• Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
piatok, 24 marca, 2023
Autoinak.sk
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt
No Result
View All Result
Autoinak.sk

Rimac Nevera – Elektrizujúca búrka

9. augusta 2022
in Fascinácia
118
0
50
SHARES
2.5k
VIEWS
Zdieľaj na FacebookuZdieľaj na Twitteri

Keď v roku 2009 Mate Rimac v chorvátskom mestečku Sveta Nedelja založil rovnomennú spoločnosť Rimac Automobili, tak pravdepodobne ani len netušil, že o pár rokov neskôr mu budú s ponukami na spoluprácu klopať na dvere top manažéri z top automobilov koncernov! Dnes patrí automobilka Rimac spolu s dovolenkovými rezortmi, krásnou prírodou či športovými talentmi k top klenotom malej krajiny na severozápade balkánskeho polostrova. Čaro mladej značky je zameriavajúcej sa na výrobu vysokovýkonných superšportov je totiž ukryté v sofistikovaných technológiách, ktoré do praxe aktuálne prenáša model Nevera.

Obdobie pred Neverou

Automobilový fanúšikovia možno netušia, že Rimac sa nesústredí len na výrobu superšportov. Jeho značka je rešpektovaná aj ako producent špičkových e-bajkov. Sen o výkonnom elektromobile z Chorvátska začal naberať reálne kontúry v časoch, keď Mateja prerobil pôvodné BMW E30 na pretekársky špeciál s elektrickým pohonom! Dva roky po založení spoločnosti predstavil Rimac na autosalóne vo Frankfurte model Concept One. Elektrický superšport zaujal predovšetkým špičkovou technológiou a celkovou vyladenosťou. Neskôr sa objavil aj v pozícii riaditeľského „pace car“ počas pretekov elektrickej Formuly E.

V Chorvátsku sa vyrába extrémny elektrický superšport Rimac Nevera

Na celom projekte je najviac šokujúce, že Chorvátom sa za extrémne krátky čas podarilo vyvinúť a postaviť top technologicky špičkový produkt. Rimac Automobili si tu zároveň v porovnaní s globálnymi automobilovými gigantmi vystačil v podstate s len symbolickým rozpočtom! Značka sa aj preto automaticky zaradila medzi top technologických lídrov v segmente elektrického pohonu. Dnes vlastni podiel v značke Rimac napríklad Porsche. Chorváti okrem toho spolupracuje aj so značkami Aston Martin, Koenigsegg, Renault alebo Hyundai a Kia.

Stredomorská búrka na scéne

Z prvého elektrického superšportu Concept One s cenovkou 1-milón EUR sa v sériovej podobe vyrobilo len 88 kusov. Pri nástupcovi má značka už citeľne smelšie plány. Pri vývojovej fáze sériového modelu Nevera používal Rimac onačenie Concept Two. Výsledný produkt sa od pôvodného konceptu odlišuje až natoľko, že mu automobilka dopriala nové označenie. Aj keď názov Nevera v slovenčine neznie príliš optimisticky, tak v domovskom jazyku ide o pomenovanie pre rýchlu a neočakávanú stredomorskú búrku. A presne taký má byť Rimac Nevera aj v porovnaní s konkurenciou! Hneď na začiatok, treba zdôrazniť, že drvivá väčšina všetkých kľúčových automobilových kompomentov elektrického superauta bolo vyvinutých doma v Chorvátsku. To platí aj aj pre batérie a systém pohonu.

Interiér Rimac Nevera
Interiér Rimac Nevera

Dych berúce výkonové parametre

Komplexnú technologickú vyspelosť modelu Rimac Nevera najlepšie podčiarkujú technické parametre. Srdcom elektromobilu je výkonná batéria s kapacitou až 120 kWh. Lithium-mangán-niklová konštrukcia akumulátora pozostávajúca z 6960 samostatných článkov s tekutým chladením. Batéria je samozrejme uložená v odolnom a veľmi pevnom module v tvare písmena H. Ten ako taký vo významnej miere zvyšuje celkovú tuhosť vozidla. Sofistikovaný tvar batérie zároveň prispieva nielen k nízkemu ťažisku ale aj ideálneho rozloženiu hmotnosti v pomere 48/52. Akumulátor už teraz počíta s teoretickým nabíjacím výkon 500 kW. Ten dnes ale špičkové sériové nabíjacie stanice nepodporujú. Pri adekvátne výkonnej nabíjačke je Neveru možné dobiť na 80% dojazdu aj napriek tomu už za 22 minút! O pohon všetkých kolies sa starajú celkovo až štyri elektromotory.

Predné si vystačia s jednostupňovou prevodovkou a dvojica na zadnej náprave už spolupracujú s unikátnou dvojstupňovou prevodovkou. Rimac Nevera v sumári ponúka neuveriteľný výkon 1914 koní a krútiaci moment až 2360 Nm. O prenos výkonu na cestu sa musí logicky postarať aj automobilkou špeciálne vyladená trakčná kontrola All Wheel Torque Vectoring druhej generácie. Maximálna rýchlosť dosahuje šialených 412 km/h. Ešte impozantnejšie pôsobí zrýchlenie. Z pokoja na 100 km/h na tento úkon Nevera potrebuje len 1,85 sekundy. Za 9,3 sekundy už dokáže dosiahnuť rýchlosť 300 km/h!

Prvým zákazníkov modelu Nevera je Nico Rosberg

O skrotenie takejto výkonovej nálože sa starajú výkonne karbóne keramické brzdy značky Brembo. Brzdová sústava inteligentne spracuje s rekuperačnou jednotkou. Vďaka tomu sa ani pri extrémnej záťaži ani jeden z komponentov potencionálne neprehrieva. Hmotnosť ťažkej batérie kompenzuje karoséria z uhlíkových vlákien. Dizajn elektrického superauta bol prispôsobený čo najefektívnejšej aerodynamike. Tá je v sérii o viac ako tretinu účinnejšia ako tomu bolo v prípade štúdie Concept Two. Nevera zároveň ponúka moderný koncept dvojmiestnej kabíny s prevahou digitálnych riešení.

Beštia viacerých tvári

Vďaka dostupným jazdným módom dokáže Rimac Nevera v jednom balení ponúknuť automobil viacerých tvári. Pre extrémnu športovú jazdu sú určené módy Sport a predovšetkým Track. V režime Drift sa elektromobil mení na driftovacie monštrum. Naopak v režime Comfort by malo ísť o „pohodlné“ cestovateľské GT. Poslednou možnosťou je režim Range, ktorý by mal byť zárukou čo najlepšieho dojazdu. Samotný výrobca v tomto prípade hovorí o veľmi peknom dojazde na úrovni 550 km. Chorváti plánujú zo svojej elektrickej búrky vyrobiť celkovo len 150 kusov. Výsledná astronomická cenovka 2-miliony EUR napriek tomu šokuje rovnako ako celý Rimac Nevera. Prvým zákazníkom sériového modelu s poradovým číslom 001 je majster sveta F1 Nico Rosberg.

Rimac Nevera
Rimac Nevera

Rimac Nevera

Motor: štyri elektromotory
Maximálny výkon: 1408 kW (1914 koní)
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 1,85 s
Maximálna rýchlosť: 412 Km/h
Cena: 2-mióny EUR

Autor: Peter Hlačik
Foto: Rimac Automobili

Tags: RimacRimac Nevera
Share20Tweet13Pin5
Previous Post

Otáčajúci sa PEUGEOT 408

Next Post

Zahraničné predaje značky MG prekonali miliónovú hranicu

Related Posts

Nový Lotus Emira

Lotus Emira – Posledný svojho druhu

Ferrari 812 Competizione

Ferrari 812 Competizione – Výkladná skriňa techniky

Bentley Continental GT Speed

Bentley Continental GT Speed – Šprintér v obleku

Nový Mclaren Artura

Mclaren Artura – Superšport do zástrčky

Nový Cadillac CT5-V Blackwing

Cadillac CT5-V Blackwing – Najvýkonnejší z rodu

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5 – Brutálny americký svalovec

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Test Dacia Duster 4WD

Test: Dacia Duster 4WD – Vrcholná alternatíva

Test Peugeot 5008 2022

Test: Peugeot 5008 – Rodinná alternatíva

Test BMW M8 Cabrio 2022

Test: BMW M8 Cabrio – Liga výnimočných

Test Peugeot 308 2022

Test: Peugeot 308 – Klasika v emočnom balení

Test Toyota Corolla Cross 2023

Test: Toyota Corolla Cross – Ambiciózna novinka

Najlepší autopredajca za rok 2022 je žilinská spoločnosť Auto Becchi

Najlepší autopredajca za rok 2022 je žilinská spoločnosť Auto Becchi

Test BMW X1 2023

Test: BMW X1 – Všestranné a komplexné

Úplne nový Hyundai KONA

Úplne nový Hyundai KONA

Nový Ford Ranger

Nový Ford Ranger dorazil na náš trh

Vynovený Volkswagen ID.3

Vynovený Volkswagen ID.3



  • Kontakt
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

  • Login
No Result
View All Result
  • Redakčné testy
  • Novinky
  • Zaujímavosti
  • Auto Classic
  • Naše porovnanie
  • Fascinácia
  • Videá
  • Kontakt

© 2019 All Rights Reserved. PH Media s.r.o. Autoinak.sk
Powered by GBD Creative Studio.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Táto webová stránka používa cookies. Pokračovaním v používaní tejto webovej stránky dávate súhlas s používaním súborov cookie. Navštívte našeCookies a Pravidlá ochrany osobných údajov .
Súbory cookie: Ukladáme z vášho zariadenia údaje, ktoré nie sú citlivé, a získavame k nim prístup (napríklad súbory cookie alebo jedinečný identifikátor zariadenia). Okrem toho tiež spracúvame osobné údaje, ako sú IP adresy a identifikátory cookie, aby sme mohli spracúvať údaje, napríklad zobrazovať prispôsobené reklamy, merať preferencie našich návštevníkov atď. Svoje preferencie môžete kedykoľvek zmeniť v našich pravidlách ochrany súkromia na tomto webe.
Prijať cookies
Prečítať viac
Nastavenie cookies
Okno s nastavením cookie
Okno s nastavením cookie

Nastavenie súkromia

Rozhodnite sa, ktoré cookies chcete povoliť. Toto nastavenie môžete kedykoľvek zmeniť. Môže sa ale stať, že niektoré funkcie už nebudú dostupné. Pre informácie o zmazanie cookies, sa obráťte na nápovedu vášho prehliadača.

Pomocou posuvníka môžete povoliť alebo zakázať rôzne typy cookies:

  • Zablokovať všetko
  • Základná
  • Funkcionality
  • Analytics
  • Reklamná

Táto stránka bude

Táto stránka nebude

  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
  • Pamätajte si svoje prihlasovacie údaje
  • Základná: Zapamätá si vaše nastavenia povolenie cookie
  • Základná: Umožní relácii cookies
  • Základná: Zbiera informácie, ktoré ste vložili do kontaktných formulárov pre newsletter a ďalších formulárov na všetkých stránkach
  • Základná: Zapamätá si vami vybranú verziu jazyka
  • Základná: Overí, že ste prihlásení na váš užívateľský účet
  • Funkcionality: Zapamätá si nastavenie sociálnych sietí
  • Funkcionality: Zapamätá si vami vybraný región a krajinu
  • Analytics: Sleduje vami navštívené stránky a vykonané interakcie
  • Analytics: Sleduje vašu polohu a región na základe IP adresy
  • Analytics: Sleduje váš čas strávený na každej stránke
  • Analytics: Zvyšuje kvalitu dát štatistických funkcií
  • Reklamná: Prispôsobí informácie a reklamu podľa vašich potreb napríklad na základe obsahu, ktorý ste predtým prezerali. (Momentálne nepoužívame cielené cookies)
  • Reklamná: Zhromažďuje osobne identifikovateľné informácie ako je IP a poloha
Uložiť a zatvoriť