto priestore kompletizuje mohutná línia matného ochranného oplastovania v spodnej časti. Kontrastne zaujímavým spestrením spodnej siluety bočného presklenia je neprehliadnuteľná pochrómovaná linka. V prípade testovaného exemplára lakovaného v príplatkovej čiernej metalíze s dovetkom Space prakticky úplne zaniká snaha o kreatívne stvárnenie koncového stĺpika karosérie s dizajnovým náznakom tzv. plávajúcej strechy. K jednému z najdominantnejších optických doplnkov príplatkového balíka Black sa s určitosťou radia vrcholné 19-palcové disky kolies vo farebne identickom odtieni.
Vizuálne pútavú originalitu modelu Korando pripomínajú taktiež zadné partie. Pozornému oku v tomto priestore s určitosťou neunikne nový a zároveň moderný detail. Pôvodne klasickú anténu tu už nahrádza tzv. žraločia plutva. Celkovo svalnatým líniám s opäť zvýraznenou optickou šírkou sekundujú proporčne výrazné koncové svetlá s atraktívnym LED svetelným podpisom. Na minulosť stabilne zaužívaný kórejský postup evokuje delená svetelná technika so samostatným modulom zahŕňajúcim klasické smerovky, situovanom v module masívneho nárazníka. Jeho centrálnu časť stále ozvláštňuje dizajnový náznak výfukových koncoviek. Imidžovo ladený balík Black sa v tomto priestore podpísal pod farebne identickú lištu prepájajúcu modul koncových svetiel, ako aj pod čierny font centrálne umiestneného označenia modelu.

Priestranný interiér s modernou atmosférou
Vzhľadom na cenovú politiku testovaného exemplára možno materiálovo až nečakane hodnotný interiér označiť ako ďalšie perspektívne lákadlo modelu Korando. Reálne príjemným priestorovým pomerom sekunduje sumárne lákavá koncepcia pracoviska vodiča, ktorá dokáže potešiť konzervatívne orientovaných používateľov a zároveň neurazí ani fanúšikov modernejších digitálnych trendov. Očakávaný SUV výbavový prvok pri vstupe na palubu pripomína solídne prekrytie línie prahov. Zaujímavým osviežením všeobecne zaužívanej rutiny daného segmentu sú farebné alternatívy prevedenia interiéru. Béžový odtieň, ktorým disponovala aj testovaná konfigurácia, je zároveň dostupný už v úplnom základe. Svetlá variácia čalúnenia z hľadiska dlhodobého používania nie je vyslovene praktická, no na druhej strane dokáže s určitosťou vyšperkovať sumárny imidž modelu KGM Korando.
Horizontálne orientovaná palubná doska, s odmyslením si spomínaného efektného farebného prevedenia, poteší klasickým usporiadaním funkčných a ovládacích prvkov bez zbytočných módnych výstrelkov. Pod výborný kvalitatívny dojem na palube sa podpísala precízna kvalita dielenského opracovania, skombinovaná s pestrým spektrom použitých materiálov s celkovo hodnotnejším nádychom. Kórejci v rámci palubnej dosky nešetrili ani na síce efektných, no na údržbu náročnejších plochách v štýle klavírneho laku. Prítomnosť efektného ambientného podsvietenia, zapracovaného práve v danom elemente, je zároveň naviazaná výhradne na opciový balík dostupný pri najvyššej výbave Premium.

Doménou testovaného interiéru ostáva precízna ergonómia. Ovládanie dôležitých funkcií pred dnes čoraz preferovanejším moderným digitálnym svetom dokáže v tomto prípade stále zatieniť funkčne výborná hardvérová klasika. S odmyslením si hodnotne pôsobiaceho samostatného modulu klimatizácie si klasické tlačidlá našli svoje miesto taktiež v ľavej časti palubnej dosky, na multifunkčnom volante či v okolí voliča automatickej prevodovky s tradičnou a zároveň robustnou pákou.
Hrdý juhokórejský pôvod pripomína testovaný exemplár už pri prvotnom kontakte s plne digitálnym prístrojovým štítom. Identický geografický priestor patrí stabilne ku globálnym lídrom na poli digitálnych hračiek. Pýchou modelu Korando z tohto dôvodu ostáva funkčne výborne zvládnutý informačný svet s príkladne ostrou a zároveň detailnou grafikou, dostupný po novom už v úplnom základe. Simuláciu klasických budíkov dopĺňajú viaceré futuristickejšie vyobrazenia či možnosť náhľadu mapového podkladu.
Prístrojový panel zároveň supluje centrálny infotainment v pozícii ovládacieho centra vozidla. V menu dostupných nastavení je v intuitívnej podobe k dispozícii napríklad aj rozhranie asistenčných systémov s možnosťou deaktivácie legislatívne povinných „pomocníkov“. Priamo na prístrojovom štíte je taktiež k dispozícii koncepčne ojedinelá funkcia zrkadlenia centrálnej obrazovky v pomere 1:1, a to vrátane obsahu pripojeného smartfónu.

V princípe peknou a detailnou grafikou zaujme rovnako centrálny dotykový infotainment zabudovaný priamo v palubnej doske. Jeho v princípe jednoduchá a už evolučne staršia koncepcia poteší skôr zástancov konzervatívnejších riešení ako fanúšikov sofistikovaného hi-tech prostredia. Orientáciu v jednoduchom menu bez takmer akýchkoľvek pridaných funkcií vylepšujú postranné skratky. Z praktickej stránky dávam palec hore príjemne detailnému vyobrazeniu parkovacej kamery, komunikácii v slovenskom jazyku či tradičnému ovládaniu intenzity hlasitosti audia. Vstavaná navigácia je zároveň k dispozícii už v úplnom základe. Moderná mobilná konektivita funguje pre obe platformy „len“ klasicky, teda prostredníctvom priameho káblového prepojenia. V tejto súvislosti je v optike dnešnej doby tak trochu kuriózne, že v celej kabíne som i po podrobnejšom pátraní narazil len na jediný USB port.
Batériu smartfónu je na druhej strane možné regenerovať vďaka indukčnému nabíjaniu, dostupnému práve od skúšanej výbavy Style+. Rozmerovo kompaktné SUV zároveň chválim za všeobecnú dostupnosť v princípe dobre nadimenzovaných odkladacích priečinkov vrátane prelisov v predných dverách, prispôsobených na odloženie PET fliaš.

Plnohodnotnú príslušnosť k SUV segmentu reprezentuje vyvýšený posed doplnený o plne akceptovateľný výhľad z vozidla. Dostatočne nadimenzované predné sedadlá sú s prispením svetlého látkového čalúnenia nielen opticky úplné, ale zároveň aj reálne komfortné. Palec hore dávam príjemne mäkkej hlavovej opierke. Elektrické nastavenie optimálnej pozície ostáva výsadou najvyššej výbavy. Korando na druhej strane už od druhej najdostupnejšej verzie disponuje funkciou vyhrievania predných sedadiel. Formátovo tradične okrúhly volant, s odmyslením si od spomenutého prehľadného usporiadania klasických tlačidiel, stále zaujme výrazne masívnejšou hrúbkou venca v jeho spodnom oblúku.
Pod príjemne vzdušný pocit z kabíny rozmerovo stále kompaktného SUV sa v citeľnej miere pričinila o niečo veľkorysejšia vnútorná šírka kabíny. Zo spomenutého benefitu prirodzene ťažia taktiež pasažieri v druhom rade. V identickom priestore som bol so štedrou priestorovou ponukou spokojný i pri mojej výške 185 cm. V prípade štandardných konfekčných veľkostí dospelých tu rozhodne nie je utópiou ani cestovanie v trojici. Prostredný pasažier má k dispozícii ergonomicky prívetivý tvar centrálnej časti zadnej lavice s úplne absentujúcou výklopnou stredovou opierkou. Priestorovo úsporné riešenie ponúka i ukončenie stredovej konzoly v oblasti kolien v kombinácii s len miniatúrnym odskokom stredového tunela v podlahe. Pohodlie zadných pasažierov vylepšuje polohovanie zadných operadiel delených v pomere 60/40. Tak trochu negatívnym prekvapením je absencia samostatných výduchov ventilácie. Absenciu zdrojových USB konektorov zachraňuje zaujímavá alternatíva v podobe prítomnosti 220V zásuvky.

Rodinný potenciál testovaného exemplára kompletizuje batožinový priestor so základnou kapacitou 551 litrov. Daný parameter sa vzťahuje na konfiguráciu s lepiacou sadou a zároveň zostáva identický v prípade verzií s pohonom len predných, ako aj všetkých kolies. Pod na prvý pocit o niečo plytší dojem sa pričinila pomerne vysoko ukotvená horná línia medzipodlahy. Toto šikovné riešenie tvorí ideálnu rovinu nielen pri konfigurácii so sklopenými zadnými operadlami, ale taktiež s nakladacou hranou. Praktickým detailom dvojdielnej medzipodlahy je možnosť predelenia ložnej plochy. Fixačné možnosti tu ešte viac vylepšuje dostupnosť kotviacich ôk a háčikov. Za decentnú chybičku na kráse možno označiť asymetrické tvarovanie bočných stien prispôsobené zadným blatníkom v kombinácii s obyčajným plastovým povrchom, ktorý je prirodzene viac náchylný na nechcené mechanické poškodenia.
Všeobecnou prednosťou aktuálnej generácie modelu Korando je atraktívny pomer medzi vstupnou cenou a následne nadobudnutou hodnotou. Už základná výbavová verzia Club pritom disponuje širokou paletou bezpečnostných a asistenčných systémov, tempomatom, automatickým prepínaním diaľkového módu, zadnými parkovacími senzormi, manuálnou klimatizáciou, 17-palcovými diskami či plnou verziou digitálnych hračiek vrátane vstavanej navigácie. Vo vyššej konfigurácii Style k spomenutému pribudne vyhrievanie predných sedadiel, LED predné hmlovky či 18-palcové disky. Testovaná verzia Style+ „pridáva“ predné senzory, vyhrievaný volant, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, 220V elektrickú zásuvku či indukčné nabíjanie smartfónu. Za imidžový dizajnový paket Black si automobilka v čase testu účtovala akceptovateľných 790 €. Za zváženie stojí i opciový balík Tech zahŕňajúci LED svetlomety, rozšírený balík asistenčných systémov či bezkľúčový prístup a štartovanie.

Dospelo jazdiace SUV
Reálne pozitívne možno hodnotiť fakt, že snaha kórejskej automobilky zaujať čo najatraktívnejšou cenovou politikou sa vo finále nepremietla do žiadnych neželaných kompromisov na poli použitej techniky. Napriek dostupnosti jedinej pohonnej jednotky Korando stále ponúka pri variáciách dostupného pohonu a prevodoviek maximálnu slobodu, čo je v porovnaní s drvivou väčšinou konkurencie v kompaktnom SUV segmente pomerne unikátna záležitosť. Skúšaná konfigurácia s predným pohonom a automatom je, s odmyslením si pohodlia, určená prioritne na asfaltové komunikácie.
V disciplíne konštrukcie je aj pri verzii 4×2 k dispozícii dospelé riešenie v podobe nezávislého zavesenia kolies zadnej nápravy. Automatickou súčasťou imidžového paketu Black sú 19-palcové disky s logicky nižším profilom pneumatík. Odladenie pruženia modelu Korando možno zároveň vo všeobecnosti označiť skôr ako tuhšie než poddajné. Veľké a efektné kolesá napriek tomu jazdnému komfortu pocitovo neublížili. Filtráciu bežných nedokonalostí cestnej infraštruktúry tu možno stále označiť ako bezproblémovú. Pri prejazdoch cez sériu priečnych nerovností som bol spokojný taktiež so stabilitou zadnej časti. O niečo viac pozornosti si napriek tomu vyžadujú prejazdy cez hrubé prepadliny či typické mestské nástrahy, zastúpené prepadnutými kanalizačnými poklopmi s ostrými hranami.

Tuhšie naladenie tlmičov dokáže na druhej strane zaujať na kvalitných asfaltoch, a to pokojne aj v kombinácii s technickejšími cestnými úsekmi. Testované Korando by som v týchto podmienkach pokojne označil ako šoférsky zaujímavé SUV. Vďaka spomenutému odladeniu podvozka sa karoséria napriek svojej vyššej stavbe v zákrutách nakláňa len minimálne. Pod nefalšovaný úsmev na tvári vodiča pri temperamentnejších prejazdoch cez tiahle zákruty sa vo finále významne pričinila sympatická pohotovostná hmotnosť. Verzia s pohonom predných kolies a automatom v tejto disciplíne len decentne prekonáva parameter 1,4 tony.
Vyslovene športové ambície napriek tomu od testovaného exemplára očakávať nemožno. Pohodové odladenie riadenia je prispôsobené čo najkomfortnejšiemu životu v mestských aglomeráciách. Sumárny zážitok z jazdy sa, s prioritným prihliadnutím na reakcie pohonnej sústavy, mení v závislosti od zvoleného jazdného režimu. Korando s pohonom predných kolies disponuje zaužívanou SsangYong klasikou. Východiskové a počas testu najčastejšie využívané nastavenie Normal dopĺňa citeľne impulzívnejší mód Sport. Poslednou a zároveň netradičnou alternatívou je režim Winter, ktorý je prispôsobený čo najjemnejšej trakcii predných kolies v podmienkach zhoršenej adhézie, napríklad na snehu či blate, spojenej so zaradením vyššieho prevodového stupňa.

Ako ďalšie prekvapenie kórejského SUV možno označiť reálne dospelé odhlučnenie priestoru pre posádku. Vzhľadom na zaužívané zvyklosti svojej triedy prekvapilo Korando akustickou pohodou na palube, čo platí aj pre vyššie rýchlostné tempo vrátane diaľnice. Ako príjemne kultivovanú možno označiť rovnako pohonnú jednotku pod prednou kapotou.
Pod komerčným označením 1,5 Turbo GDi sa ukrýva už dôverne známy čisto benzínový štvorvalec, ktorý automobilka využíva aj vo väčšine súrodeneckých modelov. Deklarovaný výkon 163 koní na ľahké Korando s prehľadom postačuje. Zážihová motorizácia sa vzhľadom na dnešné emisne náročné pravidlá vyznačuje pomerne „ostrými“, resp. príkladne promptnými reakciami na povely prostredníctvom pedála akcelerátora. S jazdnou dynamikou som bol počas testovacieho týždňa spokojný nielen pri rozjazdoch, ale taktiež pri potrebe pružného zrýchlenia spojeného s bezpečnými predbiehacími manévrami pri mimomestských presunoch.

Testovaná motorizácia už tradične spolupracuje so 6-stupňovou automatickou prevodovkou klasickej konštrukcie renomovanej značky Aisin. Pri dnes už príkladne kultivovanom zladení oboch komponentov pohonu automobilka počas doterajšieho životného cyklu modelu Korando citeľne zapracovala. Automat v drvivej väčšine situácií preradzuje jednotlivé prevodové stupne príkladne hladko a prirodzene. Výnimku v tomto kontexte predstavuje o niečo ospalejšie reagujúci režim manuálneho radenia prostredníctvom pádiel, resp. voliča prevodovky. Pri defenzívnejšej jazde si pochvalu naopak zaslúži snaha prevodovky o mód „plachtenia“ spojený s uvoľnením pedála akcelerátora.
Určitou chybičkou na kráse pohonnej sústavy ako celku ostáva pomerne vysoká citlivosť spotreby na preferovaný štýl jazdy. Ako názorný príklad tu poslúži vyslovene defenzívny a následne temperamentný prejazd identickým cestným úsekom kombinovaného charakteru, kde následný rozdiel v spotrebe v rámci palubného počítača predstavoval viac ako tri litre.

SUV DNA pri testovanom exemplári napriek pohonu len predných kolies pripomínajú solídne nájazdové uhly. Svetlá výška v prípade všetkých verzií dosahuje štandardný parameter 182 mm. Korando s pohonom len prednej nápravy vďaka tomu hravo zvládne nielen prejazdy po poľných a lesných cestách, ale taktiež už pomerne pestré spektrum terénnych zlomov. Mimo spevnených ciest môže prísť neraz vhod taktiež zjazdový asistent, ktorý je štandardne k dispozícii už v úplnom základe. Obľúbený model z portfólia rebrandovanej značky KGM ponúka v princípe dobre fungujúce asistenčné systémy. Pre legislatívne povinné eurohlásiče je charakteristický pomerne výrazný akustický sprievod. Ich deaktivácia spojená s každým štartom vozidla sa aj z tohto dôvodu stala počas testovacieho týždňa rutinnou záležitosťou.
Svojimi nárokmi na palivo testovaný exemplár vyslovene nenadchne, no zároveň ani nesklame. Výsledná spotreba čisto benzínovej pohonnej jednotky s automatickou prevodovkou sa na konci testu, v mantineloch klasického štýlu jazdy, nakoniec ustálila na hodnote 8,5 l/100 km. Pri preferencii vyslovene defenzívneho štýlu by apetít určite klesol ešte o niečo nižšie, smerom k výrobcom deklarovanej spotrebe necelých 8 litrov. Pri ustálenom diaľničnom tempe vyobrazil palubný počítač spotrebu 9,4 l/100 km. Ešte o niečo málo viac (9,7 l/100 km) si Korando vypýtalo v meste. Naopak, pri mimomestských presunoch nie je príliš náročné jazdiť za cca 7 litrov na každých 100 km.

A celkový dojem?
Model Korando v našom geografickom priestore reprezentuje základný pilier úspechov automobilky KGM, resp. bývalej značky SsangYong. Kórejci svoje rodinné striebro prostredníctvom drobných vylepšení držia v excelentnej forme. Vo všeobecnosti nadčasový dizajn dokáže ešte viac vyšperkovať novinka zastúpená atraktívnym optickým balíkom Black. K stabilným prednostiam testovaného exemplára sa radí veľkorysý vnútorný priestor ako aj reálne dospelé jazdné vlastnosti.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: KGM (SsangYong) Korando 1,6 Turbo GDI 2WD Style+
Dĺžka: 4 450 mm
Šírka: 1 870 mm
Výška: 1 629 mm
Rázvor: 2 675 mm
Objem kufra: 441 litrov
Motor: zážihový
Pohon: predných kolies
Počet valcov: 4
Maximálny výkon kW/koní: 120/163
Krútiaci moment Nm: 280
Pohotovostná hmotnosť: 1435 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 193
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: – s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 7,95 litrov na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 8,4 l/100 km
Pneumatiky: Kumho Crugen
Verzia/cena
KGM (SsangYong) Korando 1,6 Turbo GDI 2WD Style+ (testovaný model) od 22 490 €
KGM (SsangYong) Korando 1,6 Turbo GDI 2WD Club od 21 490 €