Ferrari má medzi výrobcami exkluzívnych modelov mimoriadne silné meno. Vzpínajúci sa koník na kapote vždy predstavoval nielen symbol výkonu a elegancie, ale aj atraktívnu investičnú príležitosť. Mnohé exkluzívne modely tejto značky preto prežívajú svoj automobilový život pod plachtou v klimatizovanej garáži. Našťastie, stále existuje veľa puristov, ktorí si taliansku automobilovú ikonu chcú užívať naplno – na cestách aj pretekárskych okruhoch. Skvelou voľbou pre nich sú menšie a dostupnejšie modely Ferrari, primárne určené na jazdu. Príkladom takejto filozofie je model Ferrari 296 GTB, ktorý automobilka predstavila pred rokom. Teraz prichádza jeho verzia s odnímateľnou strechou – Ferrari 296 GTS (Gran Turismo Spider).

Nová éra
Po technickej stránke je Ferrari 296 GTS totožné so svojím kupé súrodencom 296 GTB. Prísne emisné normy doliehajú aj na takých výrobcov, ako je Ferrari, a preto značka postupne prechádza na elektrifikáciu. Model 296 je vybavený „len“ 6-valcovým motorom, čo môže pre niektorých fanúšikov znieť prekvapivo. V histórii značky to však nie je novinka – Ferrari už v minulosti využívalo šesťvalcové motory, napríklad v legendárnom modeli Dino, pomenovanom po synovi zakladateľa značky.

Šesť valcov + elektrický doping
Ferrari neostalo len pri zmenšení počtu valcov – do vývoja nového motora zapojilo technológie z Formuly 1. Názov 296 označuje objem motora (2,9 litra) a počet valcov (6). V skutočnosti však motor dosahuje objem 2992 cm³. Pod kapotou sa nachádza vidlicový šesťvalec s rozovretím hláv 120 stupňov, doplnený dvoma turbodúchadlami. Samotný spaľovací motor produkuje 663 koní, no vďaka hybridnému systému inšpirovanému F1 je maximálny kombinovaný výkon až 830 koní. Elektromotor pridáva 167 koní a umožňuje jazdu na čisto elektrický pohon do vzdialenosti približne 25 km s maximálnou rýchlosťou 135 km/h. Plný potenciál hybridného systému sa prejavuje pri zrýchlení – z 0 na 100 km/h sa dostane za 2,9 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje 330 km/h.

Vietor vo vlasoch
Ferrari 296 GTS svojím agresívnym dizajnom odkazuje na nízku hmotnosť, brutálny výkon a dokonalú ovládateľnosť. Štíhle línie a aerodynamické prvky, ako aktívny spojler a difúzor, prispievajú k vynikajúcim jazdným vlastnostiam. Na výber sú štyri jazdné režimy: čisto elektrický eDrive, hybridný režim pre bežné jazdenie, výkonný režim Performance a extrémny režim Qualify, ktorý poskytuje maximálny výkon z oboch pohonných sústav.
Pri zatvorenej streche je model GTS vizuálne takmer nerozoznateľný od 296 GTB. Elektricky ovládaný mechanizmus sklápania strechy možno používať aj počas jazdy do rýchlosti 45 km/h a celý proces trvá len 14 sekúnd. Interiér ponúka rovnaké usporiadanie ako kupé verzia, avšak sedadlá sú prispôsobené jazde „hore bez“. Štandardnou výbavou je aj samostatný displej pre spolujazdca, ktorý zobrazuje údaje o jazde a výkonových parametroch.

Ferrari 296 GTS je k dispozícii aj s voliteľným balíkom Assetto Fiorano, ktorý znižuje hmotnosť a zlepšuje jazdné vlastnosti. Obsahuje ľahšie dvere, karbónové prvky a špeciálne lakovanie inšpirované modelom Ferrari 250 Le Mans. Súčasťou balíka sú aj pretekárske tlmiče a špeciálne pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2R.
Technické údaje Ferrari 296 GTS
Motor: Zážihový V6 3,0 l + elektromotor
Maximálny výkon: 610 kW (830 koní)
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 2,9 s
Maximálna rýchlosť: cca 330 km/h
Cena: od cca 300-tisíc EUR
Autor: PH
Foto: Ferrari