Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk
No Result
View All Result
Home Fascinácia

Ferrari Purosangue – Prvé svojho druhu

od Peter Hlačik
19. mája 2025
v Fascinácia
96
A A
0
Ferrari Purosangue

Ferrari Purosangue

25
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

V automobilovom svete dnes existuje už len veľmi málo značiek, ktoré si svoje historické tradície a nepísané pravidlá ctia až za hrob. Z tohto klubu aktuálne vypadlo Ferrari. Taliani sa veľmi dlho zdráhali myšlienky postaviť svoj SUV model. V princípe na to nebol ani žiaden relevantný dôvod. Vzpínajúci sa koník dlhodobo ťaží z enormného záujmu o svoje modely. Automobilka musí dopyt po svojich modeloch aj mimo limitovaných a exkluzívnych sérií vzhľadom na zachovanie exkluzivity paradoxne škrtiť. Na mieste je celkom logická otázka – potrebuje vôbec Ferrari SUV model?

V tomto kontexte sú notoricky známe aj výroky bývalého, a dnes už žiaľ zosnulého, šéfa automobilky Sergia Marchionneho o tom, že skôr ako Ferrari vyrobí svoje prvé SUV, ho bude nutné zastreliť. Bez vetra sa ale ani lístok nepohne. SUV model dnes predstavuje obrovský potenciál. Napríklad aj na oslovenie novej a exkluzívnej klientely, ktorá by inak o modeli danej značky vôbec neuvažovala. Ferrari Purosangue nie je vecou náhody. Naopak, v Maranelle pracovali na jeho vývoji intenzívne hneď niekoľko rokov.

Skutočne iné SUV?

V nedávnej minulosti sme počúvali pomerne veľa o tom, ako tá či oná exkluzívna automobilka svojím prvým modelom so zvýšenou svetlou výškou zmení ponímanie o SUV modeloch na svoj obraz. Obdobné tvrdenia, okrem modelu Urus od Lamborghini, deklaroval napríklad aj Bentley pri svojej Bentayge, Rolls-Royce pri modeli Cullinan či Aston Martin pri SUV DBX. Veľmi smelú rétoriku o skutočne prvom prelomovom SUV si, samozrejme, osvojili aj temperamentní Taliani z Maranella. Výnimočnosť ich horúcej novinky má v danom kontexte deklarovať názov Purosangue, čo možno preložiť ako „plnokrvník“. Ferrari zároveň odmieta aj zaužívané označenie prakticky orientovaných modelov s vyššou svetlou výškou a pohonom všetkých kolies. Skratku SUV vo svojej optike nahrádza označením FUV, teda Ferrari Utility Vehicle. To, či sa Ferrari naozaj podarilo – v porovnaní s vyššie spomenutými konkurentmi – vytvoriť prvé reálne iné SUV, si musí zodpovedať každý z nás individuálne.

Pravda je taká, že nové Purosangue aj napriek zvýšenému podvozku reálne zodpovedá DNA a filozofii tejto kultovej značky. Novinka svojimi proporciami veľmi pripomína klasické GT modely s efektne dlhou prednou kapotou. Po rozmerovej stránke ale nejde o žiadneho drobca. Purosangue meria takmer 5 metrov a skutočne veľkorysý rázvor náprav prekonáva hranicu 3 metrov. Zachované tu zostalo aj usporiadanie s názvom Transaxle. Spaľovací motor umiestnený čo najviac za prednou nápravou v tomto prípade dopĺňa prevodovka umiestnená v zadnej časti. Finálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami aj vďaka tomu disponuje prakticky ideálnym pomerom 49 vs. 51.

Ferrari unikát

Okrem toho, že v podobe modelu Purosangue ide o prvé SUV značky Ferrari, zaujme táto novinka aj ďalšími prvenstvami. Z historického hľadiska ide o prvý sériový model z Maranella, ktorý disponuje dvoma pármi dverí. Plnokrvník sa ale logicky snaží zadné dvere opticky čo najviac maskovať. Vo výraznej miere tomu, okrem len minimálneho obrysu v zadnej časti, napomáhajú aj „skryté“ kľučky. Koncepčne zaujímavé zadné dvere dostali funkciu elektrického otvárania. To sa realizuje netradične, resp. aristokraticky v protismere jazdy. Celkovo uhladený dizajn majestátnej karosérie s brutálnym difúzorom v zadnej časti zaujme v rámci danej kategórie najviac štýlovo klesajúcou líniou strechy. Tým novinka celkom jednoznačne zapadá do rodiny aktuálnych Ferrari.

Luxusne poňatý interiér, doplnený o neodmysliteľnú športovú atmosféru, ponúka dostatok miesta pre štyroch dospelých pasažierov. Na zahodenie nie je ani batožinový priestor. Jeho základná kapacita dosahuje 473 litrov. Toto je mimochodom najväčší objem kufra, aký doteraz Ferrari doprialo niektorému zo svojich modelov. Vodičova zóna, resp. architektúra palubnej dosky, je inšpirovaná špičkovým modelom SF90 Stradale. Prakticky všetky dôležité ovládacie prvky sú sústredené priamo na volante. Z grafického displeja, prostredníctvom ktorého je možné sledovať napríklad aj výkonové parametre, sa teší aj predný spolujazdec.

Zážitky z jazdy na prvom mieste

Už z uplynulej pasáže je každému nad slnko jasné, že pre novinku s logom Ferrari sú v sumári podstatne dôležitejšie ako objem batožinového priestoru na konci dňa precízne jazdné vlastnosti. Aj napriek logicky vyššej stavbe karosérie si Taliani dali mimoriadne záležať na skvelej ovládateľnosti. K čo najnižšiemu ťažisku prispela napríklad aj ultraľahká karbónová strecha. Vzhľadom na impozantné rozmery nie je vysloveným sklamaním ani celková pohotovostná hmotnosť novinky. Tá zľahka prekonáva 2-tonovú hranicu. Kilá sa šetrili všade, kde sa dalo. Šasi sú aj napriek svojim SUV proporciám vo finále ľahšie ako tie, ktoré využíva rovnako 4-miestny model GTC4 Lusso. Čerešničkou na torte je aj celkovo až o 30 % lepšia tuhosť karosérie.

O dokonalý športový zážitok v zákrutách sa stará sofistikovaný systém pruženia Multimatic True Active Spool Valve. Táto funkcia sa pri regulácii náklonov karosérie spolieha na bleskurýchle elektromotory. Z ďalších technológií stojí za zmienku možnosť vektorovania krútiaceho momentu prostredníctvom diferenciálu E-Diff. Vďaka solídnej svetlej výške 185 mm dokáže Purosangue pri dostatočnej odvahe majiteľa prekonať aj určité terénne nástrahy. Samozrejmosťou je vyspelý pohon všetkých kolies, doplnený o užitočnú funkciu natáčania zadnej nápravy. V cestných a dynamických módoch je preferovaný pohon zadnej nápravy.

Unikátne srdce

Nový model Purosangue zostáva verný tradícii značky Ferrari taktiež z hľadiska pohonnej jednotky. Generátorom tých pravých emócií z jazdy a nefalšovaného zvukového prejavu je fantastická atmosférická motorizácia V12 o objeme 6,5 litra, skombinovaná s bleskurýchlou 8-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Hlavy valcov sú dokonca prevzaté priamo z modelu 812 Competizione. To je samo o sebe dôkazom v podstate okruhového vyladenia pohonnej jednotky. Vďaka celkovému výkonu až 725 koní sa z plnokrvníka rázom stáva aktuálne najvýkonnejšie sériové SUV našej planéty. Vzhľadom na atmosférické plnenie je viac ako impozantný aj maximálny krútiaci moment s hodnotou 716 Nm.

Výsledkom daných parametrov je, že prvé SUV s logom Ferrari dokáže zrýchliť z pokoja na 100 km/h len za 3,3 sekundy. Za 10,6 sekundy sa rýchlosť na rýchlomeri následne znásobí. Maximálka atakuje impozantných 310 km/h. Aj vďaka vyššie spomenutým parametrom má nový model jednoznačne našliapnuté na to, aby sa z neho stal predajným bestsellerom. Ferrari tu napriek tomu ostáva stáť nohami pevne na zemi. V rámci svojho výrobného programu plánuje na Purosangue vyčleniť len približne 20 % kapacity. To zodpovedá približne 3-tisíckam automobilov ročne. Dôvodom je prioritné zachovanie exkluzivity. Daná filozofia má v praxi za následok, že plnokrvník hlási – a napriek horibilnej cenovke – vypredané na dlhú dobu vopred.

FERRARI PUROSANGUE

Motor: zážihový V12, objem 6,5 l
Maximálny výkon: 540 kW (725 koní)
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 3,3 s
Maximálna rýchlosť: cca 310 km/h
Cena: od cca 390-tisíc EUR

Autor: Peter Hlačik
Foto: Ferrari

Tags: FerrariFerrari Purosangue
Share10Tweet6Send

Mohlo by vás zaujímať

Pagani Utopia
Fascinácia

Pagani Utopia – Jednoducho extrém

2. júna 2025
2.5k
Porsche 911 GT3 RS
Fascinácia

Porsche 911 GT3 RS – Ako zo starej školy

5. mája 2025
2.5k
MASERATI MC20 CIELO
Fascinácia

Maserati MC20 Cielo – Nebeské zážitky

23. apríla 2025
2.5k
Next Post
Test Kia EV6 2025

Test: Kia EV6 – Viac technológií i zážitkov

Nový Nissan Micra

Nový Nissan Micra

Nová Toyota RAV4

Nová Toyota RAV4

Najčítanejšie články

  • Nová Toyota Corolla Cross

    Nová Toyota Corolla Cross

    34 shares
    Share 14 Tweet 9
  • Test MG 3 Hybrid – Zážitok z techniky

    30 shares
    Share 12 Tweet 8
  • Test: Peugeot Rifter Long – Štýlovo prakticky

    28 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Test: Range Rover Sport – Noblesný perfekcionista

    29 shares
    Share 12 Tweet 7
  • Test: Citroën C5 Aircross – Decentný elektrický doping mu pristane

    27 shares
    Share 11 Tweet 7
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Auto inak – moderný automobilový magazín
  • Články
  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Technika
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2023 Autoinak.sk - Novinky zo sveta automoto. All Rights Reserved. – Powered by Eshop od GBD Creative Studio

Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť